Permalänk
Medlem

2fps i black ops 2

tjena hjälper en polare som har konstanta 2fps ibland kanske 7fps... detta är hela tiden ända sen spel upstart så har han 2 till 7 fps...

vet ej vad felet är köpte det på steam och tanka hem de provade det laggar sönder... alla andra spel funkar hur bra som helst!

Specs på polarens dator :

Amd x2 250 3,0

Gtx 460 oc

8gb ram

win 64bit

tack på förhand !

Permalänk
Medlem

Kolla temperaturer.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Kolla temps så det inte blir någon överhettning, testa även att uppdatera drivrutinerna för grafikortet.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

har provat allt detta men inget som överhetas eller dylikt. alla andra spel funkar ju hur bra som helst för den delen med:S vad ska jag prova göra då?

Permalänk
Medlem

vet inte vad det där hade med mitt problem och göra men. finns det någon seriös där ute med vettiga svar till min fråga? Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av akzor:

vet inte vad det där hade med mitt problem och göra men. finns det någon seriös där ute med vettiga svar till min fråga? Mvh

prövat installera om spelet? Installera ifrån skiva? Kolla temperaturerna med everest. Processorn är inte den bästa heller.

Permalänk

Min kompis hade samma fel har du windows 8?
Vi fixade felet med att formatera och installera windows 7 istället och nu ligger han på 60 fps konstant.
Och vi insstallerade spelet från min skiva.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

prövat installera om spelet? Installera ifrån skiva? Kolla temperaturerna med everest. Processorn är inte den bästa heller.

läs om, läs rätt..
Han köpte spelet från steam...

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Jag tror det kan vara CPU som flaskar..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av prOZac:

läs om, läs rätt..
Han köpte spelet från steam...

han kan fortfarande köra via skiva, läs på läs rätt.

Permalänk
Skrivet av prOZac:

Jag tror det kan vara CPU som flaskar..

Nej han har sama cpu som min kompis

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Jag gissar att det är processorn som flaskar. Jag provade det gamla Black Ops-spelet på min dåvarande Phenom X4 940BE och en HD5850 med enormt illa prestanda men vad man bör förvänta sig från ett spel med en så groteskt gammal fulmotor.

Din kompis processor är vansinnigt utdaterad med dagens mått.

Skrivet av Alle22:

han kan fortfarande köra via skiva, läs på läs rätt.

För andra gången, läs:

Citat:

[...]köpte det på steam

Väldigt sällan Steam skickar dig en skiva att köra spelen ifrån...

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

Jag tror det kan vara CPU som flaskar..

Då tror du fel. Den datorn skall klara mycket högre fps än vad som är fallet här. Har själv haft en liknande dator och den hade inga problem att driva black ops spelen med hygglig prestanda.

Permalänk
Medlem

Kan med stor säkerhet säga att det är processorn som flaskhalsar, black ops 2 är väldigt dåligt processoroptimerat. På min förra dator hade jag kanske 25 med en dualcore AMD 3,2 GHz processor och oavsett om jag höjde eller sänkte grafiken så förblev fps:en samma så det beror inte på Gpu:n.

EDIT: hittade även att AMD Athlon 64 X2 Dual Core 3600+ var minimum system reqierment, Amd x2 250 är inte riktigt så bra, alltså under minimum kravet

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

han kan fortfarande köra via skiva, läs på läs rätt.

hur ska han kunna köra via skiva när han köpt det digitalt?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

hur ska han kunna köra via skiva när han köpt det digitalt?

Låna en kompis skiva

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Jag gissar att det är processorn som flaskar. Jag provade det gamla Black Ops-spelet på min dåvarande Phenom X4 940BE och en HD5850 med enormt illa prestanda men vad man bör förvänta sig från ett spel med en så groteskt gammal fulmotor.

Din kompis processor är vansinnigt utdaterad med dagens mått.

För andra gången, läs:

Väldigt sällan Steam skickar dig en skiva att köra spelen ifrån...

Skrivet av morxy49:

hur ska han kunna köra via skiva när han köpt det digitalt?

Skrivet av Bra Hemsida:

Låna en kompis skiva

What he said! -_-

Man kan låna skiva, det är endast produkt nyckel man behöver.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

What he said! -_-

Man kan låna skiva, det är endast produkt nyckel man behöver.

om han har det på steam och är inloggad så känner skivan av det och installerar direkt utan att fråga om serial (efter man köpt det på steam).

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Bättre att validera filerna i steam än att använda nån antik skiva, deleta också configfilerna i my documents eller liknande...

Permalänk
Medlem

Ge en dump av hans DirectX Diagnostik så kan vi se om något där dummar sig. (Skriv DXDiag i sökfältet på startmenyn och tryck enter)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

är det så att han har win xp 64bit?
för Black Ops 2 fungerar inte med XP.
sen är jag lite osäker på hur det är med DX 9, tror dom plockade bort stödet för det i B ops 2?
finns en tweak guide här http://www.geforce.com/optimize/guides/black-ops-2-tweak-guid...

"And for PC gamers everywhere, the good news is that Treyarch has listened to your requests: Black Ops 2 drops support for DirectX 9 in exchange for the more advanced DirectX 10/11"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bra Hemsida:

om han har det på steam och är inloggad så känner skivan av det och installerar direkt utan att fråga om serial (efter man köpt det på steam).

Bara ta bort steam då? eller hur svårt kan det vara?

Permalänk
Medlem

Långsökt, men har han startat om datorn?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

prövat installera om spelet? Installera ifrån skiva? Kolla temperaturerna med everest. Processorn är inte den bästa heller.

Det går inte att installera från skivan . Skivan har nästan inga filer för man skriver ju bara in Nyckeln och spelet laddas ner

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Skrivet av akzor:

tjena hjälper en polare som har konstanta 2fps ibland kanske 7fps... detta är hela tiden ända sen spel upstart så har han 2 till 7 fps...

vet ej vad felet är köpte det på steam och tanka hem de provade det laggar sönder... alla andra spel funkar hur bra som helst!

Specs på polarens dator :

Amd x2 250 3,0

Gtx 460 oc

8gb ram

win 64bit

tack på förhand !

Hade liknande CPU på min förra dator, den var under min. spec för BO 1, laggade rätt mycket. Och jag gissar på att BO2 inte har lägre spec så förmodligen därför.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

hur varmt går processorn ?
går den upp i ca 60-65c så är det problemet (den klockar ner sig till 800 mhz då.)
kika även grafikkortets ström och testa kortet i en annan dator för att utesluta att nätagget inte riktigt orkar med och låter inte kortet klockar upp sig.
det ska ju ha två st pci-e kontakter i sig

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marreboy:

Det går inte att installera från skivan . Skivan har nästan inga filer för man skriver ju bara in Nyckeln och spelet laddas ner

nje, faktiskt inte. Jag installerade utan att ha internet inkopplad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

nje, faktiskt inte. Jag installerade utan att ha internet inkopplad.

hmm, jag lånade min kompis skiva för att testa installera offline och det fanns knappt några filer på skivan

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marreboy:

hmm, jag lånade min kompis skiva för att testa installera offline och det fanns knappt några filer på skivan

det finns 2 skivor. Det kan vara möjligt att filerna/mapparna är icke synbar (iaf vissa).

Permalänk
Moderator
Moderator

*raderat ett OT inlägg*

Försök hjälpa TS, har ni inget relevant så posta inte.

TS, hoppas det löser sig.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers