Permalänk

WOW Klon??

Hej kära SweClockers !

Jag har nu länge velat börja spela wow men jag har inte pengar så jag undrar vilken som är den absolut bästa gratis wow "klonen". Jag spelade Runes of Magic innan så jag ar testat det men om det är den absoulut bästa så kan jag tänka mig börja spela igen ;D kom gärna med massvis med förslag ;D

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Old Republic? Det är ju wow.. fast Star Wars!

Permalänk
Medlem

Allods typ? Provade det för något år sedan, var läskigt likt WoW då.

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter mmorpg så är lineage2 helt gratis, skiljer sig dock en hel del från wow vad det gäller grafik och hur fort man expar.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Jag ärnog mest ute efter riktigt mycket wow liknande som har samma princip som wow (omgivning, grafik, tema)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Inte mycket till wow-klon, speciellt eftersom det spelet kom ut före wow, men vill minnas att Lineage 2 är F2P numer.

Citat redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Om du är ute efter mmorpg så är lineage2 helt gratis, skiljer sig dock en hel del från wow vad det gäller grafik och hur fort man expar.

Enda likheten mellan WoW är L2 är att båda är MMORPGs, där tar det slut.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Har för mig att LoTRO är F2P numera. Spelade lite i början när det kostade och hade faktiskt en väldigt positiv upplevelse. Är väll lite som WoW fast med mer fokus på PVE och kräver mer samarbete med andra spelare vill jag minnas. Vilket bara är positivt i ett MMO då man lättare får kontakt med andra.

Testa och se vad du tycker

Permalänk
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Har för mig att LoTRO är F2P numera. Spelade lite i början när det kostade och hade faktiskt en väldigt positiv upplevelse. Är väll lite som WoW fast med mer fokus på PVE och kräver mer samarbete med andra spelare vill jag minnas. Vilket bara är positivt i ett MMO då man lättare får kontakt med andra.

Testa och se vad du tycker

Njä jag avinstallerade precis lotro även om jag är ett stort fan av lord of the rings filmerna och desutom har jag inga vänner att spela med om det är baserat på samarbete

Redigerat
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Prat om privatservrar faller under §7 i reglerna. Notera inte minst den sista paragrafen.

Synpunkter på detta tas via de kontaktkanaler som nämns i §11 i reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

TERA Online tycker jag är väldigt bra.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Allods känns som den närmaste WoW kopian.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Aion är väll f2p. Wow med vingar.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Som tidigare nämnt så skulle även jag säga Allods Online.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad igen*

Av samma anledning som ovan.

Permalänk

TERA är faktiskt ganska bra

Visa signatur

LittleBennyBoi

| i5 3570k | MSI Z77A-G43 | DDR3 8GB TEAM GROUP | XFX 6870 1GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Enda likheten mellan WoW är L2 är att båda är MMORPGs, där tar det slut.

Tack! Äntligen någon som förstår.

Permalänk
Medlem

Tycker i princip alla MMOs som kommit efter WoW kvalificerar för detta. Bara kolla upp nästan vad som helst och du kommer hitta ett väldigt WoW/EQ inspirerat spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Enda likheten mellan WoW är L2 är att båda är MMORPGs, där tar det slut.

Finns en till likhet - Båda har förbannat mycket bots. (Iaf när jag spelade)

Till TS: Titta på vad om Mods har tagit bort.. läs mellan raderna så att säga. Det är nog den upplevelsen du är ute efter...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Vill du bara ha en klon så är nog Allods Online det bästa.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

jag skulle säga Tera mycket roligt spel

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Hej kära SweClockers !

Jag har nu länge velat börja spela wow men jag har inte pengar så jag undrar vilken som är den absolut bästa gratis wow "klonen". Jag spelade Runes of Magic innan så jag ar testat det men om det är den absoulut bästa så kan jag tänka mig börja spela igen ;D kom gärna med massvis med förslag ;D

Tack på förhand

Som några andra har svarat, så skulle jag rekommendera Tera. Dock tycker jag inte att det är en WoW-klon till fullo. Det är likt i spelupplevelse, questing, dungeons, lvling, grafik, miljöer osv. Men combat system är aningen unikt, eftersom du har ett "aim" istället för target. Vilket gör spelet sjukt roligt att lira.

Vi har ett svenskt gille på servern Ishara. Så bara att höra av sig, så är du mer än välkommen att lira ihop med oss!

http://darksaints.inc.se