Permalänk
Medlem

Datorn startar inte ordentligt

Hej alla på Sweclockers! Jag har precis köpt crosair vattenkylaren H70 core, men när jag var klar med installationen av kylaren så ville det sig inte. När jag tryckte på power knappen så startar den, men dör 5 sekunder senare och startar om sig igen och så fortsätter det hela tiden. Hjälp mig snälla!:D

Permalänk
Skrivet av Lurken95:

Hej alla på Sweclockers! Jag har precis köpt crosair vattenkylaren H70 core, men när jag var klar med installationen av kylaren så ville det sig inte. När jag tryckte på power knappen så startar den, men dör 5 sekunder senare och startar om sig igen och så fortsätter det hela tiden. Hjälp mig snälla!:D

hade det där problemet också.. visade sig vara nätagget som glappade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

hade det där problemet också.. visade sig vara nätagget som glappade

Vad menar du med att nätagget glappade? Strömsladden till nätagget? eller menar du sladdarna som går in i nätagget?:D

Permalänk

24-pins kontakten, så fort man rörde den så dog allt, ibland behövde man inte ens röra den Ligger hos komplett nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

24-pins kontakten, så fort man rörde den så dog allt, ibland behövde man inte ens röra den Ligger hos komplett nu

Vad? Har du mailat komplett eller vad menar du?:)

Permalänk
Skrivet av Lurken95:

Vad? Har du mailat komplett eller vad menar du?:)

Gjorde en RMA så bad dom mig skicka in den så fick jag mejl idag om att dom hade fått den så får hoppas på det bästa nu

Permalänk
Medlem

Vad har du för specs?
Du har inte pillat i BIOS? Inget annat förutom kylaren?
Säker på att allt är monterat korrekt?

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Vad har du för specs?
Du har inte pillat i BIOS? Inget annat förutom kylaren?
Säker på att allt är monterat korrekt?

Jag allt sitter rätt. Har fått det att fungera nu:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Gjorde en RMA så bad dom mig skicka in den så fick jag mejl idag om att dom hade fått den så får hoppas på det bästa nu

Tack så mycket för all hjälp. Dina tips gjorde att jag fick igång det. Istället för att ligga ca 70 grader full load så ligger jag på 40 grader awesome, men ännu en gång tack för all hjälp:D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lurken95:

Tack så mycket för all hjälp. Dina tips gjorde att jag fick igång det. Istället för att ligga ca 70 grader full load så ligger jag på 40 grader awesome, men ännu en gång tack för all hjälp:D

Skickades från m.sweclockers.com

Vad gjorde du? Var det nätagget?:-o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Vad gjorde du? Var det nätagget?:-o

Japp, det var 24-pins kontakten som var problemet. tog bara ur det och sen satte jag tillbaka den:D

Permalänk

Haha skönt att det löste sig