Permalänk

nVidia vs AMD grafikkort?

Hej, håller på att uppgradera mitt system och har fastnat i valet mellan nVidia och AMD kort.
Har siktat på Gigabyte GTX 670, 680 och Gigabyte 7970.
Så jag undrar vilket kort som är bäst i prestanda/pris och vilka för eller nackdelar det finns med nVidia och AMD kort.
Lämna gärna en kommentar.

Permalänk
Inaktiv

Generellt sätt så brukar AMD-kort ge mycket mer prestanda för pengarna. Ett 7970 är i överlag bättre än GTX680, samt är mycket billigare (kollar på inets priser).

http://www.hwcompare.com/12351/geforce-gtx-680-vs-radeon-hd-7...

I övrigt så brukar också AMD-kort hålla bättre, trots att nvidia-kort sägs ha bättre "prestandakvalite" i att dom siktar på väldigt hög prestanda, men då är nackdelen att många nvidiakort går sönder väldigt enkelt, eller har kallödningar och dylikt.

Jag hade kört på AMD vilken dag i veckan som helst (Detta gäller även deras processorer framför intels, då pris/prestanda grejjen är samma sak där, dock brukar intel leverera mycket bättre kvalite än nvidia, samt så kan du få ut mycket bättre prestanda ur intels dyraste cpu jämfört med amds dyraste cpu)

Permalänk
Medlem

Inte för att vara elak men kan du inte söka lite själv? Det finns hur mycket information som helst i Sweclockers artiklar hur dessa grafikkort presterar, allt från ren fps till frametimes och olika upplösningar, överklockningsmöjligheter mm. Och priset är inte heller så svårt att kolla på prisjakt.se eller valfri elektronikbutik.

amd vs nvidia i top-segmentet generellt sett: amd är att föredra vid extrema upplösningar, farmförallt med flera skärmar. nvidia är att föredra vid multi-gpu lösningar. Behöver du varken eller ta de du anser mest prisvärt efter dina behov.

Edit:

Skrivet av Haikarainen:

I övrigt så brukar också AMD-kort hålla bättre, trots att nvidia-kort sägs ha bättre "prestandakvalite" i att dom siktar på väldigt hög prestanda, men då är nackdelen att många nvidiakort går sönder väldigt enkelt, eller har kallödningar och dylikt.

Detta känns som ett ganska vågat påstående utan en källa. Skulle du kunna länka till en undersökning som visar att detta är vanligar med nvidiakort än amd? dessutom är det väll inte amd/nvidia som tillverkar själva kretskorten utan gigabyte, msi, asus mfl. (bortsett från referenskorten)

Permalänk
Medlem

Jag har gjort ett antal försök att stödja AMD/ATI.
Men det slutar alltid med tårar och ett byte till nVidia.
AMD/ATI har alltid haft väldigt bra hårdvara och bra ideer, men det har alltid fallit pladask p.g.a deras urusla mjukvara.

ATi's första riktigt bra kortserie (på pappret) R200 gav tidigt en fingervisning hur dom sköter saker och ting.
Väldigt bra utvecklad hårdvara och siffror långt över vad konkurrenterna hade.
Men drivrutinerna var så usla att det tog år innan man faktiskt kunde använda korten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Jag har gjort ett antal försök att stödja AMD/ATI.
Men det slutar alltid med tårar och ett byte till nVidia.
AMD/ATI har alltid haft väldigt bra hårdvara och bra ideer, men det har alltid fallit pladask p.g.a deras urusla mjukvara.

ATi's första riktigt bra kortserie (på pappret) R200 gav tidigt en fingervisning hur dom sköter saker och ting.
Väldigt bra utvecklad hårdvara och siffror långt över vad konkurrenterna hade.
Men drivrutinerna var så usla att det tog år innan man faktiskt kunde använda korten...

Har aldrig haft problem själv. Och vad många sagt har allt varit fixat ett bra tag. Vara bara precis i bytet till 7xxx, som är länge sedan.

OnT: Pris/Prestanda så "vinner" AMD.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SmokingUnicorn:

Hej, håller på att uppgradera mitt system och har fastnat i valet mellan nVidia och AMD kort.
Har siktat på Gigabyte GTX 670, 680 och Gigabyte 7970.
Så jag undrar vilket kort som är bäst i prestanda/pris och vilka för eller nackdelar det finns med nVidia och AMD kort.
Lämna gärna en kommentar.

Varför söker du inte för?

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk

Jag har sökt och frågat några kompisar, ville mest ha era uppfattningar på korten.
För som ni ser verkar alla ha lite olika uppfattningar på nVidia och AMD korten.
Tänkte att det inte kunde skada att fråga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SmokingUnicorn:

Jag har sökt och frågat några kompisar, ville mest ha era uppfattningar på korten.
För som ni ser verkar alla ha lite olika uppfattningar på nVidia och AMD korten.
Tänkte att det inte kunde skada att fråga.

Få ett bra svar på en nvidia vs AMD-tråd på SweClockers är i princip omöjligt. Detta har bråkats om sedan jesu födelse. Fan värre än syd vs nordkorea.

Argument Nvidia fanboys kör med

Bättre prestanda
Bättre kvalite
AMD har kassa drivrutiner
Nvidia fungerar bättre med BF3
Har testat AMD och det är dåligt
... jag har testat x antal AMD-kort och alla har krånglat
Crossfire fungerar dåligt

Argument AMD fanboys kör med

Bättre prestanda
Bättre kvalite
Eyefinity
AMD har inte alls dåliga drivrutiner
Har testat nvidia och det är dåligt
... jag har testat x antal nvidia-kort och alla har krånglat
SLI fungerar dåligt

Ont:

I just detta fall skulle jag iallafall kört på 7970 pga bäst prestanda per peng.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DevilsDad:

Detta känns som ett ganska vågat påstående utan en källa. Skulle du kunna länka till en undersökning som visar att detta är vanligar med nvidiakort än amd? dessutom är det väll inte amd/nvidia som tillverkar själva kretskorten utan gigabyte, msi, asus mfl. (bortsett från referenskorten)

Håller med om att det är vågat, glömde lägga in i texten att jag talar av egen erfarenhet. Har inte läst någon undersökning om det med majoriteten av mina "nvidia"-polare har varit tvungna att baka sitt grafikkort i ugnen pga kalllödningar osv. Ingen av mina "amd"-polare har det, inte jag heller Själv har jag bara ägt 1 eller 2 nvidia kort dock och bara behövt baka ett sådant en gång. Och då är ration ganska nära 50/50 på amd/nvidia-polarna

Som sagt, ingenting jag läst i någon undersökning, utan folk bara vet att det är så (i mina kretsar).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

Jag har gjort ett antal försök att stödja AMD/ATI.
Men det slutar alltid med tårar och ett byte till nVidia.
AMD/ATI har alltid haft väldigt bra hårdvara och bra ideer, men det har alltid fallit pladask p.g.a deras urusla mjukvara.

ATi's första riktigt bra kortserie (på pappret) R200 gav tidigt en fingervisning hur dom sköter saker och ting.
Väldigt bra utvecklad hårdvara och siffror långt över vad konkurrenterna hade.
Men drivrutinerna var så usla att det tog år innan man faktiskt kunde använda korten...

Håller med dig om att deras drivrutiner har varit väldigt dåliga förr. Nu funkar dom dock klockrent, och nya "Catalyst" whoopar nvidias med hästlängder i hur mycket kontroll man får över grafikkortet, samt hur busenkelt allt är att göra i det. AMD drivers är fortfarande semikassa under linux, men har förbättrats avsevärt senaste året, och det blir bara bättre helatiden!

Permalänk

Jag har ett 7970 och är väldigt nöjd, faktiskt. Folk babblar alltid om att AMD-drivrutinerna är så hemska, men det har jag aldrig märkt av. Visst att det kan ha betett sig lite konstigt emellanåt, men det har å andra sidan endast skett då jag har kört beta-drivrutiner. Man kan inte förvänta sig 100 % stabilitet när det är en beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Håller med dig om att deras drivrutiner har varit väldigt dåliga förr. Nu funkar dom dock klockrent, och nya "Catalyst" whoopar nvidias med hästlängder i hur mycket kontroll man får över grafikkortet, samt hur busenkelt allt är att göra i det. AMD drivers är fortfarande semikassa under linux, men har förbättrats avsevärt senaste året, och det blir bara bättre helatiden!

Jag har 2 st AMD/ATI system och dom lider av de mest irriterande buggar.
Värst är nog dess förmåga att slumpässigt slå på/av TV skalningen varje gång man startar en video i fullskärm.

Permalänk
Medlem

Bäst prestanda per peng kan stämma om man bara räknar FPS, men är verkligen FPS allt som räknas? Man har inte någon större glädje av höga FPS om man får en ojämn spelupplevelse. Kolla bara i Sweclockers senaste test, även om man inte kör dubbla grafikkort så har AMD:s kort mycket högre microstuttering i så gott som alla titlar så bevisligen är drivrutinerna från AMD sämre i åtminstone det avseendet.
För övrigt så är det individuellt för varje spel vilket som ger bäst prestanda per peng.

Permalänk
Avstängd

Varför haka upp sig på Amd mot Nvidia?
Titta istället på hur bra kort du behöver och hur mycket du vill lägga. Amds toppkort har ju också mer minne.

Jämför korten för sig hur de presterar i spel samt hur mycket ström de drar, och om ljudnivå/temperaturer skiljer sig bland korten. Inte så svårt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför kollar du inte bara på Sweclockers tester? Enligt deras prestandaindex så är 7970 Ghz > 680 > 7970 > 670. Annars finns ju tester för specifika spel, t.ex. Battlefield 3.

Sedan får du ju avgöra om du tycker att det är prisvärt att lägga några hundra kr extra på ett 680 för att få några fler FPS i Battlefield 3. Jag köpte mitt 680 på rea, då det var billigare än ett 7970.

Angående drivrutiner tycker jag personligen att både AMD och Nvidia har alldeles för dåliga drivrutiner. Hade AMD i min förra dator och hade väldigt mycket problem med drivrutinerna. Har Nvidia för närvarande och har fortfarande mycket problem med drivrutinerna.

Edit: Glömde bort 7970 Ghz Edition

Visa signatur

Va fan, den är skitbra - köp den Britt-Marie!
Antec P280 | Asus P8Z77-V Pro | 3570K | 2x8GB | 680 2GB | Corsair AX 650W | Windows 7 + Ubuntu 12.10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Håller med om att det är vågat, glömde lägga in i texten att jag talar av egen erfarenhet. Har inte läst någon undersökning om det med majoriteten av mina "nvidia"-polare har varit tvungna att baka sitt grafikkort i ugnen pga kalllödningar osv. Ingen av mina "amd"-polare har det, inte jag heller Själv har jag bara ägt 1 eller 2 nvidia kort dock och bara behövt baka ett sådant en gång. Och då är ration ganska nära 50/50 på amd/nvidia-polarna

Som sagt, ingenting jag läst i någon undersökning, utan folk bara vet att det är så (i mina kretsar).

Äger alla dessa referenskort då? Annars känns det konstigt att skylla på nvidia när de inte tillverkar kretskorten. Kanske ska jämföra olika partnertillverkare istället?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DevilsDad:

Äger alla dessa referenskort då? Annars känns det konstigt att skylla på nvidia när de inte tillverkar kretskorten. Kanske ska jämföra olika partnertillverkare istället?

Det är nvidia som designar korten, det är nvidia som säger hur dom ska byggas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Det är nvidia som designar korten, det är nvidia som säger hur dom ska byggas.

Så nvidia har specifierat att vissa punkter ska kallödas menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoff12:

Varför kollar du inte bara på Sweclockers tester? Enligt deras prestandaindex så är 680 > 7970 > 670. Annars finns ju tester för specifika spel, t.ex. Battlefield 3.

Sedan får du ju avgöra om du tycker att det är prisvärt att lägga 600-700 kr extra på ett 680 för att få några fler FPS i Battlefield 3. Jag köpte mitt 680 på rea, då det var billigare än ett 7970.

Angående drivrutiner tycker jag personligen att både AMD och Nvidia har alldeles för dåliga drivrutiner. Hade AMD i min förra dator och hade väldigt mycket problem med drivrutinerna. Har Nvidia för närvarande och har fortfarande mycket problem med drivrutinerna.

Så kanske man ska ha senaste testen? Istället för ett gammalt som inte ens har med 7970GHz
http://www.sweclockers.com/recension/16541-nvidia-geforce-gtx... Visst det är fortfarande så (680>7970>670) Men sen har 7970 KLART bäst PPK av dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoff12:

Varför kollar du inte bara på Sweclockers tester? Enligt deras prestandaindex så är 680 > 7970 > 670. Annars finns ju tester för specifika spel, t.ex. Battlefield 3.

Sedan får du ju avgöra om du tycker att det är prisvärt att lägga 600-700 kr extra på ett 680 för att få några fler FPS i Battlefield 3. Jag köpte mitt 680 på rea, då det var billigare än ett 7970.

Angående drivrutiner tycker jag personligen att både AMD och Nvidia har alldeles för dåliga drivrutiner. Hade AMD i min förra dator och hade väldigt mycket problem med drivrutinerna. Har Nvidia för närvarande och har fortfarande mycket problem med drivrutinerna.

Det prestandaindex du länkar gjordes flera månader innan AMD släppte sina förbättrade drivers och GHZ edition som kraftigt ökade prestandan för AMD kort.

Och hålelr med om att varken AMD eller nVidia har speciellt mycket tur med sina drivers. Bara dom senaste spelen som släppts så har det bara varit massa problem med nVidias drivers.

Men overall så gäller det att ta det kort som ger bäst prestanda för pengarna i nuläget. Kan man hitta ett 680 billigare ån 7970. Så kör man på det. Annars opm 7970 är billigare, så är det ett givet köp.

I nuläget så kan jag inte rekommendera AMD om man tänker köra flera kort med CrossfireX. Då det lider av en hel del microstuttering. Dock så går det att lösas för det mesta med dynamic vsync i radeonpro.
AMD jobbar däremot med att förbättra detta i sina drivers. Och lär bli bättre i framtiden.

Är det bara singel kort man tänker köra. Så är båda sidor lika bra i flesta områden. Är mest pris som är största avgöraren.

Dock har AMD kort en viss fördel med mer minne och snabbare minnes buss för bra priser. Och det lär spela större betydelse inom nått år eller två. Kan gissa på att Watch Dogs lär nog köra rätt hårt med hög upplösta texturer och andra minnes tunga effekter.
Om inte man kör med Titan som sagt.. om man är villig att punga ut pengarna..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kör med Nvidia för att det fungerar för mig... Jag vet hur drivrutinerna är, jag kan deras hemsida och allt fungerar så lätt och smidigt. Sen skiter jag fullständigt i prestanda per krona om jag vet att jag får något som kommer fungera för MIG och jag lätt kan fixa med.

Sen som en bonus har jag ALLTID fått Nvidia kort som klockar väl, men det är bara tur. Sen att jag anser att Microstuttering på AMD's sida är värre är väl något som väger över till att jag tar Nvidia framför AMD, men det är inte största grejen.

(Anledningen till att jag skriver "jag anser" är för att annars får jag en halv arme på mig som säger att på ett specefikt test så är AMD bättre, eller att "det är gamla drivrutiner", eller att "AMD vet om problemet" eller att "De har fixat det på 2 titlar som ingen spelar". När det kommer till drivrutiner så gillar jag helt enkelt det gröna laget mer. Sen är man självklart lite fanboy också )

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Så om jag har fattat rätt så är 680 bättre om man är villig att betala 700-800 kr mer, men 7970 är bättre prestanda för pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Det prestandaindex du länkar gjordes flera månader innan AMD släppte sina förbättrade drivers och GHZ edition som kraftigt ökade prestandan för AMD kort.

Som sagt, det här med drivrutiner är varken AMD's eller Nvidia's starka sida... Det är synd när man pungar ut med flera tusen på ett grafikkort och sedan måste vänta flera månader innan vettiga drivrutiner släpps.

Visa signatur

Va fan, den är skitbra - köp den Britt-Marie!
Antec P280 | Asus P8Z77-V Pro | 3570K | 2x8GB | 680 2GB | Corsair AX 650W | Windows 7 + Ubuntu 12.10

Permalänk
Medlem

7970 är lika bra som ett 680 fast mycket billigare. Folk kommer alltid klaga på mjukvaran på båda partnerna. Har bara haft nVidia och inte haft ett problem där, förutom att Geforce Experience är det sämsta jag varit med om. Jag tycker du ska köra 7970 pga lika bra prestanda fast billigare, dessutom deras "Gaming Evolved" är för de mest populära spel så som kommande BF4 vilket borde ge bättre stabilitet i spel eftersom de får tid att arbeta med det vad jag vet.
Även fast jag har nvidia nu tänker och vill jag köpa AMD då jag anser att de är det bättre valet.
Ifall du ska köpa 7970 kör på Sapphire 7970 Vapor-X.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Har aldrig haft problem själv. Och vad många sagt har allt varit fixat ett bra tag. Vara bara precis i bytet till 7xxx, som är länge sedan.

OnT: Pris/Prestanda så "vinner" AMD.

Att de ens behövde fixa en drivruti är i sig ett misslyckande. Småbuggar kan vi nog alla leva med men att köpa ett grafikkort för flera hundra eller tusen kronor och sedan inte kunna använda skiten för de inte tänkt på drivrutinerna... det är inte OK. Oavsett om det är nVidia eller AMD, däremot har AMD ett rykte om sig för just drivarna av en anledning.

Pris/prestanda har AMD alltid varit starka.

Skrivet av stoff12:

Som sagt, det här med drivrutiner är varken AMD's eller Nvidia's starka sida... Det är synd när man pungar ut med flera tusen på ett grafikkort och sedan måste vänta flera månader innan vettiga drivrutiner släpps.

Håller helt med. Fast jag personligen anser att nViidia trots allt har lite mer koll på sin mjukvara än AMD.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmokingUnicorn:

Så om jag har fattat rätt så är 680 bättre om man är villig att betala 700-800 kr mer, men 7970 är bättre prestanda för pengarna?

Om du inte kan hitta ett 680 kort som kostar samma eller mindre än 7970. Så är 7970 definitivt bäst värde för pengarna.

Och 7-800:- mer för den lilla extra prestanda 680 ger i vissa spel. Är helt enkelt inte värt det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Master of Overkill

Ska du köra singel och inte bryr dig om pengar köp Asus matrix platinum 7970 eller MSI 7970 / 680.

Vill du ha bra kort för mindre pengar.
7970 Ghz edition Gigabyte windforce.

Hade jag haft budget på 4k så hade jag köpt detta kortet.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...
eller detta.

Detta om man vill spara pengar http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146962-gigabyte_radeo...

Eller detta http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=109988458 med 5 % CDON rabbat.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Alla som har drivrutins strul hur fan lyckas ni? Har ägt alla top radeon från 9700pro till 7970 och kan aldrig minnas något strul. Ni som strular dittlar säkert en massa och sen när det inte funkar så lipar ni. Kan någon som har drivrutins strul här på swec filma det och skicka det i ett pm så jag får se IRL.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Alla som har drivrutins strul hur fan lyckas ni? Har ägt alla top radeon från 9700pro till 7970 och kan aldrig minnas något strul. Ni som strular dittlar säkert en massa och sen när det inte funkar så lipar ni. Kan någon som har drivrutins strul här på swec filma det och skicka det i ett pm så jag får se IRL.

Dittlar en massa och lipar? Nej jag bytte till nVidia som höll vad de lova, sedan dess är det nVidia för hela slanten.

Ja förutom min netbook med en E-350, där lyckades AMD bra.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Alla som har drivrutins strul hur fan lyckas ni? Har ägt alla top radeon från 9700pro till 7970 och kan aldrig minnas något strul. Ni som strular dittlar säkert en massa och sen när det inte funkar så lipar ni. Kan någon som har drivrutins strul här på swec filma det och skicka det i ett pm så jag får se IRL.

ELLER HUR!! har själv kört massor med radeon kort och dem funkar fint, överklockad man skiten ur dem så funkar dem såklart inte.. men det är det folk inte fattar :/

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!