Örebro eller Kalmar? Pluggort

Permalänk
Medlem

Örebro eller Kalmar? Pluggort

Hejsan, nu är jag sjukt förvirrad vart jag ska välja att plugga. Kommer läsa till lärare i 5 år(!) vill självklart ha en bra ort att plugga på. Bor just nu i Örebro vilket jag bott hela mitt liv, det är en helt okej stad men samtidigt är den inte jätte rolig - jag har väll tröttnat på den efter all tid jag spenderat här.

Har tidigare varit nere i Lund, Malmö, bjärred/lomma och tycker det är sjukt fint.(kanske inte malmö). Nu ligger ju inte Kalmar i Skåne län men väldigt lång söder ut. Har aldrig varit i kalmar men det jag sett av det på videos och bilder tycker jag är sjukt fint, ett stort pluss att det ligger vid havet.

Nu undrar jag om det finns någon som bott/bor i kalmar eventuellt också bott/varit i Örebro och kan hjälpa mig komma till rätta.

Just nu lutar det åt kalmar, tacksam för synpunkter och hjälp! Beslut ångest här!

Visa signatur

i5 2500K OC 4,8Ghz @ 1,40cpuv | Gigabyte HD6850 OC 875Mhz Mem 1200 Mhz | A-data 4GB OC 1800Mhz | Asrock Extreme 4 | XFX 750W OC 2000W, jk | Noctua D14 |

Permalänk
Medlem

Kalmar har vatten, det har inte Örebro.
Pluggade själv ett tag i Kalmar, det var festligt värre. Det är en rätt dyr stad men den har en välkommen air av civilisation något som man som Kulturmarxistisk stockholmare ofta saknar i mindre städer.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Kalmar har vatten, det har inte Örebro.
Pluggade själv ett tag i Kalmar, det var festligt värre. Det är en rätt dyr stad men den har en välkommen air av civilisation något som man som Kulturmarxistisk stockholmare ofta saknar i mindre städer.

Låter fint.^^ Hur menar du med dyr? Är det svårt att få lägenhet inte allt för långt ut på vishan från linneuniversitet i kalmar? Menar Örebro är ju också svårt. :/

Visa signatur

i5 2500K OC 4,8Ghz @ 1,40cpuv | Gigabyte HD6850 OC 875Mhz Mem 1200 Mhz | A-data 4GB OC 1800Mhz | Asrock Extreme 4 | XFX 750W OC 2000W, jk | Noctua D14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sroy:

Låter fint.^^ Hur menar du med dyr? Är det svårt att få lägenhet inte allt för långt ut på vishan från linneuniversitet i kalmar? Menar Örebro är ju också svårt. :/

Jag vet inte hur det är nu men när jag började där för snart 7 år sen var det väl lite knepigt, en kunde få korridorsrum och dela lägenhet lätt men de har byggt nytt sen dess.
Boendet är rätt dyrt om man har hamnar i de nybyggda husen, maten är jämförelsevis billig.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem

Du har inte övervägt Linköping? Det är en väldigt trevlig stad som student med mycket liv på universitetet.

Permalänk
Inaktiv

Det kan vara lite svårt att få tag på en lägenhet inne i centrum men så länge du kommer till de yttre områdena (Lindsdal, Berga, Smedby) så blir det lättare och billigare.

Edit: det gäller Kalmar såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34061:

Det kan vara lite svårt att få tag på en lägenhet inne i centrum men så länge du kommer till de yttre områdena (Lindsdal, Berga, Smedby) så blir det lättare och billigare.

Edit: det gäller Kalmar såklart.

Tack för den infon. Jo, det är väll ganska logiskt.^^ Överväger nog Kalmar även om det är lite svårare att få bostad i. Menar, Örebro t.ex är jätte svårt att få lägenhet i. Allt som händer i Örebro är att det står lite blattar utanför McDonalds på kvällarna=P

Visa signatur

i5 2500K OC 4,8Ghz @ 1,40cpuv | Gigabyte HD6850 OC 875Mhz Mem 1200 Mhz | A-data 4GB OC 1800Mhz | Asrock Extreme 4 | XFX 750W OC 2000W, jk | Noctua D14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Du har inte övervägt Linköping? Det är en väldigt trevlig stad som student med mycket liv på universitetet.

Linköping är säkert jätte fint, men jämfört med kalmar så är det nog inte så jättejätte fint kanske? Skulle vara ett fint tillhandsval om de hade haft min utbildning, - ämneslärare med ingång idrott:(

Visa signatur

i5 2500K OC 4,8Ghz @ 1,40cpuv | Gigabyte HD6850 OC 875Mhz Mem 1200 Mhz | A-data 4GB OC 1800Mhz | Asrock Extreme 4 | XFX 750W OC 2000W, jk | Noctua D14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Jag vet inte hur det är nu men när jag började där för snart 7 år sen var det väl lite knepigt, en kunde få korridorsrum och dela lägenhet lätt men de har byggt nytt sen dess.
Boendet är rätt dyrt om man har hamnar i de nybyggda husen, maten är jämförelsevis billig.

Om de byggt nytt borde det väll finnas mer bostäder? dvs dyrare, men de gamla finns väll kvar? Äh, jag är inte kräsen av mig. bara de bor en schysst milf i grann rummet så är jag nöjd.

Visa signatur

i5 2500K OC 4,8Ghz @ 1,40cpuv | Gigabyte HD6850 OC 875Mhz Mem 1200 Mhz | A-data 4GB OC 1800Mhz | Asrock Extreme 4 | XFX 750W OC 2000W, jk | Noctua D14 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sroy:

Om de byggt nytt borde det väll finnas mer bostäder? dvs dyrare, men de gamla finns väll kvar? Äh, jag är inte kräsen av mig. bara de bor en schysst milf i grann rummet så är jag nöjd.

Ingen redig koll på det därlängre. De har ju en sociologi utbildning och en gigantisk dansbandsklubb så dina tantbehov kan nog stillas...

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)