Permalänk
Avstängd

ASUS reparation

Letar och letar men hittar ingen vettig flik där jag kan fixa reparation av min Padfone 2.

ASUS.se, står massa om reparation men inget som tar mig någonstans.
Skulle någon kunna göra en 1. 2. 3. 4.... guide?

Tack! Mer att tänka på innan jag skickar? Ska man prata med försäkringsbolag? Byta MicroUSB lär väl man bara behöva betala en tusing för eller så och det kanske är onödigt att blanda in dom.

Hur lång tid brukar ASUS ta på sig?

Permalänk
Rekordmedlem

Asus är företagsmedlem på forumet, kontakta dem direkt och fråga hur du bör göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Asus är företagsmedlem på forumet, kontakta dem direkt och fråga hur du bör göra.

Åhfan! Tack
Hittar dock inte.

Permalänk
Rekordmedlem

Sök på asus De som har företagsnamnet istället för "medlem" under sitt namn representerar företag, så tex asusboy är inte representant för Asus, men de här 2 är:
http://www.sweclockers.com/profil/168371-asussverige
http://www.sweclockers.com/profil/93173-asusdavid

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har skickat in min TF201 Prime på lagning, så här gjorde jag:

Registrera ett konto på http://vip.asus.com, sedan registrerar du din produkt på sidan
Ring Asus Kundtjänst/Support (08 587 69 407) så registrerar dom serviceärendet och skickar vidare information på mail till dig

Hittade lite bra att veta info här: https://eu-rma.asus.com/pick_eu/s/ (verkar även som att det finns formulär att fylla i istället för att ringa in)
Hittade det här också: Notera att om ni ansöker om reparation på en Padfone använd det serienummer för den produkt som defekt. Padfone och tablet dock har olika serienummer.

Det gick snabbt att få min Prime fixad, UPS kom och hämtade upp den vid dörren en eller två dagar efter, kunde se var paketet var och status på ärendet, och på några dagar så var den lagad och fick den levererad tillbaka till dörren av UPS, mycket smidigt! (:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jhedlof:

Jag har skickat in min TF201 Prime på lagning, så här gjorde jag:

Registrera ett konto på http://vip.asus.com, sedan registrerar du din produkt på sidan
Ring Asus Kundtjänst/Support (08 587 69 407) så registrerar dom serviceärendet och skickar vidare information på mail till dig

Hittade lite bra att veta info här: https://eu-rma.asus.com/pick_eu/s/ (verkar även som att det finns formulär att fylla i istället för att ringa in)
Hittade det här också: Notera att om ni ansöker om reparation på en Padfone använd det serienummer för den produkt som defekt. Padfone och tablet dock har olika serienummer.

Det gick snabbt att få min Prime fixad, UPS kom och hämtade upp den vid dörren en eller två dagar efter, kunde se var paketet var och status på ärendet, och på några dagar så var den lagad och fick den levererad tillbaka till dörren av UPS, mycket smidigt! (:

Tack! Uppskattas. Siktar på en vecka när dom hämtat upp den då, så får jag bli besviken sen

Men tackar åter igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jhedlof:

Jag har skickat in min TF201 Prime på lagning, så här gjorde jag:

Registrera ett konto på http://vip.asus.com, sedan registrerar du din produkt på sidan
Ring Asus Kundtjänst/Support (08 587 69 407) så registrerar dom serviceärendet och skickar vidare information på mail till dig

Hittade lite bra att veta info här: https://eu-rma.asus.com/pick_eu/s/ (verkar även som att det finns formulär att fylla i istället för att ringa in)
Hittade det här också: Notera att om ni ansöker om reparation på en Padfone använd det serienummer för den produkt som defekt. Padfone och tablet dock har olika serienummer.

Det gick snabbt att få min Prime fixad, UPS kom och hämtade upp den vid dörren en eller två dagar efter, kunde se var paketet var och status på ärendet, och på några dagar så var den lagad och fick den levererad tillbaka till dörren av UPS, mycket smidigt! (:

Vad kostade det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Vad kostade det?

För min del blev det gratis, då den hade brickats av en uppdatering som gick snett. Så det var förmodligen ingen hårdvara som fixades.