Var kan jag köpa digitala spel?

Permalänk
Medlem

Var kan jag köpa digitala spel?

Tjena. Nu är det så att jag skulle vilja köpa simcity digitalt och gärna lite billigare än 600 på origon. För jag vill gärna få det idag och kunna köra ikväll. Vet ni någon bra hemsida för köp av sådant? Vill gärna ha lite åsikter av er som är erfarna. Har kollat lite på de här sidorna. G2play.net, gamecarddirect.se och greenmangaming.com

Det finns också Eu version och version utan Eu där det bara står Simcity. Går det fortfarande att köpa det och aktivera här i sverige?

Vill gärna ha ett snabbt svar.

Permalänk

549kr kostar digital på cdon http://cdon.se/spel/simcity/

Permalänk
Medlem

Har handlat av både G2play och GMG, båda har fungerat utmärkt!
Köpte tex min förbokning av SimCity på GMG för ca 350kr, det erbjudandet är tyvärr inte kvar dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av broderbluff:

549kr kostar digital på cdon http://cdon.se/spel/simcity/

Man måste vara 18 år där. Får helst vara en sida som tar paypal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krittez:

Har handlat av både G2play och GMG, båda har fungerat utmärkt!
Köpte tex min förbokning av SimCity på GMG för ca 350kr, det erbjudandet är tyvärr inte kvar dock.

Hur lång tid tog det för dig att få koden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver32:

Hur lång tid tog det för dig att få koden?

Går ju direkt via gmg.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=776649

499kr för kod på Komplett, aktiveras i Orgin Får koden på <5min

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

g2play jag använt mig av en hel del så jag har bara gott att säga om dem. De är ett av de där cdnyckel-företagen som köper in billigare spel och scannar in nycklarna så det är vad man tycker om det.

greenmangaming har jag också använt mig av och jag kan inte annat än säga samma sak som om g2play. De är bra och har ofta 20%-20% vouchers. Köpte ex Bioshock infinity därifrån och då fick jag med xcom + 2 andra spel (bioshock 1 + ex civ v)
greenmangaming köper som jag har förstått det sina nycklar direkt ifrån spelföretagen(?) så de är väl lite mer legit i den bemärkelsen. De säljer även en del ryska nycklar för billigare priser, oftast behövs en vpn för att aktivera dessa och det är inte säkert du kan få engelskt spel så lätt så avvakta lite om du tänker köpa ett sådant. Dessutom står det i Steams användaravtal att de inte tycker om när man köper spel så..

Något att kolla generellt när man köper cdnycklar är väl att om det är ett steamspel man vill åt att det verkligen är för steam spelet du köper är för i vissa fall (batman) så har g2play och andra sålt bara nycklar och då får man försöka lösa själva spelet själv och det är väl inte alltid det lättaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tidsoptimist:

g2play jag använt mig av en hel del så jag har bara gott att säga om dem. De är ett av de där cdnyckel-företagen som köper in billigare spel och scannar in nycklarna så det är vad man tycker om det.

greenmangaming har jag också använt mig av och jag kan inte annat än säga samma sak som om g2play. De är bra och har ofta 20%-20% vouchers. Köpte ex Bioshock infinity därifrån och då fick jag med xcom + 2 andra spel (bioshock 1 + ex civ v)
greenmangaming köper som jag har förstått det sina nycklar direkt ifrån spelföretagen(?) så de är väl lite mer legit i den bemärkelsen. De säljer även en del ryska nycklar för billigare priser, oftast behövs en vpn för att aktivera dessa och det är inte säkert du kan få engelskt spel så lätt så avvakta lite om du tänker köpa ett sådant. Dessutom står det i Steams användaravtal att de inte tycker om när man köper spel så..

Något att kolla generellt när man köper cdnycklar är väl att om det är ett steamspel man vill åt att det verkligen är för steam spelet du köper är för i vissa fall (batman) så har g2play och andra sålt bara nycklar och då får man försöka lösa själva spelet själv och det är väl inte alltid det lättaste.

Blir nog att köpa från http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/simulation/sim... eftersom det är som du säger lite mer legit. Plus att punden är låg nu Hoppas jag får koden tills ikväll.

Permalänk
Medlem

Gmg körde jag. Tog 2 månader och kostade 307kr för mig att få koden. Jag fick den dagen innan launch. seriöst så är de dem bästa sålänge man inte använder deras skräp program capsule.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Gmg körde jag. Tog 2 månader och kostade 307kr för mig att få koden. Jag fick den dagen innan launch.

Väntade du seriöst 2 månader?! Då måste det vart något tekniskt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Väntade du seriöst 2 månader?! Då måste det vart något tekniskt fel

"fick koden vid launch" förbokadr alltså. Man brukar få koden inom nån minut.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

"fick koden vid launch" förbokadr alltså. Man brukar få koden inom nån minut.

Jaha. Vill inte vänta 2 månader på min kod :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Jaha. Vill inte vänta 2 månader på min kod :/

Nej nej, köpt ett par gånger tog Max 5 minuter...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nej nej, köpt ett par gånger tog Max 5 minuter...

Är det någon skillnad om man köper Eu versionen och vanliga (US). Eller är de bara om det är Russian version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Är det någon skillnad om man köper Eu versionen och vanliga (US). Eller är de bara om det är Russian version?

Det ska inte vara någon skillnad i tid, om det är det du menar. Dock får du tänka på "area code" så att säga, köper du ryska spelet kan du bara spela i ryssland eller med VPN. Så det är bäst att ta EU versionen för att vara säker.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Köpte en rysk key på någon riktigt skum hemsida för 350 spänn, ja språket var på ryska men det gick att byta ut med några filer man laddade ner.

Och för guds skull, alla dessa förgrymmade trådar där man frågar var man får vad billigast, testa att gå in på Prisjakt, pricerunner eller testa en googling iaf.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det ska inte vara någon skillnad i tid, om det är det du menar. Dock får du tänka på "area code" så att säga, köper du ryska spelet kan du bara spela i ryssland eller med VPN. Så det är bäst att ta EU versionen för att vara säker.

False!

Det ENDA som skiljer en rysk key med en annan är SPRÅKET.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

False!

Det ENDA som skiljer en rysk key med en annan är SPRÅKET.

Jahopp, då vet man det, man tackar!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Själv använder jag mig uteslutande av http://www.gamecarddirect.se/ när jag handlar till mig och min son, aldrig varit något strul och leveranserna har skett i princip omdelbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arbogastes:

Själv använder jag mig uteslutande av http://www.gamecarddirect.se/ när jag handlar till mig och min son, aldrig varit något strul och leveranserna har skett i princip omdelbart

Men man kan välja mellan simcity EU och simcity

Finns det nån version som inte funkar? Det är därför jag tvekar lite.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LinusNeuman:

False!

Det ENDA som skiljer en rysk key med en annan är SPRÅKET.

och det faktum att man ofta blåser utvecklarna på pengar. TotalBiscuit diskuterar lite av problematiken kring företag som bara säljer nycklar i den här videon:

I bästa fall är det ryska nycklar vilket betyder att man bara blåser utvecklarna på lite pengar. I värsta fall är det crackade eller stulna nycklar man får.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av tidsoptimist:

g2play jag använt mig av en hel del så jag har bara gott att säga om dem. De är ett av de där cdnyckel-företagen som köper in billigare spel och scannar in nycklarna så det är vad man tycker om det.

greenmangaming har jag också använt mig av och jag kan inte annat än säga samma sak som om g2play. De är bra och har ofta 20%-20% vouchers. Köpte ex Bioshock infinity därifrån och då fick jag med xcom + 2 andra spel (bioshock 1 + ex civ v)
greenmangaming köper som jag har förstått det sina nycklar direkt ifrån spelföretagen(?) så de är väl lite mer legit i den bemärkelsen. De säljer även en del ryska nycklar för billigare priser, oftast behövs en vpn för att aktivera dessa och det är inte säkert du kan få engelskt spel så lätt så avvakta lite om du tänker köpa ett sådant. Dessutom står det i Steams användaravtal att de inte tycker om när man köper spel så..

Något att kolla generellt när man köper cdnycklar är väl att om det är ett steamspel man vill åt att det verkligen är för steam spelet du köper är för i vissa fall (batman) så har g2play och andra sålt bara nycklar och då får man försöka lösa själva spelet själv och det är väl inte alltid det lättaste.

Jag vet inte om jag missuppfattar dig här, men GMG säljer inte ryska nycklar. Dock gör g2play det. GMG har steam inga problem med, då GMG är på samma nivå i legalitet som steam, gamestop och andra stora firmor. De köper direkt från utgivaren som du skrev och du undviker man fulspel med falska nyklar.

Jag rekommenderar GMG för att köpa steam spel och origin spel på internet då de är väldigt billiga och fortfarande lagliga utan fulspel. Dock undviker jag spel som använder deras egen launcher(capsule) då den är det värsta som hänt datorvärlden på många år. Sen finns även gamefly som har hyfsade priser ibland, gillade dock dem mer när de var direct2drive.

För Sim City rekommenderar jag gmg då de har bra pris på det(kostade 350kr för mig) och man får koden på en gång.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag vet inte om jag missuppfattar dig här, men GMG säljer inte ryska nycklar. Dock gör g2play det. GMG har steam inga problem med, då GMG är på samma nivå i legalitet som steam, gamestop och andra stora firmor. De köper direkt från utgivaren som du skrev och du undviker man fulspel med falska nyklar.

Jag rekommenderar GMG för att köpa steam spel och origin spel på internet då de är väldigt billiga och fortfarande lagliga utan fulspel. Dock undviker jag spel som använder deras egen launcher(capsule) då den är det värsta som hänt datorvärlden på många år. Sen finns även gamefly som har hyfsade priser ibland, gillade dock dem mer när de var direct2drive.

För Sim City rekommenderar jag gmg då de har bra pris på det(kostade 350kr för mig) och man får koden på en gång.

Bäst svaret jag fått. Tack för det, ska köpa simcity där nu och hoppas jag får koden ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver32:

Tjena. Nu är det så att jag skulle vilja köpa simcity digitalt och gärna lite billigare än 600 på origon. För jag vill gärna få det idag och kunna köra ikväll. Vet ni någon bra hemsida för köp av sådant? Vill gärna ha lite åsikter av er som är erfarna. Har kollat lite på de här sidorna. G2play.net, gamecarddirect.se och greenmangaming.com

Det finns också Eu version och version utan Eu där det bara står Simcity. Går det fortfarande att köpa det och aktivera här i sverige?

Vill gärna ha ett snabbt svar.

Alla datorspel är väl digitala?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Oliver32:

Tjena. Nu är det så att jag skulle vilja köpa simcity digitalt och gärna lite billigare än 600 på origon. För jag vill gärna få det idag och kunna köra ikväll. Vet ni någon bra hemsida för köp av sådant? Vill gärna ha lite åsikter av er som är erfarna. Har kollat lite på de här sidorna. G2play.net, gamecarddirect.se och greenmangaming.com

Det finns också Eu version och version utan Eu där det bara står Simcity. Går det fortfarande att köpa det och aktivera här i sverige?

Vill gärna ha ett snabbt svar.

http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/simcity-ru-dow...

349:- om du orkar göra en språkändring, det är en rysk kod men man kan ändra till engelska efter man installerat.
Har bara haft god erfarenhet av gamecarddirect. Har köpt Borderlands - rysk version, Skyrim och BF3 där ifrån. Fick även lämna tillbaka BF3-koden då jag fick den fysiska samma dag som koden, så väldigt vänlig kundtjänst.

Permalänk
Medlem

sry för bump av gammal tråd, men söker lite inom ämnet.
Gamecarddirect.se verkar inte vara så billigt som andra sidor (gmg, g2play, gamefly)..
Rean på gamecarddirect är långt ifrån lika billigt som rean på andra sidor.. jämför just nu Dead space 3.. 309 normal pris på gamecarddirect.. 199kr nu (rean)... g2play kostar samma spel 69kr (rean) 179kr normal pris.. Med andra ord så är normalpriset på g2play t.om billigare än rea priset på gamecardirect... och detta fenomen verkar vara gällande alla spel (pc).

edit:
---- sidor jag använder -----
greenmangaming.com
g2play.net
gamersgate.com
digital.gamefly.co.uk

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Skrivet av crow2:

sry för bump av gammal tråd, men söker lite inom ämnet.
Gamecarddirect.se verkar inte vara så billigt som andra sidor (gmg, g2play, gamefly)..
Rean på gamecarddirect är långt ifrån lika billigt som rean på andra sidor.. jämför just nu Dead space 3.. 309 normal pris på gamecarddirect.. 199kr nu (rean)... g2play kostar samma spel 69kr (rean) 179kr normal pris.. Med andra ord så är normalpriset på g2play t.om billigare än rea priset på gamecardirect... och detta fenomen verkar vara gällande alla spel (pc).

edit:
---- sidor jag använder -----
greenmangaming.com
g2play.net
gamersgate.com
digital.gamefly.co.uk

Förstår inte helt riktigt vad du är ute efter xD
Men jag kan rekommendera en sida som kan komma till hands.
http://cdkeyprices.com/
Den tar inte med de lite kändare sidorna men istället har den med G2Play, GO2Arena, CJS-cdkeys etc. Lite skumma sidor men oftast väldigt mycket billigare än de flesta sidorna

Visa signatur

13700K/32GB@3200MHz/3080. Mer ultrawide åt folket <3