Markosgames är igång igen, denna gång med multimediashopen.com

Permalänk
Medlem

Markosgames är igång igen, denna gång med multimediashopen.com

Ville bara varna för att Markosgames är igång igen. Lurades förra året av denna skojare och efter många långa utdragna månader av lögner och löften så orkar jag inte längre. Nu är det en polissak och jag får acceptera att mina pengar är borta. Men vill varna andra.

Chippade en xbox hos honom förra året. Hämtade boxen och betalade några dagar senare, men när jag kom hem så var inget gjort. Kontakt fick man bara om man hotade med polisanmälen. Att ringa, mejla eller använda formuläret på hemsidan var meningslöst. De gånger jag ändå fick kontakt med honom så var han full av ursäkter och skyllde på andra, men lovade att han skulle komma förbi med pengarna. Nu har jag väntat fyra eller fem gånger på att han skall dyka upp vid tidsbestämda tillfällen utan att något hänt.

Så en varning!!! Undvik att handla från honom.

Permalänk
Medlem

Då ska vi kolla upp detta.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag känner igen designen på den där sidan från en annan sida

Permalänk
Medlem

Hittar inte Multimediashopen på allabolag?

Däremot hittar man en förjävla många gamla trådar från 05-07 om hur de scammat sina kunder. Hur många som var riktiga scam har jag inte satt mig i.

Någon mer som vet något?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Om det nu är så att dom sköt sig dåligt under det gamla namnet så förstår jag verkligen inte varför dom går ut med att dom bytt namn från markosgames till multimediashopen på facebook

Permalänk
Medlem

Domänamnet är i alla fall kvar. Går man till http://www.markosgames.com/ så kommer man till multimediashopen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tja dessvärre är dummerjönsen avstängd så inga underhållande upptåg från honom inte

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Har också haft med honom att göra, slutade med att jag satt på hans andra jobb i 4 timmar och väntade på honom. Och fick väl typ göra detta i 2 dagar för att han skulle ge tillbaka min xbox som han hade pajat när jag ville ha tillbaka den.

Hade inte killen näringsförbud eller nåt sånt?

Permalänk
Medlem

Tyvärr går det ju inte göra något åt detta samhällsproblem som gång på gång lurar kunder. Det är väl det han lever för, och han inser att han kan bete sig hur som helst och klara sig.

Han borde får stå på ett torg och skämmas tycker jag iallafall

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Tyvärr går det ju inte göra något åt detta samhällsproblem som gång på gång lurar kunder. Det är väl det han lever för, och han inser att han kan bete sig hur som helst och klara sig.

Han borde får stå på ett torg och skämmas tycker jag iallafall

Klart det går att göra något åt, tyvärr är alternativen olagliga...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan ett nyreggat konto kommer in och höjer butiken till skyarna?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Sötast

Haha, en sann klassiker i repris!

Permalänk
Medlem

Gosse! Att folk orkar hålla på och försöka alltså! Ska se till att hålla mig borta från honom!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Llängst ner på sidan står det "© 2011 Marko's Games"

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli kommentera men det står man handlar med okunnig personal.

http://www.multimediashopen.com/index.php?route=information/i...

Citat :
Kunden i fokus
Vi bäst på att pressa priser men vad är priset om inte kunden är nöjd. Med hela 15 års erfarenhet inom Mobiltelefoni och Tv-spel så kan vi redan skriva att vi har svaret på din frågor. Det bäddar för att du inte bara köper en produkt med okunnig personal. Du köper den med allt ifrån service, support, lånekonsoler / lånetelefoner. Ja vi tar även hant om konkurrenternas kunder. Vi vill även tilläga att när du handlar hos Multimediashopen så strävar vi för att du som kund skall vara nöjd till 100%

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Permalänk
Medlem

Ha! , roligt Markos..YOU NO GIEF UP?! , aja...tycker bara synd om hans grymt dåliga namn samt att han inte
fattar att han inte ska ha med elektronik att göra

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppen:

Kan inte låta bli kommentera men det står man handlar med okunnig personal.

http://www.multimediashopen.com/index.php?route=information/i...

Citat :
Kunden i fokus
Vi bäst på att pressa priser men vad är priset om inte kunden är nöjd. Med hela 15 års erfarenhet inom Mobiltelefoni och Tv-spel så kan vi redan skriva att vi har svaret på din frågor. Det bäddar för att du inte bara köper en produkt med okunnig personal. Du köper den med allt ifrån service, support, lånekonsoler / lånetelefoner. Ja vi tar även hant om konkurrenternas kunder. Vi vill även tilläga att när du handlar hos Multimediashopen så strävar vi för att du som kund skall vara nöjd till 100%

Måste bara få höra efter, det här med "Vi bäst på..". Hur är det, är dom flera i "firman", eller är det bara en person som försöker driva verksamheten men ändå kallar sig för "vi" för att det ska låta bra ?
Kanske inte någon stor sak i sig, men jag kände bara att jag var tvungen och fråga.

Och sen, det ska väl ändå stå "Vi är bäst på att pressa priser men vad är priset om inte kunden är nöjd." Eller ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Måste bara få höra efter, det här med "Vi bäst på..". Hur är det, är dom flera i "firman", eller är det bara en person som försöker driva verksamheten men ändå kallar sig för "vi" för att det ska låta bra ?
Kanske inte någon stor sak i sig, men jag kände bara att jag var tvungen och fråga.

Och sen, det ska väl ändå stå "Vi är bäst på att pressa priser men vad är priset om inte kunden är nöjd." Eller ?

"Express reparation"
"Kostnadfri"
"låne telefon"

http://www.multimediashopen.com/index.php?route=product/categ...

Tja, vad ska man säga

Dock var det en halvrolig beskrivning av SGS3. Han lär ha skrivit det själv antar jag?
http://www.multimediashopen.com/index.php?route=product/produ...
"Inte på skoj utan för att det är väldigt kul" :>

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

"Express reparation"
"Kostnadfri"
"låne telefon"

http://www.multimediashopen.com/index.php?route=product/categ...

Tja, vad ska man säga

Dock var det en halvrolig beskrivning av SGS3. Han lär ha skrivit det själv antar jag?
http://www.multimediashopen.com/index.php?route=product/produ...
"Inte på skoj utan för att det är väldigt kul" :>

herregud..människan..att han inte skäms :S , "Paypal verified" märket borde man inte kunna trycka på den för att bli ledd till en paypal sida ? , det är ju bara en bild här >>

"Try n buy i Göteborg

Vi kör ut din beställning inom 24 timmar samt installerar och testar varan på plats. Detta frakt alternativ är helt kostnadsfritt för dig som bor i Göteborg med omnejd. OBS att detta erbjuder vi endast vid köp av konsoler och tillbehör samt avhämtning av konsoler för modifikation eller reparation av mobiltelefoni. Betalning sker kontant vid leverans." låter jätte bra men så grymt oseriöst..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppen:

Kan inte låta bli kommentera men det står man handlar med okunnig personal.

http://www.multimediashopen.com/index.php?route=information/i...

Citat :
Kunden i fokus
Vi bäst på att pressa priser men vad är priset om inte kunden är nöjd. Med hela 15 års erfarenhet inom Mobiltelefoni och Tv-spel så kan vi redan skriva att vi har svaret på din frågor. Det bäddar för att du inte bara köper en produkt med okunnig personal. Du köper den med allt ifrån service, support, lånekonsoler / lånetelefoner. Ja vi tar även hant om konkurrenternas kunder. Vi vill även tilläga att när du handlar hos Multimediashopen så strävar vi för att du som kund skall vara nöjd till 100%

Hahaha, älskar den här biten i citatet:

Citat:

Det bäddar för att du inte bara köper en produkt med okunnig personal.

PS. Finns inte ens en kontaktsida, vilket också får många köpare att tänka om då det krävs att det finns en kontaktformulär nånstans alternativt adress dit man kan skicka frågor, men här finns ingenting sådant alls. DS.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Vill minnas likt andra att han har näringsförbud.
Är det därför en sida riktad till privatpersoner saknar all relevant företagsinfo som man MÅSTE skriva ut?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Skrämmande att ni beställer något från honom.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem
Skrivet av semmel:

Skrämmande att ni beställer något från honom.

Du kanske ska läsa tråden en gång till om du seriöst tror att någon handlar hos honom?

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

"Express reparation"
"Kostnadfri"
"låne telefon"

http://www.multimediashopen.com/index.php?route=product/categ...

Tja, vad ska man säga

Dock var det en halvrolig beskrivning av SGS3. Han lär ha skrivit det själv antar jag?
http://www.multimediashopen.com/index.php?route=product/produ...
"Inte på skoj utan för att det är väldigt kul" :>

Jag förstår inte hur någon skulle kunna beställa något från en sida med invandrarsvenska som beskrivning. Så jäkla oprofessionellt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qrush:

Du kanske ska läsa tråden en gång till om du seriöst tror att någon handlar hos honom?

Tyvärr finns det alltid någon oinsatt som blir lurad.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2