Google Chromebook börjar säljas i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Acer har satt sina sämsta designers på det projektet. Datorn är ju skitful.

Snyggare än Samsungen iallafall

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Mao blir det obligatoriskt med ett 3G/4G modem till dessa datorer? (om man använder datorn utanför hemmet)

Kör med internetdelning med din mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perper:

Ser personligen verkligen ingen som helst användning för detta. Behåll den som den är så har den en surfplattas användningsområde med låst operativ, en tredjedel av batteritiden, klumpigare profil och tråkigare interface. Installera windows så har du en trött netbook. Vad ska man ha den till?

Håller med, förutom eventuellt som lekburk med Linux.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Samsungs dator kan köra Android. Det är ju en ARM CPU menar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Samsungen är helt fläktlös också vilket är grymt.

Det är väl inget direkt imponerande med tanken på hårdvaran eller?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Håller med, samsungs variant är inte vacker heller. Men jag tänkte mer på sidobilderna på acern. Färgen, plasten och designen hör hemma i början av 2000-talet.

Ingen av dessa modellerna är särskilt snygga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Kör med internetdelning med din mobil.

Vet inte hur stor skillnaden är i uppkopplingshastighet mellan mobil och USB modem men det är ju alltid en liten delay innan mobilen hoppat över från 3G till H+ samt att jag tycker streaming är något bristfällig även om man är mitt i stan (Tele2). Men visst fungerar det att göra så som du sa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Märkligt att så få här tycks fatta vem målgruppen för dessa datorer är. Dessa datorer är till för de som:

- Bara vill de ska funka.
- De ska inte spela på sin dator, eller åtminstone inte någon BF3, BF4 eller liknande.
- Inte orkar lägga tid på att sitta och avinstallera Toolbars ifrån helvetet.
- Inte orkar klicka bort alla Adobe/Java-bullshit uppdateringar.
- Inte tänka på eller bry sig om uppdateringar. (Allt går i bakgrunden av sig själv, du har alltid de senaste!)

De vill bara surfa, betala räkningar, facebooka osv.. Sedan är ChromeOS väldigt lättdrivet. Det krävs i princip ingen prestanda alls i jämförelse med Windows. Som en nörd så lär man inte nöja sig med en sån här dator som enda maskin i huset. Men en ordentligt speldator + ChromeOS kan nog funka fint.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Det är väl inget direkt imponerande med tanken på hårdvaran eller?

Nej, men det är imponerande jämfört med andra laptops, det finns (nästan) inga andra fläktlösa laptops överhuvudtaget.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spda242:

Kan inte alls hålla med, ser ingen mening alls med denna burk om man inte köpt google med hull och hår men inte ens då ser jag egentligen någon anledning..
Ser detta som en googlifierad-moln-vidarutveckling av terminalen, xterminalen och om någon minns NC:n som Oracle? mfl försökte lansera på 90-talet.

Det som skiljer denna apparat från tidigare tankar på tunna klienter till slutanvändare är att utvecklingen gått framåt, internet i synnerhet. Någon gång kommer dessa nätbaserade prylar ta över, eller åtminstone ta en majoritet av kakan — mobiler och tablets har redan visat att vi är nära denna punkt. Det måste inte vara en ny idé för att det ska lyckas, det handlar om att satsa i rätt tid (cf. Facebook, Ipod, det mesta i teknikbranschen; det är inte den som utvecklar konceptet som alltid tar storvinsten). Google har positionerat sig på marknaden, och har resurserna att hålla sig kvar i detta läge tills det gäller.

Dagens Chromebooks ser jag också som ett testprojekt för Google Drive och dess mogenhet. Jag tycker det är ett intressant initiativ, och jag tror det är bra för marknaden att det kommer alternativ till Windowsbaserade enheter närmre den klassiska datorupplevelsen än vad telefoner och tablets utgör. Chromebooken hamnar i ett bryggande segment däremellan. Vart det kommer utvecklas är omöjligt att sia om. WebGL, NaCl, Blink och fler "buzzwords" som är i faggorna gör att "det är ju bara en webläsare?"-argumentet kanske ses som ett skämt inom bara ett par år. Det finns en enorm mängd frihetsgrader i den tekniska utvecklingen; fler än vad som möjliggör precisa förutsägelser.

