Klockat gtx 680 1124 till 1228 = sinnessjuk förändring?

Permalänk

Klockat gtx 680 1124 till 1228 = sinnessjuk förändring?

Testade klockade mitt grafikkort från 1124 fabriksklockad som titeln säger till 1228. Ökade minnet med 151 hz samtidigt.
På tera online, där jag på högsta inställningarna fick max 30 fps på ett visst ställe ökade det till oanade höjder som 60-70 fps.
Ligger hela tiden på en högre fps och mycket mer stadig nu, när jag väl når lite lägre fps är det över riktigt fort och märks knappt av.
Hur kan klockning göra en sådan skillnad?
Det känns bokstavligen talat som att jag gått från ett gammalt kort till ett nytt, resultatet är häpnadsväckande.
Nästan som att klockningen spelar 100 gånger större roll när det verkligen kommer till fps än vad för kort man köper.

Hade aldrig kunnat ana att det var så värt, nu kör jag utan extra kylning överhuvudtaget men har ökat fanspeeds till 70 procent så värmen ligger på en bra nivå, fattar ju nu att det verkligen är värt att köpa extra kylning och klocka ännu högre.

Gör verkligen en sådan liten klockning så stor skillnad, hur är det möjligt?
Tänk om man lyckas klocka upp till 1600 mhz, det måste ju prestera värre än fan?

Varför får jag ett kort som presterar så jävla dåligt jämfört med hur bra det presterar med en aning överklock?

Det är ju inte ens mycket jag har ökat i mhz, ändå just i Tera online blir det som ett helt nytt grafikkort?
Och mer främst, varför presterar ett gtx 680 superclocked evga så dåligt i "stock" jämfört med en pytteliten klock?

Kör i k-boost med evga precision btw..

Visa signatur

Intel i5 3750K 4.2 GHz | GeForce GTX 680 | CL10 Corsair 2x8192mb VENGEANCE röd | "42" Philips FULL HD 1080p |
128 GB SSD Intel Reseller | Windows 8 64-bit | R4 Chassi White | Razer Boomslang 2007 Special Edition | G15 Logitech

Permalänk
Avstängd

Kan det vara så att du har V-sync på och att med klocken så dippar det aldrig under 60 fps? För om du har vsync på så sjunker FPSEN snabbt ner till 30.

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha haft V-sync igång? Om du låg på ~58fps innan, så kommer det automatiskt skalas ner till 30fps. Om din överklockning tog dig över 60fps-strecket så blir det genast 60fps istället. Annars verkar det konstigt att det skulle göra så stor skillnad.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk

Nej alltså det är verkligen inte så. Det är bara det att min fps i genomsnitt är så mycket högre.
Jag dippar mycket mer sällan och när jag väl gör det märks det mycket mindre i spelflyt.
Jag når bara aningen högre fps som max, men jag ligger mycket högre mycket oftare, det är inte maxprestandan som är så mycket bättre utan en hög prestanda hela tiden som gör allt så mycket bättre.

Kan det ha med k-boost att göra? Det gör liksom att grafikkortet ligger på max hela tiden, och inte hoppar fram och tillbaka i mhz beroende på vad som krävs. Den hoppade fram och tillbaka mellan hög och låg kapacitet utan k-boost, nu är det på max hela tiden.

Men som sagt, jag hade spelet igång, körde på standard, fick 29-30 fps. Inte låst, bara det att det var ett befolkat område.
Efter att jag trycker på "apply Clock" och sätter igång k-boost går jag in på spelet igen och tada, 60-70 fps bara sådär.
Direkt verkan. Håller med att det är skumt men det måste finnas en anledning, tycker det är sjukt att dem inte råder en att klocka om det verkligen gör såhär stor skillnad.

Visa signatur

Intel i5 3750K 4.2 GHz | GeForce GTX 680 | CL10 Corsair 2x8192mb VENGEANCE röd | "42" Philips FULL HD 1080p |
128 GB SSD Intel Reseller | Windows 8 64-bit | R4 Chassi White | Razer Boomslang 2007 Special Edition | G15 Logitech

Permalänk

Alltså det är något fel? Så fort jag råkat trycka kortet lite hårt ett tag, så ställs det om och landar på normal mhz. Både i minne och core-clock. Men vad händer med fpsen? Jo den sjunker från stadiga 80-10 till ungefär 26 fps med oerhört seg upplevelse.
Kan aldrig i mina vildaste drömmar tro att det beror på att kortet hela tiden måste köras i max prestanda med överclockad mhz för att fungera som ett normalt kort. Det är ju absurt, en aning fps bör sjunka men inte minst sagt halveras permanent?

Visa signatur

Intel i5 3750K 4.2 GHz | GeForce GTX 680 | CL10 Corsair 2x8192mb VENGEANCE röd | "42" Philips FULL HD 1080p |
128 GB SSD Intel Reseller | Windows 8 64-bit | R4 Chassi White | Razer Boomslang 2007 Special Edition | G15 Logitech

Permalänk

kan vara olika prestandanivåer på 680't då Tera är mer CPU-beroende än GPU. när man väl klockar så sätter man (oftast) en fast frekvens och kortet kan då inte klocka ner sig och därmed jämnare fps.

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk

Tack, men jag var nog för hastig i mina slutpläderingar..
Det gick bara ner till 26 fps när kortet "kraschat" och sen återställts, om jag använder default settings så är fps'en densamma ungefär.
Tycker ändock att mmorpgs är dåligt optimerade för såna här kraftfulla kort, att få 30-40 fps i en fullpackad by bör inte vara mer krävande en att gå en meter i far cry 3

Visa signatur

Intel i5 3750K 4.2 GHz | GeForce GTX 680 | CL10 Corsair 2x8192mb VENGEANCE röd | "42" Philips FULL HD 1080p |
128 GB SSD Intel Reseller | Windows 8 64-bit | R4 Chassi White | Razer Boomslang 2007 Special Edition | G15 Logitech

Permalänk
Skrivet av BillyButtCheek:

Tack, men jag var nog för hastig i mina slutpläderingar..
Det gick bara ner till 26 fps när kortet "kraschat" och sen återställts, om jag använder default settings så är fps'en densamma ungefär.
Tycker ändock att mmorpgs är dåligt optimerade för såna här kraftfulla kort, att få 30-40 fps i en fullpackad by bör inte vara mer krävande en att gå en meter i far cry 3

Det är inte det att dom är dåligt optimerade på grafiksidan (visst, många är det)
Men den stora flaskhalsen i MMO spel ligger på CPU sidan, varenda "action" av varenda spelare måste räknas ut, i singleplayer spel märker man inte så mycket, då det inte är särskilt många NPCer/spelare som kan göra saker, men i ett MMO spel så är det sjukt mycket mer folk vilket sätter mer stress på CPU. (samma sak gäller BF3 64 player maps etc)

Men ja, vissa MMO spel kan behöva ett par optimeringar på grafiksidan också, men bättre flertrådsstöd på CPUer skulle nog göra mer.

Permalänk
Medlem

Ett 680 kan inte klockas till 1600Mhz normalt. Först krävs i princip LN2 kylning=bench only, sen krävs voltmod och enda kortet som boostat 1500Mhz i 680 serien med mycket volt (betydligt över dom 1.215V som kepler är anpassat för) tillverkas inte längre pga att EVGA Classified gen1 med EVbot som kortet heter tvingades EVGA dra tillbaka pga att det inte stämde med specen som nvidia satt ut för kortet. MSI Lightning är inte ens i krokarna av detta monsterkort.

Skrivet av oouhdawg:

Kan det vara så att du har V-sync på och att med klocken så dippar det aldrig under 60 fps? För om du har vsync på så sjunker FPSEN snabbt ner till 30.

Beror ju på vilken vsync eller hur? Vad jag vert så skall även 680 ha adaptiv/anpassninsgbar vsync vilket inte ställer till det utan stängs av när fps:en dimper under 60 och inte rammlar ner i källaren som standard vsync.
Vem kör vsync standard idag när det finns anpassningsbar som tar det bästa från båda sidorna?

Permalänk
Medlem

Hur kan 10-80 fps vara stadig fps?

Permalänk
Medlem

V-sync är default av på Tera och går ej att ta på genom inställningarna utan endast manuelt genom en inställnings text fil man hittar i Teras mapp. Isf har du haft v-sync på ifrån Nvidias kontrollpanel. Dock kör jag 70fps konstant på ULTRA, max grafik med mitt 660 kort. Så du borde iaf komma upp i 80fps om det inte är något annat som flaskhalsar.!

Visa signatur

i5 2500K OC 4,8Ghz @ 1,40cpuv | Gigabyte HD6850 OC 875Mhz Mem 1200 Mhz | A-data 4GB OC 1800Mhz | Asrock Extreme 4 | XFX 750W OC 2000W, jk | Noctua D14 |

Permalänk

Du kan inte mena 70 fps konstant som i hela tiden vart du än går.
I tera och alla andra mmos är det stor skillnad på att kuta runder i skogen jämfört med att gå in i en stad.

Jag får inte 10-80 fps, det var fel sagt om jag sa det, jag toppar runt 150 fps om jag tittar upp och runt 80-90 när jag lvlar.
Men går jag in i valkyre eller vad staden heter, eller andra platser där många är, ligger jag på 35-40.
Det är det som stör mig, att så mycket går ner när jag är på lite mer krävande ställen.

Edit: Detta är med K-boost igång, alltså max prestanda på grafikkortet och tweakade settings genom dokument, har typ ökat allt jag kan så att grafiken verkligen är ultra och inte bara genom spelets inställningar.

Visa signatur

Intel i5 3750K 4.2 GHz | GeForce GTX 680 | CL10 Corsair 2x8192mb VENGEANCE röd | "42" Philips FULL HD 1080p |
128 GB SSD Intel Reseller | Windows 8 64-bit | R4 Chassi White | Razer Boomslang 2007 Special Edition | G15 Logitech

Permalänk
Avstängd

Att du får drop i ett MMORPG har ingenting med ditt grafikkort att göra. Klocka processorn högre och lägg spelet på en SSD.

Permalänk

Hur långt vågar jag klocka? Tror jag råkade köra på 5ghz och det är ju visserligen för mycket, men då kraschade hela skiten och jag var tvungen att fixa med en massa.

Visa signatur

Intel i5 3750K 4.2 GHz | GeForce GTX 680 | CL10 Corsair 2x8192mb VENGEANCE röd | "42" Philips FULL HD 1080p |
128 GB SSD Intel Reseller | Windows 8 64-bit | R4 Chassi White | Razer Boomslang 2007 Special Edition | G15 Logitech

Permalänk
Skrivet av BillyButtCheek:

Hur långt vågar jag klocka? Tror jag råkade köra på 5ghz och det är ju visserligen för mycket, men då kraschade hela skiten och jag var tvungen att fixa med en massa.

kör tills du hittar en stabil klock

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av BillyButtCheek:

Hur långt vågar jag klocka? Tror jag råkade köra på 5ghz och det är ju visserligen för mycket, men då kraschade hela skiten och jag var tvungen att fixa med en massa.

För övrigt, har du en 3570K eller en 3770K? (Står 3750K i din signatur.)

(Skyll inte på mig, skyll på Intels efterblivna namngivare.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

För övrigt, har du en 3570K eller en 3770K? (Står 3750K i din signatur.)

(Skyll inte på mig, skyll på Intels efterblivna namngivare.)

han tog 1 halva från 3770k och en halva från 3570k och limmade ihop dem

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyButtCheek:

Testade klockade mitt grafikkort från 1124 fabriksklockad som titeln säger till 1228. Ökade minnet med 151 hz samtidigt.
På tera online, där jag på högsta inställningarna fick max 30 fps på ett visst ställe ökade det till oanade höjder som 60-70 fps.
Ligger hela tiden på en högre fps och mycket mer stadig nu, när jag väl når lite lägre fps är det över riktigt fort och märks knappt av.
Hur kan klockning göra en sådan skillnad?
Det känns bokstavligen talat som att jag gått från ett gammalt kort till ett nytt, resultatet är häpnadsväckande.
Nästan som att klockningen spelar 100 gånger större roll när det verkligen kommer till fps än vad för kort man köper.

Hade aldrig kunnat ana att det var så värt, nu kör jag utan extra kylning överhuvudtaget men har ökat fanspeeds till 70 procent så värmen ligger på en bra nivå, fattar ju nu att det verkligen är värt att köpa extra kylning och klocka ännu högre.

Gör verkligen en sådan liten klockning så stor skillnad, hur är det möjligt?
Tänk om man lyckas klocka upp till 1600 mhz, det måste ju prestera värre än fan?

Varför får jag ett kort som presterar så jävla dåligt jämfört med hur bra det presterar med en aning överklock?

Det är ju inte ens mycket jag har ökat i mhz, ändå just i Tera online blir det som ett helt nytt grafikkort?
Och mer främst, varför presterar ett gtx 680 superclocked evga så dåligt i "stock" jämfört med en pytteliten klock?

Kör i k-boost med evga precision btw..

Grym klockning du lyckats med. Själv har jag ett referenskort som ligger på 1006 men hade också behövt lite mer kraft i TERA.

Jag har ju SLI nu men i ärlighetens namn hjälper det inte ett dugg om man t ex står i Velika. Jag ska göra lite fler tester för att kolla GPU load osv.

Skrivet av oouhdawg:

Kan det vara så att du har V-sync på och att med klocken så dippar det aldrig under 60 fps? För om du har vsync på så sjunker FPSEN snabbt ner till 30.

Skrivet av Cyne:

Du råkar inte ha haft V-sync igång? Om du låg på ~58fps innan, så kommer det automatiskt skalas ner till 30fps. Om din överklockning tog dig över 60fps-strecket så blir det genast 60fps istället. Annars verkar det konstigt att det skulle göra så stor skillnad.

Är det inte det Triple Buffering förhindrar? Om man kör Vsync och Triple Buffering så tillåter man kortet att köra i t ex 52 FPS utan att det hoppar ned till 30 FPS direkt? För när jag gör tester i valfritt spel och har MSI AB grafen körandes i bakgrunden så kan jag få valfri FPS mellan 59 och 31.

Skrivet av Sroy:

V-sync är default av på Tera och går ej att ta på genom inställningarna utan endast manuelt genom en inställnings text fil man hittar i Teras mapp. Isf har du haft v-sync på ifrån Nvidias kontrollpanel. Dock kör jag 70fps konstant på ULTRA, max grafik med mitt 660 kort. Så du borde iaf komma upp i 80fps om det inte är något annat som flaskhalsar.!

Eftersom det inte finns något som heter Ultra i Tera så antar jag du menar Preset 6? Jag skulle också vilja veta två saker:
1. Kollar du FPS mätaren i TERA eller MSIAB eller liknande? FPS mätaren i TERA fungerar nämligen inte korrekt då den ibland säger att jag har 80fps när jag kör Vsync vilket mao är omöjligt eftersom jag kör en 60Hz skärm. Jag kör Vsync på i NVCPL.
2. Menar du verkligen överallt nu vilket inkluderar städer? För visst har jag smooth 60fps när jag är ute och springer i vissa områden men har aldrig haft det i större/mindre städer samt i vissa områden tex outdoor instances.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Din cpu kommer flaska långt innan ett oklockat 680 i Tera och många andra mmos.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Desk Master

Tror jag inte skulle clocka sådär hårt på luft (om inte du har asus kylare). Hurdana temps ger den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om vad som orsakar detta om du inte använde V-sync men nåot är fel. En överklockning kan inte ge mer prestandaökning än den procentuella frekvensökningen. Något annat måste bidra till förrändringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Din cpu kommer flaska långt innan ett oklockat 680 i Tera och många andra mmos.

Vad ska man ha för CPU som inte flaskar 680 då?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad ska man ha för CPU som inte flaskar 680 då?

Beror på spelet. Tera är otroligt cpu intensivt på en tråd.
För med något mellan 6970 och 680 ligger gränsen för att köra Tera på maxat på 3 skärmar innan en 3930k på 4.7 blir flaskan.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Beror på spelet. Tera är otroligt cpu intensivt på en tråd.
För med något mellan 6970 och 680 ligger gränsen för att köra Tera på maxat på 3 skärmar innan en 3930k på 4.7 blir flaskan.

Fast jag spelar bara på en skärm i 1200p Räcker inte 3570K då?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast jag spelar bara på en skärm i 1200p Räcker inte 3570K då?

Kör det där Nexus eventet om dom har kvar det. Om du laggar där så är det ett tecken på att din cpu flaskar. Kan hända att det i grund och botten ligger i problem med nättrafiken.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyButtCheek:

Alltså det är något fel? Så fort jag råkat trycka kortet lite hårt ett tag, så ställs det om och landar på normal mhz. Både i minne och core-clock. Men vad händer med fpsen? Jo den sjunker från stadiga 80-10 till ungefär 26 fps med oerhört seg upplevelse.
Kan aldrig i mina vildaste drömmar tro att det beror på att kortet hela tiden måste köras i max prestanda med överclockad mhz för att fungera som ett normalt kort. Det är ju absurt, en aning fps bör sjunka men inte minst sagt halveras permanent?

När kortet kraschar så går det ner till ett safe läge. Och går inte upp igen förens du manuellt tvingar det eller startar om Windows. Så att då får GPU och minnes klock till knappt något och ingen vettig fps är inte så konstigt.

Trodde först du trollade. Men låste lite av dinna andra inlägg. så vet inte. Men att kort som blir överbelastade går ner i en grundklock för att de räknade fel är inte så ovanligt. Står det t.ex i din event loog att nvidia drivern krashade?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Kör det där Nexus eventet om dom har kvar det. Om du laggar där så är det ett tecken på att din cpu flaskar. Kan hända att det i grund och botten ligger i problem med nättrafiken.

Japp både före och efter patchen.

Före patchen var ju alla på samma ställe (typ 200+ personer eller vad det var) men efter patchen så "tvingade" de folk att sprida ut sig lite till två olika provinser bland annat. Så nu behöver man inte ens dra ned Graphic Preset till 0 längre för att åtminstone ha runt 20-25fps och inte 5-9fps som det tidigare var.

Och jag skulle nog inte säga att något flaskar utan det har med spelet att göra. Vet inte du själv kört Nexus men du kanske märkte att innan själva eventet börjar och alla står och väntar så är FPSen inte så dålig. Det är när folk börjar slå på alla monster som det börjar lagga och märks mest när alla 200 var på den stora bossen i slutet. Dock är 20manna NT fortfarande jobbigt för datorn och det är samma sak där, så fort alla börjar slåss så dimper FPSen ned.

Den enda jämförelsen jag kan göra är att worldbossar i WoW inte är lika resurskrävande men visst, grafiken är ju sämre där än i Tera. Samtidigt sjunker ju FPSen i raids om man kör allt på Ultra plus att jag aldrig hört någon kunna säga att de har 60fps i ett fullsatt Orgrimmar (vid bank). En annan jämförelse är när jag kört events i Defiance där jag uppskattat antalet närvarande till 50-60 och FPSen var 60 innan, under och efter eventet.

Tror det skall bli intressant att köra ESO för de skryter ju med att deras spel kommer stödja 100 pers samtidigt utan några performance drops.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Lycka till att inte få FPS drops i storstäder som Orgrimmar och Stormwind och allt vad det nu heter i andra MMO's.

F.Ö så är det som andra redan sagt, tungt på processorn och inte lika tungt på grafikkortet. Det är därför många WoW-gamers som jag känner inte byter upp sina gamla grafikkort, utan oftare processorer.