Permalänk
Avstängd

Gtx 560 Ti vs 7870 ?

Har ett gtx 560 Ti för tillfället. Undrar är det värt att uppgradera till ett 7870 ? Då jag bara spelar cs 1.6 , source och global offensive. Vad tycker ni ? Eller slänger jag bara bort mina pengar? Mitt gtx 560 Ti är 5 månader gammalt. Har en intel core i3 2120 3.3 ghz processor om någon undrar Stanna med gtx 560 Ti eller uppgradera till ett 7870 ???

Permalänk
Medlem

Varför ska du uppgradera när kortet du har klarar alla spel du spelar på högsta inställningen? Köp en SSD eller nått annat fint istället

Permalänk
Medlem

motivera varför du ska uppgradera?
är det något fel på dit 560 ti?

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nerdgazm:

Varför ska du uppgradera när kortet du har klarar alla spel du spelar på högsta inställningen? Köp en SSD eller nått annat fint istället

Blir vattenkylning och ett par nya gaming headset...tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zZerf:

motivera varför du ska uppgradera?
är det något fel på dit 560 ti?

Nej då...Jag stannar

Permalänk
Avstängd

Gtx 560 Ti vs 7870 ?

Har ett gtx 560 ti just nu. Jag vill ha ett 7870, vet själv inte varför. Jag föredrar AMD. Det spel jag spelar är cs 1.6, source, go och GTA IV. Tycker att 560 ti funker fint fint för dessa spel. Så jag vet inte varför jag vill köpa mig ett 7870. Kan nån övertyga mig att stanna med mitt gtx 560 ti? Om jag köper mig ett 7870 tycker ni bara att det slöseri då?

Edit: Spelar bara dessa spel, inget mer.

Permalänk
Avstängd

Gtx 560 Ti vs 7870 ?

Har ett gtx 560 ti just nu. Jag vill ha ett 7870, vet själv inte varför. Jag föredrar AMD. Det spel jag spelar är cs 1.6, source, go och GTA IV. Tycker att 560 ti funker fint fint för dessa spel. Så jag vet inte varför jag vill köpa mig ett 7870. Kan nån övertyga mig att stanna med mitt gtx 560 ti? Om jag köper mig ett 7870 tycker ni bara att det slöseri då?

Permalänk
Medlem

Spara pengar och se om 560 är tillräckligt för dig med framtida titlar och lägg pengarna då på ett nyare och bättre grafikkort än 7870.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skylar7s:

Spara pengar och se om 560 är tillräckligt för dig med framtida titlar och lägg pengarna då på ett nyare och bättre grafikkort än 7870.

Läs igenom mitt inlägg igen.

Permalänk

Enda egentliga fördelen i ditt fall, då du bara spelar de spelen är väl att du får mer frsmtidssäkerhet iom mer minne. Och lite mer FPS. Om det är värt pengarna? Det måste du avgöra själv. Personligen hade jag bytt då det är bra att veta att man har ett kort som hänger med ett tag till.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av yoyopro:

Om det nu fungerar bra varför slösa pengar, bättre o spara pengarna tills du ska byta/uppgradera datorn

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk

Serious case av "jag vill köpa för att jag kan"
Du kan redan läsa allt om hur mycket bättre det blir men. ja det är upp till dig om du ska köpa ett kort eller ej.
lägg inte tid på att vela och snacka. Jag har själv suttit i detdär träsket.

onödig anklagelse borttagen
Permalänk

Jag har också 560ti och vill köpa nytt. Jag tänker dock vänta på att nästa generation ska komma innan jag köper nytt

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

Enda egentliga fördelen i ditt fall, då du bara spelar de spelen är väl att du får mer frsmtidssäkerhet iom mer minne. Och lite mer FPS. Om det är värt pengarna? Det måste du avgöra själv. Personligen hade jag bytt då det är bra att veta att man har ett kort som hänger med ett tag till.

Blir ett 7870 XFX ELLER SAPPHIRE ?

Permalänk
Skrivet av yoyopro:

Sapphire alla dagar i veckan. De gör de bästa Radeon-korten.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

Tack

Permalänk
Skrivet av yoyopro:

Dina pengar men snacka om slöseri hade tagit ett bättre grafikkort då om man nu ska slänga ut pengar på nytt

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Diabolus1978:

Dina pengar men snacka om slöseri hade tagit ett bättre grafikkort då om man nu ska slänga ut pengar på nytt

Tänkte mig också ett gtx 670. men 7870 är bättre eller?

Permalänk
Skrivet av yoyopro:

Tänkte mig också ett gtx 670. men 7870 är bättre eller?

Tänk på att 670 kostar minst tusen kronor mer. I 3k-klassen är ett 7970 bäst. Skulle sparat till ett Sapphire Radeon HD 7970 Vapor-X om jag var du. Kraftfullt, välkylt, tyst och bör klocka otroligt bra.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

Tänk på att 670 kostar minst tusen kronor mer. I 3k-klassen är ett 7970 bäst. Skulle sparat till ett Sapphire Radeon HD 7970 Vapor-X om jag var du. Kraftfullt, välkylt, tyst och bör klocka otroligt bra.

Har en core i3 2120 cpu. tror du inte det skulle bottleneck ?

Permalänk
Skrivet av yoyopro:

Har en core i3 2120 cpu. tror du inte det skulle bottleneck ?

Jo. Då är det bättre att köpa ny CPU samt ett 7870. Men 7870:t först.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/154305-palit_geforce_...

Om du kan stå ut med referenskylare. Men mest roligaste jag sett på länge. "Vet inte varför jag vill köpa ett 7870".

Permalänk
Skribent
Skrivet av Slaktardej:

Tycker PowerColor levererar bäst på AMD fronten dock ^^

Skrivet av yoyopro:

Inget av dem, gtx 560Ti duger fin fint för det du spelar.

Skrivet av Slaktardej:

Indeed, skulle valt 7970 över gtx 680 alla dagar, eve, ett 670 om man tänkte köra SLI/CF lösningar (2st 670 scalar ynka procent ifrån 2st 680 eller 2st 7970 och kostar betydligt mindre)

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Medlem

GTX 560 ti räcker helt klart för de spelen men du kanske ska fundera på CPU byte? core i3 är inte precis den bästa för GTA 4.

Känns lite som att du vill byta bara för att köpa något och då är det kanske smartare att köpa ett HD 7970 där du faktiskt får en riktig prestandaskjuts.

Permalänk
Medlem

7870 är ett mycket trevligt kort och Sapphire brukar göra ett bra jobb.

svar på borttagna inlägg borttaget
Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyopro:

Jag har ett sapphire 7870 i min burk, med högsta grafik på crysis 2, allt extreme, dx 11 får jag mellan 40-60 fps (går inte högre än 60) och det håller sig runt 60 grader i en relativt dålig ventilerad låda, cooler master silencio 450 med 2x 120 mm fläktar. Maxar wc3 också om du nu måste veta det. Och Happy Wheels.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Jag har själv vacklat fram och tillbaka med att köpa ett nytt grafikkort, så jag vet hur det kan vara. Även om du känner dig ganska nöjd idag kan det ju bli ännu bättre med ett nyare grafikkort. Om det är värt pengarna kan bara du svara på, men jag blev väldigt nöjd med min uppgradering.

svar på borttagna inlägg borttaget
Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yoyopro:

Många lite icke igenomtänkta svar här.
Nej, du behöver inte köpa ett nytt grafikkort.
Spara dina pengar tills senare, då ett 560 ti inte är så framtidssäkert som många säger. men om 1 - 3 år kommer du att behöva köpa nytt, om det då nya spel du vill spela förstås. Då har du pengarna du sparade, plus lite mer kanske. Och kan då köpa ett riktigt hyggligt grafikkort

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Inaktiv

Finns ingen anledning till att köpa nytt grafikkort i den prisklassen.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade och rensade*

Eftersom det fanns en tidigare tråd om samma ämne så sammanfogade jag, uppdatera tidigare trådar om det finns en, då blir inte andra medlemmars trådar nedknuffade från förstasidan lika fort.

Tror ni att någon trollar ska ni anmäla inlägget, skriv inte i tråden, det leder bara till att tråden (som nu) spårar ur.

Permalänk

7870 ger en väldigt liten prestandaökning jämfört med ett 560 Ti. Lägg hellre dina pengar på en i5 eller i7 processor.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p