Skrivet av spda242:

Helpdesk för allas våra "24x7 livstids supportavtal" dvs "helpdesk för bekanta", hur mycket strul skulle det inte bli....bara till att börja med, var finns Word? Var finns Excel? Du sade att det här konstiga Google docks skulle fungera som office men varför fungerar inte <insert någon av 100 funktioner som inte fungerar precis som i Office", Var finns mitt "insert random software" som inte finns på Chromebook.

Jag har inte använt eller propagerat för Google Docs, men OpenOffice/LibreOffice har fungerat rätt bra som "drop-in replacement" för Word för bekanta; definitivt vad gäller all form av eget skapande (om någon myndighet el dyl inte sköter sig och enbart levererar blanketter i .doc-format så kan det bli problem, men det händer försvinnande sällan numera (och OO/LO tolkar det bra)). Personen som har tillräckligt med kompetens för att lära sig så pass avancerade funktioner i Word/Excel att de inte existerar i alternativen (vilket är en ständigt minskande lista, och det finns även en motsatt lista), men samtidigt inte är kompetent nog att förstå snarlika program som Docs/OO/LO, finns möjligen, men kan inte vara normen.

Att "random software" möjligen inte existerar har inte stoppat folk från att använda Mac, så det kommer nog ej heller stoppa Chromebookens adaption i framtiden. Men det är klart att det i början är problematiskt: all mjukvara finns ju omöjligen från dag 1. Hur skulle man t ex kunna använda BankID på en Chromebook? Det gäller att backas av ett företag med ekonomi och tro som möjliggör en långsiktig satsning. Google som en av de stora har det definitivt, inte minst då detta projekt sker i samförstånd med Samsung och andra stora hårdvaruutvecklare.

Sammantaget: alternativ är bra. Om det visar sig vara en ekonomisk bomb så är det bara Google som tagit skada. Man får också vara medveten om att de har bra mycket mer kompetenta människor än oss som analyserat situtationen bra mycket mer ingående än vad vi har gjort.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag bara Chromebook och ChromeOS visar på Googles intention att inte bli ett skrivbords GNU/Linux-alternativ. Därför väntar jag personligen på att ChromeOS växer ihop med Android så att man kan böra använda fler applikationer och tillämpningar innan jag eventuellt börjar intressera mig för Chromebooks. Den eventuella sammanflätningen med Android är lika oundviklig som den är för Google TV där de nu tagit det steget och tillåter Google Play-appar i senaste versionen av plattformen.

Google Play löser t ex problemet med BankID då de enkelt kan stödja Mobilt BankID via programbutiken. Citrix skulle kunna samarbeta så du utan problem kan streama Windowsprogram som om de var en del av ChromeOS. De har stort utrymme för att växa till en plattform som har en liten roll bland konsumenter och företag, med all konvergens som sker utan att för den delen bli en GNU/Linux distribution.

Det är lite synd att hårdvaran inte är vänlig för de som vill köra annan mjukvara än ChromeOS däremot. Tycker nästan de kan ta och bygga in virtualisering iaf. QEMU/KVM-baserad hypervisor duger. På x86-versionerna hade det varit ganska trevligt iaf. Fast det kan vi glömma.

Permalänk
Medlem

Chrome OS och Android kommer inte gå ihop på ett bra tag

http://www.theverge.com/2013/3/21/4130870/schmidt-google-to-k...

Permalänk
Skrivet av jeppe1990:

Det är väl inget direkt imponerande med tanken på hårdvaran eller?

Kanske inte det men prestandan lär vara tillräcklig för det mesta.

Skrivet av Pulver:

Nej, men det är imponerande jämfört med andra laptops, det finns (nästan) inga andra fläktlösa laptops överhuvudtaget.

Ja så jag tänker också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara NetBook 2.0 alltså - fast man kan inte ens körs Windowsprogram på dem. Är inte användningsområdet ganska smalt när det finns både surfplattor och billiga laptops med avsevärt mycket högre prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosik:

Chrome OS och Android kommer inte gå ihop på ett bra tag

http://www.theverge.com/2013/3/21/4130870/schmidt-google-to-k...

Jag kan köra Androidappar på min desktop, självklart behöver de inte dela grundsystem. Kompatibilitetslager med Android är en förutsättning däremot. De behöver utöka det över att köra Chrome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Märkligt att så få här tycks fatta vem målgruppen för dessa datorer är. Dessa datorer är till för de som:

- Bara vill de ska funka.
- De ska inte spela på sin dator, eller åtminstone inte någon BF3, BF4 eller liknande.
- Inte orkar lägga tid på att sitta och avinstallera Toolbars ifrån helvetet.
- Inte orkar klicka bort alla Adobe/Java-bullshit uppdateringar.
- Inte tänka på eller bry sig om uppdateringar. (Allt går i bakgrunden av sig själv, du har alltid de senaste!)

De vill bara surfa, betala räkningar, facebooka osv.. Sedan är ChromeOS väldigt lättdrivet. Det krävs i princip ingen prestanda alls i jämförelse med Windows. Som en nörd så lär man inte nöja sig med en sån här dator som enda maskin i huset. Men en ordentligt speldator + ChromeOS kan nog funka fint.

Det är helt OK om den inte klarar av BF5 men den måste klara av BF3 på ULTRA!!!^^

Jag fattar precis att det är det som google vill att Chromebook ska vara men jag köper det inte! Jag ser inte användaren framför mig.
Den kommer att skapa helt nya problem och grundesignen är för begränsad, limiterad för att detta ska fungera
Det här känns som någon sorts form av test från google.
Jag tror den här kommer att ligga och samla damm tillsammans med NetBooken och andra dåliga idéer rätt snart.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Det som skiljer denna apparat från tidigare tankar på tunna klienter till slutanvändare är att utvecklingen gått framåt, internet i synnerhet. Någon gång kommer dessa nätbaserade prylar ta över, eller åtminstone ta en majoritet av kakan — mobiler och tablets har redan visat att vi är nära denna punkt. Det måste inte vara en ny idé för att det ska lyckas, det handlar om att satsa i rätt tid (cf. Facebook, Ipod, det mesta i teknikbranschen; det är inte den som utvecklar konceptet som alltid tar storvinsten). Google har positionerat sig på marknaden, och har resurserna att hålla sig kvar i detta läge tills det gäller.

*** Loads of Stuff Deleted ***

Sammantaget: alternativ är bra. Om det visar sig vara en ekonomisk bomb så är det bara Google som tagit skada. Man får också vara medveten om att de har bra mycket mer kompetenta människor än oss som analyserat situtationen bra mycket mer ingående än vad vi har gjort.

I princip kan jag hålla med om visionen och vad du skriver men jag tror inte på Chrome Books i sin nuvarande form, som jag skrev till någon annan. Jag ser inte användaren.
Jag tror du skrev något om att detta är en testbedd för google drive och andra googlefunktioner (hur får man den fungera bra offline t.ex). Jag tror snarare det ligger i linje med vad denna version av Chromebook är.
Jag tror dock google gör helt rätt i att undvika Linux/Gnome/KDE distributions fällan med ännu en Linux Desktop distribution till ingen nytta.
Tror google behöver ett par år till på sig att få ihop något som på allvar kan konkurrera med Laptops och plattor.

Kul att höra om dina erfaranheter med OO/LibreOffice, jag har testat det på några 24x7 livstidsavtal och det har alltid rätt snabbt slutat med att de fått dokument av jobbet/myndigheter och så har de inte fungerat tillräckligt bra utan de har ändå slutat med MS Office. Detta gäller även iWork som också gör ett bra jobb med Officedokument men det är det där lilla sista som saknas. Tyvärr vi lever i en värld där Office är defacto standard och det är "insert åsikt".

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Skrivet av radx:

Märkligt att så få här tycks fatta vem målgruppen för dessa datorer är. Dessa datorer är till för de som:

- Bara vill de ska funka.
- De ska inte spela på sin dator, eller åtminstone inte någon BF3, BF4 eller liknande.
- Inte orkar lägga tid på att sitta och avinstallera Toolbars ifrån helvetet.
- Inte orkar klicka bort alla Adobe/Java-bullshit uppdateringar.
- Inte tänka på eller bry sig om uppdateringar. (Allt går i bakgrunden av sig själv, du har alltid de senaste!)

De vill bara surfa, betala räkningar, facebooka osv.. Sedan är ChromeOS väldigt lättdrivet. Det krävs i princip ingen prestanda alls i jämförelse med Windows. Som en nörd så lär man inte nöja sig med en sån här dator som enda maskin i huset. Men en ordentligt speldator + ChromeOS kan nog funka fint.

Detta låter ju som den klassiska Mac användarens argument för varför Mac är så himla bra. Minus ett antal punkter som ypperligt ljudkort inbyggt redan från början, prestandan, designen. men vill man bara surfa och lite sånt så är det ju hemma På plussidan då är att man kan få allt man behöver men slipper dom där 22 tusen till som den där designade datorn kostar.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Ännu en sak jag inte behöver .... Hurra!

Att läggas till på den redan långa listan!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som vill kräkas när han hör talas om celeron processorer??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Man kan väll vist använda datorn "offline"?

Göra text dokument osv, det är ju inte så att OS:et 100% bootas från molnet, många tjänster är väll i molnet visst. But still..

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Skrivet av THB:

Det borde väl kunna gå att installera Windows eller Linux på Acern iomed att den har en Celeron prolle.
Isåfall så ser den oerhört intressant ut, speciellt eftersom den även har en 320GB HDD.

Är inte det egentligen en netbook? Som inget företag egentligen ska fortsätta tillverka?

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Tomas_88:

Är det någon annan som vill kräkas när han hör talas om celeron processorer??

Varför då?

Hört talas om Celeron 300A, överklockarens bästa vän

Intel slutade sälja dessa i förtid då runt 95% av dessa gick att överklocka 50% körandes med den medföljande kylaren! Så vad man gjorde var att köpa en Celeron 300A som designats för 66MHz front-side buss, införskaffade ett moderkort med BX-chipset som hade stöd för 100MHz front-side buss som var tänkt till de svindyra Pentium II processorerna, byglade (just det, inga BIOS-inställningar här inte) sitt MB för 100MHz front-side buss.

Körde min Celeron 300A på 450MHz från dag ett (med stock-kylare) under nästa 2år tid utan några stabilitetsproblem överhuvudtaget. Mest prisvärda system någonsin

Lite mer OT:
Kidsen får idag MBA i skolan för att använda i skolarbetet, trevligt då MBA är en riktigt bra laptop.
Men allt som är relaterat till skolan kör de via GoogleApps, så för samma peng som en MBA skulle de idag kunna välja en ChromePixel.

Väldigt mycket av den support de har på datorerna kommer från att folk installerar saker som kanske inte riktigt borde installerats, ChromeOS skulle definitivt fixa detta och de skulle ändå kunna göra allt det som skolan förväntar sig att man ska göra på den datorn.

Tror det är just skolor och liknande som har väldigt mycket att vinna på att köra något som ChromeOS. Skulle själv klara mig rätt långt på en laptop med ChromeOS, den har stöd för Linux-terminal och när jag jobbar så loggar jag typiskt in på en kraftfullare desktop-maskin och min laptop är endast en "dum" terminal.

MS Office är ett problem. Själv har jag helt slutat använda Word, finns ingen anledning att publicera dokument som Word filer när det är betydligt mycket mer tillgängligt att publicera sakerna på webben (intrawebben för företag).

Excel kan man nog ersätta för de flesta då få gör speciellt avancerade saker. Använder dock själv fortfarande Excel till att rita diagram och liknande, men skulle egenligen klara mig med Google Apps motsvarigheten.

Att ersätta PowerPoint är lite svårare...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spda242:

Kul att höra om dina erfaranheter med OO/LibreOffice, jag har testat det på några 24x7 livstidsavtal och det har alltid rätt snabbt slutat med att de fått dokument av jobbet/myndigheter och så har de inte fungerat tillräckligt bra utan de har ändå slutat med MS Office. Detta gäller även iWork som också gör ett bra jobb med Officedokument men det är det där lilla sista som saknas. Tyvärr vi lever i en värld där Office är defacto standard och det är "insert åsikt".

Hur viktigt det är att det står just "Microsoft" på Officepaketet får förbli en fråga om egna erfarenheter, och baseras nog mycket på inom vilket område man rör sig, både yrkesmässigt men även geografiskt. Sverige är allmänt Microsoftcentrerat, men det kan nämnas att utvecklingen även här tydligt är till fördel för öppna format, med en markant skillnad bara på bara låt säga fem år vad gäller myndigheters insikt i frågan (det är ingen större svårighet att hitta kommuner som kör OO internt — både Novell och IBM erbjuder primärt sådana lösningar och har en del kontrakt). Idag är det snarast ett rent tjänstefel av en myndighet att bara erbjuda blanketter i stängda format, och företagen följer organiskt, om än långsamt. Framfarten av mobila enheter som inte centreras kring Microsoft accelererar denna utveckling, liksom Chromebooks kanske kan komma att göra.

Personligen har jag verifierat klarat mig helt utan Microsoft Office i 10+ år utan bekymmer (utöver att agera helpdesk åt andra), så jag kan intyga att det går att fungera i samhället ändå .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yoshman:

Kidsen får idag MBA i skolan för att använda i skolarbetet, trevligt då MBA är en riktigt bra laptop.
Men allt som är relaterat till skolan kör de via GoogleApps, så för samma peng som en MBA skulle de idag kunna välja en ChromePixel.

Det är en rätt intressant poäng gällande prissättningen av Pixel: den inkluderar ju tre års Google Drive, så för en ny gymnasieelev så är det både dator och egentligen all (med viss modifikation) behövlig infrastruktur i ett. Om skolorna redan förlitar sig på Google i form av deras övriga tjänster så passar den ju ypperligt in i erbjudandet, och att välja en Pixel blir som att välja en annan laptop, med skillnaden att de får molnlagringen "på köpet".

Skrivet av Yoshman:

Att ersätta PowerPoint är lite svårare...

Jag är nog inte representativ i frågan, men jag har gjort presentationer med Beamerklassen i LaTeX i rätt många år nu. Det möjliggör bl a vettig versionshantering av saker (vilket också underlättar samarbete), full redigering i textläge, enkelt att scripta/inkludera saker från externa källor, per automatik konsekvent upplägg, etc., men jag ser väl inte att det är saker som kommer göra att det puttar ut Powerpoint från företagen på bred front . Många av dess fördelar för mig beror direkt på min specifika användningssituation, och förutsätter att man har plågat sig genom LaTeX-inlärningen. Har man ändå gjort detta så är det bara en vinst.

OO/LO Impress var inget som "imponerade" (hoho) på mig när jag testade det senast (vilket var rätt länge sedan), men jag tycker inte Powerpoint är speciellt trevligt att jobba med heller. Det har en förmåga att få personer att generera presentationer med märkliga animationer och inkonsekvent layout, imho (inte alla, givetvis). Är bollplank för andra som använder Powerpoint ibland, och det är lite väl mycket inexakt peka-klicka-vetenskap för min smak, hur pretentiös jag än må låta .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Helpdesk för allas våra "24x7 livstids supportavtal" dvs "helpdesk för bekanta", hur mycket strul skulle det inte bli....bara till att börja med, var finns Word? Var finns Excel? Du sade att det här konstiga Google docks skulle fungera som office men varför fungerar inte <insert någon av 100 funktioner som inte fungerar precis som i Office", Var finns mitt "insert random software" som inte finns på Chromebook.

Jag tror det där är ett problem som är betydligt mindre idag än det var för 10 år sen. Folk är mer exponerade för olika platformar (Mac OS, Android, osv) och är införstådda med att ett annat operativsystem innebär att man inte alltid kan förväntas hitta precis samma funktionalitet. Jag håller med dig om att man nog bör vara försiktig med att rekomendera produkter till vem som helst. Skulle jag rekomendera en Chromebook till min far så kunde jag lika gärna hoppa framför ett tåg samtidigt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Sämre skit än Google Drive (gamla Google Docs) får man nog leta efter, fortfarande extremt buggigt, Google verkar strunta i att uppdatera problem som funnits i ett par år.

Man har alltid pratat om att Microsoft och Apple låser in sina kunder, vad är det här då? Hur ska jag kunna välja applikationer, webläsare etc?

Har man dessiutom kikat i Googles användaravtal så ser man att det är sämre för oss konsumenter än till och med Apples dito, 1984 är det första jag tänker på när jag hör Google.

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att streama film på chromebooken från nas:en?

Permalänk
Medlem

billig och bra lösning till svenska skolans IKT satsning....

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Finns det något sätt att streama film på chromebooken från nas:en?

Om du har en Nas med bra stöd för Plex (http://www.plexapp.com/) kan du streama via webbläsaren med hjälp av nasens kraft.

Visa signatur