Microsoft Xbox live medlemsskap

Permalänk
Medlem

Microsoft Xbox live medlemsskap

Jag skulle vilja höra med andra drabbade hur ni lyckades säga upp ert Xbox live konto? Jag har sökt på de verse sidor och får ingen klarhet och funderar på att ta kontakt med konsument verket imorgon för nu har jag fått nog! Man kan inte någonstans på hemsidan säga upp det! Jag har varit i kontakt med dem per tele 2 ggr och föga förvånande sitter dem i Dublin! Trots budskapet att kontot är uppsagt gick dem åter in och drog 69 kr på mitt bankkonto för 2 dagar sedan trots att han jag pratade med för en vecka sedan lovade att inget skulle dras från mitt konto. Dem har ingen som helst rätt att gå in och dra pengar på mitt konto. Snälla har någon här på sweclockers haft samma problem? Helt oacceptabelt!

Ps. Kanske bäst att skriva att mitt xbox 360 är sålt och inga kortuppgifter ligger kvar på mitt konto.

Permalänk
Medlem

Gick du in på xbox.se och gick in till ditt konto sen unsubscribea innan du sålde kontot? , bara för att du tar bort kontot menas inte att du har fixat det.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Tyvärr så kommer inte konsumentverket kunna hjälpa dig då du godkänt allt när du godkände EULAn och sånt där när du först lägger in kontokortet på xboxet. Förmodligen så hade de varit en innestående betalning på kortet som inte har dragits för en tidigare månad och därför har dragits nu.

På xbox supporten kan dom förklara allt detta för dig om du ger dom uppgifterna dom behöver, så att du får reda på vad det är som skett och är de då som du säger att det har dragits för mycket pengar så kan dom betala tillbaka summan.

Att dom sitter i Dublin spelar väl ingen roll? Dom är ju svenskar. Faktiskt så sitter Hela Europas support för xbox i samma byggnad i Dublin.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Gick du in på xbox.se och gick in till ditt konto sen unsubscribea innan du sålde kontot? , bara för att du tar bort kontot menas inte att du har fixat det.

Javisst gjorde jag det.

Kan knappast vara lagligt att gå in och dra pengar då jag inte längre har avtal med dem? Något är väl konstigt med att man inte via hemsidan kan säga upp kontot? Inte ens unsubscribe på xboxen eller prata med supporten 2 ggr och dem båda gångerna försäkrat att jag längre inte har nåt konto.
Jag har iallafall inte godkänt nåt livstidskontrakt med dem.

Permalänk

Förmodligen är de som jag sa tidigare att det har varit en månad under tiden då du faktiskt hade ett kontrakt med dom, som dom av någon anledning inte kunde dra pengarna från ditt kort och det har då istället blivit gjort en månad efteråt.
Det är ganska vanligt, speciellt med personer som använder sig av E-kort som utlöper.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicexx:

Javisst gjorde jag det.

Kan knappast vara lagligt att gå in och dra pengar då jag inte längre har avtal med dem? Något är väl konstigt med att man inte via hemsidan kan säga upp kontot? Inte ens unsubscribe på xboxen eller prata med supporten 2 ggr och dem båda gångerna försäkrat att jag längre inte har nåt konto.
Jag har iallafall inte godkänt nåt livstidskontrakt med dem.

Ingen aning vart du tittar men tittar jag på Xbox.com så har jag en fet knapp som säger "cancel auto-payment" under "my account". Svårare än så är det inte

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

Ingen aning vart du tittar men tittar jag på Xbox.com så har jag en fet knapp som säger "cancel auto-payment" under "my account". Svårare än så är det inte

Han har ju redan försökt med det

Visa signatur

ffffffffc