Battlefield 4 rullar på Radeon HD 7990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Det betyder alltså att vi kommer få skitdålig prestanda i och med att AMDs drivrutiner ALLTID suger otroligt mycket när ett spel släpps.....Nvidia hade fan varit så MYCKET bättre om Dice/EA hade gått ihop med

Varför använder du amds drivrutiner till ditt Gtx 670?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Inaktiv

EA och DICE har sprängt alla broar, och det blir inge mer Battlefield-spel för min del. Varför denna politiska korrekthet? Varför ska det vara så svårt att gå tillbaka till sina rötter med ett äkta 1942 som körs med Frostbite 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Det betyder alltså att vi kommer få skitdålig prestanda i och med att AMDs drivrutiner ALLTID suger otroligt mycket när ett spel släpps.....Nvidia hade fan varit så MYCKET bättre om Dice/EA hade gått ihop med

Dagens tratt!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett grafik kort som inte krashar hela tiden så väljer du NVIDIA. Sluta blunda för amd:s problem jag vet av egen erfarenhet. Efter 1 år slutade amd släppa uppdateringar till mitt grafikkort. Nvidia är ett klart val.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Det betyder alltså att vi kommer få skitdålig prestanda i och med att AMDs drivrutiner ALLTID suger otroligt mycket när ett spel släpps.....Nvidia hade fan varit så MYCKET bättre om Dice/EA hade gått ihop med

Precis. Det är ju därför alla nya Nvidia drivrutiner kraschar för mig och ger mig massa nya fina buggar i spel!

Skrivet av sleepzou:

Om du vill ha ett grafik kort som inte krashar hela tiden så väljer du NVIDIA. Sluta blunda för amd:s problem jag vet av egen erfarenhet. Efter 1 år slutade amd släppa uppdateringar till mitt grafikkort. Nvidia är ett klart val.

Kanske dags att sluta blunda för att Nvidia har problem dom med?
Patetiskt hur du utgår från egen erfarenhet på det viset när exempelvis jag
har haft mer problem med Nvidia drivrutiner än AMD och då har jag flest AMD system.
Hade jag tänkt som du skulle jag kunna säga att Nvidia suger och AMD är bäst men det gör jag inte.
Dom är olika bra under olika perioder, ibland är Nvidia bättre, ibland är det AMD som är bäst.
Att AMD slutar uppdatera för äldre kort gör inte mig något då Nvidias senaste uppdateringar alltid har fler
buggar och kraschar mer än dom tidigare för mig så jag får stanna på äldre drivisar ändå.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dwightschrute:

Jo, men detta är dice, de har typ en kupp med amd/nvidia att göra dåligt optimerat spel så nvidia/amd tjänar mer pengar, kolla på BF3. Var ju "snyggaste spelet genom tiderna" nu är det skapligt meh, och kräver ändå världens bästa PC för att spela.

Förr behövde man inte byta ut sina grafikkort varje år, nu tydligen så behöver man det.

8800gt 2006 - 5850 = 3 år.

Förr i tiden (tänk 90-talet) behövde man byta både grafikkort och andra komponenter jätteofta för att överhuvudtaget kunna starta nya spel. Nu kan du starta de flesta spel på ett 8800GT, även om alla förstås inte kan fås att flyta. Så det var inte bättre förr.

Angående drivrutiner är min åsikt helt klart att Nvidia slår AMD. Catalyst Control Center ser ut som ett hemmagjort lekprogram för barn jämfört med Nvidia Control Panel. Att "AMD Display Driver" kraschar en eller två gånger om dagen (ofta i samband med start av BF3 men ibland helt random) gör inte saken bättre.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Trevligt, nu får vi hoppas att 7990 fungerar med mer än ETT spel också!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av sleepzou:

Om du vill ha ett grafik kort som inte krashar hela tiden så väljer du NVIDIA. Sluta blunda för amd:s problem jag vet av egen erfarenhet. Efter 1 år slutade amd släppa uppdateringar till mitt grafikkort. Nvidia är ett klart val.

Smaken är som baken.
Mitt 7970 fungerar utan problem, förklara det då?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag tog en chans på ett 7970 istället för 680 för det helt enkelt hade mer rå prestanda. Själv så ser jag AMD på en massiv uppgång nu. Jag gillar också AMD för att dom erkänner sina problem te.x renderings tider.

Själv gillar jag AMD mer just nu. Fast dom flesta brukar ju ha en tendens att gilla "the underdog" ^^

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Avstängd

Crossfire är väl det problemet jag haft när det kommer till amd, hade iofs lika stora problem med Nvidias Sli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Om du vill ha ett grafik kort som inte krashar hela tiden så väljer du NVIDIA. Sluta blunda för amd:s problem jag vet av egen erfarenhet. Efter 1 år slutade amd släppa uppdateringar till mitt grafikkort. Nvidia är ett klart val.

OK farfar, det har hänt en hel del de senaste 10 åren.

Visa signatur

Intel i7 3770k -- R9 Fury X -- 16GB RAM -- P8Z77-V Premium

Permalänk
Medlem

Go go AMD!
Håller allltid på the underdog :D.

(Med tanke på några inlägg ovanför vill jag bara tillägga att jag aldrig haft en drivrutins-krasch med mitt kort ever, funkar perfekt!).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Har kört med AMD i flera år utan problem, visst hade lite problem relaterad till min tidigare CF rigg som har funkat till och från olika bra. Var något som skedde i år som gjorde att jag plockade ur mitt ena kort ur burken helt för CF bara crashade men är fortfarande väldigt nöjd med mina AMD kort.

Men hela debatten om AMD vs Nvidia är ju bara smått absurd folk tycker om olika saker, båda har sina enga problem varför ska detta alltid bråkas om? Vi har alla haft bra/dåliga erfarenheter med våra burkar i olika perioder pga alla möjliga olika anledningar.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Eftersom Fermi användes flitigt i utvecklingen inför BF3, därav att spelet inte går över 1,5gb i minnes användning på GPU på ultra i 1080p. Vi minns att det tog lång tid innan AMD löste det hela med drivrutiner, även om prestandan inte var dålig på GCN. (Kan säkert vara motor uppgraderingar också) Med det i åtanke ser jag det bara som positivt att de visar upp BF4 på AMD kort. Jag hoppas då att motorn är/kommer bli mer generellt optimerad då den i olika steg har optimerats om efter olika hårdvara. Med generellt menar jag fungerar bra på båda tillverkarna och även framtida inte än idag släppta kort. T.ex inte bara från AMD nVIDIA.

Jag kan bara se detta som positivt för alla.

Är inte helt säker på att det jag påstod om Fermi är med men tror att det var efter att lyssnat på dessa. http://www.anandtech.com/show/5011/nvidiaea-posts-battlefield...
Sweclockers ska också ha en länk men hittade denna först.

Edit:
Omskrivning för att förtydliga vad jag menar.

Edit3:
Ett Tech Talk Frostbyte 3 (varför heter den inte 2.5?) ser jag fram emot och hoppas kommer.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Smaken är som baken.
Mitt 7970 fungerar utan problem, förklara det då?

Det finns alltid en del som finner nån slags tillfredställelse i att gnälla över det ena och det andra.

Jag har haft ATi/AMD GPU i runt 10 år och har inget att klaga på.

Innan det Hercules/CGA/EGA/VGA..

Nu för tiden så verkar det som om det blir minsta lilla ryck i grafiken, frametime grafer som kidsen ändå inte vet ett skit om, "Uppgradera! AMD ljuger och är skit fi fan"

Betala överpris för nvidia då...

Men om spelet funkar så varför gnälla som en liten bitch bara för att ett diagram visar att det är nåra millisekunder hit eller dit?

Visa signatur

Intel i7 3770k -- R9 Fury X -- 16GB RAM -- P8Z77-V Premium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast du kommer med anekdotisk bevisföring. Min personliga erfarenhet är att drivrutinerna för AMD är mer stabila än de för Nvidia. Så vem av oss har rätt? Det finns för övrigt miljontals sidor med problem med Nvidia också som om det nu skulle vara något som helst bevis för att det ena företag är bättre än det andra.

Den enda slutsatsen jag kan dra av den data jag har sett är att båda lagen har bråkande drivrutiner och att båda lagen ibland har jobbiga buggar. Tycker lite synd om stackarna som ska skriva drivrutinerna till nya grafikkort för det måste vara en mardröm utan dess like. Det ska optimeras för miljontals olika kombinationer av hårdvara och för mängder av spel som hela tiden tiden uppdateras och förändras.

Skrivet av RambOFreAc:

Fanboy#1
Nej, det har hänt en gång vad jag har märkt.
När 7970 väl kom ut så gick det inte så bra. Efter 3 månader funkade allt som det skulle för mig, och har inte haft problem sen dess.
Stick iväg med dig va

Skrivet av fieskmask:

Det var mer att visa att det ser löjligt ut, dvs den tidigare kommentaren

Be that as it may, du kan vara väldigt hygglig att berätta varför nVidia skulle vara ett bättre alternativ för EA/Dice att jobba med än AMD?
Jag har hört folk som har problem med AMD självklart, men i mina erfarenheter är det ett klart bättre alternativ i alla aspekter än nVidia har att erbjuda, aldrig haft drivrutinsproblem och spelen jag lirar flyter som en dröm.

PS! Är inget fanboy, men din tidigare kommentar fick det att låta som att du var en, om jag kom åt en nerv ber jag om ursäkt.

Skrivet av Pimpim666:

Varför använder du amds drivrutiner till ditt Gtx 670?

Ehh va? lite tidig påskfylla lr var fan hittade du att ja skulle anv AMD drivrutiner till mitt GTX670? sluta röka det du röker....

Skrivet av Tommy_h:

Dagens tratt!

Skrivet av sleepzou:

Om du vill ha ett grafik kort som inte krashar hela tiden så väljer du NVIDIA. Sluta blunda för amd:s problem jag vet av egen erfarenhet. Efter 1 år slutade amd släppa uppdateringar till mitt grafikkort. Nvidia är ett klart val.

Efter att ha ungefär 8-9 års erfarenhet från denna branschen. Ca 5 år på serversidan som nätverkstekniker och nu de senaste 4 åren som säljare och tekniker på konsumentsidan så är min samlade erfarenhet att AMD strular MER när det gäller drivrutiner. Speciellt om man t.ex. har en Intel CPU och AMD grafikkort som då medför fler drivrutiner som skall "samarbeta". Ja vet många kunder o kompisar som har haft och har problem med AMD. Givetvis finns det en del med problem med Nvidia också, men MIN åsikt är att AMD strular mer.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Givetvis finns det en del med problem med Nvidia också, men MIN åsikt är att AMD strular mer.

Så vad du säger e "nvidia har problem, AMD har problem"? Upplevelse är allt. Inte anekdoter.
"min polare har det o det"DVS du kan inte snacka för alla som har nvidia eller AMD. Alla har nåt o gnälla över

Visa signatur

Intel i7 3770k -- R9 Fury X -- 16GB RAM -- P8Z77-V Premium

Permalänk
Medlem

AMD kan få alla spel på dennes sida... Jag för övrigt kommer ALDRIG igen köpa AMD kort..
10 kort alla då alla coilwhina, olika kort, men samma problem... förutom de, kraschade drivrutier, microstutter och allt sånt Bs..
Böt sedan till Nvidia och gud, inte ens SLI stöter på problem... Aldrig vart så nöjd.
Sparar hellre en extra månad och köper ett dyrare kort för bättre upplevelse.
Nvidia kanske också har coil whine, klart de har.. men AMD gick fan över gränsen. Började fan bli pinsamt att gå till butiken efter så många gånger.

Permalänk
Medlem

Då är det ju tur att alla inte har dina problem.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd

är nvidia fanboy rakt igenom men det är bara bra med konkurans för oss

Permalänk
Medlem

Varför får man inget medelande på sweclockers om någon citerar dig och skriver något?

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepzou:

Varför får man inget medelande på sweclockers om någon citerar dig och skriver något?

Testat besöka "inställningar"?

Permalänk
Medlem

Ralle_81

...

Visa signatur

tja

Permalänk
Medlem

Får hoppas att dom gör ett bra jobb denna gång då.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

http://www.anandtech.com/show/6857/amd-stuttering-issues-driv...

Gamla nyheter, häng med i utvecklingen istället för att komma dragandes med skåpmat. Min erfarenhet av drivrutiner och grafikkort är att de är ungefär lika sunkiga från båda lagen. Nvidiakortet på exjobbet kraschar ungefär en gång om dagen om du nu vill ha mer anekdotisk bevisföring. Inte för att den är värd något.

Ja det är baksidan av att grafikkortstillverkarna är med och leker i utvecklingen. Naturligtvis blir det mer optimerat mot deras grejer. Föredrar dock AMD då de inte är lika benägna att använda proprietära standarder som Nvidia är med sitt CUDA och allt som följer med det.

Vad är det i Anands artikel som gör att Amds stora renderingsproblem är gammal skåpmat? Om man är itresserad av ämnet så läs den här
http://techreport.com/review/24553/inside-the-second-with-nvi... .Bra mycket mer intressant artikel.

Apropå drivers,kolla den här artikeln från Hardocp http://m.hardocp.com/article/2013/03/04/2012_amd_nvidia_drive... kom sen och säj att Amd inte är efter Nvidia när det gäller att få ut bra presterande drivers vid spelsläpp.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Varför använder du amds drivrutiner till ditt Gtx 670?

Kan förklara problemen han upplever!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tEan:

Vad är det i Anands artikel som gör att Amds stora renderingsproblem är gammal skåpmat? Om man är itresserad av ämnet så läs den här
http://techreport.com/review/24553/inside-the-second-with-nvi... .Bra mycket mer intressant artikel.

Apropå drivers,kolla den här artikeln från Hardocp http://m.hardocp.com/article/2013/03/04/2012_amd_nvidia_drive... kom sen och säj att Amd inte är efter Nvidia när det gäller att få ut bra presterande drivers vid spelsläpp.

1, De har löst problemet med enkla grafikkort för det mesta.
2, Det kommer en omarbetad drivrutin för CF till sommaren.
3, Mycket av det som ser ut som problem i graferna från FRAPS är inte ett problem i praktiken.
4, Det saknas fortfarande en bra base line för vad som är acceptabla renderingstider. Det spelar egentligen ingen roll om ena tillverkaren tar lite längre tid om det inte går att se någon skillnad i slutet.

Har redan läst om den nya mjukvaran från Nvidia och det ska bli intressant att se lite mer ingående tester med den.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

1, De har löst problemet med enkla grafikkort för det mesta.
2, Det kommer en omarbetad drivrutin för CF till sommaren.
3, Mycket av det som ser ut som problem i graferna från FRAPS är inte ett problem i praktiken.
4, Det saknas fortfarande en bra base line för vad som är acceptabla renderingstider. Det spelar egentligen ingen roll om ena tillverkaren tar lite längre tid om det inte går att se någon skillnad i slutet.

Har redan läst om den nya mjukvaran från Nvidia och det ska bli intressant att se lite mer ingående tester med den.

1. Japp,men som du säger så kvarstår problem fortfarande.
2. Att Amd säger att det kommer en omarbetad drivrutin till sommaren hjälper väl ingen som sitter på/tänker köpa ett cf system nu,alltså knappast skåpmat då cf för tillfället är totalt uselt.Vad är det som säger att alla problem kommer lösas till sommaren bara för att Amd säger så?.Själv så går jag efter rena fakta inte vad tillverkare lovar.
3.Läs då pcperspectives eminenta artiklar/tester om ämnet http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-Diss... De använder de senaste testmetoderna och cf har precis samma problem där.
4.Blir nog svårt att fastställa när några är mer känsligare andra mindre,lite som vilken fps anses som spelbar.
5.Du svarade inte på min fråga angående Amds drivisar.Anser du fortfarande att de är i par med Nvidias dito gällande nysläppta spel efter ha läst Hardocp test?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

1. Japp,men som du säger så kvarstår problem fortfarande.
2. Att Amd säger att det kommer en omarbetad drivrutin till sommaren hjälper väl ingen som sitter på/tänker köpa ett cf system nu,alltså knappast skåpmat då cf för tillfället är totalt uselt.Vad är det som säger att alla problem kommer lösas till sommaren bara för att Amd säger så?.Själv så går jag efter rena fakta inte vad tillverkare lovar.
3.Läs då pcperspectives eminenta artiklar/tester om ämnet http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-Diss... De använder de senaste testmetoderna och cf har precis samma problem där.
4.Blir nog svårt att fastställa när några är mer känsligare andra mindre,lite som vilken fps anses som spelbar.
5.Du svarade inte på min fråga angående Amds drivisar.Anser du fortfarande att de är i par med Nvidias dito gällande nysläppta spel efter ha läst Hardocp test?

Dock körde dom alla test på en dator. Ingen människa har knappt en likadan dator med samma komponenter.

Så tror det spelar stor roll.

Själv har jag inte haft problem i dom spelen jag någonsin spelat med varken amd eller nvidia. Har alltid fått ut den prestandan jag bör med kortet jag haft vid det tillfället.

Läser jag andras kommentarer hur dom flesta spelen flyter på deras dator så brukar jag själv aldrig uppleva det likadant.

Alla har olika förutsättningar beroende på komponenter. Vill man slippa sånt får man skaffa en konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Dock körde dom alla test på en dator. Ingen människa har knappt en likadan dator med samma komponenter.

Så tror det spelar stor roll.

Själv har jag inte haft problem i dom spelen jag någonsin spelat med varken amd eller nvidia. Har alltid fått ut den prestandan jag bör med kortet jag haft vid det tillfället.

Läser jag andras kommentarer hur dom flesta spelen flyter på deras dator så brukar jag själv aldrig uppleva det likadant.

Alla har olika förutsättningar beroende på komponenter. Vill man slippa sånt får man skaffa en konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu får du ursäkta men vad menar du med att "de körde alla test på en dator"? Kan du vara snäll och förklara dej bättre.Menar du att renderings/stuttering/runt frame problemen cf har skulle vara avhängiga av vilken cpu/minne/hårddisk/nätagg etc,etc du sitter med i din dator och inte i drivrutiner/hårdvara i grafikkortet?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.