Permalänk
Medlem

Wasteland Till Arma 3

Åhh började spela detta precis, tidigare lirat lite Arma 2 Wasteland. Men jäklar, detta var mycket roligare, vad tycker ni andra som testat? Kom ut riktigt snabbt Wasteland till Arma 3 måste jag säga. Men nästan allt funkar som vanligt, tror dem fick upp Gunstores och lite sånt idag i senaste versionen. Skulle vart nice med en Swec Wasteland server!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Åhh började spela detta precis, tidigare lirat lite Arma 2 Wasteland. Men jäklar, detta var mycket roligare, vad tycker ni andra som testat? Kom ut riktigt snabbt Wasteland till Arma 3 måste jag säga. Men nästan allt funkar som vanligt, tror dem fick upp Gunstores och lite sånt idag i senaste versionen. Skulle vart nice med en Swec Wasteland server!

Körde det igår vid 15-tiden. Jävligt roligt. Körde det i några timmar och hittade faktiskt lite folk som visste vad dem gjorde så körde med dem ett tag tills servern gick ner. Dock hade jag lite problem. Väldigt lite vapen i bilarna. Och då menar jag ungefär 60% vi dödade hade inte ett enda vapen utan flesta körde runt med bilarna och sköt mot oss istället.
Jag försökte köra kryppskytt med en LMG gick inte så värst bra med om man inte var närmre än 100-300meter(zeroing ligger på 300meter oavsett vapen har jag märkt) ifrån dem, annars var det en rätt hård miss. Och då hade jag ändå kört i några timmar utan att hitta något annat än just den LMGn och då sprang jag ändå runt med den utan något magasin överhuvudtaget ett bra tag med. Så, får se senare när jag kommer hem om dem fixat till det, gillar det dock jävligt mycket.

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Grymt att det kom ut dagen efter alpha release, men det är givetvis många buggar och server crashes men det är ju trotsallt bara alpha.
Dock så känns det som att det är väldigt krävande eller så är det bara alphan men känner att det är rätt så låg fps, ligger runt 30 fps med high settings.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Körde Wasteland ArmA 3 någon timme imorse, har spelat Wasteland grymt mycket till ArmA 2.

Grymt skoj även fast det är i alphastadiet !

Permalänk
Medlem

Skulle vara nice med en svensk wasteland server på arma3.

Permalänk
Medlem

wasteland för arma 3 är mycket bättre än arma 2s redan nu. tänk vid release när det finns fler fordon och vapen etc

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Wasteland för ArmA 3 är väldigt trasigt för tillfället. Otroligt dålig prestanda på servrarna (och motorn i övrigt). Ikoner som inte fungerar på mini-mappen och en karta som enligt mig är alldeles för öppen. Det finns t ex ingen begräsning att du kan spawna in i en stad där det redan befinner sig folk vilket innebär att du på en server med lite fler folk spawnar bredvid 4-5 andra. Plusa på detta med för få fordon. Jag har försökt spela lite med vänner i ArmA 3 men kommer inte upp i närheten av samma spelglädje och spelupplevelse som i ArmA 2. Men som folk ofta säger, det är en alpha och vi måste ge det tid. Åtgärdar man lite grundläggande buggar (främst i arma-motorn men även i wasteland) och en bättre anpassad bana så kommer detta bli suvveränt.

Sammanfattat; Wasteland för ArmA 3 känns som team deathmatch just nu. Kommer säkert bli toppen i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Wasteland för ArmA 3 är väldigt trasigt för tillfället. Otroligt dålig prestanda på servrarna (och motorn i övrigt). Ikoner som inte fungerar på mini-mappen och en karta som enligt mig är alldeles för öppen. Det finns t ex ingen begräsning att du kan spawna in i en stad där det redan befinner sig folk vilket innebär att du på en server med lite fler folk spawnar bredvid 4-5 andra. Plusa på detta med för få fordon. Jag har försökt spela lite med vänner i ArmA 3 men kommer inte upp i närheten av samma spelglädje och spelupplevelse som i ArmA 2. Men som folk ofta säger, det är en alpha och vi måste ge det tid. Åtgärdar man lite grundläggande buggar (främst i arma-motorn men även i wasteland) och en bättre anpassad bana så kommer detta bli suvveränt.

Sammanfattat; Wasteland för ArmA 3 känns som team deathmatch just nu. Kommer säkert bli toppen i framtiden.

nja just nu så äger charnarus startis (båda är ju de enda kartorna för multiplayer som gjordes till en början). Statis saknar storlek och byggnader runt om. det finns liksom inga småbyar med 3-5 hus som på charnarus och man blir alltid fast uppe i norr men arma 3 är fortfarande kanon

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

nja just nu så äger charnarus startis (båda är ju de enda kartorna för multiplayer som gjordes till en början). Statis saknar storlek och byggnader runt om. det finns liksom inga småbyar med 3-5 hus som på charnarus och man blir alltid fast uppe i norr men arma 3 är fortfarande kanon

Däremot är Stratis endast 15 procent av Arma 3 banan som tur var. Nä denna ön hade inte räckt i det långa loppet.

Tycker att wasteland är roligt men det flyter extremt dåligt för mig.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Däremot är Stratis endast 15 procent av Arma 3 banan som tur var. Nä denna ön hade inte räckt i det långa loppet.

Tycker att wasteland är roligt men det flyter extremt dåligt för mig.

Nu förstår jag inte? har dom tagit bort 85% av banan eller är stratis någon random och inte banan som kommer vara vid release?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Nu förstår jag inte? har dom tagit bort 85% av banan eller är stratis någon random och inte banan som kommer vara vid release?

http://www.arma3.com/features/terrain

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Nu förstår jag inte? har dom tagit bort 85% av banan eller är stratis någon random och inte banan som kommer vara vid release?

Ja det kommer en till ö som du ser i länken ovanför. Det hade väl varit lite väl generöst att dela ut hela banan om stratis var den enda ön i alphan redan

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

wasteland för arma 3 är mycket bättre än arma 2s redan nu. tänk vid release när det finns fler fordon och vapen etc

Nja..
Det som är bättre är väl flytet i gameplayet, vilket inte har med modden att göra.

Finner wasteland tråkigt i arma 3 alphan, på stratis, ön är så liten, finns inga fordon (3st land) och likadana vapen överallt, visst kan man customiza osv men ändå. Inget basbyggande eller teamwork! Och AIn är pantad ;P

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Swec, upp med server!

Permalänk

Avskyr Arma 3 mapen, så fruktansvärt tråkigt. Tacka vet jag Chernarus, så nja, Wasteland till Arma 3? Meh....

Permalänk
Medlem

Har laddat ner wastelad modden och leker lite lokalt med mappen/modden, finns det nån info vart grejer finns placerade, typ helicopter,fordon och andra "bra att veta" saker

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBHErazor:

Avskyr Arma 3 mapen, så fruktansvärt tråkigt. Tacka vet jag Chernarus, så nja, Wasteland till Arma 3? Meh....

Ryss kartan kommer komma, det är kanonlätt att föra över den, modden blir ju större men inte svårt alls, alla Arma 2 kartor lär dyka upp i Arma 3 och alla poppis moddar kommer portas det är garanterat, om inte DayZ standalone har några riktigt bra unika saker blir det svårt att motivera köp av standalone vs Arma 3 - DayZ mod port.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ryss kartan kommer komma, det är kanonlätt att föra över den, modden blir ju större men inte svårt alls, alla Arma 2 kartor lär dyka upp i Arma 3 och alla poppis moddar kommer portas det är garanterat, om inte DayZ standalone har några riktigt bra unika saker blir det svårt att motivera köp av standalone vs Arma 3 - DayZ mod port.

Köp båda? olika spel :PO

Permalänk
Skrivet av DBHErazor:

Avskyr Arma 3 mapen, så fruktansvärt tråkigt. Tacka vet jag Chernarus, så nja, Wasteland till Arma 3? Meh....

Skrivet av Ferrat:

Ryss kartan kommer komma, det är kanonlätt att föra över den, modden blir ju större men inte svårt alls, alla Arma 2 kartor lär dyka upp i Arma 3 och alla poppis moddar kommer portas det är garanterat, om inte DayZ standalone har några riktigt bra unika saker blir det svårt att motivera köp av standalone vs Arma 3 - DayZ mod port.

Eller väntar man bara tills de släpper Altis, som kommer spöa skiten ut Chernarus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Eller väntar man bara tills de släpper Altis, som kommer spöa skiten ut Chernarus.

Självklart kommer troligen nya kartan vara bättre men skadar ju inte att ha flera stora kartor?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Självklart kommer troligen nya kartan vara bättre men skadar ju inte att ha flera stora kartor?

Nä, har tröttnat på alla Arma 2 kartor

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Nä, har tröttnat på alla Arma 2 kartor

Ser ju mycket trevligare ut med chernarus i arma 3 än i arma 2.
Så det blir ju "fräscht" på det sättet.

Sedan kan man nog importera nya dayz kartan av chernarus till arma 3.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear