Permalänk
Medlem

[Minecraft] ftb server.

Hej sweclockers.
Jag har startat en liten whitelistad ftb mindcrack server som det skulle va kul om några från sweclockers ville va med och spela på.
Server är skapad för minde en en månad sen och världen är runt 1 vecka gammal och hostad av mcprohosting.
Om någon skulle vara intresserad så skicka ett pm eller mail till saides.10@gmail.com med lite info t.e.x minecraft namn,ålder,accepterar du reglerna,vilka mods använder du/är du bra på.
Hoppas någon är instresserad och ska bli kul att få in några från sweclockers.
Just nu är det bara jag och 2 kompisar som spelar så det finns mycket plats kvar.
=Server Info.=
Forge Essentials är installerat.
Vi kör Mindcrack pack V8.2.0
Server är hostad på ett 50Gbps internet.
Svårighetsgraden är hard.
Gregtech är på och är på hard.
Det finns 20 ledia platser.
Backup görs varje dag.
Inga plugins.
PvP är på.
World border på 8000 block från spawn.
Det enda som är bannat är world anchors som är en 1 per person sak.
=Regler=
Ingen greifing
PvP är på men börja inte attackera någon om inte båda är med på det.
Respektera andra och deras byggnader
Fråga innan du tar/lånar någons saker.
Inga tier 5 mod spawners på medans du inte är online.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lite mer seriös ska du ändå vara.

Varför ska vi välja just din server? Uppkoppling? Bilder från servern? Antal spelar?

Permalänk

Jag skulle gärna vilja joina mennjag återkommer senare i veckan är i åre just nu. Men som tcntad varför vill joina din server?

Permalänk
Medlem

Mjaha.

Vilken version kör ni? Är ni igång med 8.2.0 än?
Har ni antigreifing på servern? Finns det bannade items? Har ni plots eller fritt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Mjaha.

Vilken version kör ni? Är ni igång med 8.2.0 än?
Har ni antigreifing på servern? Finns det bannade items? Har ni plots eller fritt?

vi kör 8.2.0.
antigreif är inte fixat och tänkt att inte behövas pga whitelist men det skulle inte vara omöjligt att skaffa antigreif.
Det enda item som är bannat är worldanchor som är en 1 per person sak och det är fritt att bygga vart du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

vi kör 8.2.0.
antigreif är inte fixat och tänkt att inte behövas pga whitelist men det skulle inte vara omöjligt att skaffa antigreif.
Det enda item som är bannat är worldanchor som är en 1 per person sak och det är fritt att bygga vart du vill.

Ok! GregTech "Hardmode" alltså? Och svårhetsgrad på servern?

Säg "Hard" så får du pm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Ok! GregTech "Hardmode" alltså? Och svårhetsgrad på servern?

Säg "Hard" så får du pm.

Hard e på

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Lite mer seriös ska du ändå vara.

Varför ska vi välja just din server? Uppkoppling? Bilder från servern? Antal spelar?

Skrivet av RoflCopter:

Jag skulle gärna vilja joina mennjag återkommer senare i veckan är i åre just nu. Men som tcntad varför vill joina din server?

Har uppdaterat infon lite mer.
Skriv om det är något mer ni vill veta.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av saides10:

Har uppdaterat infon lite mer.
Skriv om det är något mer ni vill veta.

*Tråd flyttad*

Vi har numera en forumdel för dessa trådar, var vänligen läs igenom reglerna för hur trådarna ska se ut: http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

*Tråd flyttad*

Vi har numera en forumdel för dessa trådar, var vänligen läs igenom reglerna för hur trådarna ska se ut: http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Ledsen såg inte att det fanns en forumdel för det.

Permalänk

Jag skulle gärna vilja joina!:)

Ska jag anmäla mig på något sätt?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Jag skulle gärna vilja joina!:)

Ska jag anmäla mig på något sätt?:)

Skicka ett pm eller ett email till saides.10@gmail.com med lite info t.e.x hur gammal du är,hur länge du spelat minecraft,vilka mod du är bra på/kommer använda,minecraft namn mm som du vill skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Skicka ett pm eller ett email till saides.10@gmail.com med lite info t.e.x hur gammal du är,hur länge du spelat minecraft,vilka mod du är bra på/kommer använda,minecraft namn mm som du vill skriva.

Ohh, grymt mannen

Precis så jag vill ha en server.
Typ som EthosLab (om du vet vem han är, han spelar på sån server. Exakt sån server vill jag spela på^^)

Dock har jag haft problem med och installera Ftb. Fast ska ta reda på felet

Kan jag skriva information här?

Ålder: 13 år
Tidigare mods jag kört, Technic pack (roligt med andra/nya saker i ftb.
(kommer bara ihåg domma punkterna.

Schysst kille, tycker om mods. Dödar inte någon, om dom inte vill, (bara omoget enligt mig).
Kanske Pranks? Typ sätta Larm i någons hus?

EDIT: Läste att man skulle skriva i PM eller mail/eller vad det är. Ska jag ta bort detta inlägget eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Ohh, grymt mannen

Precis så jag vill ha en server.
Typ som EthosLab (om du vet vem han är, han spelar på sån server. Exakt sån server vill jag spela på^^)

Dock har jag haft problem med och installera Ftb. Fast ska ta reda på felet

Kan jag skriva information här?

Ålder: 13 år
Tidigare mods jag kört, Technic pack (roligt med andra/nya saker i ftb.
(kommer bara ihåg domma punkterna.

Schysst kille, tycker om mods. Dödar inte någon, om dom inte vill, (bara omoget enligt mig).
Kanske Pranks? Typ sätta Larm i någons hus?

EDIT: Läste att man skulle skriva i PM eller mail/eller vad det är. Ska jag ta bort detta inlägget eller ?

Du är whitelistad.Välkommen

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Du är whitelistad.Välkommen

Yey, Tack mannen

Permalänk
Medlem

Lånar tråd, när jag installerar Ftb och så. När jag kommer till FML Så händer det inget. Det står på 0% Något fel..

Hjälp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Lånar tråd, när jag installerar Ftb och så. När jag kommer till FML Så händer det inget. Det står på 0% Något fel..

Hjälp..

Har du testat med force update,ta bort hela ftb eller uppdatera java?

Permalänk
Skrivet av Whine:

Lånar tråd, när jag installerar Ftb och så. När jag kommer till FML Så händer det inget. Det står på 0% Något fel..

Hjälp..

ominstallera

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Har du testat med force update,ta bort hela ftb eller uppdatera java?

Hittar inte force update, bara på vanliga minecraft.

Uppdaterade java, fungerade inte ändå.

Permalänk

Skickat mail nu!

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whine:

Hittar inte force update, bara på vanliga minecraft.

Uppdaterade java, fungerade inte ändå.

Öppna ftb launchern
Gå till options.
Under install folder står det forcde update?
tryck force update.

Permalänk

saides... varför funkar inte servern?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |