Permalänk
Inaktiv

Hjälp med copyright - Hur?

Hur sätter jag copyright tecknet och en liten text, längst ner på alla sidor? skriv gärna i html. skulle gärna vilja ha en typ "länk" alltså när jag för muspekarn på den så är det som en länk men om man klickar på den händer inget, där ska min mailadress vara.

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är det otroligt töntigt med en sådan märkning. Du har äganderätt oavsett om du sätter ut det eller inte.
Men för att lösa ditt problem. Skapa en bild i png eller liknande format som stödjer genomskinlighet. Sen gör du bara bilden i sig till en länk till din mailadress.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av six_dice:

Enligt mig så är det otroligt töntigt med en sådan märkning. Du har äganderätt oavsett om du sätter ut det eller inte.
Men för att lösa ditt problem. Skapa en bild i png eller liknande format som stödjer genomskinlighet. Sen gör du bara bilden i sig till en länk till din mailadress.

skulle ändå vilja ha en copyright, men jag får nog se. Det går att fixa sådana länkar som jag skrev. men jag vet ej hur

Permalänk
Medlem

©

för att skriva copyright-märket.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marwelln:

©

för att skriva copyright-märket.

Hur får jag det längst ner på sidan???

Permalänk
Inaktiv

Använder du UTF-8 (vilket du borde göra) kan du använda det "riktiga" tecknet istället: ©
http://copypastecharacter.com/ kan du hitta många (alla?) UTF-8 tecken.

För att fästa det längst ner kanske http://ryanfait.com/sticky-footer/ kan vara något.

Permalänk
Inaktiv

helst något i ett och samma dokument... jag använder mig av en website builder (online)

Permalänk
Inaktiv

Hittade en liten guide men hur får jag den på alla sidor?

<html> <head> </head> <body> <div class="footer"> <p>Mail: F1xZ@live.se Copyright © 2014</p> </div> </body> </html>​

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Hittade en liten guide men hur får jag den på alla sidor?

<html> <head> </head> <body> <div class="footer"> <p>Mail: F1xZ@live.se Copyright © 2014</p> </div> </body> </html>​

Dold text

Lägg det i din masterpage?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Hittade en liten guide men hur får jag den på alla sidor?

<html> <head> </head> <body> <div class="footer"> <p>Mail: F1xZ@live.se Copyright © 2014</p> </div> </body> </html>​

Dold text

Du lägger in denna kod på alla sidor.

"<div class="footer">
<p>Mail: F1xZ@live.se Copyright © 2014</p>
</div>
"

Är jujust den koden som gör detta. Så det är denna kod du vill ha på varje sida. Fast frågan är om du lagt in "footer" i css eller om du bara kopierat denna html kod.

Om du inte gjort detta i css kommer du iaf behöva göra det. Då måste du skapa en extern css mall och länka till den där html koden.

då kommer du behöva förklara vad "footer" ska göra. Kommer bli i cssmallen

.footer {
width;
heigh;
etc;
lite mer kod;
}

Så nu är du en bit på vägen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av plajton:

Du lägger in denna kod på alla sidor.

"<div class="footer">
<p>Mail: F1xZ@live.se Copyright © 2014</p>
</div>
"

Är jujust den koden som gör detta. Så det är denna kod du vill ha på varje sida. Fast frågan är om du lagt in "footer" i css eller om du bara kopierat denna html kod.

Om du inte gjort detta i css kommer du iaf behöva göra det. Då måste du skapa en extern css mall och länka till den där html koden.

då kommer du behöva förklara vad "footer" ska göra. Kommer bli i cssmallen

.footer {
width;
heigh;
etc;
lite mer kod;
}

Så nu är du en bit på vägen

Jag ber om ursäkt, jag gör hemsidan via en tjänst som bara erbjuder att ändra i html. men tjänsten är bra så jag vill ej byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Jag ber om ursäkt, jag gör hemsidan via en tjänst som bara erbjuder att ändra i html. men tjänsten är bra så jag vill ej byta.

Du måste ändra i varje html-fil för sig.

Permalänk
Medlem

Alt 8888 ? ©

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Jag ber om ursäkt, jag gör hemsidan via en tjänst som bara erbjuder att ändra i html. men tjänsten är bra så jag vill ej byta.

Hur kan den då vara bra?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Hur kan den då vara bra?

Säger det samma, skulle aldrig driva en hemsida som jag inte hade full kontroll över.

Antar att du använder den tjänsten för att du inte är så kunnig kring hemsidor, vilket är helt ok. Men nackdelen med din hemsida är att du kommer antagligen att få klistra in copyright-meddelandet på varje sida manuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shockwave:

Säger det samma, skulle aldrig driva en hemsida som jag inte hade full kontroll över.

Antar att du använder den tjänsten för att du inte är så kunnig kring hemsidor, vilket är helt ok. Men nackdelen med din hemsida är att du kommer antagligen att få klistra in copyright-meddelandet på varje sida manuellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en Webbshop

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

Det är en Webbshop

Ännu mer anledning till att behöva ha full kontroll över hemsidan.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money