Gratis spel för Simcity köpare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbo:

Är du på riktigt? Har du ens hängt med på vilket sätt EA failat med SimCity? Det verkar inte så, för om du hade det kan du fanimig inte ha något förtroende kvar för dem. Allt de gör nu är damage control. De har givetvis insett att lanseringen av SimCity har gått till historien som det största EPIC fail:et någonsin och att det skadat deras varumärke. Deras attityd och konsumentpolicy gränsar även till bedrägeri.

Istället för att rätta till allt som är trasigt och åtgärda de mest kritiserade delarna, väljer de att skifta fokus med ett gratis erbjudande som plåster på såret. Givetvis passar de på att förlänga det för att sälja lite till medans det går för att reducera kostnaden. Sista idioten är ju inte född.

Den lättlurade breda massan går förstås på detta PR trick med hull och hår. Oj vad snälla EA är som ger mig ett gratis spel. Plus poäng till dem. Som motprestation kommer jag acceptera allt från always-online DRM till DLCs och bli behandlad som kriminell idiot utan att klaga det minsta lilla. Tack EA - ni är gudasända! Alla som klagat har inget att komma med.

Vakna upp istället och visa lite förbannad integritet. Utnyttja konsumentmakt för det är det ENDA instrument som fungerar. Alla som betalar för sånt här s-it bidrar till att förstöra spelbranchen.

Jag försvarar inte EA på något sätt utan anser att det är för tidigt släppt och är mer i alpha/beta-stadie än en fullvärdig version men det släpps patcher, visserligen små var tredje dag ungefär. Vi vet fortfarande inte vad som försigår hos Maxis mer än vad dem säger. Däremot så tycker jag ändå det är ett visst erkännande av EA med detta gratis spel att releasen av Sim City 5 inte gick som dem ville.
Men det verkar på din text som att du tror att folk som äger Sim City inte kan fokusera på två saker samtidigt, bara för att man accepterar ett gratis spel och tycker det är bra betyder det inte att man accepterar det nuvarande skicket på Sim City. Jag tycker det är en trevlig gest av EA, det är inte många spelföretag som släpper skitspel som gör detsamma!

Så för att summera lite kort! Bara för att man får ett gratis spel tappar man inte fokus på det första spelet som är släppt för tidigt, det gör inte jag i vilket fall som helst, jag kan ju bara tala för mig själv! Du får ursäkta den luddiga texten, det är fortfarande tidigt haha

EDIT: Däremot så kan jag hålla med dig på en punkt och det är Always-online DRM som jag tycker är ett riktigt korkat val att använda, det påverkar endast människorna som köper spelet och sällan eller aldrig dem som laddar ner spelet, DLCs likaså är inget jag uppskattar utan ser hellre fullblodiga expansioner

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

Hej!
Tycker spelet ser intressant ut!
Har bara en fråga, om jag köper Sim City idag eller imorgon kan jag då också välja NFS Most Wanted?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Jag har bara en fråga, finns de ingen challenges online,multiplayer där man kan bli jagad av poliser osv? Finns ju inte så mycket att välja på eller? typ race,drift och hoppa på flyg? är det allt? och kan man inte få in poliser i den fria multiplayer världen... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty_Harry:

Fick precis listan av EA gällande de spelval man kan göra om man reggar sitt Sim City innan den 25 Mars.

Grejjen är att jag inte äger Sim City.....

Kan man rent teoretiskt köpa Sim City (Nu), regga sig innan den 25´e och sedan få tanka ner ett gratis-spel?

Eller är jag bara naiv?

Fett värt 400 spänn för att få ett till spel för 600 ( Dead Space 3 ).

Ja, du kommer kan köpa Simcity (på valfri sida/butik) och välja Dead Space 3.
Däremot kostar Dead Space 3 bara 300 kr i Origin just nu och 268 kr på spelbutiken.se....

Permalänk
Medlem

tog bejeweled det ända som var någorlunda lockande av spelen

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

edit: gjorde en nybörjarmiss och sket i att läsa alla tidigare inlägg.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Finns det någon info om EA har patchad 'agents' så¨det går att spela spelet igen? Tråkigt att man har betald flera hundra kronor för ett spel som inte går att spela.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Jag valde ME3. Jag har haft en tanke på att spela igenom alla igen. Och när man nu får ME3 gratis så varför inte slå till då det då

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hej!
Tycker spelet ser intressant ut!
Har bara en fråga, om jag köper Sim City idag eller imorgon kan jag då också välja NFS Most Wanted?

Mvh: Eric

Det bör funka, jag köpte mitt i förrgår och fick erbjudandet så ser ingen anledning till att det inte ska funka för dig.
Bara du gör det innan den 25.

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon annan i tråden har samma problem men när jag klickar på pop-up fönstret jag får vid inloggning på origin så blir själva sidan som ska öppnas bara vit och sedan händer det inget mer. Någon som har svar på varför det blir såhär?

Köpte mitt spel via GreenManGaming.com och lagt in min produkt på Origins, behöver jag göra något mer?

Tacksam för svar!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrKanin:

Vet inte om någon annan i tråden har samma problem men när jag klickar på pop-up fönstret jag får vid inloggning på origin så blir själva sidan som ska öppnas bara vit och sedan händer det inget mer. Någon som har svar på varför det blir såhär?

Köpte mitt spel via GreenManGaming.com och lagt in min produkt på Origins, behöver jag göra något mer?

Tacksam för svar!

Nej du ska inte behöva göra något annat.
Du har dock tills den 29 på dig att redeema ditt spel.
(tills 25 att registrera simcity i origin)

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nej du ska inte behöva göra något annat.
Du har dock tills den 29 på dig att redeema ditt spel.
(tills 25 att registrera simcity i origin)

Okej, då får vi hoppas att det löser sig!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Typiskt trodde det var W7 du körde det på.

Men visst är det i aktivitetshanteraren man gör det?

Det har jag provat att göra och jag hinner aldrig komma in dit nån gång.

På 5 sekunder är ju bilden svart och det är en massa menyer man ska in i tills man hittar processen då har ju spelet hunnit avslutats och dragit mig tillbaka till skrivbordet.

Kör det på win 7 64 bitar:) dock från original skivan, inga special settings. Provat starta om datorn eller installera om spelet/reparera spelet?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Borgen1998:

Om jag köper simcity nu, får jag ett gratis spel då också ?

Nej, du måste ha köpt det när det släpptes

Permalänk
Skrivet av OnlyThisTme:

Nej, du måste ha köpt det när det släpptes

Fel, innan den 25 är det. Dock har det redan varit så spelar ingen roll nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnlyThisTme:

Nej, du måste ha köpt det när det släpptes

Du svarar på ett inlægg från den 18e mars, nu den 28 mars? XD

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear