Permalänk

Camelot Unchained

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Hade det varit Dark Age of Camelot med det bästa från alla expansionerna, och upphottad grafik så hade jag varit på.
Legion som det krävdes fler än 100 pers för att döda:
http://camelot.allakhazam.com/Mobs/pics/b04/df-Legion.jpg
Eller draken Gjalpinulva i Malmohus som det var en pina att komma till, och sen gjorde man minsta möjliga skada innan man dog.
http://camelot.allakhazam.com/Mobs/pics/b07/m-Gjalpinulva.jpg
Det var väl bara förstörbara torn och alla ridturer i det oändliga som var dåligt, annars var det spelet guld.
just ja, RvR när man är ensam var inte så kul heller, speciellt som Shadowblade.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Ser sjukt mycket fram emot detta Så trött på standard-MMO's som GW2, TERA, WOW osv..

Permalänk
Skrivet av Punnisher:

Hade det varit Dark Age of Camelot med det bästa från alla expansionerna, och upphottad grafik så hade jag varit på.
Legion som det krävdes fler än 100 pers för att döda:
http://camelot.allakhazam.com/Mobs/pics/b04/df-Legion.jpg
Eller draken Gjalpinulva i Malmohus som det var en pina att komma till, och sen gjorde man minsta möjliga skada innan man dog.
http://camelot.allakhazam.com/Mobs/pics/b07/m-Gjalpinulva.jpg
Det var väl bara förstörbara torn och alla ridturer i det oändliga som var dåligt, annars var det spelet guld.
just ja, RvR när man är ensam var inte så kul heller, speciellt som Shadowblade.

Måste säga att jag är glad att det inte är DAoC med det "bästa" från alla expansionerna. Allt efter SI var en total besvikelse ända till de kom med classic servern. Just RvR tyckte jag var guld som solo SB ev. duo med en hunter eller skald. Spelet är enligt mitt egna ödmjuka tycke än, fram till dagens datum det PvP MMORPG där man faktiskt kunde köra solo, duo, halv/helgrupp eller zerg och ha ruskigt kul.

Ska bli intressant och se om de får fart på det hela. Mark Jacobs kan ofta prata sig varm för och emot olika saker ur ett speldesign perspektiv men inte alltid visa någon kraft bakom orden, tyvärr.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Ser sjukt mycket fram emot detta Så trött på standard-MMO's som GW2, TERA, WOW osv..

GW2 var ju inte standard, de testa ju massa nya saker, många av dem extremt bra men de missade (i min mening) lite på att det inte känns som att det blir svårare och så utan det är lite för lätt tillgängligt men de var en av de saker de ville göra med till skillnad från ettan.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Doktor_Krall:

Just RvR tyckte jag var guld som solo SB ev. duo med en hunter eller skald. Spelet är enligt mitt egna ödmjuka tycke än, fram till dagens datum det PvP MMORPG där man faktiskt kunde köra solo, duo, halv/helgrupp eller zerg och ha ruskigt kul.

För egen del så har jag bäst minnen från PvE när det blev så stor obalans mellan realmerna, Animisterna och sina svampar, och den låga fps'en man hade när det var storbråk, bildspel rättare sagt. http://www.youtube.com/watch?v=_Q5AINRsK8s grafiken var helt underbar
Darkness Falls grottan har jag dock bättre RvR minnen av, svårigheten och spänningen att ta sig över till någon av de andra utan att bli upptäckt av mobs, och mobs'en var som ett skydd ibland när man väl kom över. Istället för att bli överkörd av en skald grupp som hände nästan varje gång man gick ut i de vanliga RvR zonerna, 1 timmes promenad utan att möta någon i stealth mode, sen blam, död. Ja jag hade inga kompisar då.

Det jag gillade bäst var att ens vapen och rustningar som man "craftade"var bättre än det som droppade, förutom de svåraste bossarna.
Och sen durability, om man bankar på en mob så slits ett vapen och rustning, punkt. Unlimited repair, vilket fjask.
Gravstenarna, man dör, tappar exp, det lämnas en gravsten där, release, spring tillbaka och be om att få tillbaka lite experience poäng. Dör man ska det kännas.

Housing var okej, ok just av den anledningen att om jag nu vill köpa en vara så var jag tvungen att i spelet färdas till personens hus för att kunna köpa varan. Sen kunde man pynta det hur man ville(wannabe Skyrim). Det var engagemanget som gav något, inte pengar och ah som idag.
ToA, snyggare grafik med "master levels". 5-8 fulla grupper som gör samma questar, det är sammanhållning.
Catacombs var sista, då Usa servrarna inte riktigt hade kvar populationen.

Men det var ju mitt första mmorpg så lite fanboy av daoc är jag nog, då jag plöjt ner närmare 100 dygn i spelet.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

"......no PvE grinding, no gear grinding, no “instanced-based PvP/RvR” but with a entirely player-owned and crafted economy......"

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Adrenalinet när man som pac healer mötte en grupp hibs klädda helt i svart och man klickar på ledaren för mezz och ser "Reklaw"
(Tyvärr kommer nog inte ett nytt daoc kunna återskapa den magin, men förhoppningsvis blir det ändå ett spel som kommer ut, vore kul att testa!)

Permalänk

Foundational Principle #10 (som ska vara den sista) är nu skriven.

http://citystateentertainment.com/2013/03/foundational-princi...

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

En egen sida för projektet är upp nu http://camelotunchained.com

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta spelet. De behöver dock ha en spelmotor som kan klara av RVR om de nu inte ska ha någon pve alls. Vill inte att spelet fryser sig så fort stora grupper drabbar samman.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Skrivet av Storman:

Ser fram emot detta spelet. De behöver dock ha en spelmotor som kan klara av RVR om de nu inte ska ha någon pve alls. Vill inte att spelet fryser sig så fort stora grupper drabbar samman.

MJ är ju löjligt förtjust i Gamebryo av någon konstig orsak. Den fungera skapligt i DAoC efter 2-3 år och gjorde det samma i WAR efter 2-3 år

EDIT: Det kommer bli en egen spelmotor som de själva utvecklar.

Spelmotor information genom kickstarten
Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Redan uppe i nästan $300k.

Permalänk

jupp 30minuterna drog in ca 10% av vad de bad om. Förmodligen ett av de mest hypade mmo-spelet för alla oldboys and (old)girls som gillar PvP och RvR.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Backad!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Skrivet av Jearom:

Behöver kanske inte skriva att jag med gjort men..... 50$ gav ju galet mycket för pengarna om man ändå vill eller hade tänkt sig att prova spelet.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Väldigt högt genomsnitt med, 180 dollar per person hittils

Permalänk
Medlem

3,258 backers
$554,650 pledged of $2,000,000 goal
29 days to go

Ser bra ut! hjälp till nu!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Tipsa FZ.se om det här: http://www.fz.se/kontakt/

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Skrivet av JBE:

Väldigt högt genomsnitt med, 180 dollar per person hittils

Knappast något gemene man har betalat, säkerligen någon rik knös som dragit till rejält och då höjt genomsnittet:) Hur som helst, alltid bra med konkurens mot monopolet som heter WoW.

Permalänk
Medlem

Hoppas på det bästa. Men är det inte lite "ute" med månadskostnad på mmo's?
Jag kan iofs förstå att det krävs om man siktar på en mindre spelarbas.

Hursomhelst, DaoC är det bästa mmo't jag spelat när det kommer till RvR och jag lade ned många många timmar på min Shadowblade. Tror jag hade 230 days played eller liknande...

Men, med en dotter på 1 år och familj så har man inte speciellt mycket tid över till att spela längre.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Hoppas på det bästa. Men är det inte lite "ute" med månadskostnad på mmo's?
Jag kan iofs förstå att det krävs om man siktar på en mindre spelarbas.

Hursomhelst, DaoC är det bästa mmo't jag spelat när det kommer till RvR och jag lade ned många många timmar på min Shadowblade. Tror jag hade 230 days played eller liknande...

Men, med en dotter på 1 år och familj så har man inte speciellt mycket tid över till att spela längre.

De flesta högklassiga (nåja..) mmorgps släpps med månadskonstnad (det ger dem högst inkomst så länge de faktiskt håller högt antal subs (tex wow), och de behöver inte tumma på "etik" i spelet med pay-to-win), och om de misslyckas så går de över till free to play.
Det enda riktigt bra spel jag minns som var free to play från starten är Planetside 2. Planetside 2 är faktiskt det bästa tre-realm rvr-spelet sedan daoc (bättre om man gillar fps-spel, självklart sämre om man inte gör det), tips i väntan på CU

Jag tycker månadskonstnad är positivt av två orsaker:
1. Mindre chans att det blir pay-to-win
2. Sållar bort en god del av "p12" crowden.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Knappast något gemene man har betalat, säkerligen någon rik knös som dragit till rejält och då höjt genomsnittet:) Hur som helst, alltid bra med konkurens mot monopolet som heter WoW.

Detta kommer troligen bli så långt bort du kan komma när det gäller en konkurrent till WoW. Räkna ett par tusen spelare som spelarbas efter "prova på toppen". Hardcore PvP när det är som bäst och denna gången helt eller nästan helt utan PvE i spelet.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Det behövs fler backare, sitt inte på kanten och vänta! och sprid informationen om CU!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Verkar nice, har saknat ett rvr baserat spel sen jag slutade spela daoc för länge sedan. Guild wars 2 är alldeles för tamt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

110$ för alpha tryckte jag på...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

4,304 backers
$708,921 pledged of $2,000,000 goal
28 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem