Permalänk
Medlem

Missvisande

Jag lackar lite på det här:

Det står "enhanced for directx 10", det kan ju betyda att rage använder ljud och liknande från directx, men directx10/11 är ju i princip bara utvecklingar av direct3d, och rage använder opengl. Det är bara fel, eller?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag lackar lite på det här:

http://www.covergalaxy.com/forum/attachments/pc/12624d1321971...

Det står "enhanced for directx 10", det kan ju betyda att rage använder ljud och liknande från directx, men directx10/11 är ju i princip bara utvecklingar av direct3d, och rage använder opengl. Det är bara fel, eller?

OpenGL -> Open Graphics Library -> Bilder och modeller? Eller har jag fel?

DirectX -> Ljud?

Slå mig inte om jag har fel

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara så att rage använder directx, men jag ser inga tecken på att direct3d används. Min spontana reaktion "meh" tyckte jag var motiverad men :S

Det står ju ofta enchanced for 64 bit på spel, men de använder inte 64bitars binärer för det mesta, vad det betyder kan man grubbla på...

Jo precis, directx vore toppen att använda till ljud. Det kanske var så i doom 3s fall, där kan man aktivera openal om man vill.
Den där labeln är ett marketingknep antar jag, men den är ganska missvisande tycker jag iaf

Visa signatur

No man is free who is not master of himself