Installation av ARMA II/DayZ-server

Permalänk

Installation av ARMA II/DayZ-server

Tjenare,

Ska slänga ihop en server nu på eftermiddagen och tanken var att slänga igång en ny Dayz-server. Har inga erfarenheter med ARMA II sen tidigare, våra förra servrar fick vi hjälp att lägga upp men den kontakten finns ej kvar.

Någon som ids dra en titt, hjälpa till eller på något sätt få igång servern?

Har testat enligt deras Wiki, men det rullade inte på alls, dök aldrig upp i LAN eller via direkt IP. Och ja, portarna var öppna.

Hjälp ombedes.

Eventuell betalning till den som kan hjälpa till.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Så du behöver hjälp med att hosta en egen day-z server?

Isf får du in på dayzmod.com och signa upp dig -> https://support.dayzmod.com/cart.php?a=confproduct&i=1

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Tack Solding men var ute efter något jag kan lira med på serverburken!:)
Tack för svaret dock.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makslahti:

Tack Solding men var ute efter något jag kan lira med på serverburken!:)
Tack för svaret dock.

Men du måste kontakta dom och regga dig om du ska kunna hosta en day-z server på en dator som du har hemma.

Vill själv hosta en day-z server, och då har jag fått reda på att du måste regga dig där sedan få ett "godkännande" av dom.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Tjenare.

Ska inte vara connectad till deras hive och därför så behöver jag inget godkännande.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makslahti:

Tjenare.

Ska inte vara connectad till deras hive och därför så behöver jag inget godkännande.

Okej trodde man ändå va tvungen att ta det via dom och få ett "godkännande"
Håller ett öga på tråden då och ser om ngn har svar på hur man slänger upp en server

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Hittade en video sam kanske kan va till hjälp? https://www.youtube.com/watch?v=gjkamXVjpZ0

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makslahti:

Tjenare,

Ska slänga ihop en server nu på eftermiddagen och tanken var att slänga igång en ny Dayz-server. Har inga erfarenheter med ARMA II sen tidigare, våra förra servrar fick vi hjälp att lägga upp men den kontakten finns ej kvar.

Någon som ids dra en titt, hjälpa till eller på något sätt få igång servern?

Har testat enligt deras Wiki, men det rullade inte på alls, dök aldrig upp i LAN eller via direkt IP. Och ja, portarna var öppna.

Hjälp ombedes.

Eventuell betalning till den som kan hjälpa till.

Hej igen, har nu själ lyckats få upp en day-z server med hjälp av videon jag länka. så följ den så ska det nog gå fint

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

Hej igen, har nu själ lyckats få upp en day-z server med hjälp av videon jag länka. så följ den så ska det nog gå fint

Härligt, håller själv på konfigurera min. Stepsen för att få upp en server var rätt enkla, ska även fixa Bliss och clean-up scripts så servern håller sig fräsch.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makslahti:

Härligt, håller själv på konfigurera min. Stepsen för att få upp en server var rätt enkla, ska även fixa Bliss och clean-up scripts så servern håller sig fräsch.

Ja det va ganska lätt Har dock problem med att redigera loadouts osv :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com