Permalänk
Medlem

Prisvärt Mobo för flera gpus

Söker ett prisvärt mobo som man kan ha upp till 4 GPU.
Behöver inte vara flashiga finesser utan det skall funka att ha flera grafikkort.
Har tänkt använda 2 st 5870/5850 i början för att sedan kunna utöka till 4 st.

Skall användas till Bitcoin mining.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/asus_crosshair_v_formula_amd_990...

Där har du ett väldigt prisvärt om du kör socket am3+

Permalänk
Medlem
Skrivet av atiradeon:

http://cdon.se/hemelektronik/asus_crosshair_v_formula_amd_990...

Där har du ett väldigt prisvärt om du kör socket am3+

Visstja, är en AMD Phenom 970 BE men det borde nog fungera.

tackar!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av atiradeon:

http://cdon.se/hemelektronik/asus_crosshair_v_formula_amd_990...

Där har du ett väldigt prisvärt om du kör socket am3+

Sinnessjukt vad bra pris det är på AMD-moderkort nu för tiden

Blir dock svårt att få plats med 4st GPU's på det moderkortet då du inte kan använda de två understa samtidigt (GPU's tar oftast upp 2st PCI-platser)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Sinnessjukt vad bra pris det är på AMD-moderkort nu för tiden

Blir dock svårt att få plats med 4st GPU's på det moderkortet då du inte kan använda de två understa samtidigt (GPU's tar oftast upp 2st PCI-platser)

Vart riktigt förvånad över cdons pris! Ligger ju på 1,8k på inet.

Kommer nog börja med 2 gpu. Så blir väl att använda 1 samt 3 slotsten. Sedan i framtiden får man väl köpa en pci extender så man får plats

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Vart riktigt förvånad över cdons pris! Ligger ju på 1,8k på inet.

Kommer nog börja med 2 gpu. Så blir väl att använda 1 samt 3 slotsten. Sedan i framtiden får man väl köpa en pci extender så man får plats

Skickades från m.sweclockers.com

Finns det verkligen någon förtjänst i bitcoin mining?

Permalänk
Medlem

Ja, det verkar så... jag började för 2 dagar sedan och har just nu fått ihop drygt 0.10 bitcoins, på 30 dagar har jag alltså 1,5 bitcoins.
Priset på bitcoins har stigit kraftigt på sista tiden och ligger nu pa 146USD (idag 940sek).
Min burk drar ca 430Watt dvs. drygt 10kWh/dygn, priset för el ligger om jag läser rätt under kronan per kWh vilket skulle ge ca 300kr i el för en månadr.
Som du ser skulle man alltså tjäna åtminstone ((1,5*940) - 300) dvs. drygt 1100kr/månad efter el betald om man minear fullt ut med dagens USD-kurs samt Bitcoin-pris.
Googla fram en bild på BITCOIN prisets utveckling på senaste tiden så ser du att det kan vara intressant om det håller i sig.
Beräkningen tar inte i anspråk förslitning eller inköp av datorutrustning.

Jag skall testa ett tag framöver och se om det är intressant att köra vidare på.

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Ja, det verkar så... jag började för 2 dagar sedan och har just nu fått ihop 0.10 bitcoins, på 30 dagar har jag alltså 1,5 bitcoins.
Priset på bitcoins har stigit kraftigt på sista tiden och ligger nu pa 146USD (idag 940sek).
Min burk drar ca 430Watt dvs. drygt 10kWh/dygn, priset för el ligger om jag läser rätt under kronan per kWh vilket skulle ge ca 300kr i el för en månadr.
Som du ser skulle man alltså tjäna åtminstone ((1,5*940) - 300) dvs. drygt 1100kr/månad efter el betald om man minear fullt ut med dagens USD-kurs samt Bitcoin-pris.
Googla fram en bild på BITCOIN prisets utveckling på senaste tiden så ser du att det kan vara intressant om det håller i sig.
Beräkningen tar inte i anspråk förslitning eller inköp av datorutrustning.

Jag skall testa ett tag framöver och se om det är intressant att köra vidare på.

Det du har glömt bort är att svårighetsgraden ökar var andra vecka.

