Recension - Asus nya gaminglurar ROG Orion Pro!

Permalänk
Medlem

Recension - Asus nya gaminglurar ROG Orion Pro!

ASUS Orion Pro ROG

Länge varit på jakt efter ett par nya Gaminghörlurar. Kollade runt på flera olika men hittade inga riktigt bra, testade b.la SteelSeries Siberia v2 och Creative Tactic3D Alpha, men de mätte inte upp till mina förväntningar. Siberia hörlurarna kändes obekväma efter lång tid samtidigt som mycket ljud läckte ut. Tactic3D Alpha hörlurarna var bättre, men var väldigt små runt öronen, de fungerade inte heller i längden utan slutade med ömmande öron. Jag blev överlycklig när ASUS frågade om jag ville testa deras nya hörlurar ASUS Orion Pro ROG.

Fakta från ASUS:
Högtalare Högtalarstorlek : 50 mm
Högtalarmaterial : Neodymium-magnet
Känslighet Hörlurskänslighet : 100 dB
Mikrofonkänslighet : -30 dB
Maximal längd 50 mW
Frekvensomfång Hörlur: 20 ~ 20000 Hz
Impedans 32 Ohm ± 3 %
Kabellängd 2.5 meter
Brusreduceringsprestanda Passiv (störningsisolering) :
Maximalt > 30 dB
Vikt 268 g
Tillbehör Användarhandbok
USB-ljudprocessor
Kabelhanterare
Notera ROG Spitfire USB-ljudprocessorlägen:
• Hörlursförstärkare
• 7.1 virtuellt surroundljud
• FPS EQ

När jag först packade upp hörlurarna noterade jag till en början hur välbyggda de var, allt ser gediget och välbyggt ut av ASUS. Från de trevliga, väl tilltagna (2,5m) flätade kablarna med guldpläterade kontakterna till de stora, sköna öronkuddarna - allt känns och ser välbyggt ut!

Det som följer med de väl inpackade hörlurarna;
• ASUS ROG Orion PRO med sladd på två och en halv meter med volymkontroll på kabeln.
• ASUS ROG Spitfire USB-ljudprocessor
• Kabelhållare - motverka trassel
• Manual

Mikrofon
Mikrofonen på ASUS Orion Pro ROG är integrerad i vänster hörselkåpa, likt många andra modeller. Infälld är mikrofonen diskret och inte något man fäster blicken på, utfälld är den lagom lång med bra böjlighet, utan att vara för mjuk. Sladden till mikrofonen är först klädd i metall och sedan överdragen med transparant plast. Mikrofonen drar enkelt ut och in utan att kärva och fungerar väldigt smidigt, även om jag princip alltid har den ute.
När jag först startade mitt voice-program visste de jag spelade med att det var ett nytt headset direkt, ljudet var tillskillnad mot de tidigare nämnda headseten helt brusfritt, en enorm skillnad. Kristallklart ljud som dessa hörlurar levererar är en viktig faktor som framförallt påverkar ens medspelare, i kritiska lägen har man inte råd att höra brus utan behöver full uppmärksamhet. ASUS har med dessa hörlurar verkligen lyckats, med brusfiltrerande teknik garanterar jag er att helt brusfritt spelade!

ASUS ROG Spitfire USB-ljudkortet
Med PRO hörlurarna är ASUS ROG Spitfire USB-ljudkort inkluderat, en klar fullträff, och är intallationsfritt , Plug n´ Play. Ljudkortet är elegant designat, dessutom innehar ljudkortet en meter lång sladd, vilket ger en total sladdlängd på tre och en halv meter!
Ljudkortet innehar dessutom tre spännande olika ljudtekniker, FPS EQ för bättre ljudpositionering i FPS, 7.1 virtuellt surroundljud samt hörlursförstärkare. Alla funktioner har varsin mekanisk av/på-knapp på ljudkortet som lyses upp snyggt i rött när de är aktiverade. Min favoritfunktion är FPS EQ, något som jag numrera använder som standard, ljud hörs tydligare. Ljudkortet fungerar verkligen perfekt till hörlurarna!

Ljudkvalitet

Det överlägset viktigare med ett par bra hörlurar, ljudet. Orion hörlurarna ligger i framkant jämfört med andra hörlurar med sina stora 50mm drivenheter i neodymium, något som påverkar ljudupplevelsen. Elementen har ett frekvensomfång på 20 ~ 20000 Hz och presterar generellt mycket bra.
Utan att ha något EQ aktiverat på det medföljande ljudkortet anser jag att mycket av basen går förlorad, men med FPS läget aktiverat rättas det till, och ljudet blir enligt min upplevelse mycket bra och balanserat - lagom mycket bas och diskant. Framförallt vid FPS-spelade hjälper FPS-läget till mycket, explosioner blir verklighetstrogna och hörlurarna kommer till sin rätt till fullo. Med de olika EQ lägena kan man anpassa ljudet till det ändamålet man är ute efter, vilket leder till ett fantastiskt bra ljud med bra återgivning inte bara i spel utan även för musik och film.
Utöver de stora elementen påverkar även de ljudisolerade kuddarna till den trevliga ljudupplevelsen, de ljudisolerade materialet fungerar riktigt bra, extremt lite ljud läcker ut samtidigt som lite ljud utifrån släpps in. Vilket ger ett bra fokus utan några som helst störade ljud utifrån, perfekt vid spelevenemang eller en miljö som inte är helt ljudfri. Med Orion hörlurarna hör man det man skall göra, utan brud eller störande ljud utifrån!

Komfort
Har testat headsetet i många långa spelsessioner sedan jag hämtade det för tre veckor sedan. De stora öronkuddarna på 100mm är perfekta för mina öron, och kommer garanterat passa dig med både små och stora öron. Det känns otroligt skönt att inte få öronen klämda eller röda efter en lång spelsession, dessutom hjälper de stora öronkuddarna till att hålla temperaturen runt örat nere, med mindre kuddar kunde man känna att öronen var ordentligt varma, något som är betydligt bättre med Orion hörlurarna! Runt kuddarna sitter skönt läder som andas bra. Utöver öronkuddarna måste jag påpeka, att trycker från hörlurarna runt öronen är lagom, hörlurarna sitter bra utan att sitta hårt och klämma, ett stort Plus! Kort sagt, sitter utmärkt och helt utan bekymmer även under långa spelsessioner.
Några ytterligare finesser är kabelhållaren, som motverkar trassel, ett bra tillbehör för de som väljer att använda den. Volymkontrollen och mute-knapp för micken finns på sladden lagom långt ner, med en lätt klämma för att sätta fast på tröjan exempelvis för lätt tillgång. Om dessa finns inte så mycket mer att säga än att de fyller sin funktion. Det är skönt och praktiskt att ha tillgång till framförallt volymkontroll och mikrofon-mute utan att behöva minimera spelet.

Pris
Hörlurarna släpptes förra året och ligger i skrivande stund på runt 800kr, vilket placerar dem i ett bra prisläge med sina egenskaper, helt klart värda några få hundra extra jämfört med exempelvis Siberia.

Positivt
• Klockren ljudkvalitet och ljud som anpassas efter ändamål med USB-ljudkortet.
• Snygga och välbyggda
• Riktigt bra brusfri mikrofon
• Stora öronkuddar
• Riktigt bra komfort
• Det medföljande USB-ljudkort

Negativt
• Basen är lite dåligt tilltagen då inget program valts på ljudkortet, men det är löst med en knapptryckning.

Slutsats:
Riktigt bra gaminghörlurar i världsklass, ASUS har verkligen lyckats! De är otroligt sköna med stora öronkuddar och ett svårslaget ljud i toppklass som dessutom är mekaniskt anpassbart vilket ser till att varje spelade blir nöjd! Mikrofonen ger ett utmärkt brusfritt ljud som får dina kompisar att häpna. Komforten på dessa hörlurar ligger ett steg över de flesta andra på marknaden, otroligt sköna! Finns inget direkt att klaga på, Innan du köper nya hörlurar nästa gång, pröva dessa! du kommer inte ångra dig!

Istället för Siberia eller andra, testa dessa!

Mvh

Permalänk
Medlem

Mutade Asus dig med ett par lurar om du skrev en fläckfri recension åt dom eller är dom verkligen så bra som du säger?

Funderar på att köpa dom nämligen. Äger ett par Asus Vulcan Anc nu nämligen och är sugen på att testa 7:1 ljud igen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Ja låter nästan lite för bra för att vara sant. Men jag har kikat på lite fler videorecensioner på tuben och de verkar stabila så det blir nog ett köp för mig. Återkommer med min åsikt senare

//spangen13

Permalänk
Medlem

Tyvärr för lite NEGATIV kritik i recensionen för att att tro att OP faktiskt provat andra bra hörlurar. Enligt andra recensioner verkar det inte vara 99/100, men fortfarande rätt bra lurar.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Testpilot

Blir definitivt något från ASUS om det verkligen stämmer, kört på Siberia V1 i för många år nu (gillar komforten) men börjar bli taggad på att prova något nytt nu när det faktiskt finns alternativ på marknaden! (=

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Verkar bra, kanske ska köpa.. Men om dom inte är så bra som du säger, kommer jag hem till dig och slår sönder din dator! haha skoja bara

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på dem här pga den här recensionen, ska dock läsa vidare lite till

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk

Är det bara jag som har såna glasögon som inte passar bra ihop med gaming hörlurar eller? Jag kör enbart siberia headsettet för att allt annat känns så sjukt obekvämt efter bara någon timme.

På vilket sätt har dom här bättre komfort än siberia hörlurarna?

Permalänk
Medlem

Webhallen tar 699kr för dessa när man loggar in som medlemspris.
Beställde ett par i helgen. Ska bli kul o se om recencenten har rätt

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Inaktiv

Var helt inne på QH-90 + en modmic...
Detta har fått mig att ändra mig, Asus brukar göra bra saker, framförallt i ROG serien!
Får bli lite research på dessa...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Active Noice Cancellation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Active Noice Cancellation?

Tyckte det verkade som om Orion PRO också hade något liknande?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Tyckte det verkade som om Orion PRO också hade något liknande?

Jo passiv brusreducering hade den vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Jo passiv brusreducering hade den vad jag kan se.

Men den är helt brusfri?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Administrativ avgift

Med tanke på att han bara haft budget lurar så skulle jag gå mer på swec recensionen då en som arbetat med ämnet ljud. Visst no offence till dig men har du prövat andra lurar i klassen 1000kr ? Bara en sak o tänka på till folk och ts

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Recensioner får man ta med tio ton salt,framför all när det handlar om ljudet,där kan man ha väldig subjektiva åsikter,ts beskrivning av ljudkvalite sa inte så mycket,jämfört med en riktig recension från en hifitidning ala hifi&musik så är det ett skämt,det räcker inte bara med att skriva det är bra ljud,bra bas osv,man måste beskriva mer tydligare.

Permalänk
Medlem

NEJ!

Asus är inte felfria... De har grymma problem, hårdvaro problem. Jag snackar dock om Asus Vulcan och Vulcan PRO med exakt likadant ljudkort.

Orion har dock dessa problem enligt forumet.

Problemet är att när du mutar micen, så hör personer som sitter med dig i skype allt i din dator, vare sig de musik, spel, film.
De hör absolut allting. De man hör knappt skillnaderna på alla dessa "profiler" i spitfire ljudkortet... helt ärligt, jag har ägt ett ljudkort, och de är skillnad, jo.. Men denna som kommer med hörlurarna är helt kassa...

Headsetet ger ifrån sig ett irriterande ljud, nästan som brus när du har hög volym. Typ när musiken tar slut, och du har fortfarande högt... Då kommer huvudvärken efter några minuter...

Jo, Micen spelar in oavsett om du har mutat eller t.o.m tagit bort micen som man kan göra i Vulcan.
Den spelar också in ifall du har hög volym när micen inte är mutat. I stortsätt värdelös i FPS, då folk i skype hör exakt när du skjuter o sånt...

ANC eller vad de heter är väl ok, blockerar all ljud som kommer utanför hörlurarna, men de är så pass obekvämt så man knappt hör sig själv tänka, de väl något man kan bli van med, men tycker personligen de är helt onödigt, då de isolerar tillräckligt bra.

Hörlurarna är inte värda 1000kr inte ens över 600.. De finns mycket mycket bättre lurar i den prisklassen.. Har mitt andra par nu, som jag ska "testa" som de förmodligen är fel på, kommer få den utbytt, mot en ny, sen blire återbetalning.

Jag bad "komplett" snällt att jag inte vill ha fler, många har problem, sa åt dem att de för deras eget bästa.. Jag vill inte va problemet till att ni har flera öppna kartonger i ert lager.. De sa, " Jätte snällt att du som konsument tänker på oss, men vi tänker på dig, du ska ha ett fungerade headset. Du får chansen att testa, så testa. Fortfarande fel, skicka in"

Jag svarade såklart, visst... och de nya var såklart också paja...

Varför inte, bevisa att headsettet är paj? http://rog.asus.com/forum/showthread.php?11137-Incoming-sound... Forumtråden, jag har sista inlägget där... Ser ut som att Asus slutade svara i första eller andra sidan...

Vulcan som i stortsätt kostar mer än orion har denna problem... Vissa har de med orion, men kan inte säga att de lika stor skala som vulcan, kanske för att orion är ny, vet inte.

Asus ROG gör inte bra saker, de gör snygga saker, kanske, men de FAILAR alltid på drivrutiner... Phoebus ljudkortet, för spel, kraschade i spel ,första 6 månaderna innan drivrutiner släppdes.. Vissa har fortfarande problem idag, Vulcan och orion, har dessa mic problem... Vad mer? De liksom inte budget grejer de här :S De kostar ju... Hur får de ens sälja sånt...

Permalänk
Skrivet av Hagge:

NEJ!

Asus är inte felfria... De har grymma problem, hårdvaro problem. Jag snackar dock om Asus Vulcan och Vulcan PRO med exakt likadant ljudkort.

Orion har dock dessa problem enligt forumet.

Problemet är att när du mutar micen, så hör personer som sitter med dig i skype allt i din dator, vare sig de musik, spel, film.
De hör absolut allting. De man hör knappt skillnaderna på alla dessa "profiler" i spitfire ljudkortet... helt ärligt, jag har ägt ett ljudkort, och de är skillnad, jo.. Men denna som kommer med hörlurarna är helt kassa...

Headsetet ger ifrån sig ett irriterande ljud, nästan som brus när du har hög volym. Typ när musiken tar slut, och du har fortfarande högt... Då kommer huvudvärken efter några minuter...

Jo, Micen spelar in oavsett om du har mutat eller t.o.m tagit bort micen som man kan göra i Vulcan.
Den spelar också in ifall du har hög volym när micen inte är mutat. I stortsätt värdelös i FPS, då folk i skype hör exakt när du skjuter o sånt...

ANC eller vad de heter är väl ok, blockerar all ljud som kommer utanför hörlurarna, men de är så pass obekvämt så man knappt hör sig själv tänka, de väl något man kan bli van med, men tycker personligen de är helt onödigt, då de isolerar tillräckligt bra.

Hörlurarna är inte värda 1000kr inte ens över 600.. De finns mycket mycket bättre lurar i den prisklassen.. Har mitt andra par nu, som jag ska "testa" som de förmodligen är fel på, kommer få den utbytt, mot en ny, sen blire återbetalning.

Jag bad "komplett" snällt att jag inte vill ha fler, många har problem, sa åt dem att de för deras eget bästa.. Jag vill inte va problemet till att ni har flera öppna kartonger i ert lager.. De sa, " Jätte snällt att du som konsument tänker på oss, men vi tänker på dig, du ska ha ett fungerade headset. Du får chansen att testa, så testa. Fortfarande fel, skicka in"

Jag svarade såklart, visst... och de nya var såklart också paja...

Varför inte, bevisa att headsettet är paj? http://rog.asus.com/forum/showthread.php?11137-Incoming-sound... Forumtråden, jag har sista inlägget där... Ser ut som att Asus slutade svara i första eller andra sidan...

Vulcan som i stortsätt kostar mer än orion har denna problem... Vissa har de med orion, men kan inte säga att de lika stor skala som vulcan, kanske för att orion är ny, vet inte.

Asus ROG gör inte bra saker, de gör snygga saker, kanske, men de FAILAR alltid på drivrutiner... Phoebus ljudkortet, för spel, kraschade i spel ,första 6 månaderna innan drivrutiner släppdes.. Vissa har fortfarande problem idag, Vulcan och orion, har dessa mic problem... Vad mer? De liksom inte budget grejer de här :S De kostar ju... Hur får de ens sälja sånt...

Ajdå det låter ju inge bra. Beställde ett par Orion igår på dagen på webhallen. Hoppas verkligen jag får ett "riktigt" par om det nu finns några. Har ändå kikat igenom ett antal recensioner och vissa har varit kritiska där recensenterna inte känts "köpta" men inte nämnt något om detta. Håller tummarna iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spangen13:

Ajdå det låter ju inge bra. Beställde ett par Orion igår på dagen på webhallen. Hoppas verkligen jag får ett "riktigt" par om det nu finns några. Har ändå kikat igenom ett antal recensioner och vissa har varit kritiska där recensenterna inte känts "köpta" men inte nämnt något om detta. Håller tummarna iaf.

Mmh, håller tummarna för dig Hoppas du får ett bra Orion, vet iallafall att Vulcan har denna problem.. Inte sett någon som inte har de faktiskt..
Ringde Komplett idag, bad om en till fraktsedel så jag ska skicka tillbaka den, för samma problem.

Alltså de helt sjukt.. Jag kopplar bort micen helt från hörlurarna, man kan ju sätta in/koppla ur micen på Vulcan, som lego :3 Och även fast micen är bortkopplad hör folk min musik :S Måste vara hårdvaru miss i själva hörlurarna..

Permalänk
Medlem

Jag har testat lurarna idag och tycker de är helt ok. Värda sitt pris men inte mer. Finns säkert bättre men jag är nöjd med köpet.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hej!

Äger också dessa lurar nu och är väldigt nöjd! Det enda jag kan klaga på är att micen kvalitetsmässigt känns billig. Folk säger att dom hör mig bra så det är inget fel så sätt. Men just själva känslan i den, hur den sitter fast och håller sig på plats känns sådär. Siberia V2 som också har infällbar mic känns mycket bättre var det gäller kvaliten.

Annars är jag mycket nöjd!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Mmh, håller tummarna för dig Hoppas du får ett bra Orion, vet iallafall att Vulcan har denna problem.. Inte sett någon som inte har de faktiskt..
Ringde Komplett idag, bad om en till fraktsedel så jag ska skicka tillbaka den, för samma problem.

Alltså de helt sjukt.. Jag kopplar bort micen helt från hörlurarna, man kan ju sätta in/koppla ur micen på Vulcan, som lego :3 Och även fast micen är bortkopplad hör folk min musik :S Måste vara hårdvaru miss i själva hörlurarna..

Fick mina igår nu och har gjort lite tester och har kommit fram till att det är precis samma hårdvarufel på dessa. Det är nog så på allihopa känns det som bara att andra kanske inte ens lägger märke till det. mutar jag så blir ljudet från datorn ganska tydligt och har man de som vanligt så hörs det bara lite lätt i bakrunden. Har testat med väldigt högt ljud så är nog inte så farligt för mina polare sen när det bli dags för lir. Får se om de klagar nåt. Har endast testat med ljudinspelaren i windows igång medans jag spelat samt lyssnat på musik och mutat hit och dit och kan konstatera att problemet finns där. I vilken grad återstår att se vad mina polare säger. Jag testade även utan spitfire-dongeln och satte lurarna direkt i datorn och det var samma sak då.
Nog om det.

Överlag så tycker jag att lurarna är okej. De är snygga. De sitter okej men inte mer. Jag har stort huvud men upplever det som de inte riktigt sitter åt ändå. Dock leverar de ändå bra isolering från ljud utifrån. Designen med micen att den går att skjuta in är en smidig lösning tycker jag. Micen i sig är dock kanske inte så mycket att hurra över. Den känns väldigt känslig och suger upp allt ljud runt ikring så som tangent-tryckningar, musklickningar och tv-ljud i bakrunden (kanske även därför själva ljudet från lurarna kommer med in i micen?) Tycker de borde ha filtrerat bort frekvenser som är ovensentliga för att människorösten ska höras. Jag ska skaffa en "puff" till micen och se om det blir någon skillnad på den biten.

Ljudbilden är riktigt bra med spitfire-dongeln och surround igång när man tittar på film eller spelar och hör ganska bra vart t.ex fotstegen kommer ifrån. Ljudet i sig är väl helt okej. Krispigt och klart men jag saknar dock mer bas. Kör man dessa utan spitfire-dongeln och direkt i moderkortet så känns ljudet platt och är de inte mycket att hänga i granen. Så det bästa med dessa lurar är helt klart spitfire/usb-ljudkortet som med tre knappar kan få till en härlig ljudbild.

6/10 Helt okej lurar med smart design till ett skapligt pris. Betyg nerdraget två snäpp pga. mic-historien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spangen13:

Fick mina igår nu och har gjort lite tester och har kommit fram till att det är precis samma hårdvarufel på dessa. Det är nog så på allihopa känns det som bara att andra kanske inte ens lägger märke till det. mutar jag så blir ljudet från datorn ganska tydligt och har man de som vanligt så hörs det bara lite lätt i bakrunden. Har testat med väldigt högt ljud så är nog inte så farligt för mina polare sen när det bli dags för lir. Får se om de klagar nåt. Har endast testat med ljudinspelaren i windows igång medans jag spelat samt lyssnat på musik och mutat hit och dit och kan konstatera att problemet finns där. I vilken grad återstår att se vad mina polare säger. Jag testade även utan spitfire-dongeln och satte lurarna direkt i datorn och det var samma sak då.
Nog om det.

Överlag så tycker jag att lurarna är okej. De är snygga. De sitter okej men inte mer. Jag har stort huvud men upplever det som de inte riktigt sitter åt ändå. Dock leverar de ändå bra isolering från ljud utifrån. Designen med micen att den går att skjuta in är en smidig lösning tycker jag. Micen i sig är dock kanske inte så mycket att hurra över. Den känns väldigt känslig och suger upp allt ljud runt ikring så som tangent-tryckningar, musklickningar och tv-ljud i bakrunden (kanske även därför själva ljudet från lurarna kommer med in i micen?) Tycker de borde ha filtrerat bort frekvenser som är ovensentliga för att människorösten ska höras. Jag ska skaffa en "puff" till micen och se om det blir någon skillnad på den biten.

Ljudbilden är riktigt bra med spitfire-dongeln och surround igång när man tittar på film eller spelar och hör ganska bra vart t.ex fotstegen kommer ifrån. Ljudet i sig är väl helt okej. Krispigt och klart men jag saknar dock mer bas. Kör man dessa utan spitfire-dongeln och direkt i moderkortet så känns ljudet platt och är de inte mycket att hänga i granen. Så det bästa med dessa lurar är helt klart spitfire/usb-ljudkortet som med tre knappar kan få till en härlig ljudbild.

6/10 Helt okej lurar med smart design till ett skapligt pris. Betyg nerdraget två snäpp pga. mic-historien.

Japp, beklagar