[Bra hörlurar med bra bass?]

Permalänk
Medlem

[Bra hörlurar med bra bass?]

Tjo!

letar efter ett nytt par hörlurar, och har efter mycket tvekande avstått ifrån att köpa beats studio!
Så därför undrar jag nu om det finns ett par hörlurar som är bättre! och inte lika dyra!
Eftersom jag lyssnar på allt ifrån techno till dubstep så vill jag att basen ska vara grym! och ska gå att använda ihop med mobilen med!

och jag har ca 1000:- att köpa för!

mvh Joppe!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av joppe955:

Tjo!

letar efter ett nytt par hörlurar, och har efter mycket tvekande avstått ifrån att köpa beats studio!
Så därför undrar jag nu om det finns ett par hörlurar som är bättre! och inte lika dyra!
Eftersom jag lyssnar på allt ifrån techno till dubstep så vill jag att basen ska vara grym! och ska gå att använda ihop med mobilen med!

och jag har ca 1000:- att köpa för!

mvh Joppe!

Creative Aurvana live kanske? Bra ljud för pengarna, funkar bra med mobilen och billiga.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Har AKG K618 som jag köpte på webhallen för 590:-, mycket nöjd. Snygga också.

Edit: En 5a blev en 6a.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rydisen:

Har AKG K518 som jag köpte på webhallen för 590:-, mycket nöjd. Snygga också.

Lika bra att köpa 618/619 för samma peng (599 om man loggar in). 518 finns numera för 390:-
619 är samma lur som 618 fast med mikrofon/kontroll
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/162426-akg_horlu...
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/79422-akg_horlur...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Lika bra att köpa 618/619 för samma peng (599 om man loggar in). 518 finns numera för 390:-
619 är samma lur som 618 fast med mikrofon/kontroll
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/162426-akg_horlu...
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/79422-akg_horlur...

Blev tydligen fel där på en siffra, det är 618 jag har!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe955:

Tjo!

letar efter ett nytt par hörlurar, och har efter mycket tvekande avstått ifrån att köpa beats studio!
Så därför undrar jag nu om det finns ett par hörlurar som är bättre! och inte lika dyra!
Eftersom jag lyssnar på allt ifrån techno till dubstep så vill jag att basen ska vara grym! och ska gå att använda ihop med mobilen med!

och jag har ca 1000:- att köpa för!

mvh Joppe!

Skulle vilja säga Creative Aurvana live eller K618 eller 619.

Samt hur definerar du en "grym bas"?

Permalänk
Medlem

hehe Techno till Dubstep. det är ingen stor skillnad tycker jag.
och då gillar jag Hardstyle så jag vet skillnaderna.
sry för offtopic.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Blev tydligen fel där på en siffra, det är 618 jag har!

Har tittat på AKG serien men jag vill ha ngt större!
Helst Over-Ear!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe955:

Har tittat på AKG serien men jag vill ha ngt större!
Helst Over-Ear!

Skapa konto på webhallen där har de M50 för 1190kr medlemspris sist jag kollade.

Sen är Creative Aurvana Live over ear om jag minns rätt

Permalänk
Medlem

Ljudet är perfekt, dock är huvudbygeln lite väl hård. Dunkar skönt på samtidigt som jag skriver nu.

Edit: Känner knappt av dem på öronen, trots storleken!

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem

Beyerdynamics dt 990 pro! Kostar strax över 1k. Riktigt bra ljud med betoning på bas.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

Kan ju passa på att fråga om beats studio är ngt att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haibane:

Beyerdynamics dt 990 pro! Kostar strax över 1k. Riktigt bra ljud med betoning på bas.

exakt sådana jag ska beställa..mina stackars lurar börja glappa, är ingen mening att löda ihop dem med en ny plugg..
Tycker dessa är bra för att det finns reservdelar att köpa till nästan alla deras modeller Beyerdynamics säljer

Skrivet av joppe955:

Kan ju passa på att fråga om beats studio är ngt att ha?

Det undrade jag också för ett år sedan och grävde till botten för att få svar på frågan, nej. Det är leksaker.
Billigt material och det går att bryta bågen rakt av utan att ta i, inget imponerande ljud heller för den delen av de som lämnat recensioner här och där, finns ju också folk som tycker de är fantastiska.

Permalänk
Skrivet av joppe955:

Kan ju passa på att fråga om beats studio är ngt att ha?

Nej. Överreklamerade hörlurar utan speciellt bra ljud som jag förstår det (har aldrig hört de personligen, men extremt många påstår att det inte är något att ha). Begagnade ATM-M50 kanske? Tror de finns på blocket för runt 900 sist jag kollade, och tror inte de är speciellt tungdrivna. Nu har jag inte lyssnat på dem heller men de säga ju vara väldigt bra för sitt pris.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dessa:

http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_...

Alltför bastunga utifrån min synvinkel, men det är ju vad du efterfrågar! Mycket lättdrivna med.

Permalänk
Inaktiv

Bas*

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe955:

Kan ju passa på att fråga om beats studio är ngt att ha?

Är inte dessa lite väl mycket över din budget?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe955:

Kan ju passa på att fråga om beats studio är ngt att ha?

Min flickvän knäckte två stycken på 2 månader.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Min flickvän knäckte två stycken på 2 månader.

P.g.a. ljudet eller?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Kanske ?
har en vän som har såna Riktigt gryma

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277548

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk

Creative Aurvana Live är rätt nice. Bra pris också.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

P.g.a. ljudet eller?

Nejnej, ljudande va hon nöjd med (totalt oförstående tjej *skäms*) men ett par gick sönder när de låg i hennes väska, och ett annat par när hon plocka upp dem ur väskan.

Mina AKG K618 är för övrigt bra mycket bättre än hennes beats.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Sony mdr xb-serien kanske?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem

Bass som tex en Largemouth Bass ? De passar bättre i stekpannan än i hörluren

Du menar kanske bra bas ? Är det då mycket bas eller djup bas du vill ha ?
Ett av de billigaste headseten (för det är vettigare med headset istället för en hörlur om du ska ha den till en telefon) som har en lite överdriven basnivå men ändå inte låter hemskt är Koss iporta pro
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=695139
Det är faktiskt så pass bra att jag inte tycker det är värt att köpa nått annat om man inte vill betala över 1000kr, försök prova det och jämför mot annat så tycker du nog att det är mycket prisvärt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Kent:

Creative Aurvana live kanske? Bra ljud för pengarna, funkar bra med mobilen och billiga.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635

Är inga basmonster, mer för rent allroundljud

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk

Kör på ett par sony mdr xb 700 om du vill ha bas.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Är inga basmonster, mer för rent allroundljud

Nja, kanske inga basmonster men man kan inte kalla dom basneutrala heller. Tänkte det är ganska lätt att få fram lite extra bas i ett par "neutrala", än att ta ett par s.k. basmonster och försöka få dom att spela neutralt (kan ju tänkas att TS lyssnar på nån enstaka välproducerad låt trots musiksmaken).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Nja, kanske inga basmonster men man kan inte kalla dom basneutrala heller. Tänkte det är ganska lätt att få fram lite extra bas i ett par "neutrala", än att ta ett par s.k. basmonster och försöka få dom att spela neutralt (kan ju tänkas att TS lyssnar på nån enstaka välproducerad låt trots musiksmaken).

Haha jo sant, jag lyssnar på allt så det passade väldigt bra med cal! Finns en skön distinkt bas där när man lyssnar på hardstyle tex.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.