Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk

TV Samarbetar ej med dator

Hej.

Idag har jag köpt en ny TV, Thomson 48FU4243. Jag kopplade in den och allt fungerade perfekt tills jag skulle utvidga skärmen från datorn till TV:n.
Jag har satt i en HDMI-kabel från mitt grafikkort till TV-n som har 3 HDMI uttag men när jag ska utvidga min ASUS VE247 skärm till Thomson skärmen så kommer det upp en liten ruta som det står "Det gick inte att spara bildskärmsinställningarna" och ingenting händer.
Den förra TV:n jag hade fungerade allt perfekt på. Men på denna TV så står det ingen signal. Jag vet att jag har rätt 'source' på TV:n och jag har kollat så att kablarna sitter i ordentligt.
Jag provade med att använda en VGA-sladd istället, men samma problem uppstod, snälla hjälp.
Jag har grafikkortet AMD Radeon HD 6970.

Thomson 48FU4243 http://bit.ly/16oOcI0
ASUS VE247 http://bit.ly/14F1Ji0

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Det låter som att din hdmi kabel är kass. Kan det var så att din gamla tv inte stödde lika hög upplösning och är därför du mörker det först nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk

Har svårt att tro att HDMI kabeln är dålig, köpte den för runt 300kr för max 2 månader sen.
Förstår inte vad du menar med upplösningen, det är samma upplösning på både TV och datorskärm (1920x1080) och jag vet att jag hade samma maximala upplösning på den äldre TV:n.
Jag kan få datorn på TV:n eller datorskärmen, men inte båda samtidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat grafikkortets drivrutiner?

EDIT: oops. sorry, det är en ny tv med samma dator. Nevermind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Hej.

Idag har jag köpt en ny TV, Thomson 48FU4243. Jag kopplade in den och allt fungerade perfekt tills jag skulle utvidga skärmen från datorn till TV:n.
Jag har satt i en HDMI-kabel från mitt grafikkort till TV-n som har 3 HDMI uttag men när jag ska utvidga min ASUS VE247 skärm till Thomson skärmen så kommer det upp en liten ruta som det står "Det gick inte att spara bildskärmsinställningarna" och ingenting händer.
Den förra TV:n jag hade fungerade allt perfekt på. Men på denna TV så står det ingen signal. Jag vet att jag har rätt 'source' på TV:n och jag har kollat så att kablarna sitter i ordentligt.
Jag provade med att använda en VGA-sladd istället, men samma problem uppstod, snälla hjälp.
Jag har grafikkortet AMD Radeon HD 6970.

Thomson 48FU4243 http://bit.ly/16oOcI0
ASUS VE247 http://bit.ly/14F1Ji0

Du har råkat kasta om länkarna

Har du provat att ansluta BARA TV:n till datorn och kopplat ur skärmen? ...för att se om TVn klarar att visa signal från datorn över huvud taget.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Har svårt att tro att HDMI kabeln är dålig, köpte den för runt 300kr för max 2 månader sen.
Förstår inte vad du menar med upplösningen, det är samma upplösning på både TV och datorskärm (1920x1080) och jag vet att jag hade samma maximala upplösning på den äldre TV:n.
Jag kan få datorn på TV:n eller datorskärmen, men inte båda samtidigt.

Weird, har du kontrollerat vilken hz du matar TVn med från datorn när du kör clone/twinview? De brukar klara 50&60hz.

Visa signatur

Gaming: Windows 10 | Ryzen 5 3600 | Powercolor Red Devil RX 5700 8GB (BIOS flashed into XT) | Corsair 16GB RAM | PSU Corsair AX760 | M2 NVMe SSD | Fractal Design Define C | Server: FreeBSD | Core i3-2100 | Fractal Design Define C | Corsair 8GB RAM | HTPC: RPi3 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air mid 2013 & M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk

Jag kan ha BARA TV:n inkopplad, eller BARA Nya skärmen, Jag har även testat att koppla in min gamla skärm, den fungerar att utvidga skärmen med TV:n och datorskärmen. Jag har ingen aning om vad problemet kan vara. Jag vet att ALLA skärmar går på samma Hz.
Tack för hjälpen till er alla.

Visa signatur

Permalänk

Bara en tanke, Körde du hdmi eller VGA till din gamla TV?

Det kan vara så att du kan köra vga + en digital men inte två digitala utgångar på grafikkortet samtidigt (Gäller främst billiga grafikkort)

Visa signatur