Unreal Engine 4 får inte stöd för Nintendo Wii U

Permalänk

HAHA Roligt att inte Wii U verkar räknas till next-gen konsoller xDDDD

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Wii U är den största failen sedan virtual boy. Den har samma prestanda som PS3 ungefär, så det räknas inte ens som next-gen.

Skrivet av HerrNi|sson:

Ser spelen ut sådär? Nej!

Jag hörde att UE4 ska ge bättre prestanda i spel än UE3, inte nödvändigtvis att spel ska se ut som på filmerna... men om några år har dom kanske kapacitet att göra sån grafik i spel också.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Du vet uppenbarligen inte mycket. Den sociala biten av PS4 är helt frivillig och du som spelare bestämmer vad du delar och hur mycket du vill dela med dig.

Det är vad Sony vill att du ska tro. PS4 spelar konstant in allt du gör för att du ska kunna dela med dig genom ett simpelt knapptryck. Allt som krävs av Sony är att med hjälp av en EULA som är formad att ge dom rätt att spara all information. Med andra ord så hindrar det inte Sony att samla in allt du gör på din PS4, även om du har funktionen avstängd för ditt personliga bruk. Det kommer säkert gå att stänga av funktionen, men då har du å andra sidan bara ett PS3 med bättre hårdvara i slutändan. Majoriteten kommer att använda PS4 precis som Sony vill att vi ska använda den, för inställningarna kommer med största sannolikhet att ha alla nya funktioner aktiverade från start. Dom flesta kommer alltså dela med sig av allt dom gör på den. Det är av denna anledning som Sony bygger PS4 kring sociala medier, och det gör förmodligen även Microsoft, enbart för att kunna se allt vi gör.

Nintendo samlar förmodligen också in data från när man spelar, men det stannar där då dom inte blandar in Facebook, G+, Twitter m.m.. Det är när man placerar sitt privatliv i händerna på stora företag som det kan bli farligt, något som många i den yngre generationen inte verkar förstå. Jag vet om många som har sina profiler helt öppna för allmänheten och som är vänner med folk dom knappt känner, oftast vet dom inte ens om att dom är synliga. Vad tror du kan hända om ens PS-konto är kopplat mot Facebook och någon du möter i ett spel blir förbannad på dig? Det kan nog gå så pass långt att man får sitt liv förstört pga det.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Wii U är den största failen sedan virtual boy. Den har samma prestanda som PS3 ungefär, så det räknas inte ens som next-gen.

Jag hörde att UE4 ska ge bättre prestanda i spel än UE3, inte nödvändigtvis att spel ska se ut som på filmerna... men om några år har dom kanske kapacitet att göra sån grafik i spel också.

Wii U är mer än dubbelt så kraftfull som PS3 och har fler funktioner som bland annat stöd för DX11 som tillåter snyggare grafik i form av shaders m.m. utan att vara i behov av mer prestandakapacitet. Processorn i Wii U är dubbelt så kraftfull som Cell och grafikkretsen är mycket kraftfullare än den i Xbox 360 som i sin tur är bättre än RSX i PS3.

Dock så halkar Wii U efter rejält i prestanda om man jämför den med Playstation 4 där den inte har en chans, men det är inget jag ser som ett hinder till att köpa Wii U. Det största hindret idag är bristen på spel men där börjar det sakta men säkert bli bättre. T.ex. så släpptes Lego City förra veckan och det är hur skoj som helst. Mer sånt och Wii U kommer att bli en hit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lollyp:

Mer sånt och Wii U kommer att bli en hit.

Ja, men man brukar inte lyckas två gånger i rad... därför blir uppföljare till filmer nästan alltid sämre än de första. Och eftersom PS3 failade jämfört med Wii så kommer PS4 nog bli den största succén den här generationen. Den nya xbox har en chans också, om de inte gör något dumt, som att inte tillåta säljning av gamla spel. Att en konsol har bra prestanda är viktigt för att många speltillverkare väljer att göra spel till de konsoler som har bra prestanda, därför kommer Wii U inte få så många bra spel.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Tråkigt att vissa skall behöva skratta och håna en produkt utan att egentligen vet vad de pratar om. Skulle de våga prova den en liten stund kanske de rent av skulle tycka att den är lite nyskapande med sin nya kontroll och rolig.
Vad det gäller grafiken ser vilken dåre som helst som faktiskt provat i verkligheten att den är bättre än dagens andra spelkonsoler.
Sedan vad är det egentligen som är så ballt med att säga next generation spelkonsoler, när det egentligen är en vanlig PC som ni köper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lollyp:

Wii U är mer än dubbelt så kraftfull som PS3 och har fler funktioner som bland annat stöd för DX11 som tillåter snyggare grafik i form av shaders m.m. utan att vara i behov av mer prestandakapacitet. Processorn i Wii U är dubbelt så kraftfull som Cell och grafikkretsen är mycket kraftfullare än den i Xbox 360 som i sin tur är bättre än RSX i PS3.

