Permalänk

Kylnings pasta

Har kollat runt på intranätet efter det bästa sättet att lägga på kylningspastan.

Har kommit fram till att hela intranätet är fyllt med stora argument och förklaringar på varför den ena metoden är bättre än den andra.

1. Ploppen i mitten. (Ärtan) eller vad fan den nu kallas.
2. Krysset (X)
3. sprida ut skiten med ett kort.
4. sprida ut skiten med ett finger som man har en plastpåste på.
har ni fler sätt som man kan göra detta på, skriv!

Vissa säger att man skall sprida ut det på en gpu eftersom det chippet är så mycket större än på en cpu.

Hur brukar alla göra här då?

Permalänk
Administrativ avgift

Ärta CPU x gpu

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

ett riskorn i mitten, sen på med kylaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av XhovercatX:

Har kollat runt på intranätet efter det bästa sättet att lägga på kylningspastan.

Har kommit fram till att hela intranätet är fyllt med stora argument och förklaringar på varför den ena metoden är bättre än den andra.

1. Ploppen i mitten. (Ärtan) eller vad fan den nu kallas.
2. Krysset (X)
3. sprida ut skiten med ett kort.
4. sprida ut skiten med ett finger som man har en plastpåste på.
har ni fler sätt som man kan göra detta på, skriv!

Vissa säger att man skall sprida ut det på en gpu eftersom det chippet är så mycket större än på en cpu.

Hur brukar alla göra här då?

förutsatt att du har IHS:en på så är ju en CPU betydligt större yta än en gpu då de inte har någon IHS.
För att svara på frågan så kör jag riskorn, ger en riktigt bra spread och fungerar så tänker inte frångå ett vinnande koncept.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk

Riskorn verkar undvika micro-bubblor då det pressas ut. Så antagligen funkar den bra. Beror kanske på vilken pasta man har och var man applicerar det (storlek, form).

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Skrivet av Elightz:

förutsatt att du har IHS:en på så är ju en CPU betydligt större yta än en gpu då de inte har någon IHS.
För att svara på frågan så kör jag riskorn, ger en riktigt bra spread och fungerar så tänker inte frångå ett vinnande koncept.

mhm

I vilket fall som helst så är det en jäkla stor yta som det skall spridas ut på!

Permalänk
Medlem

körde liten prick på både cpu och gpu aka riskorn då hd 6870 är väldigt liten gpu medans gtx 460 t ex har större yta och sprida ut den på

bilder

lite skillnad eller hur :3

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att du letar på internet istället för på intranätet. Vet inte vilket intranät du har tillgång till men jag tror inte att du hittar bättre information där än på internet

Permalänk
Skrivet av jetten:

Jag skulle rekommendera att du letar på internet istället för på intranätet. Vet inte vilket intranät du har tillgång till men jag tror inte att du hittar bättre information där än på internet

Haha, därför jag sökte mig hit ju