Permalänk
Medlem

Köpråd Tier 8?

Under helgens begivenheter tänkte jag kosta på mig två nyförvärv: en TD och "något annat".
Är det någon av nedanstående vagnar som ni kan rekommendera (eller avråder ifrån)?

TD

  • T28 Prototype

  • ISU-152

  • SU-101

  • AMX AC Mle.1948

  • Jagdpanther II

"Den andra"

  • M26 Pershing

  • Panther II

Permalänk

Ladda ner testklienten och pröva dem själv. Kan rekommendera nya Indien-panzer som kommer i 8.5, betydligt roligare att spela med än t.ex. Panther II:an, får se hur det blir när patchen kommer.

Permalänk
Medlem

Jag skulle antanligen tagit ISU-152 och Pershing. Har ej kört dem själv men efter vad jag sett är de båda mycket roliga.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk

Jag hade tagit acmle1948 och klart panther II

Permalänk
Medlem

ISU helt klart. Att one-shotta scouts och tvåshotta Types samt skrämma slag på alla andra med ett enda skott är hilarious. BL-10an är aaawesome.
Den andra skulle bli Pershing då Panthern är svårkörd i jämförelse.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Har du en 60k free exp att avvara så kör på ISU-152. Skulle inte gjort det annars då grinden till BL-10 hörs ska vara en av dem värsta man kan göra.

Ingen aning själv då jag freexpade.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Har du en 60k free exp att avvara så kör på ISU-152. Skulle inte gjort det annars då grinden till BL-10 hörs ska vara en av dem värsta man kan göra.

Ingen aning själv då jag freexpade.

Inte så farligt egentligen då man får med sig ML-20S sedan tidigare och den fungerar om än något sämre mot de högre tiers man möter. På det hela så har vi ju nu många flera high tier scouts att brassa 700 dmg HE på så jag tror t.o.m. att det kan vara enklare nu än tidigare med den grinden.
Hade ivf själv inga jätteproblem.

EDIT: Ser att peeps rekommenderar att köra 122mm. Varför då? Man pennar inte tillräckligt ofta på avstånd om man ens träffar. Är man för nära så gör man för lite dmg för att kunna kompensera för att vara vek i skinnet. Kör på 152an säger jag, den var bra tidigare och är helt ok fortfarande.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Pershing, sen så är jag kluven mellan T28 prot. och ISU...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Inte så farligt egentligen då man får med sig ML-20S sedan tidigare och den fungerar om än något sämre mot de högre tiers man möter. På det hela så har vi ju nu många flera high tier scouts att brassa 700 dmg HE på så jag tror t.o.m. att det kan vara enklare nu än tidigare med den grinden.
Hade ivf själv inga jätteproblem.

EDIT: Ser att peeps rekommenderar att köra 122mm. Varför då? Man pennar inte tillräckligt ofta på avstånd om man ens träffar. Är man för nära så gör man för lite dmg för att kunna kompensera för att vara vek i skinnet. Kör på 152an säger jag, den var bra tidigare och är helt ok fortfarande.

Har som sagt ingen aning. Men nog vill man ha den kraften 152mm'an har på den tanken då man måste vara så pass långt bort och passiv. När man väl kan skjuta nån vill man ha resultat. Kan inte bestämma mig för om jag älskar eller hatar den trots 150+ games :S

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Under helgens begivenheter tänkte jag kosta på mig två nyförvärv: en TD och "något annat".
Är det någon av nedanstående vagnar som ni kan rekommendera (eller avråder ifrån)?

TD

  • T28 Prototype

  • ISU-152

  • SU-101

  • AMX AC Mle.1948

  • Jagdpanther II

"Den andra"

  • M26 Pershing

  • Panther II

T28 Prot är en snigel, arty äter dig om du står galet och räkna med att en hit lämnar dig med 0 hp eller 2hp. Väldigt fin RoF med sista kannonen. Du kan inte tanka nån som förstår sig på att skjuta på ditt torn. Studsar ganska okej om man vinklar övriga kroppen.

ISU-152 är en sölig val, ganska snabb framåt dock, som nyser till med sin BL-10 och deletar i princip vad som helst som står framför, BL-10 har dock sitt eget humör och kan bestämma sig för att skjuta nån annanstans. Dåligt med plåt på den här manicken.

JP2 hade jag aldrig tagit över en Ferdi.

Panther II är skoj om man nu skippar den där biten du gör med en US/Ryss/Kines tank. Panther II ska man vara en support tank med och snipra. Nog för att den kan också glänsa i samma roll som de andra med. tanksen men den är fortfarande för seg och stor för jobbet egentligen.

Permalänk
Medlem

Tack för era förslag, dock kände jag att det inte fanns två "solklara" kandidater.
Så jag valde mina två vagnar utifrån hur bra jag hade lyckats med "vagnen innan".

Det bidde en...

  • SU-101

  • M26 Pershing

Happy hunting och lycka till i helgen bland alla "weekend-warriors" som kommer spamma hur stor "n00b" alla andra är...

Permalänk
Medlem

Mycket avgör ju hur och vad man vill själv vill lira.

I World of Tanks så får man lira en genomrutten tank ett tag för att ta sig till godbitarna, ibland. T ex scout klassade tanks passar inte mig för fem öre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Mycket avgör ju hur och vad man vill själv vill lira.

I World of Tanks så får man lira en genomrutten tank ett tag för att ta sig till godbitarna, ibland. T ex scout klassade tanks passar inte mig för fem öre.

Du har så rätt, själv har jag nog svårast för autoloaders, kan inte lära mig att tajma magasinladdningen på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

AC MLE 1948 ska vara riktigt bra, annars är jag rätt glad i mediums, Panther 2 eller M26.

Permalänk
Medlem

SU-101 är riktigt rolig, och har en underbar kanon. riktigt skön DPM. =0) en av mina favvoriter!

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]