Intel Haswell med GT3E och L4-cacheminne fastnar på bild

Permalänk
Melding Plague

Intel Haswell med GT3E och L4-cacheminne fastnar på bild

Processortillverkaren Intel inleder leveranserna av de första processorerna med arkitekturen Haswell. En av dessa är en variant med grafikdelen GT3E och inbyggt minne.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt egentligen att grafikkärnorna tar större plats än processorkärnorna, i en processor som först och främst används för processorberäkning

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Inaktiv

Jacob du är suverän!

Permalänk
Entusiast

Oj, jag som fattat det som att L4 skulle sitta utanför kapseln och att det var därför det behövde köra BGA. Vad har de nu för motivering annat än pengar och storlek?

Läste något om att de ska gå över till en tick-tock-strategi även för BGA och LGA så den ena inte kommer finnas i LGA. Någon som hört något mer om det?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det ska bli kul att se vad dessa går för men måtte Intel skärpt till sig vad gäller sina grafikdrivrutiner!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Hur stark är grafikken i en Haswell?
Är den starkare än ett GeForce 8600?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Hur stark är grafikken i en Haswell?
Är den starkare än ett GeForce 8600?

Det påstås vara ungefär likvärdigt med ett Geforce GT 650M. Källa. Så ja, det kommer vara starkare/snabbare.

Permalänk
Medlem

Vilken härlig tekniksommar det kommer bli.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Suck på allt detta snack om grafikdelen i Haswell.
Jag bryr mig absolut noll om den inbyggda grafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Suck på allt detta snack om grafikdelen i Haswell.
Jag bryr mig absolut noll om den inbyggda grafiken.

Tur att du inte styr över nyhetsflödet. Intel är den största leverantören av grafikkretsar, så att veta vad de gör är intressant. Integrerade grafikkretsar är vad som är hett just nu, särskilt med AMDs satsningar och PS4.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Processortillverkaren Intel inleder leveranserna av de första processorerna med arkitekturen Haswell. En av dessa är en variant med grafikdelen GT3E och inbyggt minne.

Läs artikeln

Skrivet av Klappa:

Jacob du är suverän!

Det tycker inte jag. Vad är suveränt? Att länka till VR-Zone? Källorna borde lyftas fram tydligare, likt Anandtech som har "Source: VR Zone" i slutet av sin rapportering.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot detta. Om GPU är så pass snabb att den matchar ett 650m så kommer det att fungera att lira SC2 med enbart det integrerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Helt sjukt egentligen att grafikkärnorna tar större plats än processorkärnorna, i en processor som först och främst används för processorberäkning

Har du sett bilder på hur telefon SoCarna ser ut

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Skrivet av adamq10:

Tur att du inte styr över nyhetsflödet. Intel är den största leverantören av grafikkretsar, så att veta vad de gör är intressant. Integrerade grafikkretsar är vad som är hett just nu, särskilt med AMDs satsningar och PS4.

Med tanke på det låga antalet nyhetskommentarer om denna nyhet så är du i minoritet.

Permalänk
Medlem

Det säger väl sig självt att det är intressant vad den största leverantören av grafikkretsar har för sig.

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Det säger väl sig självt att det är intressant vad den största leverantören av grafikkretsar har för sig.

Du är också i minoritet då, grattis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Du är också i minoritet då, grattis.

Jag tycker också det är intressant, men det innebär inte att jag per automatik kommenterar det, men nu blev jag tvungen p.g.a en korkar kommentar!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K