Skräck berättelse, hjälp FORT [Skriva berättelse, skolhjälp, högstadie — mod]

Permalänk
Medlem

Skräck berättelse, hjälp FORT [Skriva berättelse, skolhjälp, högstadie — mod]

Jag ska skriva en skräck berättelse på svenska. Jag har ingen aning om vad eller hur jag ska skriva. Jag vet inte hur jag ska börja och sedan fortsätta för att få den bra. Jag skulle behöva stor hjälp! Den ska alltså handla om skräck och vara 3-5 a4 sidor lång.

Den ska vara inlämnad på torsdag. Ja, jag går på högstadiet-

Tack!
Mvh

Tydligare rubrik
Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Tjernobyl borde få tankarna springa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Skriv om en våldtäktskvinna som sitter i rullstol och livnär sig på små barns livskraft. Denna livskraft extraherar hon genom att, ja, du får väl hitta något passande. Förslagsvis penetration.

Du lär i vart fall sticka ut, och kanske skänker du en lärdom till din lärare.

EDIT: Eller varför inte någon text om dödsängeln, Josef Mengele, och hans experiment på barn? Desto mer bisarrt, desto roligare kan du ha åt att din lärare tvingas läsa och betygsätta smörjan.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Det läskigaste som finns är människor, speciellt psykopater.
Läs lite om vad som menas med att vara psykopat och skriv en historia om ett möte med en psykopat.
Naturligtvis ska protagonisten inte veta om att antagonisten är psykopat, vilket däremot läsaren får lista ut mot slutet av berättelsen.

Skräcken kommer sig från obehaget att inte kunna förstå psykopaten, att personlighetsstörningen gör denne xenolik. Ovisshet med andra ord.
Psykopaten behöver inte vara våldsam eller så, det räcker med att läsaren antar att något är i görningen och känner igen sociala obehagliga situationer.
När berättelsen är slut så ska läsaren känna att den inte kan lita på någon, att den är utlämnad och ensam.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv

Eller, du har väl haft marddrömmar? De brukar vara lustigt konstiga att skriva om..

Permalänk
Medlem

Tänk på att allt blir mindre skrämmande när det förklaras. Därför är många skräckfilmer mycket bra i början men faller pladask mot slutet.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede