Några bra gaming headset som klarar mycket

Permalänk

Några bra gaming headset som klarar mycket

Dags för mig att skaffa nytt gameing headset vill ha några bra och som klarar mycket både musik och gaming ljud, någon härlig person som har några förslag på vilka jag ska köpa

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa... Sweclockers hade nyss ett test, kanske kan vara värt en titt

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

logitech G35 tål mycket , bra ljud, bra mic

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med mina QPAD QH-90!

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Har inte folk lärt sig än att separat mic+hörlurar kommer alltid vara flera gånger bättre och mer prisvärt?
En toppenmic kostar 99 kronor och lurar som överträffar de flesta "gaminglurar" hittar man redan vid 600-700 kronor och de blir bara bättre ju högre du går.

Permalänk
Avstängd

Sennheisser PC360! Annars hörlurar + separat mikrofon

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Så jäkla bökigt med separat mic. Dessutom mer problem med ljud från omgivningen och rundgång etc. Ska man ha en bordsmic nära huvudet är den bara ivägen med. Jag har haft bordsmic länge men bytte precis ut den, så mycket smidigare, mycket bättre ljud enligt andra. Kontroll över vilymen, behöver inte flytta den närmare/längre bort.

Nyligen skaffat logitech h600.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=945731
Riktigt nice och prisvärt. Trådlöst, väldigt lite usb-dongle som bara sticker ut några mm från kontakten och inbyggt laddningsbart batteri som man laddar med micro-usb-kontakt bara.

Kommer aldrig att ha sladd till ett headset igen. Den är bara ivägen. Mus och tangentbord bryr jag mig inte om men headset ska var trådlöst!

Permalänk
Medlem

Har man pengar så skulle jag satsa på ett headset dedikerat till gaming och sen ett par hörlurar som man har till film och musik. Kan bli ganska extern mick och hörlurar av egen erfarenhet.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Sennheizer Pc 150/160 är nice bra ljud bra mic och lätta

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa... Sweclockers hade nyss ett test, kanske kan vara värt en titt

Jag måste säga att jag känner mig lite osäker på om "jag" kan rekommendera det testet. Säger inte vilken men en av recensionerna verkar skilja sig markant från resten av världen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Så jäkla bökigt med separat mic. Dessutom mer problem med ljud från omgivningen och rundgång etc. Ska man ha en bordsmic nära huvudet är den bara ivägen med. Jag har haft bordsmic länge men bytte precis ut den, så mycket smidigare, mycket bättre ljud enligt andra. Kontroll över vilymen, behöver inte flytta den närmare/längre bort.

Thermaltake gör annars mickar som man kan sätta fast i typ tröjan, verkar rätt smidigt för gaming om man vill ha en separat mic

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Jag måste säga att jag känner mig lite osäker på om "jag" kan rekommendera det testet. Säger inte vilken men en av recensionerna verkar skilja sig markant från resten av världen.

Om du syftar på G35 så kan det va för att personen som har recenserat för sweclockers jobbar med ljud och dom flesta andra personerna som recenserat dom e folk som jobbar för sidor och tidningar som närmast kan liknas vid aftonbladet fast för teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Om du syftar på G35 så kan det va för att personen som har recenserat för sweclockers jobbar med ljud och dom flesta andra personerna som recenserat dom e folk som jobbar för sidor och tidningar som närmast kan liknas vid aftonbladet fast för teknik.

Mm, men när en recensent skriver att det är så dåligt att man inte ens hör vad folk säger då drar jag fram the bullshit hammer.

Speciellt när resten av världen verkar höra vad som sägs. Dock så har väl resten av världen inte jobbat med ljud i många år och har inte utvecklat sin hörsel alls.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Mm, men när en recensent skriver att det är så dåligt att man inte ens hör vad folk säger då drar jag fram the bullshit hammer.

Speciellt när resten av världen verkar höra vad som sägs. Dock så har väl resten av världen inte jobbat med ljud i många år och har inte utvecklat sin hörsel alls.

Än mer anledning till bulshithammaren. Om man har så mycket bättre hörsel än alla andra är det väl ännu konstigare att man inte hör vad de säger

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gujukal:

Har man pengar så skulle jag satsa på ett headset dedikerat till gaming och sen ett par hörlurar som man har till film och musik. Kan bli ganska extern mick och hörlurar av egen erfarenhet.

Fast då offrar man ju bra ljud när man spelar. Nä, separat mic + feta hörlurar är det enda rätta!

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RollarN:

Thermaltake gör annars mickar som man kan sätta fast i typ tröjan, verkar rätt smidigt för gaming om man vill ha en separat mic

Ända tills man glömmer bort att den sitter där när man går o pissar

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Mm, men när en recensent skriver att det är så dåligt att man inte ens hör vad folk säger då drar jag fram the bullshit hammer.

Speciellt när resten av världen verkar höra vad som sägs. Dock så har väl resten av världen inte jobbat med ljud i många år och har inte utvecklat sin hörsel alls.

Recensenten nämner inte någonstans i recensionen att han inte hör vad som sägs med G35, han skriver däremot att det blir väldigt sluddrigt så att öronen blir trötta av att lyssna på det vilket e en helt annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Recensenten nämner inte någonstans i recensionen att han inte hör vad som sägs med G35, han skriver däremot att det blir väldigt sluddrigt så att öronen blir trötta av att lyssna på det vilket e en helt annan sak.

"En av mina samtalspartners ber mig ofta att upprepa vad jag säger. Trist."

Alla som äger G35 vet att mic:en är det bästa med det headset. Har de så fruktansvärt fel ang detta så har jag svårt att lita på något annars som skrivs.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

"En av mina samtalspartners ber mig ofta att upprepa vad jag säger. Trist."

Alla som äger G35 vet att mic:en är det bästa med det headset. Har de så fruktansvärt fel ang detta så har jag svårt att lita på något annars som skrivs.

Bara för att man behöver upprepa sig betyder det inte att personen man pratar med inte hör en, kan bara va att den personen inte kan urskilja vad man säger.

Dom kompisarna jag har som använder/har använt G35 lät inte hälften så bra som dom med qh-90/85 gjorde och tillochmed en som har SS 5HV2 låter bättre än dom flesta med G35.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Fast då offrar man ju bra ljud när man spelar. Nä, separat mic + feta hörlurar är det enda rätta!

Mja, men att ha ett dedikerat headset för gaming är smidigare än att hålla på och mecka med en separat mick imo.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk

nu är det ju så att hans fråga var "Dags för mig att skaffa nytt gameing headset vill ha några bra och som klarar mycket både musik och gaming ljud, någon härlig person som har några förslag på vilka jag ska köpa"

Inte om en recensionen i olika tester samt om dom har fel eller inte.

Dom jag har spanat in som verkar intressanta,
Sennheiser PC360 = http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=587879
Logitech G930 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654571
QPAD QH-90 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122

Permalänk

Gaming till bara PC eller till någon konsol också? Vilket pris hade du tänkt dig och med kabel eller wireless?

/ AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Japp klart bästa lurarna om man spelar och lystnar på musik

Skrivet av Heskeytime:

Sennheisser PC360! Annars hörlurar + separat mikrofon

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Creative gör bra headset

Permalänk
Medlem

Skaffade Qpad QH-90 igår och är riktigt nöjd. Dock så är det på gränsen för litet, för mig funkar det precis om jag har spänt ut byglarna helt, har storlek 61/62. Men har man ett väldigt stort huvud så blir det nog för litet.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Dom kompisarna jag har som använder/har använt G35 lät inte hälften så bra som dom med qh-90/85 gjorde och tillochmed en som har SS 5HV2 låter bättre än dom flesta med G35.

Det här kan jag bestämt dementera. Har både SS 5Hv2 (sämsta headsetet jag ägt), SS Siberia V2 och Logitech G35 och jag har fått så fruktansvärt mycket komplimanger för min mic i G35. När jag spelar in ljud tycker dessutom mina otränade öron att det är en skillnad i klarhet till G35s fördel. Nu vet jag inte om jag haft otur med mina SS-headset, men jag tvivlar.

Nej jag håller med föregående talare om att min trovärdighet tyvärr sänktes en hel del för hela testet pga detta. Kändes som en gnutta för mycket förförståelse och partiskhet, men vad vet jag, han kanske hade otur med sitt headset?

Permalänk

Hörlurar + modmic?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av pttr:

Det här kan jag bestämt dementera. Har både SS 5Hv2 (sämsta headsetet jag ägt), SS Siberia V2 och Logitech G35 och jag har fått så fruktansvärt mycket komplimanger för min mic i G35. När jag spelar in ljud tycker dessutom mina otränade öron att det är en skillnad i klarhet till G35s fördel. Nu vet jag inte om jag haft otur med mina SS-headset, men jag tvivlar.

Nej jag håller med föregående talare om att min trovärdighet tyvärr sänktes en hel del för hela testet pga detta. Kändes som en gnutta för mycket förförståelse och partiskhet, men vad vet jag, han kanske hade otur med sitt headset?

G35:s mick brusar på tok för mycket för att kunna klassas som bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Skaffade Qpad QH-90 igår och är riktigt nöjd. Dock så är det på gränsen för litet, för mig funkar det precis om jag har spänt ut byglarna helt, har storlek 61/62. Men har man ett väldigt stort huvud så blir det nog för litet.

Vart köpte du dem och för hur många riksdaler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Vart köpte du dem och för hur många riksdaler?

999 kr i NetOnNet:s butikslager, hyffsat värt tycker jag

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~