Okänd person skriven på min adress

Permalänk
Medlem

Okänd person skriven på min adress

Jag satt och slö surfade en dag,var inne på birthday.se OCH upptäckte att en annan person har skrivit sig på samma adress och lägenhets nummer som mig.
Har fått fram var han jobbar och hans facebook och mobil,skickade ett sms men inget svar tillbaka.

sedan ringde jag folkbokföringen som startade ett ärende om detta.
Nu har det gått 3 mån och har ej hört något från folkbokföringen, och killen står fortfarande skriven i min lägenhet.

Så nu till frågan: Hur i Helv... får jag bort honom från mitt lägenhetsnummer?
Vad kan han ha för avsikter med detta?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Är ju inte helt ovanligt att folk "glömmer" att folkbokföra sig när de flyttar av diverse olika anledningar. Du kan ju ringa folkbokföringen och påminna dem samt fråga hur det går med ärendet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Är det bara på birthday.se? Kontakta annars birtsday.se och försök ändra hos enbart dem? Folkbokföringen har möjligvis inte med saken att göra då felet kan ligga hos just birtday.se och enbart där.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Du kan inte göra så mycket mer än att kontakta skatteverket så de startar en utredning om personens egentliga bostad.
Händer rätt ofta som ovan nämner, kan ställa till det om man har speciella behov som t.ex. bostadsbidrag, försörjningsstöd och andra insatser där det kan bli galet om det är flera skrivna i samma lägenhet.

Ring igen till skatteverket.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag har nu hittat en person i samma uppgång med samma namn.
personens namn är skrivit på en liten papperslapp och det står"eventuellt inneboende"
Det kan vara ett misstag från den personens sida.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Hmmm ingen aning alls hur man kan läsa det hade nog gjort samma sak som dig dvs försökt få tag i honom och skickat info till folkbokföringen.
Jag hade nog gett honom nån dag att svara på sms sen hade jag nog börjat fråga honom genom facebook och då särskilt i trådar där familj (om det går att se vem som är familj på hans facebook vill säga) ser det då kanske det blir lite fart på honom.
Hjälper inte det så kan du ju alltid försöka med hans jobboch då först fråga om du kan tala med honom och sen om inte det heller hjälper så tala med en chef,skicka snigelpost heller e-mail till jobbet och fråga om dom kan prtat med honom om detta.
Efter det vet i fan.

En sak till jag kan tänka mig är att göra en post på flashback istället för här då det finns många kunninga där om mer ovanliga saker som detta dock inte säkert att du får bra svar men prova.

Då kan du ju alltid knacka på och tala med honom då om han nu verkligen bor där.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Hmmm ingen aning alls hur man kan läsa det hade nog gjort samma sak som dig dvs försökt få tag i honom och skickat info till folkbokföringen.
Jag hade nog gett honom nån dag att svara på sms sen hade jag nog börjat fråga honom genom facebook och då särskilt i trådar där familj (om det går att se vem som är familj på hans facebook vill säga) ser det då kanske det blir lite fart på honom.
Hjälper inte det så kan du ju alltid försöka med hans jobboch då först fråga om du kan tala med honom och sen om inte det heller hjälper så tala med en chef,skicka snigelpost heller e-mail till jobbet och fråga om dom kan prtat med honom om detta.
Efter det vet i fan.

En sak till jag kan tänka mig är att göra en post på flashback istället för här då det finns många kunninga där om mer ovanliga saker som detta dock inte säkert att du får bra svar men prova.

Saken är att jag vill få "bort" personen från mitt nummer utan att jäklas eller ställa till med problem,
Flashback är jag ej medlem på då jag tycker många där går över gränsen när det gäller vissa saker.

Jag kan nog kräva honom på halva hyran...Skämt o sido

Har nu skickat meddelande på facebook,hoppas det sätter lite fart på honom.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Jao visst kan det bli lite över gränsne på FB men prova går ju alltid det finns ju en hel del kunskap och det är ett stort forum och har du tur finns nån med bra info om detta.

Det mest skonsamma är väl att knacka på och försöka få tag på honom den vägen heller lägga en lapp i dörrn,lådan att han tar kontakt med dig på tele,hemma om han nu inte svarar på sms.
Eskalera till facebook,jobbet,osv är ju först efter ett tag när,om du inte får gehör på andra försök.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Jao visst kan det bli lite över gränsne på FB men prova går ju alltid det finns ju en hel del kunskap och det är ett stort forum och har du tur finns nån med bra info om detta.

Det mest skonsamma är väl att knacka på och försöka få tag på honom den vägen heller lägga en lapp i dörrn,lådan att han tar kontakt med dig på tele,hemma om han nu inte svarar på sms.
Eskalera till facebook,jobbet,osv är ju först efter ett tag när,om du inte får gehör på andra försök.

Jag håller med här. Att gå fram till ansvarig dörr/person och knacka på.

Och berätta exakt så som det ligger till "personen" vet kanske inte ens vad problemet är.

Så gå du upp och knacka på dörren och förklara vad det handlar om. Det hade jag gjort.
Hålla på som flera andra skriver, att springa runt Facebook, flashback, SMS eller Epost. Det fattar jag inte alls faktiskt. Varför göra det så svårt? Gå på huvudet direkt istället för röven. Var en man/kvinna och våga knacka på dörren och säg som det är till huvudet.
Jag tror det sparar både tid och en massa bry.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Kan du bara inte flyttanmäla honom (mha personnummer?) till t.ex. närmsta skattekontoret per snigelpost till skatteverket? Då blir de ju tvungna att utreda tycker man...