Dock så halkar Wii U efter rejält i prestanda om man jämför den med Playstation 4 där den inte har en chans, men det är inget jag ser som ett hinder till att köpa Wii U. Det största hindret idag är bristen på spel men där börjar det sakta men säkert bli bättre. T.ex. så släpptes Lego City förra veckan och det är hur skoj som helst. Mer sånt och Wii U kommer att bli en hit.

Intresant. Kan du länka till sida som har spec på Wii Us CPU och GPU? Hittils har ju utvecklare klagat mest på att CPUn till och med är slöare än Xbox och PS3. Har du en länk? Hade varit intressant med lite info jag missat.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lollyp:

Wii U är mer än dubbelt så kraftfull som PS3 och har fler funktioner som bland annat stöd för DX11 som tillåter snyggare grafik i form av shaders m.m. utan att vara i behov av mer prestandakapacitet. Processorn i Wii U är dubbelt så kraftfull som Cell och grafikkretsen är mycket kraftfullare än den i Xbox 360 som i sin tur är bättre än RSX i PS3.

Dock så halkar Wii U efter rejält i prestanda om man jämför den med Playstation 4 där den inte har en chans, men det är inget jag ser som ett hinder till att köpa Wii U. Det största hindret idag är bristen på spel men där börjar det sakta men säkert bli bättre. T.ex. så släpptes Lego City förra veckan och det är hur skoj som helst. Mer sånt och Wii U kommer att bli en hit.

Kan upplysa om att Lego City är jäkligt roligt spel. Flickvännen gillar det som fan. Som GTA för barn så att säga. Men att säga den ska konkurrera med Xbox och PS är svårt. Spelen är jäkligt oprecisa och det är inte så precis som jag hade förväntat mig tyvärr.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lollyp:

Wii U är mer än dubbelt så kraftfull som PS3 och har fler funktioner som bland annat stöd för DX11 som tillåter snyggare grafik i form av shaders m.m. utan att vara i behov av mer prestandakapacitet. Processorn i Wii U är dubbelt så kraftfull som Cell och grafikkretsen är mycket kraftfullare än den i Xbox 360 som i sin tur är bättre än RSX i PS3.

Wii U:s processor dubblet så kraftfull som Cell? Skulle inte tro det då CPUn är den stora flaskhalsen i Wii U då den bara ligger på 1.2 GHz och tre kärnor. Visst är den garanterat betydligt effektivare per mhz än Cell och Xenon men tror knappast att det kan kompensera då det skiljer hela 2 ghz mellan CPUerna.

Källa 1: http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-wii-u-graphics-...

Källa 2: http://www.chipworks.com/blog/technologyblog/2013/02/04/looki...

Det var tänkt att från början att hastigheten på processorn skulle ligga på 3.5 Ghz eller om det var 3.2 Ghz minns inte exakt men då hade de stora problem med kylningen då Nintendo är så förbaskat envisa att den ska vara lika liten som Wii storleksmässigt sett då Nintendo fick göra om kylningen 2000 gånger för att få det att fungera i det lilla chassit. Då Nintendo höll det hemligt väldigt länge den slutgiltiga hastigheten på processorn.

Källa 1: http://aussie-gamer.com/news/nintendo-tested-wii-us-cooling-s...

Källa 2: http://www.thehdroom.com/news/How-Nintendo-Cooled-Wii-U-Runni...

Utvecklarna till Metro: Last Light avbröt Wii U versionen då processorn var hemsk långsam då Metro är ett CPU krävande spel.

Källa: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121121/wii-u-processorn-h...

Bara det säger en hel del om prestandan i Wii U:s CPU.

Men det är absolut inget snack om saken att GPUn är snabbare i Wii U gent emot 360 och PS3an. Har hört att den är fem gånger snabbare än 360 tror jag det var.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Har dom inte kraften så har dom inte kraften...

Nintendo får hålla sig till Pokemon och Mario i 2D..

tja kolla de nämner att den kommer fungera på handhållna och webbläsare, så de ska med lätthet kunna drivas på wii u vist skulle den vara underdimensionerad i mobil läge men den kommer fungera.

nu de stora problemet kom redan från början med konsolen, Wii U är en av de mesigaste namnen, alla hata de nintendo erkände namnet är väldigt töntigt, men ändå använde de det (?!?), sen kom hårdvaran som de höll tyst om så länge, o de visades vara av en orsak, alldeles för vek hårdvara, hela vandringen för konsolen har varit ett fiasko, spelen den kommer få exklusivt kommer med sannolikhet vara briljanta, men wii u kommer hamna vid sidan om för den urusla taktiken och planeringen de la fram, och av detta kommer speltillverka inte vara intresserade, inte för prestandan men för att den säljer inte så bra, köper ingen så gör man inte spel på den, finns de inga bra spel kommer folk inte köpa den.

Catch 22 med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Tråkigt att vissa skall behöva skratta och håna en produkt utan att egentligen vet vad de pratar om. Skulle de våga prova den en liten stund kanske de rent av skulle tycka att den är lite nyskapande med sin nya kontroll och rolig.
Vad det gäller grafiken ser vilken dåre som helst som faktiskt provat i verkligheten att den är bättre än dagens andra spelkonsoler.
Sedan vad är det egentligen som är så ballt med att säga next generation spelkonsoler, när det egentligen är en vanlig PC som ni köper?

Ja, naturligtvis. För en Xbox 360 med en surfplatta med fysiska knappar till kontroller är helt klart en revolution svår att inte ta till sig.
Allvarligt talat, att tro att Nintendo bedriver något nyskapande med Nintendo Wii U är humor på hög nivå. Deras prestationer är så genomskinliga att det är direkt pinsamt.

Sedermera så är Nintendo Wii U-spelen inte nödvändigtvis snyggare än de till Xbox 360 eller PlayStation 3. Det finns många fall utav gamla multikonsolspel som portats med sämre prestanda till Nintendo Wii U, så din tes faller.

Som en final så köper du inte en PC. Du köper PC-hårdvara i ett låst system. En viktigt distinktion då slutprodukten är helt annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

nintendo 64 kom två år efter PS1...
64 och PS1 var bra på olika saker. Nintendo hade bättre 3D medan PS1 hade bättre texturer eftersom de hade CD-rom att leka med och inte små kassetter.

Gamecube var inte bättre än PS2. De hade en klenare GPU men en kraftigare CPU så med rätt optimering så var de rätt lika. Xbox vann stort dock.

Gameboy vs Game Gear någon?

Och det är det som är problemet med Nintendo för tillfället. De har mjölkat sina stora varumärken lite för långt och det börjar synas nu. Det är det som kommer fälla Nintendo till sist, för mycket copy paste och att de lever på gamla meriter, inte att deras hårdvara är för klen.

Ja N64:an var handikappad av kassetterna när det kom till texturerna.
Vilken konsol som hade bäst GPU är väl fortfarande upp för debatt. PS2:an hade bättre GPU på pappret. Att xboxen vann sätter jag mig inte emot. =P
Det jag ville peka på var att Nintendo tidigare satsade på hårdvaran då det lät som att det aldrig hade varit någon prio.

Har fortfarande ett game gear liggandes hos mina päron, det spelar i en liten annan liga.

Jag tycker nog hela industrin har mjölkat sina varumärken för långt.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tycker det är synd att nintendo ska vara så dumsnåla. Tycker det är snålt redan med den hårdvara som sitter i PS4, och Wii U är ju ännu värre.

Men men, man får väl helt enkelt leva med att bli stjälpt av consolmarkanden resten av livet, trodde det skulle bli bättre med de nya consolerna men de är ju hopplöst efter redan före de lanserats. :/

Är verkligen Playstations prestanda så snål? Det är svårt att klå det med en speldator för samma peng.
Sen kan man inte räkna längre med kliv som mellan ps1 -> ps2 -> ps3, trappstegen blir bara lägre och lägre för varje generation. Man når taket mycket fortare och det blir bara dyrare och dyrare med prestanda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Och Nintendospel är inte spel? Självklart vill man ha en konsol som kan köra så många olika spel som möjligt, inte bara en viss kategori, och därför är det ett ganska oroväckande problem att inte Wii U får stöd för några kommande grafikmotorer.

Jo, men jag skulle ju inte gå och köpa ett wii för att spela typ crysis och assasins creed, utan då skulle det vara för deras exlusiva spel, som i regel inte kräver den prestandan som nästa generation playstation och xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Ja, naturligtvis. För en Xbox 360 med en surfplatta med fysiska knappar till kontroller är helt klart en revolution svår att inte ta till sig.
Allvarligt talat, att tro att Nintendo bedriver något nyskapande med Nintendo Wii U är humor på hög nivå. Deras prestationer är så genomskinliga att det är direkt pinsamt.

Sedermera så är Nintendo Wii U-spelen inte nödvändigtvis snyggare än de till Xbox 360 eller PlayStation 3. Det finns många fall utav gamla multikonsolspel som portats med sämre prestanda till Nintendo Wii U, så din tes faller.

Som en final så köper du inte en PC. Du köper PC-hårdvara i ett låst system. En viktigt distinktion då slutprodukten är helt annorlunda.

Vad räknas då som nyskapande för dig?
Att börja sälja PS4 med en "ny" handkontroll och hårdvara från vilken pc som helst för att ge eyecandy? Må nog säga att jag finner deras Wii handkontrollen mer nyskapande då Hur mycket humor du nu än ser i det.

Vad det gäller grafiken vet jag inte riktigt hur jag skall försöka svara. Är det företaget som gjort porten som gjort ett dåligt jobb eller hårdvaran?

Som final kan man också se det som man köper en PC med annan mjukvara förinstallerad :=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Nintendo 64 hade bättre prestanda än PS1 och Gamecuben hade bättre prestanda än PS2. Wii var den första konsolen där Nintendo inte satsade på hårdvaran.

Sony var fortfarande bättre på att utnyttja 3d med psx. De tryckte bokstavligen ner det i våran hals och vi svalde det. Sen hade n64 sina begränsningar pga kassetter som psx inte led av.

Samma sak gäller nästa generation, sony var bättre på att utnyttja sin prestanda i ps2 än nintendo med sin gamecube. Visst gamecube var bättre på pappret cpu och minnesmässigt, men under hårda test så presterade ps2an bättre. Dock utklassade xbox båda, men det uppstod någon form av lathet när det kom till xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hört att det är ganska många som är sur över att dom inte får LEGO City Undercover till deras konsol. ZombiU hade nog inte många tackat nej till heller, och detsamma gäller The Wonderful 101 och Monster Hunter 3. Klart att om man är 100% uppkåtad på BF eller COD så spelar det ingen roll hur många bra spel Wii U får, men som tur är så finns det gamers där ute som spelar annat än bara meningslösa MP-shooters som bara fungerar som nån sorts penismätartävling bland polarna om vem som har högst rank.

LEGO City Undercover, ZombieU, The Wonderful 101 och Monster Hunter 3? Du måste ju skämta? Tyvärr, men jag kan inte ta dig seriöst. Du förlöjligar bara dig själv genom att påstå att andra konsoller och PC endast erbjuder meningslösa MP-shooters (och ger två extremt dåliga exempel) när det är JUST PÅ PC de riktigt bra indiespelen finns. Vad sägs som att använda hjärnan innan du ger dig på att kommentera någon nästa gång? Eller är det för mycket begärt? Gör om, göf rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Wii U är den största failen sedan virtual boy. Den har samma prestanda som PS3 ungefär, så det räknas inte ens som next-gen.

Jag hörde att UE4 ska ge bättre prestanda i spel än UE3, inte nödvändigtvis att spel ska se ut som på filmerna... men om några år har dom kanske kapacitet att göra sån grafik i spel också.

Ja, grafiskt sett är wii u även kraftigare än ps3, på grund att ps3an blir så begränsad av sin minnesmängd, men cpu-mässigt så vågar jag nog dock inte säga samma sak
Videos från ue är oftast bara skrytfaktor vad den klarar som max, men det är så överarbetat att ingen har tid eller prestandan att göra spel på den nivån. skulle vara dumt att göra ett spel som bara 1% av spelarna har prestanda nog för att spela, för då skulle de inte dra in så mycket pengar.

Skrivet av nitroid:

Ja, men man brukar inte lyckas två gånger i rad... därför blir uppföljare till filmer nästan alltid sämre än de första. Och eftersom PS3 failade jämfört med Wii så kommer PS4 nog bli den största succén den här generationen. Den nya xbox har en chans också, om de inte gör något dumt, som att inte tillåta säljning av gamla spel. Att en konsol har bra prestanda är viktigt för att många speltillverkare väljer att göra spel till de konsoler som har bra prestanda, därför kommer Wii U inte få så många bra spel.

Vet inte om jag skulle säga att ps3 misslyckades, då de säljer bättre än xbox360 just nu, och har sålt likvärdigt i antal konsoler. Visst, de sålde inte 150 miljoner som med ps2an, men över 70 miljoner sålda exemplar är ingen dålig siffra heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

För att Wii U är kort och gott, SKIT. Och detta märker dom större utvecklarna inom spelbranschen. Wii U kan knappst kallas för Next Gen, när informationen om PS4 redan slår Nintendo på alla fingrarna. Räknar med att "Next Xbox" kommer göra likadant. Nintendo har helt enkelt tappat stinget.

wii u är dock inte next gen.
att Nintendo hamnat långt bakom i grafik och hårdvara kan ingen säga emot, men när köpte någon en Nintendo konsol för grafikens skull?
Kalla mig konstig, men jag finner den fulsnygga grafiken ytterst charmig.

Edit: låt oss inte glömma att folk skrattade åt wii när det kom, och den var ju inget fiasko eller har jag fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Hårdvara är väl nummer 2 i WiiU? Det som WiiU bemästrar är spelkänsla och "Funktioner" i spelen. Som t.ex denna nya gamepad vilket har gjort att spela med polare MYCKET roligare!, kan lätt säga att Xbox ooch PS4 har mycket och göra innan dom kommer ikapp WiiU

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Personangrepp borttaget, att kalla varandra för olika saker leder väldigt sällan till någon givande diskussion, argumentera för er åsikt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spokig:

Hårdvara är väl nummer 2 i WiiU? Det som WiiU bemästrar är spelkänsla och "Funktioner" i spelen. Som t.ex denna nya gamepad vilket har gjort att spela med polare MYCKET roligare!, kan lätt säga att Xbox ooch PS4 har mycket och göra innan dom kommer ikapp WiiU

kan inte annat än hålla med. gillade wii motsen i gamla wii med. visst allt blev inte kul men vissa saker blev lysande tex metroid prime.
det lilla ja provat nya wii u måste jag säga att det är lite små kul det med. Ge det lite mer tid för att utveckla kontrollen i spel samt låta hårdvaran bli varm i kläderna så kommer det bli ännu bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

vad der sedan gäller kylningen att de skulle vara en stor anledning vet jag inte om det enbart stämmer. visst storleken är ett problem. men det finns bärbara datorer i liten skala med ganska tysta fläktar som klarar av bättre hårdvar än så. samt om de prestandasiffror som nämnts ovan skulle vara de som var tal om verkar det som man fått gjort en extrem avskalning på.

Permalänk
Medlem

Ju bättre grafik ju bättre spel! Allt som är fulare än crysis 3 eller battlefield 3 är skitspel för de har dålig grafik! Sen en spelserie på konsoll är skit, för de alltid samma! Inte som de guda skänkta "du kan skjuta" spel serierna som är inne på sina 6+? variationer där den enda skillnaden är grafiken! Men vadå? Om motorn är extremt tung och skit kodad så att "ultra gtx990" knappt kan rendera spelet så måste de vara ett mästerverk!

Den mentaliteten här ibland :')

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

LEGO City Undercover, ZombieU, The Wonderful 101 och Monster Hunter 3? Du måste ju skämta? Tyvärr, men jag kan inte ta dig seriöst. Du förlöjligar bara dig själv genom att påstå att andra konsoller och PC endast erbjuder meningslösa MP-shooters (och ger två extremt dåliga exempel) när det är JUST PÅ PC de riktigt bra indiespelen finns. Vad sägs som att använda hjärnan innan du ger dig på att kommentera någon nästa gång? Eller är det för mycket begärt? Gör om, göf rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Nån som lirar mycket BF3 eller COD och känner sig träffad eller vadå? Jag nämnde inte ens PC och jag sa inte att PS3 och Xbox 360 bara erbjuder meningslösa shooters, men dom flesta som ratar Wii U är dom som föredrar dessa två spel och därför så spelar det ingen roll hur många bra spel Wii U har så länge grafiken inte är bäst och den får BF4. Jag gav exempel på en STOR variation av spel till Wii U där många har sagt "hade det släppts på (valfri plattform) så hade jag köpt det direkt". Inget av det jag nämnde är den andre lik, till skillnad från vad man kan säga om PS3 och Xbox 360, och framför allt 360. PS3 har ändå haft en hyfsad variation på spel under sin tid på marknaden, men långt i från vad Wii hade. Xbox handlar i stort sätt bara om Halo, Gears of War och Forza, och gärna ett sätt att integrera Kinect i dessa spel. Två uttjatade skjutspel och ett bilspel som inte utvecklas ett piss. Och om du tycker att Sony och Microsoft gynnar indiespel så bör du verkligen ta och se över en extra gång. Seriösa indieföretag skräms snarare iväg av Sonys och Microsofts värdelösa avtal och maktmissbruk, det är därför PC är den dominerande plattformen för just indie.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Problemet med Wii U är ju att det inte finns så många spel, och allt fler spel blir inställda. I och med att UE4 inte kommer så kommer säkert fler spel bli inställda också.
Jag har iaf förlorat allt hopp till Wii U, kommer säkert ett och annat bra spel men nej det kommer inte bli värt att skaffa den. Har tröttnat på både Zelda och Mario spelen och då återstår ju inte så mycket.
Nintendo skulle ha haft ett stort Zelda och Mario spel vid den här tiden för att rädda det sjunkande skeppet, men känner jag Nintendo rätt så kommer det dröja minst 6 månader till ett nytt Mario och ännu längre för nästa Zelda, troligen 1-2 år och då är redan konsolen doomed. Nintendo släpper typ 1 storspel per år och då får man vänta 3-4 år innan det är värt att skaffa den.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Vad räknas då som nyskapande för dig?
Att börja sälja PS4 med en "ny" handkontroll och hårdvara från vilken pc som helst för att ge eyecandy? Må nog säga att jag finner deras Wii handkontrollen mer nyskapande då Hur mycket humor du nu än ser i det.

Vad det gäller grafiken vet jag inte riktigt hur jag skall försöka svara. Är det företaget som gjort porten som gjort ett dåligt jobb eller hårdvaran?

Som final kan man också se det som man köper en PC med annan mjukvara förinstallerad :=)

Vad får dig att antaga att jag, än mindre än någon annan, mäter nyskapande per kontrast till andras konservatism?
Jag vill markera skillnaden på nyskapande och skapandet utav gimmicks för gimmickens skull. Nyskapande, så som jag ser på det, lägger till funktion eller alternativ funktion som höjer den totala funktionen eller upplevelsen. En gimmick, som WiiU-kontrollern är, tar en funktion och applicerar denna i tid och otid oavsett om det ökar den totala funktionen eller upplevelsen. För vad gör WiiU-kontrollern som du inte kunnat göra tidigare?

Samma sak gäller PlayStation 3 med sin kontrollers gyro som i t ex Killzone-serien används för att öpnna valv genom roterandet av kontrollern. Helt i onödan vilket enbart används för att påminna om att kontrollern har en gyro.

Nintendo WiiU har, de facto, riktigt unken hårdvara. Du försöker måla upp en hög med skit som något mindre utav en hög med skit genom att jämföra det med andra skitar. Du kan plocka något enstaka spel som rent tekniskt fungerar bättre på WiiU än på t ex Xbox 360 eller PlayStation 3. Men på samma sätt finns det spel till PlayStation 3 och Xbox 360 som aldrig skulle kunna drivas på en WiiU, med dess patetiskt klena processor. Så jämförelsevärdet faller.

Man kan inte heller se konsoler som en PC med annan mjukvara förinstallerad. Du kallar väl inte en Apple-dator för en PC?
PC, som i Personal Computer, är i sig ett väldigt inklusivt ord - men har genom historien brutits upp till att vara intimt förknippad med persondatorer med Windows operativsystem. Där andra alternativ, såsom Macintosh, velat associeras med ett eget ord och varumärke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Nån som lirar mycket BF3 eller COD och känner sig träffad eller vadå? Jag nämnde inte ens PC och jag sa inte att PS3 och Xbox 360 bara erbjuder meningslösa shooters, men dom flesta som ratar Wii U är dom som föredrar dessa två spel och därför så spelar det ingen roll hur många bra spel Wii U har så länge grafiken inte är bäst och den får BF4. Jag gav exempel på en STOR variation av spel till Wii U där många har sagt "hade det släppts på (valfri plattform) så hade jag köpt det direkt". Inget av det jag nämnde är den andre lik, till skillnad från vad man kan säga om PS3 och Xbox 360, och framför allt 360. PS3 har ändå haft en hyfsad variation på spel under sin tid på marknaden, men långt i från vad Wii hade. Xbox handlar i stort sätt bara om Halo, Gears of War och Forza, och gärna ett sätt att integrera Kinect i dessa spel. Två uttjatade skjutspel och ett bilspel som inte utvecklas ett piss. Och om du tycker att Sony och Microsoft gynnar indiespel så bör du verkligen ta och se över en extra gång. Seriösa indieföretag skräms snarare iväg av Sonys och Microsofts värdelösa avtal och maktmissbruk, det är därför PC är den dominerande plattformen för just indie.

Spelar varken BF3 eller COD och känner mig verkligen inte träffad heller, snacka om att missförstå precis allt jag har skrivit? Du har inte ordagrant nämnt PC men det som framkommer av dina exempel är precis detta, att de enda bra spelen finns till WiiU vilket självfallet inte stämmer.
Jag har verkligen ingen lust att sätta mig in i hur "de flesta" tänker och tycker och jag tänker inte basera mitt argument på detta, vad du väljer att göra är upp till dig men om du fortfarande undrar om hur det du skriver får dig själv att verka så föreslår jag att du läser mitt inlägg igen.

Utöver detta vill jag ha en källa på: dom flesta som ratar Wii U är dom som föredrar dessa två spel

Samt: många har sagt "hade det släppts på (valfri platform) så hade jag köpt det direkt."

Med andra ord så kommer du inte särskilt långt genom att basera hela ditt inlägg på vad andra har sagt och vad andra inte har sagt, och vad andra tycker och vad andra inte tycker.
Vad sägs som att beskriva det DU tycker och därmed få det DU vill sagt? Om du vill bli tagen på allvar i diskussionen det vill säga.

Det* är väldigt uppenbart att du brister i information angående andra plattformar än Wii då du verkar anse att de spel som finns till PS3/360 är alla en kopia av varandra, föreslår att du använder google eller valfri sökverktyg för att samla in mer information då detta påstående inte stämmer, oavsett hur mycket du väljer att argumentera för det.

Något som du också bör ha i åtanke är att vara försiktig med att sätta ord i mun på andra, då det bara leder till att du förlöjligar dig själv ännu mer, om det nu ens är möjligt. Exempelvis har jag aldrig påstått att varken Sony eller Microsoft gynnar indiespel, det jag har däremot skrivit är att de riktigt bra indiespelen finns till PC, och det är där de kommer att höra hemma i framtiden också med tanke på utvecklingen av konsoler. Med andra ord, läs om och läs rätt.

Fotnot: de eller dem, inte dom. Styckeindelning är också något som man lär sig i grundskolan och gymnasiet, föreslår att du använder dig av det.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Spelar varken BF3 eller COD och känner mig verkligen inte träffad heller, snacka om att missförstå precis allt jag har skrivit? Du har inte ordagrant nämnt PC men det som framkommer av dina exempel är precis detta, att de enda bra spelen finns till WiiU vilket självfallet inte stämmer.
Jag har verkligen ingen lust att sätta mig in i hur "de flesta" tänker och tycker och jag tänker inte basera mitt argument på detta, vad du väljer att göra är upp till dig men om du fortfarande undrar om hur det du skriver får dig själv att verka så föreslår jag att du läser mitt inlägg igen.

Utöver detta vill jag ha en källa på: dom flesta som ratar Wii U är dom som föredrar dessa två spel

Samt: många har sagt "hade det släppts på (valfri platform) så hade jag köpt det direkt."

Med andra ord så kommer du inte särskilt långt genom att basera hela ditt inlägg på vad andra har sagt och vad andra inte har sagt, och vad andra tycker och vad andra inte tycker.
Vad sägs som att beskriva det DU tycker och därmed få det DU vill sagt? Om du vill bli tagen på allvar i diskussionen det vill säga.

Det* är väldigt uppenbart att du brister i information angående andra plattformar än Wii då du verkar anse att de spel som finns till PS3/360 är alla en kopia av varandra, föreslår att du använder google eller valfri sökverktyg för att samla in mer information då detta påstående inte stämmer, oavsett hur mycket du väljer att argumentera för det.

Något som du också bör ha i åtanke är att vara försiktig med att sätta ord i mun på andra, då det bara leder till att du förlöjligar dig själv ännu mer, om det nu ens är möjligt. Exempelvis har jag aldrig påstått att varken Sony eller Microsoft gynnar indiespel, det jag har däremot skrivit är att de riktigt bra indiespelen finns till PC, och det är där de kommer att höra hemma i framtiden också med tanke på utvecklingen av konsoler. Med andra ord, läs om och läs rätt.

Fotnot: de eller dem, inte dom. Styckeindelning är också något som man lär sig i grundskolan och gymnasiet, föreslår att du använder dig av det.

Den enda som gör sig löjlig här är du. Du om någon sätter ord i munnen på andra. Exempelvis så drog du in PC helt utan anledning och påstod att det var jag som snackade ner PC, och det var DU som började hela diskussionen med att säga "Vem fan vill spela på ett Wii U?". Jag gav dig exempel på vad MÅNGA har sagt om dom exklusiva spelen på Wii U. En sak som du åtminstone kan göra är att leva som du lär ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Den enda som gör sig löjlig här är du. Du om någon sätter ord i munnen på andra. Exempelvis så drog du in PC helt utan anledning och påstod att det var jag som snackade ner PC, och det var DU som började hela diskussionen med att säga "Vem fan vill spela på ett Wii U?". Jag gav dig exempel på vad MÅNGA har sagt om dom exklusiva spelen på Wii U. En sak som du åtminstone kan göra är att leva som du lär ut.

Nja, fortfarande så är det du som förlöjligar dig själv och genom att skrika* "spegel" och försöka vända på det hela kommer inte att förändra sanningen.
Jag förklarade för dig hur jag upplever det du har skrivit, utan att faktiskt säga att du har ordagrant sagt det ena eller det andra.

Om du ens tar din tid att läsa det andra skriver istället för att endast fokusera på det du själv tycker och tänker så skulle du se att jag till och med har skrivit att du inte har påstått sådana saker ordagrant, utan det är snarare så här det upplevs, men det verkar vara uppenbart att du inte läser det du kommenterar.

Hur jag eller någon annan har påbörjat en diskussionen är irrelevant, du gav mig ett exempel som var ett svar på min fråga utan någon källhänvisning, vilket gör att jag varken kan ta dig seriöst eller hålla med dig på något utav det du säger. Jag känner ärligt talat inte att vi kommer att komma längre i diskussionen med tanke på att du fortfarande hänvisar till vad du tror andra tycker och tänker och inte vad du själv har för åsikter, det tar stopp direkt helt enkelt.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Nja, fortfarande så är det du som förlöjligar dig själv och genom att säga "spegel och försöka vända på det hela kommer inte att förändra sanningen.
Jag förklarade för dig hur jag upplever det du har skrivit, utan att faktiskt säga att du har ordagrant sagt det ena eller det andra.

Om du ens tar din tid att läsa det andra skriver istället för att endast fokusera på det du själv tycker och tänker så skulle du se att jag till och med har skrivit att du inte har påstått sådana saker ordagrant, utan det är snarare så här det upplevs, men det verkar vara uppenbart att du inte läser det du kommenterar.

Hur jag eller någon annan har påbörjat en diskussionen är irrelevant, du gav mig ett exempel som var ett svar på min fråga utan någon källhänvisning, vilket gör att jag varken kan ta dig seriöst eller hålla med dig på något utav det du säger. Jag känner ärligt talat inte att vi kommer att komma längre i diskussionen med tanke på att du fortfarande hänvisar till vad du tror andra tycker och tänker och inte vad du själv har för åsikter, det tar stopp direkt helt enkelt.

Okej, om du så gärna vill ha källor så kan du få det
http://www.fz.se/forum/artikelkommentarer/lego-city-undercove...
http://www.fz.se/forum/artikelkommentarer/zombiu-301824
http://www.fz.se/forum/artikelkommentarer/monster-hunter-3-ul...

Några citat
"Verkar ju intressant, dags att dom släpper det till PC."
"Skulle gärna vilja också sett detta på t,ex PC, problemet är att jag tror man skulle sakna wii u dosan."
"Hade älskat att spela det här på PC"
"Monter Hunter Pc utgåva med oculus rift stöd hade definitivt varit intressant."
"Skulle gärna ha det här, men har svårt att motivera ett köp av en till konsol för det. Hoppas ni som har en Wii får kul!"
"Tycker det är synd att det bara släpps till WiiU somsagt, verkar jäkligt kul. Hade köpt det annars."

Räcker det som exempel, eller vill du ha fler?

Med din första kommentar så svarade du för alla genom att få ditt tycke att spegla av sig på vad alla andra tycker. Du dumförklarade alla som spelar på ett Wii U helt utan anledning, och förmodligen helt utan att ha rört ett Wii U. Jag tycker att du ska ta en funderare till nästa gång. Du påstår att jag bara tror att det finns meningslösa shooters på allt annat än Wii U, vilket jag aldrig har sagt. Återigen så är det DU som bildar en egen uppfattning. Allt jag sa var att dom som bara spelar dessa meningslösa shooters, framför allt BF och COD, inte kommer att se Wii U som en lämplig konsol, hur bra spelen än kommer att vara.

Jag citerar mig själv.
"Klart att om man är 100% uppkåtad på BF eller COD så spelar det ingen roll hur många bra spel Wii U får"

Exakt hur du kan misstolka detta har jag svårt att förstå. Jag tycker det är ganska så uppenbart vad jag menar med min text. Så nu återstår det bara en sak. Ska vi lägga ner denna meningslösa diskussion, eller ska du hitta källor på att ingen vill spela på Wii U?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi