Internet kopplar ner lite då och då..

Permalänk
Medlem

Internet kopplar ner lite då och då..

Som rubriker lyder, köpte ny dator nyligen och har enbart problem på denna datorn.
Alla drivers är up to date och datorn är scannad för maleware och virus.

Använder mig av detta moderkortet https://www.inet.se/produkt/1902237/asrock-z77-extreme4-m-mat....
Försökt hitta gamla LAN drivers på deras hemsida men tyvärr inte hittat detta. Anslutar via 4G med Tre och har fungerat galant tills jag köpte en ny dator, lite problematiskt när man spelar och internet försvinner i 2-3 sekunder

Någon som har varit med om något liknande eller har tips på hur det kan lösas?
Har sökt runt i x-antal timmar och försökt lite allt möjligt men inget tycks hjälpa..
Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

är det usb internet ??

Permalänk

Samma problem sedan två veckor

Jag upplever liknande problem men jag surfar mot adsl och kabel. Vet inte om Mobo har uppdaterat sig på något sätt men jag kan strama spotify men inte surfa i någon webläsare ( firefox, chrome, explorer.) Origin och Teamspeak rullar samtidigt som webläsarna är döda ( läs väntar på sida )

Btw samma moderkort! Samtidigt sitter grabben och lirar online på sitt xbox....

Permalänk
Medlem

Jag upplever samma problem på flickvännens bärbara. Morsan hade samma problem med sin men löste detta genom att köpa ett nytt nätverkskort av ett annat märke.

Det är säkert bara drivrutiner som krånglar...

Nätverkskortet som satt i morsans dator var ett Atheros, böt till ett Broadcom.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz