Flyttanmälan/Adressändring när börjar den gälla?

Permalänk
Medlem

Flyttanmälan/Adressändring när börjar den gälla?

Någon som vet hur lång tid det tar för en ny adressändring att gälla? Jag tänkte köpa en produkt på internet och tänkte delbetala och för att göra det var jag tvungen att adressändra om jag ville ha produkten till rätt adress. Nu har jag adressändrat på Skatteverket och allt verkar vara i ordning där men jag får fortfarande upp det här meddelandet:
3102Du har angivit en adress som inte stämmer överens med ditt personnummer. Var vänlig och kontrollera om du har råkat skriva fel eller välj ett annat sätt att betala.
Som sagt tar det några dagar innan den nya adressen börjar gälla?

Permalänk
Medlem

Det är ändå myndighetshantering vi pratar om. Som jag har förstått det har du adressändrat med omedelbar verkan? Om det är så får du nog räkna med en handläggningstid på några dagar innan det reflekteras överallt. Det skulle jag tro i vart fall.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Kontakta stället du ka handla ifrån, om det är genom Klarna, ring klarna direkt och be dem manuellt uppdatera sina register.
Om du redan är kund så är dina gamla uppgifter sparade och det kommer bli ändring först när de synkar nästa gång, vilket kan vara några dagar. Så ring och fråga om de kan göra manuellt
(alternativt det företag du nu ska använda dig av avbetalning igenom, inte butiken, utan kreditgivaren)

Detta förutsätter att din adressändring har gått igenom hos skatteverket och inte bara anmäld.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Brukar ringa företaget jag delbetalar till om jag gör det och ber dom uppdatera så ordnar dom det direkt utan problem.