Permalänk

Vattentäta högtalare

Jag behöver hjälp och råd till högtalare, Nu har jag:
2st http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=1562
1st http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=1669
1st http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=8673 eller http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=7195 är inte 100% vilken av dom jag har.
Men jag vill ha mer och merdjup bas så jag tänkte att kanske en 18 tum eller 2st 12tum skulle vara bra jag vill ha den liggande på golvet, Har dock inte så mycket plats, max 85cm lång <- till -> , 55cm hög ^ och max ca 40 cm djup, min morbror kan bygga den, jag tänkte om det skulle gå bra att ha en som ser ut så här,

1. http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=4707
2. http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=4292

men sen behöver jag hjälp att veta vart jag ska ha lufthålen och vad jag ska ha för förstärkare, tack för hjälpen alla som redan har svarat, (innan handlade detta om Vattentäta högtalare)

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Avstängd

http://www.jula.se/infalld-marinhogtalare-6-2-pack-610110 matchar nog bra till a-traktorn. Inte för att jag förstår varför du vill att resten världen ska lida till din musik.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk

Tack synd att det är från ett annat land, dock att det inte var så mycket BAShögtalare men tack ändå ha en trevlig kväll.

Skrivet av Leon1:

http://www.jula.se/infalld-marinhogtalare-6-2-pack-610110 matchar nog bra till a-traktorn. Inte för att jag förstår varför du vill att resten världen ska lida till din musik.

tack ja dom skulle nog passa men jag skulle vilja ha BAShögtalare inte 6" diskanter, men tack ändå Mvh Rasmusen98

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

tack ja dom skulle nog passa men jag skulle vilja ha BAShögtalare inte 6" diskanter, men tack ändå Mvh Rasmusen98

det där är fullrange-högtalare, dom spelar både bas, mellanregister och diskant.
dock så är det ju inget basmonster

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Tack synd att det är från ett annat land, dock att det inte var så mycket BAShögtalare men tack ändå ha en trevlig kväll.

Bara bas är värdelöst.
Sedan så kan du se på deras sida att de fraktar till Sverige.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmusen98:

Tack synd att det är från ett annat land, dock att det inte var så mycket BAShögtalare men tack ändå ha en trevlig kväll.

tack ja dom skulle nog passa men jag skulle vilja ha BAShögtalare inte 6" diskanter, men tack ändå Mvh Rasmusen98

Rekommenderar dig att ta och läsa på lite om högtalare. Köp nå billigt skit så att du inte gråter sen när någon har slagit sönder dem för att de inte står ut med din musik.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Skrivet av morxy49:

det där är fullrange-högtalare, dom spelar både bas, mellanregister och diskant.
dock så är det ju inget basmonster

okej, tack

Skrivet av Saxn:

Bara bas är värdelöst.
Sedan så kan du se på deras sida att de fraktar till Sverige.

Jag tycker inte om diskand (klart man måste ha diskant men inte bra) tycker inte jag. aa det såg jag

Skrivet av Leon1:

Rekommenderar dig att ta och läsa på lite om högtalare. Köp nå billigt skit så att du inte gråter sen när någon har slagit sönder dem för att de inte står ut med din musik.

Varför skulle jag gråta och varför skulle någon slå sönder dom? xD

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Kanske kan få flika in här... Letar efter högtalare som man kan ha i badrummet, vättentäta/vattentåliga då dushen är precis bredvid. Vore bra om det typ är blåtand så man kan köra via mobilen eller usb dongel så man bara kan koppla om spotify på datorn

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Jag tycker inte om diskand (klart man måste ha diskant men inte bra) tycker inte jag. aa det såg jag

tycker du inte om diskant?
om du har en equalizer på din dator så kan du prova att sänka allting som är över 50Hz till det lägsta och sedan sätta på en låt. låter det bra tycker du?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

tycker du inte om diskant?
om du har en equalizer på din dator så kan du prova att sänka allting som är över 50Hz till det lägsta och sedan sätta på en låt. låter det bra tycker du?

Ja det tycker jag, jag har diskanten så lågt det går (jag har alltid det)
jag tycker det men jag vet att väldigt många tycker tvärt om men för mig är basen riktigt viktig

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Ja det tycker jag, jag har diskanten så lågt det går (jag har alltid det)
jag tycker det men jag vet att väldigt många tycker tvärt om men för mig är basen riktigt viktig

jag vet att bra ljud är personligt... men detta slår rekordet.
tycker du helt seriöst att musiken låter bäst när du har bara bas?
bas är alltså de toner som är under 50Hz.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

jag vet att bra ljud är personligt... men detta slår rekordet.
tycker du helt seriöst att musiken låter bäst när du har bara bas?
bas är alltså de toner som är under 50Hz.

Jag tycker att det låter bra då klart man ska ha lite diskant som jag sa men inte mer mycket, 80%Bas 20%Dis

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

grabbar, nu hjälper vi honom istället, vi människor tycker olika...

TS, kolla runt lite hos biltema och jula så kanske du hittar något

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Måste fråga... TS, vad lyssnar du på för musik? Vilka artister?

Permalänk
Medlem

När elektronik är vatten tåligt / resistent brukar man prata om "IP" klassning. Sen vet jag också att där ska finnas något sprej som man sprutar på konen för att få den vatten resistent. Men för att helt tåla vatten krävs nog flera lager samt att man ser till att lägga på lager efterhand som tiden går, dock inte säker på om du kan få den helt vatten tålig via denna metod.

Permalänk
Medlem

Du ger inte så mycket info, ska du bara ha basen eller ett helt ljudsystem till din bil?
Hur stor budget har du?
Ska du ha den på balkongen och i bilen så är det väl smidigast med någon iPhone docka eller liknande och slänga in den i bilen när det behövs, om man pungar upp en del så kan man få ritkigt bra ljud i dessa små rackare!

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns inga rena basar som är tål vatten så vitt jag vet, inte ens professionella PA basar tål att det står vatten i dem, det finns båthögtalare som är är extra skyddade, men de tillverkas inte som rena basar och jag har svårt att föreställa mig hur man skulle kunna göra det tekniskt med en ren bas.
Man måste helt enkelt skydda basarna från direktkontakt med vatten och inte ens de mest knasiga bilstereobyggena har basar på flaket utan att ha skydd över dem om det regnar.
Varför går det inte att bygga dem så att de inte utsätts för regn och snö ?

Ett alternativ som ev går att göra är att bygga med många mindre element i tex en glasfiber eller kolfiberlåda, 12x6,5" är ungefär som 2x15" om man tar hänsyn till effekten av baffeln, däremot brukar det ge lägre verkningsgrad.

Men vad är syftet med det hela ? Att ha högtalare på en balkong är en sak, men installerar man det på en balkong så sätter man upp vattentäta toppar under takfoten och tar sedan ut basarna när man spelar och bär in dem sedan, och att bygga på flaket på en epa lär låta skit och mest störa folk utanför, det måste finnas en öppen förbindelse med kupen om det ska finnas en möjlighet att det låter anständigt.

Och det med att bara ha bas är inte ens ett roligt skämt, det tyder bara på att man inte vet vad som är vad i ljudet, den som anser att man kan filtrera bort allt över 50Hz och lyssna på "musik" kan inte ha en susning om vad det innebär, det är så lågt att det inte ens blir nått större ljudtryck just i basen, det vi upplever som "tryck" är kring 100-120Hz på ett ungefär.

Men men........ Det finns ju en del vattentäta prylar men inga "basar"

Vattenttät till 12 m, jobbar över 200Hz
Den sista presterar 197dB @ 600Hz i vatten, perfekt när man ska bygga en hydrofon eller skaka fisken på flaket medvetslös.
http://www.lubell.com/

Stänksäkert men inte vattentätt för öppna fritidsbåtar:
http://www.visaton.com/en/ela/wasserfest/index.html
men fortfarande inga basar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Rasmusen98:

Ja det tycker jag, jag har diskanten så lågt det går (jag har alltid det)
jag tycker det men jag vet att väldigt många tycker tvärt om men för mig är basen riktigt viktig

Titta in på Hi-Fi Klubben och säg (fullt seriöst) att du söker ett högtalarsystem med enbart bas. Glöm inte att filma deras reaktioner och lägga upp sen. Kan bli årets video!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Här är ett tips för alla som INTE bor i närheten av Landvetter: Leta efter högtalare på skroten som kommer från bilar utan tak, typ Jeep Wrangler och liknande. Fungerar utmärkt att bygga in i dusch eller vid poolen. Dyrare bilmodeller med cab borde även de fungera.

Visa signatur

Define R4, Asrock Z77 Extreme4, I5 3570K @ 4,7GHz, Corsair Vengeance 1600 16GB, Corsair H100, Corsair HX620W, Gigabyte GTX 670 Windforce3, 2X Samsung 830 128GB i Raid0, Samsung Spinpoint F3 1TB, Astro A50

Permalänk
Skrivet av norowner:

grabbar, nu hjälper vi honom istället, vi människor tycker olika...

TS, kolla runt lite hos biltema och jula så kanske du hittar något

Tackar

Skrivet av SuperBerra:

Måste fråga... TS, vad lyssnar du på för musik? Vilka artister?

Allt möjligt techno trance hardcore och andra "dunkar" låtar även artisterna Inna, Alexandra Stan, pit bull. Ja allt

Skrivet av imo:

När elektronik är vatten tåligt / resistent brukar man prata om "IP" klassning. Sen vet jag också att där ska finnas något sprej som man sprutar på konen för att få den vatten resistent. Men för att helt tåla vatten krävs nog flera lager samt att man ser till att lägga på lager efterhand som tiden går, dock inte säker på om du kan få den helt vatten tålig via denna metod.

okej det låter också bra tackar

Skrivet av enzity:

Du ger inte så mycket info, ska du bara ha basen eller ett helt ljudsystem till din bil?
Hur stor budget har du?
Ska du ha den på balkongen och i bilen så är det väl smidigast med någon iPhone docka eller liknande och slänga in den i bilen när det behövs, om man pungar upp en del så kan man få ritkigt bra ljud i dessa små rackare!

ingen speciel budget allt från 0-5000 kanske Jag tänkte mest att det var kanske lättare att hitta om jag skrev på balkongen, jag tänkte mest att jag kunde ha på balkongen och i atraktor inte samma högtalare utan olika

Skrivet av mrqaffe:

Det finns inga rena basar som är tål vatten så vitt jag vet, inte ens professionella PA basar tål att det står vatten i dem, det finns båthögtalare som är är extra skyddade, men de tillverkas inte som rena basar och jag har svårt att föreställa mig hur man skulle kunna göra det tekniskt med en ren bas.
Man måste helt enkelt skydda basarna från direktkontakt med vatten och inte ens de mest knasiga bilstereobyggena har basar på flaket utan att ha skydd över dem om det regnar.
Varför går det inte att bygga dem så att de inte utsätts för regn och snö ?

Ett alternativ som ev går att göra är att bygga med många mindre element i tex en glasfiber eller kolfiberlåda, 12x6,5" är ungefär som 2x15" om man tar hänsyn till effekten av baffeln, däremot brukar det ge lägre verkningsgrad.

Men vad är syftet med det hela ? Att ha högtalare på en balkong är en sak, men installerar man det på en balkong så sätter man upp vattentäta toppar under takfoten och tar sedan ut basarna när man spelar och bär in dem sedan, och att bygga på flaket på en epa lär låta skit och mest störa folk utanför, det måste finnas en öppen förbindelse med kupen om det ska finnas en möjlighet att det låter anständigt.

Och det med att bara ha bas är inte ens ett roligt skämt, det tyder bara på att man inte vet vad som är vad i ljudet, den som anser att man kan filtrera bort allt över 50Hz och lyssna på "musik" kan inte ha en susning om vad det innebär, det är så lågt att det inte ens blir nått större ljudtryck just i basen, det vi upplever som "tryck" är kring 100-120Hz på ett ungefär.

Men men........ Det finns ju en del vattentäta prylar men inga "basar"
http://www.lubell.com/LL916C.jpg
http://www.lubell.com/LL1424HP_MED.jpg

Vattenttät till 12 m, jobbar över 200Hz
Den sista presterar 197dB @ 600Hz i vatten, perfekt när man ska bygga en hydrofon eller skaka fisken på flaket medvetslös.
http://www.lubell.com/

Stänksäkert men inte vattentätt för öppna fritidsbåtar:
http://www.visaton.com/en/ela/wasserfest/index.html
men fortfarande inga basar.

Okej tack, Ja att bygga dom så att inte snön eller vattnet når dom skulle också funka bra TACK

Skrivet av Kvickstick:

Du kan inte vara seriös... Menar du allvar?

Ja jag är allvarlig jag vill inte ha för hög diskant som skär in i örat

Skrivet av HurMycket:

Titta in på Hi-Fi Klubben och säg (fullt seriöst) att du söker ett högtalarsystem med enbart bas. Glöm inte att filma deras reaktioner och lägga upp sen. Kan bli årets video!

Haha ne tack Om ett halvår när jag skaffar a-traktor så ska jag först skaffa ljud system inne, 3x 10" eller 1x10" och 2x12" och 2 diskanter i dörrarna. Och efter det kanske 2x12 eller 2x10 på flaket

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Finns det vattentäta högtalare?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Finns det vattentäta högtalare?

om du menar själva elementen, nej.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Extremaz:

Finns det vattentäta högtalare?

Ett piezoelement är nog att betrakta som vattentätt, däremot måste man se till att det tål vatten rent kemiskt, för även en järnbit är vattentät men den förstörs ändå om den är oskyddad och i kontakt med vatten

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

om du menar själva elementen, nej.

Skrivet av mrqaffe:

Ett piezoelement är nog att betrakta som vattentätt, däremot måste man se till att det tål vatten rent kemiskt, för även en järnbit är vattentät men den förstörs ändå om den är oskyddad och i kontakt med vatten

Okej, älskar att lyssna på musik men svårt att få bra ljud in på toan (studentrum), gillar att duscha (ibland 30min) så skulle va kul om man kunde ha lite musik också. Så tänkte om det fanns något som man kunde ha där inne Finns ju vattentäta hörlurar som man kan ha när man simmar. Tänkte om det fanns ngt liknande i högtalarform som man då kan ha uppe i ett hörn på toan. Antingen med kabel eller trådlöst, helst trådlöst så man kan koppla mobilen eller dator dirr utan trassel. Och typ vanliga AA batterier eller ngt till högtalaren. Stor eller liten högtalare spelar ingen roll. Inte direkt kontakt med vatten, utan mer "vattenånga" Vore kul om man kunde hitta något
Mvh CC

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

om du menar själva elementen, nej.

Man kanske inte ska bada med dem men det borde ju finnas stänktåliga,tänk dig med gummiupphängning och nån kon i nåt plastmaterial,det borde ju tåla lite vatten,sen så skyddar väl högtalarskyddet lite också.

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns en del högtalare som tål stänk, men de är inte vattentäta på det sätt som innebär att de tål vattentryck, men när det gäller en mindre högtalare så går det att bygga dem endera slutna eller så sätter man ett gummimembran i basreflexporten så det inte kan rinna in vatten, men det fungerar bara på mindre högtalare som inte behöver kunna flytta mycket luft, här har du aktiva, batteridrivna, radiomatade och Striltäta högtalare:
http://www.soundadvice.com/Soundcast-Outdoor-Speakers-C284.as...
Bara att ladda dem och sedan bära dem dit du vill och spela upp till 10 timmar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Valfria högtalare med plastpåse på sig?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Hej, jag undrar också om någon skulle vara snäll att skicka en länk på en bas låda minst 2st 10 tum eller mer
Riktig bra djup bas vill jag ha och förstärkare. Jag har nu 2st liknande dessa, http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=1562 men jag tror mina är på högre W. Dom ger riktig bra djup och kickande bas men jag ville veta hur mycket en bas låda och en förstärkare skulle kosta, jag har en "bas utgång" på min eq och därför ville jag ha mer bassar. Gör inget om saker välter, (dom gör redan det)
Tack för hjälpen, och du LeoCarlsson jag vill helst inte ha en plast påse över högtalarna xD skulle inte vara så fint xD

(En administratör sa till mig att skriva liknande saker i mina förra liknande trådar därför gör jag det,)

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Hej, jag undrar också om någon skulle vara snäll att skicka en länk på en bas låda minst 2st 10 tum eller mer
Riktig bra djup bas vill jag ha och förstärkare. Jag har nu 2st liknande dessa, http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=1562 men jag tror mina är på högre W. Dom ger riktig bra djup och kickande bas men jag ville veta hur mycket en bas låda och en förstärkare skulle kosta, jag har en "bas utgång" på min eq och därför ville jag ha mer bassar. Gör inget om saker välter, (dom gör redan det)
Tack för hjälpen, och du LeoCarlsson jag vill helst inte ha en plast påse över högtalarna xD skulle inte vara så fint xD

(En administratör sa till mig att skriva liknande saker i mina förra liknande trådar därför gör jag det,)

Riktigt bra djupbas är dyrt särskilt om det ska spelas högt,2x10tum räcker inte,de från billebro går inte särskilt djupt maximal bas från 25hz låter knappast trovärdig