Guild Wars 2, testa eller inte?

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2, testa eller inte?

Hej!

Jag har längtat efter ett rpg-spel att spel lite vid sidan av dota2. Jag är inte så intresserad av PvP, utan vill mest bara köra mot AI, döda lite monster, crafta lite items, ta några bossar osv. Är guild wars ett bra spel för detta?

Sen hade det varit kul med lite tips för hur man gör Pve-"resan" roligare.Vilka klasser lämpar sig för PvE osv. Jag läste någonstans att man är väldigt bunden till att ha en guild så man kan döda bossar?

Och till sist, om jag får för mig att skaffa gw2, är det då värt att betala 11 euro mer för att få alla de där grejerna?

Tack på förhand!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Inaktiv

Själv kör jag elementalist (alternerar mellan dual daggers och staff), men tror inte klassval ändrar PvE-upplevelsen öht.

Du måste inte ha en guild för att klara bossar (trots att det kan underlätta lite). Hitta en polare att spela med eller så så löser det sig (eller fråga folk i världen). Dom flesta bossar är stora events dock och då är det i princip alltid massa spelare i närheten som jobbar på samma boss.

Jag tror att du hade blivit nöjd med GW2. Själv är det det enda MMORPG-spelet jag gillar (och då har jag provat en hel del, bla Rift, GW1, WoW osv).

Permalänk
Medlem

Gw2 är ett bra spel om man inte vill spendera för mycket tid, det går visserligen spendera mycket tid också om man känner för det.

Guild är knappast nödvändigt.

Alla klasser lämpar sig bra för både PvE och PvP, jag föredrar dock Warrior.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 har många bra saker, dock personligen skulle jag inte rekommendera det. Har du spelat andra MMORPG så kommer du tycka att spelet är ytterst segt. Då menar jag inte levlande eller liknande utan själva saken att 'röra sig'. Att inte kunna springa snabbt och snurra etc gör att spelet känns väldigt 'kantigt' och inte alls 'nytt', vilket är något som stört mig mycket. Lägg därtill att det inte finns mounts utan man måste köpa teleporter, vilket är dyrt och du måste utforskat teleport stället innan.

Nu kommer jag säkert få någon att nerdraga på mig, men detta är min personliga åsikt så jag slipper helst en discussion om att det blir bättre om du använder vapen X då det inte är applicerbart innan man blivit hög level.

Så de stora plus och minusen enligt mig är:
+ PvE events
+ Ingen månadskostnad

- Segt i rörelserna
- Segt i förflyttning

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Guild Wars 2 har många bra saker, dock personligen skulle jag inte rekommendera det. Har du spelat andra MMORPG så kommer du tycka att spelet är ytterst segt. Då menar jag inte levlande eller liknande utan själva saken att 'röra sig'. Att inte kunna springa snabbt och snurra etc gör att spelet känns väldigt 'kantigt' och inte alls 'nytt', vilket är något som stört mig mycket. Lägg därtill att det inte finns mounts utan man måste köpa teleporter, vilket är dyrt och du måste utforskat teleport stället innan.

Nu kommer jag säkert få någon att nerdraga på mig, men detta är min personliga åsikt så jag slipper helst en discussion om att det blir bättre om du använder vapen X då det inte är applicerbart innan man blivit hög level.

Så de stora plus och minusen enligt mig är:
+ PvE events
+ Ingen månadskostnad

- Segt i rörelserna
- Segt i förflyttning

Det finns gott om buffs som ökar din runningspeed för alla klasser och mounts är totalt meningslöst i GW2 men visst det skulle kunnat vara kul att ha bara för att... Teleporter finns ju utspridda mer eller mindre överallt, i min mening alldeles för nära varandra och pengar är sällan ett problem i GW2.

Kontrollerna skiljer sig inte nämnvärt till skillnad från andra spel, vadå inte kunna snurra?

Det kräver inte heller en hög level för att kunna använda valfritt vapen, jag tror faktiskt alla vapentyper går att använda redan vid lv1, det går dessutom löjligt snabbt att få skills i GW2.

Jag vet du inte ville diskutera detta och du behöver inte heller svara på detta inlägg men ditt inlägg är missvisande på mer än en punkt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Det finns gott om buffs som ökar din runningspeed (1) för alla klasser och mounts är totalt meningslöst i GW2(2) men visst det skulle kunnat vara kul att ha bara för att... Teleporter finns ju utspridda mer eller mindre överallt(3), i min mening alldeles för nära varandra och pengar är sällan ett problem i GW2.

Kontrollerna skiljer sig inte nämnvärt till skillnad från andra spel(4), vadå inte kunna snurra?

Det kräver inte heller en hög level för att kunna använda valfritt vapen(5), jag tror faktiskt alla vapentyper går att använda redan vid lv1, det går dessutom löjligt snabbt att få skills i GW2.

Jag vet du inte ville diskutera detta och du behöver inte heller svara på detta inlägg men ditt inlägg är missvisande på mer än en punkt.(6)

Som sagt så fick man någon att bli sne...

  1. Det finns ett fåtal buffar som har ytterst kort duration. De flesta varar i 3-10sek. Och du måste därav kasta om buffsen (ifall de inte har 40sek eller liknande cooldown. Har spelat en del då min tjej gillar spelet.

  2. PERSONLIGEN tycker jag att mounts hade förbättrat MIN upplevelse. Jag spenderar aldeless för mycket tid segt lunkande mellan A och B.

  3. Teleporter måste du upptäcka innan du kan använda, dvs du måste springa över hela hela mappen tills du hittar dem. Pengar är kanske ett problem för dig, men jag är fattig.

  4. Kontrollerna är mycket segare. Och säger du något annat så är du bara blind för det. Jag är inte direkt den enda som tycker detta: http://lmgtfy.com/?q=guild+wars+2+character+runs+slow

  5. För att få tag på ett vapen som förbättrar din springhastighet (förlänger speed buffen) så behövs det högre level. Sedan så kan du nog använda de flesta vapnena tidigt, men jag åsyftade att röra sig. Man vill helst ha ett vapen som kan ha sigils(tänk gems/runa i andra spel för TS) etc för att förbättra speeden också.

  6. Tog mig nu tid och svarade mer utförligt på dina argument som jag personligen tyckte var lite svaga. Är du nöjd då? Jag lyfte bara fram att spelet är segt i rörlesena. Vilket en snabb Google sökning ger stöd för, med den massiva mängden trådar om samma sak. Och om du tittar kan du till och med hitta YouTube 'comparision' filmer där de jämför GW2 och andra MMORPG såsom WoW. GW2 må vara bättre på vissa punkter, men 'rörelseflytet' är INTE en av dess starka sidor. Då jag inte kunde vänja mig vid segheten så har jag slutat spela både Norn och Charr. Istället så spelar jag små raser för att det ger en 'illusion' av att man rör sig snabbre. Tyvärr så tar det dock lika lång tid att röra sig från A till B. Vilket man tröttnar snabbt på...

Edit: Här är en tråd som enligt mig hanterar movement speed på ett bra sätt. http://www.guildwars2guru.com/topic/34956-the-issue-of-speed/. De går bland annat igenom skills och liknande för att springa snabbare.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Jag har hört att Teleport kostar upp till 1g när man är i lvl 80 zonerna.
Att teleporta runt håller jag med om kan bli lite kostsamt speciellt om man hoppar runt från event till event och inte drar in pengar.

Jag skulle definitivt rekommendera GW2 då det är ett spel för PvE utforskaren. Världen är gigantisk och även om man är 80 kan man fortfarande utforska områden man inte besökt för att få 100% map completion vilket då inkluderar flera jump puzzles och lite tänkande på vissa ställen. PvP har jag hört är kul och finns i flera olika former (WvW samt battlegrounds). Tydligen kan man närsomhelst hoppa in och slåss oavsett level eftersom man scalear upp till max level. Scaleandet är en smart funktion eftersom jag dels kan spela med några vänner som egentligen är 20 levlar under mig och dessutom kan gästspela på deras server utan att det kostar något.

UIt är mycket välgjort och allt man behöver finns där. Samma gäller kartan som är lite Google maps inspirerad. Det finns tonvis med olika skills och de skiljer sig åt beroende på vilket vapen du använder. Kör också elementalist som har olika uppsättningar spells beroende på om man kör dual dagger, staff eller scepter + focus. Dessutom har man ytterligare spells när man slåss med sin trident under vattnet. En annan smart sak är att man kan skicka saker till sin bank vart man än är i världen.

Tycker spelet är rätt utmanande till och från (t ex skill point challenges) och PvE dungeons skall tydligen vara en helt annan femma än vad man är van vid från MMORPGs. Crafting är dock inget jag testat på då det är krångligt och man måste själv komma på de olika recepten efter man klarat av de första man får lära sig av trainer.

Styrning och slagsmål med mobs är lik flera MMOs (WoW) men även lite som Tera (sikta). Mounts hade hjälpt ibland, det håller jag med om men det går hyfsat fort att ta sig runt kartan eftersom man ofta hittar något kul att göra på vägen. Elementalists har dessutom en passiv movementbuff som hjälper.

Någon skrev att pengar inte är ett problem i GW2 men det vet jag inte om jag håller med om. Har 1g80s vid lvl 39 vilket inte känns som några enorma pengar. Tur att man köper all gear för Karma för gear på Trading saken kan stundtals vara dyr.

Som sagt, GW2 är ett perfekt casualspel eftersom det inte har någon månadsavgift.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag tror att spelet hade varit extremt bra med ordentligt PvE content samt om de tog bort delayen på alla spells. Jag hade 40 ms när jag spelande men det kändes ändå som att jag spelade med 200-300 ping. Bara detta gör det ovärt imo!

Men! Crafting och gathering är otroligt kul!

Permalänk
Medlem

GW2 är ett mycket bra spel, lätt värt pengarna. Fick ca 1100 timmar played time innan jag tröttnade.

Spelet har massvis med PVE content så som dungeons,fractals,personal story, dynamic events, living story. Dessutom släpper de patcher varje månad som innehåller mycket content helt gratis.
Det är inte likt andra MMORPG's om man tänker på själva styrningen, utan det är mer riktat mot att vara mer action-riktat skulle jag säga, man är tvungen att akta sig för fiendernas attacker istället för att bara stå still.

Rekommenderar spelet, du kommer inte bli besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

GW2 är ett mycket bra spel, lätt värt pengarna. Fick ca 1100 timmar played time innan jag tröttnade.

Spelet har massvis med PVE content så som dungeons,fractals,personal story, dynamic events, living story. Dessutom släpper de patcher varje månad som innehåller mycket content helt gratis.
Det är inte likt andra MMORPG's om man tänker på själva styrningen, utan det är mer riktat mot att vara mer action-riktat skulle jag säga, man är tvungen att akta sig för fiendernas attacker istället för att bara stå still.

Rekommenderar spelet, du kommer inte bli besviken.

Trevligt!

Med val av race så har jag en fråga. Då gillar jag gillar att vara i meele men ändå inte vara "klumpig" brukar jag spela klasser som rogue/thief osv. Och då kommer jag antagligen välja thief som profession. Men min fråga är vilket race som är bäst med rogue? Det uppenbara för mig ser ut att vara Charr, men jag antar att man kan bygga en thief på olika sätt med andra races?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Kontrollerna är lite mer sluggish än de WoW erbjuder (dock helt okey, långt mycke bättre än Aion tex) Det är mycke roligare att questa dock!
Personligen fick jag ingen till maxlevel då jag spelade med bror min och han inte kunde fortsätta!
Men enligt mej ett helt okey spel

Permalänk
Medlem

kostar inte 1g att teleportera, kanske 3-5s på max level. asuras har skönast rörelse annars funkar human och sylvari.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Ett mycket bra spel skulle jag säga! Dock roligare att sitta och lira med någon polare när man springer runt och complete;ar hjärtan/quests.

Sen Eventsen som kommer upp är mycket enformiga, vilket är lite tråkigt.

Men det är ett spel som är värt att köpa, genom att det är en gångs kostnad och du äger spelet. Inga montly fees.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

För att svara på din fråga om thieves: Kör den race du gillar, väldigt få builds utnyttjar racialskills ändå. För egen del hade jag föredragit en asura, sylvari eller human som thief. Även charr är coolt, men storleken är en nackdel i PvP.

Ytterligare några saker:

*De allra flesta klasser har en passiv speedboost alternativt permanent swiftness. Du är dessutom snabbare utanför combat. Att man är långsamare i combat innebär att större fokus behöver läggas på att hålla uppe boons, cleara conditions och använda dodge/mobilityskills. Visst är det trist att bli slowad av en pil när man ska från A till B, men på det stora hela tycker jag att systemet är bra.

*Att kontrollerna känns "sega" är en vanesak. Spelar själv andra MMO's med annan respons på skillsen och har nu svårt att gå tillbaka från systemet i GW2. Rekommenderar keybinds på både t-bord och mus för att få bra flyt i övergångar och vapenbyten.

Notera även att det inte finns någon global cooldown i GW2, bara casttimes/instantspells, vilket snarare gör att combaten känns ganska kvick. Speciellt burstrotationer mer 5-6 i princip samtidiga knapptryckningar är i min mening allt annat än sega.

Edit: En video som visar vad jag försöker säga rätt bra:

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Angående digital deluxe versionen så tycker jag inte det var värt pengarna. Riktig skit enligt mig.
Pet saken ligger i min bank, bankern fungerar i 4 dagar efter första användandet sen är den värdelös, elite skillen är gämförelsevis värdelös (visserligen är den "gratis" och behöver inte låsas upp), chalice ger en mycket liten boost och manual har jag inte fått tillfälle att använda (nått med guilds att göra). Jag fick även med en ring men den levlar man snabbt ifrån.

Men spelet är helt ok. Blivit många timmar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.guildwars2.com/en/news/try-guild-wars-2-for-free-...

Gratis helg för alla som tvekar på att testa. Själv har jag suttit o blivit lite småsugen på att dra igång igen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

https://www.guildwars2.com/en/news/try-guild-wars-2-for-free-...

Gratis helg för alla som tvekar på att testa. Själv har jag suttit o blivit lite småsugen på att dra igång igen

man kan få nycklar från fz
edit: skulle ju skicka me länken me jue ^_^.... här: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130415/testa-guild-wars-2...

jag reserverade en nyckel åt en kompis, men han vägrar spela så jag lägger väl ut den här då
2WWNC8-FJH64-JG6G-TVF-VBQ2N14

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

GW2 är riktigt kul, kan dock bli tråkigt att springa runt själv och göra pve, kör med folks så kommer det bli grymmt med jumping puzzles och annan pve

Permalänk
Medlem

Jag är uppe i 1500+ timmar speltid
Tycker definitivt man iallafall ska pröva på gratis i helgen.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Väcker liv i en gammal tråd, jag vet.

Men har också suget att påbörja ett äventyr inom något MMORPG-spel. Kört lite Rift, cirka 20h och fallit för det med tanke på att jag är rogue med båge och ett pet bredvid mig. Alltid älskat att pila ner mina motståndare vare sig i quests eller instancer. Även lirat WoW och likaså där var jag hunter.

Kikat runt lite på Guild Wars 2 men inte fått någon bild över spelet hur själva känslan är så tänkt fråga er andra som lirat.

Är det dags att börja?
Hur är hunters klassen i GW2? Har kikat på Norn då de kan få snöleoparden som "start" pet?
Är det som WoW att man kan tama andra under spelets gång eller har man ett enda efter character create?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570k @ 3.4 GHz
MK: ASRock Z77 Pro4
GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB DDR5
HD: Seagate SATA 1000GB 64MB cache 7200RPM
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av negma:

Väcker liv i en gammal tråd, jag vet.

Men har också suget att påbörja ett äventyr inom något MMORPG-spel. Kört lite Rift, cirka 20h och fallit för det med tanke på att jag är rogue med båge och ett pet bredvid mig. Alltid älskat att pila ner mina motståndare vare sig i quests eller instancer. Även lirat WoW och likaså där var jag hunter.

Kikat runt lite på Guild Wars 2 men inte fått någon bild över spelet hur själva känslan är så tänkt fråga er andra som lirat.

Är det dags att börja?
Hur är hunters klassen i GW2? Har kikat på Norn då de kan få snöleoparden som "start" pet?
Är det som WoW att man kan tama andra under spelets gång eller har man ett enda efter character create?

Går att "tamea" vilka pet som helst som du hittar så kvittar vilken klass du är.

Kul spel och många sätt att bemästra sina gubbar. Dock kanske inget för den inbitne wowspelaren som sitter 18 timmar om dagen och vill ha bättre gear än alla andra.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Går att "tamea" vilka pet som helst som du hittar så kvittar vilken klass du är.

Kul spel och många sätt att bemästra sina gubbar. Dock kanske inget för den inbitne wowspelaren som sitter 18 timmar om dagen och vill ha bättre gear än alla andra.

Vilken klass som helst kan "tamea" ett pet? Warriors, Mages och sådant också eller? (combat pets då)

Har aldrig suttit många timmar framför wow och aldrig varit den som strävat efter bästa gearet. Det jag älskade mest var faktiskt att levla i fina naturområden med mitt pet som ska se bra ut (tiger/björn/leopard, exotiska djur). Ta hand om det och bara glida runt och skjuta bågen med fina effekter

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570k @ 3.4 GHz
MK: ASRock Z77 Pro4
GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB DDR5
HD: Seagate SATA 1000GB 64MB cache 7200RPM
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av negma:

Vilken klass som helst kan "tamea" ett pet? Warriors, Mages och sådant också eller? (combat pets då)

Har aldrig suttit många timmar framför wow och aldrig varit den som strävat efter bästa gearet. Det jag älskade mest var faktiskt att levla i fina naturområden med mitt pet som ska se bra ut (tiger/björn/leopard, exotiska djur). Ta hand om det och bara glida runt och skjuta bågen med fina effekter

Vilken ras som helst* som är hunter kan göra det.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av negma:

Vilken klass som helst kan "tamea" ett pet? Warriors, Mages och sådant också eller? (combat pets då)

Har aldrig suttit många timmar framför wow och aldrig varit den som strävat efter bästa gearet. Det jag älskade mest var faktiskt att levla i fina naturområden med mitt pet som ska se bra ut (tiger/björn/leopard, exotiska djur). Ta hand om det och bara glida runt och skjuta bågen med fina effekter

Kul att du är intresserad av GW2. Här ser du de olika pets man kan ha som Ranger. ( http://wiki.guildwars2.com/wiki/Pet#Families_and_species )
Jag kan verkligen rekommendera spelet. Själva levlandet och utforskandet kändes riktigt bra när man tog sig igenom det första gången.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av negma:

Vilken klass som helst kan "tamea" ett pet? Warriors, Mages och sådant också eller? (combat pets då)

Har aldrig suttit många timmar framför wow och aldrig varit den som strävat efter bästa gearet. Det jag älskade mest var faktiskt att levla i fina naturområden med mitt pet som ska se bra ut (tiger/björn/leopard, exotiska djur). Ta hand om det och bara glida runt och skjuta bågen med fina effekter

Har spelat lite GW måste säga att just fina naturområden inte direkt existerar i GW. Grafiken är helt enkelt inte snygg nog, men smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

Hur storty är laggproblemet?

https://forum-en.guildwars2.com/forum/support/support/Latency...

Funderar på att testa gw2 iom att swtor tidvis inte går att spela pga server-lagg.
Tycks dock som att gw2 lider av samma problem? Samma företag är involverade så det är ju inte helt förvånande men, tråkigt om det stämmer..?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hur storty är laggproblemet?

https://forum-en.guildwars2.com/forum/support/support/Latency...

Funderar på att testa gw2 iom att swtor tidvis inte går att spela pga server-lagg.
Tycks dock som att gw2 lider av samma problem? Samma företag är involverade så det är ju inte helt förvånande men, tråkigt om det stämmer..?

tyvärr, ja... :/ men det är inte alltid, det kommer och går på nåt vis.. vissa dagar går de hur bra som helst, vissa dagar kan man knappt logga in osv osv.... och det är så för alla i min guild, till och från... och det verkar inte vara något relaterat till just vilken ISP man har, för de blir så för både tele2, telia, bahnhof, bredbandsbolaget -kunder också...
jag hade problem i förrgår och lite igår. i förrgår kunde jag inte spela alls då man fick enorma nätverkslag konstant, igår va det lite bättre och gick åtminstonde att spela pve.

edit: och jo, det är sjukt tråkigt att det blir så... men vad ska man göra liksom?

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

tyvärr, ja... :/ men det är inte alltid, det kommer och går på nåt vis.. vissa dagar går de hur bra som helst, vissa dagar kan man knappt logga in osv osv.... och det är så för alla i min guild, till och från... och det verkar inte vara något relaterat till just vilken ISP man har, för de blir så för både tele2, telia, bahnhof, bredbandsbolaget -kunder också...
jag hade problem i förrgår och lite igår. i förrgår kunde jag inte spela alls då man fick enorma nätverkslag konstant, igår va det lite bättre och gick åtminstonde att spela pve.

edit: och jo, det är sjukt tråkigt att det blir så... men vad ska man göra liksom?

Tråkigt

Vad man skall göra? Om problemen är ofta så hade jag slutat lira det, och försökt kräva tillbaka pengarna. Jag är rätt principfast och tar inte skit från företag som missköter sig.
Men om problemen inte är för ofta så kanske man kan låta det gå? Det är inte direkt så att det finns så många lira att välja på, det mesta som finns på marknaden känner iaf jag är välldigt undermåliga.. eso sket sig, swtor för mycket lagg, därav tänkte jag testa gw2... men om det varje kväll är lagg finns det ingen poäng.
Så.. hur farligt är det?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Tråkigt

Vad man skall göra? Om problemen är ofta så hade jag slutat lira det, och försökt kräva tillbaka pengarna. Jag är rätt principfast och tar inte skit från företag som missköter sig.
Men om problemen inte är för ofta så kanske man kan låta det gå? Det är inte direkt så att det finns så många lira att välja på, det mesta som finns på marknaden känner iaf jag är välldigt undermåliga.. eso sket sig, swtor för mycket lagg, därav tänkte jag testa gw2... men om det varje kväll är lagg finns det ingen poäng.
Så.. hur farligt är det?

Jag spelar ju ingen pvp, så vet inte hur mycket man känner av det där. Men för mig brukar det bli en hel kväll med bara lagg, och det kan komma mellan 1-2 gånger på 2-3 veckor ungefär... Det kan dock komma oftare än så också, men om man säger att det iaf fungerar 80-90% av tiden kanske?
Men som sagt, när det väl kommer, så ligger det oftast i hela kvällen/dagen tyvärr... o då får det bli att man gör något annat helt enkelt...
Sen om du orkar med det är ju svårt att säga

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

Jag spelar ju ingen pvp, så vet inte hur mycket man känner av det där. Men för mig brukar det bli en hel kväll med bara lagg, och det kan komma mellan 1-2 gånger på 2-3 veckor ungefär... Det kan dock komma oftare än så också, men om man säger att det iaf fungerar 80-90% av tiden kanske?
Men som sagt, när det väl kommer, så ligger det oftast i hela kvällen/dagen tyvärr... o då får det bli att man gör något annat helt enkelt...
Sen om du orkar med det är ju svårt att säga

Så vissa kvällar kan gå förlorade, det är ju tråkigt. Men, i denna mmo torka som nu råder kanske det går ann ändå.
Lagg har jag extremt svårt för så uppstår det får jag skippa de kvällarna, om jag väljer att köra.
En del tycker att gcd på ~1,3 sekund och 2s casting av spells tex är lugnt, själv tycker jag 1-2 sekunders väntan på något är lång tid, hinner nästan fylla på kaffet e mellan, så om det uppstår lagg är det inte svårt att om man förstår mig, inse att det är något jag har mycket svårt för.

Bra att det inte laggar allt för ofta, tråkigt att det gör det över huvud taget dock... hmm.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!