Samt vad har du för kort och miner?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Det har du rätt i, samt att utbetalningen av Bitcoins sjunkit från tidigare 50 till 25 och skall halveras igen år 2017.
Men just nu är det fortfarande lönsamt.

Kör med Radeonkorten i sig. samt GUIminer.

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Ja, det verkar så... jag började för 2 dagar sedan och har just nu fått ihop 0.10 bitcoins, på 30 dagar har jag alltså 1,5 bitcoins.
Priset på bitcoins har stigit kraftigt på sista tiden och ligger nu pa 146USD (idag 940sek).
Min burk drar ca 430Watt dvs. drygt 10kWh/dygn, priset för el ligger om jag läser rätt under kronan per kWh vilket skulle ge ca 300kr i el för en månadr.
Som du ser skulle man alltså tjäna åtminstone ((1,5*940) - 300) dvs. drygt 1100kr/månad efter el betald om man minear fullt ut med dagens USD-kurs samt Bitcoin-pris.
Googla fram en bild på BITCOIN prisets utveckling på senaste tiden så ser du att det kan vara intressant om det håller i sig.
Beräkningen tar inte i anspråk förslitning eller inköp av datorutrustning.

Jag skall testa ett tag framöver och se om det är intressant att köra vidare på.

Skickades från m.sweclockers.com
Tack för svaret. Ser väldigt intressant ut måste titta lite närmare på det jag med

Permalänk
Medlem

Ngn som har koll pa svenska elpriset/kWh... bor själv i Frankrike.

Stämmer detta så är det nästan 50% dyrare i Swe. http://www.energy.eu/#Domestic

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Det har du rätt i, samt att utbetalningen av Bitcoins sjunkit från tidigare 50 till 25 och skall halveras igen år 2017.
Men just nu är det fortfarande lönsamt.

Kör med Radeonkorten i sig. samt GUIminer.

Jag kommer nog mina ihop till 1BTC för att sedan gå över helt till LTC. LTC har ökat i pris rejält så skall hoppas på att det ökar.

Skrivet av laamer2k:

Skickades från m.sweclockers.com
Tack för svaret. Ser väldigt intressant ut måste titta lite närmare på det jag med

Läs på nog! SPeciellt om wallet. Viktigt att du vet hur du är säker samt har backups. Annars kan allt ditt arbete försvinna helt

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Men just nu är det fortfarande lönsamt.

Nog lönsamt att du kan leva på det?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Jag kommer nog mina ihop till 1BTC för att sedan gå över helt till LTC. LTC har ökat i pris rejält så skall hoppas på att det ökar.

Läs på nog! SPeciellt om wallet. Viktigt att du vet hur du är säker samt har backups. Annars kan allt ditt arbete försvinna helt

Jo ska göra det men får se hur jag gör om jag ska börja eller ej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bitcoin priser rusar... nu nära 157USD.

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nog lönsamt att du kan leva på det?

Om du får tag på en ASIC

Skrivet av erikss0n:

Bitcoin priser rusar... nu nära 157USD.

Yes, men känner att LTC har en chans att tjjäna mera på då ASICs kommer mera in i BTC marknaden. Vilket kommer vara döden för vanlig GPU mining. Precis likadant som GPU tog över CPU mining.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Har nu förberett mig för LTC oxo!

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Har nu förberett mig för LTC oxo!

Hur då? Är väl bara börja med miningen? Eller väntar du på hårdvara?

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Om man nu ska mina mycket och billigt är det inte bäst att bygga ett billigt system med ett moderkort med plats för 4st 7950?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Om man nu ska mina mycket och billigt är det inte bäst att bygga ett billigt system med ett moderkort med plats för 4st 7950?

Det beror på hur mycket pengar du har att använda. Har du pengar till en ASIC så är det bäst då det kommer betala av sig på ett par dagar.
Dock är det inte så lätt att komma över en sådan. Annars finns det FPGA kort man kan köpa, men de är också rätt kostsamma.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikss0n:

Bitcoin priser rusar... nu nära 157USD.

Per bitcoin?! När jag provade för typ 2år sedan eller något så var det inte ens i närheten av den summan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Per bitcoin?! När jag provade för typ 2år sedan eller något så var det inte ens i närheten av den summan?

Per BTC. Igår när jag kollade låg priset på 170$, kan dock ha minskat. Men mycket är det!

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas