Permalänk
Medlem

Ni som spelar i partys

Har ni märkt den fruktansvärda pingen på den som är party leader? Såg de för nån dag sen, tänkte att de är väl bara tillfälligt, men igår kolla vi ordentligt å prova lite olika grejer.

Grejen är: Om jag går in till sambon kommer hon ha en ping på låt oss säga (eftersom siffrorna inte är exakta men väldigt upp åt väggarna), ~60 i ping. Medan jag har en ping på ~200
Byter vi så att hon går in till mej har jag en ping på ~60 å hon får ~200 pingen.

Sitter på 20/20 fiber lina från Bahnhof så kräm i ledningen finns ju.

Nån annan som märkt detta? (vi borde ju rimligtvis få samma ping eller hur?)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Inaktiv

Definitivt inte märkt av, då en ping på 200 gör spel ospelbara för mig. Vad har du för router och övrig nätverkshårdvara?

Permalänk
Medlem

Jag brukar hosta party och nu senast när vi spelade låg jag mellan 40-70 i ping, beroende på lobby. Är det bara när du hostar så låter det ju konstigt :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Definitivt inte märkt av, då en ping på 200 gör spel ospelbara för mig. Vad har du för router och övrig nätverkshårdvara?

En netgear spliter, modell vet ej. Övrig nätverkshårdvara får du precisera dej lite va du menar

Grejen är alltså att de spelar ingen roll vem som bjuder in vem. Den inbjudna kommer få hög ping och partyleader låg ping.

Krämm i linan finns de ju:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

En netgear spliter, modell vet ej. Övrig nätverkshårdvara får du precisera dej lite va du menar

Grejen är alltså att de spelar ingen roll vem som bjuder in vem. Den inbjudna kommer få hög ping och partyleader låg ping.

Krämm i linan finns de ju:

http://www.speedtest.net/result/2596341553.png

Får du hög ping när du inte är partyleader? Det var inte vad du skrev i trådstarten.. Jävligt konstigt att det skulle göra skillnad så. Kan det bero på att ni sitter på samma lina kanske?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

En netgear spliter, modell vet ej. Övrig nätverkshårdvara får du precisera dej lite va du menar

Grejen är alltså att de spelar ingen roll vem som bjuder in vem. Den inbjudna kommer få hög ping och partyleader låg ping.

Krämm i linan finns de ju:

http://www.speedtest.net/result/2596341553.png

Testa mot en annan server... Det där är ju som att pinga en dator i det lokala nätverket typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Får du hög ping när du inte är partyleader? Det var inte vad du skrev i trådstarten.. Jävligt konstigt att det skulle göra skillnad så. Kan det bero på att ni sitter på samma lina kanske?

Jo de skrev ja väl, den inbjudna kommer ha hög ping

Skrivet av o0ski:

Testa mot en annan server... Det där är ju som att pinga en dator i det lokala nätverket typ...

Gimme a ip to ping

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Jo de skrev ja väl, den inbjudna kommer ha hög ping

Citat:

Har ni märkt den fruktansvärda pingen på den som är party leader? Såg de för nån dag sen, tänkte att de är väl bara tillfälligt, men igår kolla vi ordentligt å prova lite olika grejer.

Kanske får ändra det då Det är väldigt märkligt iaf att ni pingar så olika.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Spela nyss då skiljde de bara 30 i ping mellan oss. Likaså när vi gick in i en private. Jag hade stadig 18 i ping å sambon pendlande 30-34. Jag var partyleader.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att partyleaderns ping är mot sig själv. Kom tillbaks med exakt routermodell, nätverkskort och kablar (gigabit?).

200 ping är snuskigt mycket

Permalänk
Medlem

Netgear GS605

Nätverkskort ingen aning faktiskt är ju integrerat i båda burkarna. Sambon har ett ASUS P5Q PRO å jag har ASUS Maximus IV Gene -Z moderkort.

Kablar, uhm CAT 5e UTP nånting

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club