Permalänk
Medlem

War Z hackat. Varning!

Spelet The War Z har haft intrång i sin databas samt forum och har kommit åt allas email-adresser, lösenord, IP-adresser samt spelarnamn. Lösenorden är krypterade fast kan vara lätt åtkommliga om lösenordet är av den mindre komplexa sorten.

Spelet och forumet ligger nere just nu pga utredning av hur hackarna kom in.

Tipsar alla War Z spelare att byta lösenord och annat som kan vara sårbart.

Källa: http://www.pcgamer.com/2013/04/02/the-war-z-taken-offline-aft...

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Oavsett vad utvecklarna säger är inte War Z ett MMO.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Haha de har sålt databasen själva för att dra in mer pengar ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Fick mail om detta, borde inte alla få det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

Spelet i sig dog för länge sen då de inte var så pass kunniga för Anti cheat system.
Tyvärr...Spelet hade potential, men de saknade kunskap.

Jag var en av dem som skyddade spelet, men de var inget värt o skydda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

*Tråd flyttad*

Oavsett vad utvecklarna säger är inte War Z ett MMO.

Jag spelar själv inte spelet efter testat demot...

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Jag spelar själv inte spelet efter testat demot...

tror inte syftet med trådflyttningen var att säga emot dig.
Tråden låg uppenbarligen i fel del av forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyootr:

tror inte syftet med trådflyttningen var att säga emot dig.
Tråden låg uppenbarligen i fel del av forumet

Jag menade inte det på det viset ^^ Jag menade mer att spelupplevelsen efter demot jag testade var skit ^^ Jag skulle nog inte själv kalla det ett MMO. ^^

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Haha de har sålt databasen själva för att dra in mer pengar ^^

Låter så ja, säljer databasen, o sen lägger dom ner spelet pga "dumma hackers förstör", inga refunds.

Därefter skapar dom WarZ Dayz 2 för att snylta lite mer på en annan framgångssaga, o folk köper igen.

Permalänk
Medlem

Hela WarZ är ju ett skämt

Permalänk
Medlem

Tur att man inte hoppade på det tåget.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Tyckte spelet var rätt OK men var för mycket fuskare. Det är endast tomma ord att säga att det suger/är en kopia av DayZ utan att ha spelat det själv. Att säga att de är "scammers" som vissa har påstått är endast förtal, då bedrägeri från lagens synvinkel är ett brott, lika så är förtal. Att anklaga någon är inte samma som yttrandefrihet, yttrandefrihet kommer med ett ansvar och folk bör förstå det. Har inte köpt spelet själv utan vann det i en tävling. Tycker endast att det är lite synd att folk skall förstöra hit och dit, hoppas de svarta hattarna som stal databasen åker dit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zin:

Tyckte spelet var rätt OK men var för mycket fuskare. Det är endast tomma ord att säga att det suger/är en kopia av DayZ utan att ha spelat det själv. Att säga att de är "scammers" som vissa har påstått är endast förtal, då bedrägeri från lagens synvinkel är ett brott, lika så är förtal. Att anklaga någon är inte samma som yttrandefrihet, yttrandefrihet kommer med ett ansvar och folk bör förstå det. Har inte köpt spelet själv utan vann det i en tävling. Tycker endast att det är lite synd att folk skall förstöra hit och dit, hoppas de svarta hattarna som stal databasen åker dit.

Studion som utvecklade War Z är de som ska ha störst känga. Till att börja med ljög de om innehållet. Det skulle komma 4 olika maps från början (kom bara en), Dessa kartor skulle vara mellan X och Y lång (visade sig att det inte stämde heller), det skulle komma lösenordsskyddade private servers (vilket inte kom med) och de skulle gå att slå upp lan servrar (vilket självfallet inte gick). När VDn för studion fick denna kritik uppkörd i ansiktet så valde han först att blåljuga och allt säga att det visst fanns i spelet.. för att sedan ändra sig när det började ryka runt hans skor. Då blev det helt plötsligt ett annat ljud i skällan.. Då skulle (efter en massa ursäkter) det allt komma i patcher.. Vilket de flesta än i dag väntar på. Sedan har vi ju detta faktum att spelet enbart är en revamp av War inc. med ett par zombies i sig. Alltså har de mer eller mindre lanserat ett mod till ett spel och påstått att det är ett helt nytt spel.

Då har jag inte tagit upp det faktum att det är mot deras regler att komma med kritik mot spelet (med risk för avstängning) på deras forum och det är emot deras regler att kräva tillbaka pengar (med risk för avstängning). Det gick ut för ett tag sedan en fd. Admin som blivit "fråntagen" sin privilegier som påvisade att spelet var rent av ett skämt.. Det var en revamp av spelet War Inc. och att spelet var designat så att folk blev bannade automatiskt efter en viss speltid. Detta tog han sedan tillbaka helt plötsligt och påstod att "allt han har sagt var falsk och att han älskar spelet..". Det låg absolut en hund begraven i detta fall men det ebbade ut i sanden.

Summan av det hela.. Studion och spelet i sig KAN INTE få nog med kritik. Det har tom. lyckats bli borttagna från Steam (de lyckades iof återvända med löften om content som ännu inte dykt upp).

Skitspel rakt igenom av en mindre seriös studio.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Studion som utvecklade War Z är de som ska ha störst känga. Till att börja med ljög de om innehållet. Det skulle komma 4 olika maps från början (kom bara en), Dessa kartor skulle vara mellan X och Y lång (visade sig att det inte stämde heller), det skulle komma lösenordsskyddade private servers (vilket inte kom med) och de skulle gå att slå upp lan servrar (vilket självfallet inte gick). När VDn för studion fick denna kritik uppkörd i ansiktet så valde han först att blåljuga och allt säga att det visst fanns i spelet.. för att sedan ändra sig när det började ryka runt hans skor. Då blev det helt plötsligt ett annat ljud i skällan.. Då skulle (efter en massa ursäkter) det allt komma i patcher.. Vilket de flesta än i dag väntar på. Sedan har vi ju detta faktum att spelet enbart är en revamp av War inc. med ett par zombies i sig. Alltså har de mer eller mindre lanserat ett mod till ett spel och påstått att det är ett helt nytt spel.

Då har jag inte tagit upp det faktum att det är mot deras regler att komma med kritik mot spelet (med risk för avstängning) på deras forum och det är emot deras regler att kräva tillbaka pengar (med risk för avstängning). Det gick ut för ett tag sedan en fd. Admin som blivit "fråntagen" sin privilegier som påvisade att spelet var rent av ett skämt.. Det var en revamp av spelet War Inc. och att spelet var designat så att folk blev bannade automatiskt efter en viss speltid. Detta tog han sedan tillbaka helt plötsligt och påstod att "allt han har sagt var falsk och att han älskar spelet..". Det låg absolut en hund begraven i detta fall men det ebbade ut i sanden.

Summan av det hela.. Studion och spelet i sig KAN INTE få nog med kritik. Det har tom. lyckats bli borttagna från Steam (de lyckades iof återvända med löften om content som ännu inte dykt upp).

Skitspel rakt igenom av en mindre seriös studio.

Dold text

Tack, hade inte orkat skriva allt det där själv. Men där har ni anledningen varför jag inte tycker om WarZ. Plus att själva spelet är inte ens bra. Grafiken är helt förjävligt.
(Nu kommer folk komma att säga att grafik inte är allt, men det är lungt, jag spelar gamla spel... Från NES till PS2 och dem är snyggare än WarZ)
Mekaniskt är det bedrövligt. Dem har inte ens haft orken att ändra headskins när man tar på sig en mössa utan istället så flyger all hår ut igenom mössan. Vapnena ska man inte ens prata om... Dem är rent av kopierade från War Inc. Tillsammans med alla fordon i spelet. Vad mer kan man säga?

Jag fick 6 månaders gratis "stronghold server grej"... Jag kan fortfarande inte hosta en sådan server. För övrigt, jag kan inte hosta någon server överhuvudtaget utan det står bara not available in this region. Löjligt. Typ alla länder kan hosta en server utan Sverige. wat.. Det finns så sjukt mycket mer att säga om det men som jag inte pallar dra upp för jag har inte orken att skriva en hel roman på hur dålig War Z är och hur mycket dem har stulit från DayZ.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz