Wasteland förstör för ARMA 2!

Permalänk
Inaktiv

Wasteland förstör för ARMA 2!

Jag spelade ARMA 2 för dess krigföring. Inte för att springa runt som en dum tok och leka rambo. Finns det inga servrar som riktar sig mot vad ARMA 2 egentligen går ut på? Wasteland är absolut ingenting med ARMA 2 att göra!!!

Förlåt men blir tokig!!

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Jag spelade ARMA 2 för dess krigföring. Inte för att springa runt som en dum tok och leka rambo. Finns det inga servrar som riktar sig mot vad ARMA 2 egentligen går ut på? Wasteland är absolut ingenting med ARMA 2 att göra!!!

Förlåt men blir tokig!!

Uhm, jo?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

You are doing it wrong!

Det går att spela Wasteland (arma2) riktigt taktiskt. Visst, det kommer knappast inträffa att trettio spelare strävar mot samma mål som i ett stort Coop-event som du verkar eftersöka, men har man lite kompisar som gillar att spela på samma sätt så går det verkligen uppleva fantastiska saker, skitsnack om "springa runt som en dum tok och leka rambo" förstärker bara intrycket av hur du själv spelar, men ärligt talat är jag bara glad att det sorterar ut en hel del personer (läs småbarn) som lika gärna kan hålla sig till spel som BF3 och liknande, och inte förstöra spelupplevelsen med att döda lagkamrater för gear etc för oss som verkligen gillar Wasteland för vad det verkligen är, och kan vara.

Såg att annat inlägg av TS om hur han ville hittade genuina Arma2 servrar, saken är den att man får helt enkelt får söka sig till en "Pluton", finns betydligt bättre forum där sådant folk håller till. Om han verkligen gillar Arma för dess "Krigföring" och har spelat/lurkat en del så bör han ha koll på detta. Han lär knappast hitta en server som bara är att hoppa in på och börja spela, och skulle det ploppa upp en sådan i browsern så är den med all säkerhet låst.

Visa signatur

Data Data

Permalänk

Vad är en "riktig" server enligt dig, Klappa? Sök på "Tactical" eller Domination så kommer du få upp massor av servrar.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Vad är en "riktig" server enligt dig, Klappa? Sök på "Tactical" eller Domination så kommer du få upp massor av servrar.

Ja om man kört singleplayer så förstår man nog varför ARMA 2 är så älskvärt! Inte för mods som DayZ eller Wasteland.

Var kan jag söka på det? I den inhemska multiplayer läsaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Jag spelade ARMA 2 för dess krigföring. Inte för att springa runt som en dum tok och leka rambo. Finns det inga servrar som riktar sig mot vad ARMA 2 egentligen går ut på? Wasteland är absolut ingenting med ARMA 2 att göra!!!

Förlåt men blir tokig!!

Köp en server så kan du köra presis vad du vill!
Nu har du fått gnälla.. fått ett svar hur du löser problemet.. Så Lös Det!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Ja om man kört singleplayer så förstår man nog varför ARMA 2 är så älskvärt! Inte för mods som DayZ eller Wasteland.

Var kan jag söka på det? I den inhemska multiplayer läsaren?

Yes. Antingen i "Host" så fyller du i "Tactical", eller "Mission" -> "Domination".

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wasteland har allt med arma att göra, bara för att det inte finns riktlinjer som pekar var du ska heltiden gör det inte dåligt. Du får dra ihop med ett gäng, skapa en simulerad hierarki och mål. Att det inte finns ett slutspel i wasteland gör det inte tråkigare, då kan man spela så länge man vill. Sen är det klar att det finns en stor skara spelare som inte spelar med den stilen, men de gör de bara mer oförutsägbar och intressant.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Ja om man kört singleplayer så förstår man nog varför ARMA 2 är så älskvärt! Inte för mods som DayZ eller Wasteland.

Om du bara har spelat singleplayer så har du inte ens sett hälften av vad ArmA har att erbjuda. Testa spela med en community som UnitedOperations eller MilitaryGaming. Med ACE och hela det kitet. Kommer nog aldrig finnas en mod som Wasteland etc, som kommer att slå upplevelsen att köra sessioner med 100~ som arbetar tillsammans. För att inte glömma TvT-matcherna.

Permalänk

Om du klagar på antalet servar i den kategorin du är intresserad av, tänk då såhär istället. Hur många servrar hade det funnits idag om det inte vore för dayz och nu Wasteland?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Om du klagar på antalet servar i den kategorin du är intresserad av, tänk då såhär istället. Hur många servrar hade det funnits idag om det inte vore för dayz och nu Wasteland?

Lika många då de serverarna var och ær oberoende av DayZ/Wasteland?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Lika många då de serverarna var och ær oberoende av DayZ/Wasteland?

Färre, med tanke på hur många nya spelare som dayz genererat, några hundra om inte några tusen spelare har säkert permanent hoppat över till andra arma 2 moddar/mp lägen och kör säkert i platoons nu också. Vad annars? Det är ju i alla fall inte så att dayz/wasteland genererar färre spelare åt de andra moddarna/mp lägena. eller?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Det är ju i alla fall inte så att dayz/wasteland genererar färre spelare åt de andra moddarna/mp lägena. eller?

Har jag sagt nåt annat?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Har jag sagt nåt annat?

retoriskt.. men du håller med om mitt påstående, att vanliga Arma fått fler spelare pga dayz?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Wasteland för coop pvp, DayZ för pvp och Hohei för coop pve

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

...och jag tycker att vanliga ArmA 2-missions är helt värdelösa och riktigt tråkiga. Wasteland däremot är ruskigt kul med dess uppdrag och spänning. Vänta, kan vi människor tycka olika?

Permalänk
Inaktiv

Kör på TAW.nets server. Så jäkla mycket roligare än Wasteland skräpet. Ursäkta ordspråket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Kör på TAW.nets server. Så jäkla mycket roligare än Wasteland skräpet. Ursäkta ordspråket!

Du kanske inte är medveten om att en taw-medlem vid namn tonic skapade det ursprungliga wasteland?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gn1p:

Du kanske inte är medveten om att en taw-medlem vid namn tonic skapade det ursprungliga wasteland?

Jasså! I vilket fall så har precis blivit medlem i TAW. Nu ska det krigas på riktigt. Vill jag leka rambo så kör jag hellre DayZ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Jasså! I vilket fall så har precis blivit medlem i TAW. Nu ska det krigas på riktigt. Vill jag leka rambo så kör jag hellre DayZ.

Jo, själv var man med "på den tiden" när det bara var TAW som hade en Wasteland server riktigt kul och många som spelade taktiskt och snackade.
Minns att Tonic kom in en gång på deras WL på Lingor och testade en ny grej, han teleporterade runt sig och SLOG ihjäl alla

Sen kom alla noobs/p12 som ansåg att alla var fiender om de inte hade en stor blå pil över sig och sköt allt som rörde sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

När jag kör ARMA är det CTI aka Capture the island som gäller. Det är en mer realistisk version av Battlefield. 2 lag mot varandra på Chernarus eller Takistan. Finns även AI gerilla i byar och städer. Varje lag har en commander samt de övriga kan välja mellan engineer, medic och lite andra klasser. Dock mer realistiskt, medic kan inte ressa en död spelare tex eller slänga ut medpacs.
Du har tillgång till alla vapen och fordon som finns i Arma2 och alla dess expansioner. Alltså bra mycket mer än i BF3 tex.

Grymt roligt. Finns så mycket du kan göra.
* Scouta, åka omkring och leta fiende basen
* vara i front linjen och ta städer tex i en tank/ambulans
* deffa en stad eller by
* flyga med transport heli bakom fiende linje och ninja en by
* åka omkring och dryga sig med en AA tank och skjuta ner helis/flyg, mycket underhållande
* flyga apache och skjuta ner tanks, också väldigt underhållande
* köra commander och vara ansvarig för att bygga och uppgradera basen, samt att bygga basen på smart ställe och att flytta den när det behövs. Commandern är också en vanligt soldat så du måste också vara med och hjälpa på slagfältet precis som en vanlig klass.
osv osv..

Räkna dock med att inte alltid vara med när något lag vinner för en match kan pågå väldigt länge. Så joina en match och försök bara ha roligt så blir det nice.

du kan kolla vapen och fordon här: http://www.arma2.com/arma-2-vehicles/index_en.html
sedan väljer du expaioner i höger menyn för att se vad dem addade för vapen och fordon i varje exp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

När jag kör ARMA är det CTI aka Capture the island som gäller.

Vad söker jag på in-game för att hitta CTI-servrar? När jag söker på CTI som mission så hittar jag bara servrar med 3-4 pers inne.

Lite offtopic men nån som kan rekomendera några andra mods / missions till arma 2? Jag har lirat wasteland rätt länge nu med ett par polare men vi börjar tröttna. Är sugna på att hitta nåt som kanske mer har ett mål och ett sätt att vinna. Nån som har några idéer?

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk

Så här ser det ut hos mig(och är en vanlig syn, är helt enkelt inte fler som kör vilket är lite synd men man slipper fuskare och oseriöst folk):

Kanske måste ni ha benny modden som de flesta cti servrar kör på: http://www.armaholic.com/page.php?id=7313

Eller så kanske ni måste ha de små expanionerna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Så här ser det ut hos mig(och är en vanlig syn, är helt enkelt inte fler som kör vilket är lite synd men man slipper fuskare och oseriöst folk):

http://i50.tinypic.com/29bzns5.jpg

Kanske måste ni ha benny modden som de flesta cti servrar kör på: http://www.armaholic.com/page.php?id=7313

Eller så kanske ni måste ha de små expanionerna också.

Ah det finns en "Type" man kan specifiera. Får ta och testa det. Dock verkar endast Takistan spelas på servrar med mycket folk, gillar inte riktigt den mappen

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk