Nvidia kontrar – Metro: Last Light till Geforce GTX 660 och bättre

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Nvidia kontrar – Metro: Last Light till Geforce GTX 660 och bättre

Det blir spel på köpet när Nvidia drar igång en ny kampanj för att locka gamers till att uppgradera. Metro: Last Light medföljer utvalda grafikkort i Geforce-serien.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2007

Typiskt att alla dessa promotions från Nvidia och AMD kommer EFTER man inhandlat ett kort... -.-

RTS :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Alltså, är det bara jag eller skulle det inte vara bättre om man drog av spelets kostnad från grafikkortets pris istället? Skulle göra det mycket mer attraktivt tycker jag, då kunde jag spenderat pengarna på saker jag själv vill ha istället. ^^

Men men, det lär väll aldrig hända.

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av zelxi:

Typiskt att alla dessa promotions från Nvidia och AMD kommer EFTER man inhandlat ett kort... -.-

Kanske detta gäller?
"och inte bara med nyinköpta grafikkort. Även befintliga kunder kan ta del av erbjudandet."

Skrivet av Shockwave:

Alltså, är det bara jag eller skulle det inte vara bättre om man drog av spelets kostnad från grafikkortets pris istället? Skulle göra det mycket mer attraktivt tycker jag, så kunde jag spenderat pengarna på att köpa ett spel jag själv vill ha istället. ^^

Men men, det lär väll aldrig hända.

Att tänka på är att AMD och Nvidia får mycket låga priser per spel, så egentligen påverkar det knappt priset alls.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Marcusk:

Kanske detta gäller?
"och inte bara med nyinköpta grafikkort. Även befintliga kunder kan ta del av erbjudandet."

Att tänka på är att AMD och Nvidia får mycket låga priser per spel, så egentligen påverkar det knappt priset alls.

Jo det är väll sant. Antagligen eftersom att speltillverkarna får extra marknadsföring "gratis" av Nvidia när de packar in det med grafikkortet och går ut med nyheterna. Men jag skulle nog ändå ta pengarna då spelet inte intresserar mig alls.

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Bra försök, men klår fortfarande inte AMD's bundle.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Maj 2009

Snart behöver man väl inte köpa spel alls, köp ett grafikkort du vill ha, få alla spel med, simpelt!

Windows 8 x64 | i7 2600k Stock @ 1.05V | P8P67-M Pro | Vengeance LP 1600MHz | Samsung 840 Pro + Crucial C300 64GB | R9 290 @ 1122MHz | Newton R2 650W | Define Mini | Y500 Laptop (650M SLI)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Marcusk:

Kanske detta gäller?

Det syftar dock på AMDs kampanj.

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Så nu har Nvidia ett bra spel på sin sida...

Inget slår Never Settle ^^ (även fast jag inte kunde tadel av den själv)

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010

Riktigt taggad inför Last Light faktiskt, få spel med sån atmosfär som i Metro 2033, och trailern ger mig gåshud.

EVGA GTX 1080 Ti | 4790K @4,8GHz | Fractal Design Celsius S24 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair SF450 | 3TB HDD | 120 & 1050 GB SSD | Fractal Design Define Nano S | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Marcusk:

Kanske detta gäller?

Fast det gäller bara för dem som som redan har tillgång till "Never Settle".

RTS :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007

I slutänden så är det vi grafikkortsköpare som får betala räkningen ändå, varken Nvidia eller AMD får spelen gratis av spelindustrin väl?

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011

Är det bara jag som finner det lite lätt komiskt att AMD har Far Cry och Nvidia Metro, borde det inte vara tvärt om med tanke på vilka grafikkort som spelen är bäst på? Eller kanske är ett sätt att få AMD-ägare att spela Far Cry och vice versa

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2013

Blir perfekt för mig som ska köpa nytt

| PC | MSI Z77A-G43 | i5 3570K | Corsair Vengeance 8gb | MSI GeForce GTX 660 TwinFrozr III | Fractal Design Define R4 | XFX Core Edition PRO550W | WD Blue 1TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av skog1s:

I slutänden så är det vi grafikkortsköpare som får betala räkningen ändå, varken Nvidia eller AMD får spelen gratis av spelindustrin väl?

De får spelkoderna för en mindre summa pengar än vi konsumenter skulle betala just för själva spelet. Det rör sig kanske om 1 dollar per spel eller liknande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av skog1s:

De får nog någon slags bulkrabatt Säkert inser också spelutvecklarna att detta blir "garanterat sålda exemplar" och att många som köper grafikkorten annars kanske inte skulle köpt just deras spel ändå.

i9-7920X Delid 4.7 GHz | 32GB DDR4 3200 MHz | ASUS WS X299 PRO | Geforce GTX 1080 Ti | 500GB NVMe + 2x 500GB SATA SSDs | Philips 40" 4K-skärm, 2x HP Z27n 1440p-skärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Hela Nvidias in-game-credits eller vad det nu hetet känns så paas mycket krångligare än AMD's dito

Skickades från m.sweclockers.com

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orilla
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Teddis:

De får nog någon slags bulkrabatt Säkert inser också spelutvecklarna att detta blir "garanterat sålda exemplar" och att många som köper grafikkorten annars kanske inte skulle köpt just deras spel ändå.

Det är nog så att F2P spelen ser det som reklam och ger de kraftigt reducerade priser på kupongerna, skulle gissa på 50-75%

You have earned my respect and my friendship.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Bakgrund:

Bra försök, men klår fortfarande inte AMD's bundle.

Klart de gör, Metro är ju ett bättre spel :3 Ja jag är ett METRO fan...

Fan jag som redan har kort:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Hagge:

Klart de gör, Metro är ju ett bättre spel :3 Ja jag är ett METRO fan...

Fan jag som redan har kort:(

Köp ett till och kör tri-sli, skadar ju aldrig med mer hästar.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Marcusk:

Kanske detta gäller?

Jag fick ingen kupong när jag köpte mitt andra GTX680 iaf

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Bakgrund:

Köp ett till och kör tri-sli, skadar ju aldrig med mer hästar.

Hahaha så sant så

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Teddis:

Jo, det är ju självklart att dom får rabatt. Och det är det jag menar med att vi grafikkortsköpare som får betala räkningen i slutändan!

Kanske inte i "denna serien/familjen grafikkort" men kanske i nästa.

Hur som helst så ska räkningen betalas, och det är vi grafikkortsköpare som är dom stora förlorarna.

Köp bla bla bla och få bla bla bla på köpet, har man varit med om innan!

Klart som f*n att det kommer påslag.

Ingenting är gratis, alla vill tjäna pengar, så är det bara!!

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2010

Hoppas dock att AMDs grafikkort blir bättre optimerade Föredrar AMD. Men ska när metro har släpps så ska det inhandlas ett nytt kort tror jag Om Nvidia blir bättre optimerat så blir det troligen ett GTX680.

Eller ska man vänta tills nästa serie?

Gigabyte GA-X99-UD5 WIFI - Intel Core i7 5820K - Ballistix 16GB DDR4 4x4 2400MH - LEPA G1000-MB 80+ Gold - Samsung 850 EVO 500GB - Noctua D15 - Phanteks Enthoo Luxe - GTX970 - AOC g2770Pqu - Corsair K70 RGB - Razer Mamba 2012 4G - SteelSeries QcK+ - Roccat KAVE XTD 5.1 -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Jan 2013

Då var det ju tur att man har tankar på att uppgradera snart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Det här känns inte bra, förhoppningsvis så blev det inget lurt som det blev med Crysis 2 och HAWX 2.
För er som undrar så kan ni googla runt eller hämta hem GPU PerfStudio för att få en bra titt på deras tessellation.

EDIT: ja, jag är en väldigt negativ människa som brukar anta det värsta.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Betydligt bättre än den patetiska bundlingen med låtsaspengar till F2P-titlar men fortfarande inte i närheten av någon Never Settle-bundling.

Skrivet av skog1s:

Jo, det är ju självklart att dom får rabatt. Och det är det jag menar med att vi grafikkortsköpare som får betala räkningen i slutändan!

Hur som helst så ska räkningen betalas, och det är vi grafikkortsköpare som är dom stora förlorarna.

Nej, dessa licenser är som redan nämnts väldigt billiga. Priset hade inte skiljt något nämnvärt ändå (jämför med modeller som inte får bundlade spel exempelvis).

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland / Kiruna
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av zelxi:

Bara ett?

Tänk vi som köpte minst 2!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av skog1s:

Det här visar snarare på hur otroligt viktigt det är att vi inte hamnar in en situation där t.ex. Nvidia är de enda som utvecklar grafikkort. Konkurrens är skitviktigt.

Tanken med marknadsföring som den här är dessutom inte att vi ska få "deals" utan att de ska sälja större kvantiteter och locka folk som sitter och väntar på nästa generation . Att de "bundlar" spel och inte sänker priserna på korten är för att de lätt ska kunna sälja korten för liknande priser igen senare utan att behöva höja priset, vilket lätt skulle kunna resultera att folk vägrar köpa förrän nästa kampanj.

Det här är skitbra för alla, oroa dig inte!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av zelxi:

Ungefär en vecka efter jag köpte mitt GTX 670 så kom kampanjen där man skulle få Assassins Creed... Alltid!