[Arma2/DayZ] Hjälp med att konfigurera/förbättra servern

Permalänk
Medlem

[Arma2/DayZ] Hjälp med att konfigurera/förbättra servern

Håller detta kort.

Hej, har nyligen startat upp en privat Day-Z server.
Och söker nu någon som kan hjälpa till att fixa lite inställningar och annat rörande spelservern. [Auto restart / Loadouts / Auto spawn på sprängda fordon? / Rensa fordon som inte använts på x dagar / Start bild mm]
Då jag själv är ganska ny på det hela så har jag inte koll på allt samt att man inte har obegränsat mer tid, därför det skulle va bra med en extra hand!

länk och uppmaning tilll PM bortredigerat /mod
Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

http://www.dayzcc.tk/ funkar bra till det mest basic

Jag kör det på min serverdator, väntar dock med att Origins filerna ska släppas. Gör sitt jobb, enkelt att jobba med. Man får med en loadout generator med

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseiio:

http://www.dayzcc.tk/ funkar bra till det mest basic

Jag kör det på min serverdator, väntar dock med att Origins filerna ska släppas. Gör sitt jobb, enkelt att jobba med. Man får med en loadout generator med

Har redan testat den
Kör med navicat som jag anslutit med till servern, så kan man andra allt skit där mm

Vet de flesta "verktygen" men vet inte hur man ändrar allt jag vill ändra :/
Tror jag fått till en custom loadout iallafall

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Kör du MySQL?

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseiio:

Kör du MySQL?

yes

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Solding:

Håller detta kort.

*Tråd flyttad till rätt forumdel*

Jag passade även på att redigera bort länken till din servertråd då det klassas som marknadsföring, samt uppmaningen till att användare ska PMa dig. Forumet är till för diskussioner och att uppmana folk att skicka ett PM istället för att skriva ett inlägg ger ingen vidare bra plattform för diskussioner.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

*Tråd flyttad till rätt forumdel*

Jag passade även på att redigera bort länken till din servertråd då det klassas som marknadsföring, samt uppmaningen till att användare ska PMa dig. Forumet är till för diskussioner och att uppmana folk att skicka ett PM istället för att skriva ett inlägg ger ingen vidare bra plattform för diskussioner.

Okej, Vet faktiskt inte ens varför jag skrev att folk skulle skicka ett PM Får skylla på att jag va trött.
Men tack för påpekandet ska komma ihåg detta till nästa gång

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com