Corsair lanserar Vengeance K70 med Cherry MX Red och bakgrundsbelysning

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av honestjack:

Corsair kommer tyvärr inte med något tenkeyless. Bli bara ett större http://www.corsair.com/us/k95/

Håll ut några månader till!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av honestjack:

Tror att rek-priset ligger på 900. Men med tanke på marknaden och hur branschen ser ut lär det gå ner till 800 +/-..

Beställde i alla fall ett mattsvart nu från NetOnNet för 899kr nyss. Kanske förlorade någon 50 lapp men det kliade i fingrarna! :]

Rekpris i Sverige kommer att vara 1195 SEK och inget annat. Att MSRP i USA är ett visst dollarbelopp betyder dessvärre inte att man kan multiplicera det med dagens dollarkurs. Vi lever med helt olika momspålägg mm i Sverige. Pressreleasen nämner endast MSRP i USA, precis som de flesta bolag skriver i sina pressreleaser. Då detta tangentbord är mer påkostat än K60 blir också prislappen en smula högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Håll ut några månader till!

Hej Corsair!
Kan ni svara på frågan jag ställde tidigare; vad switchen på baksidan är till för?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Håll ut några månader till!

Kan man ta det som att Corsair har en mindre variant på gång mot en svenska marknaden?

Det jag letar efter är ett tangentbord under 1200 sek, utan numpad, inga jobbiga lampor, clean layout och helst med blanka tangenter (inget måste) som följer ISO standard på knpparna (typ deal breaker, alltså att den använder sig av standard cherry MX så efter marknads caps lätt går att byta ut).

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Det jag letar efter är ett tangentbord under 1200 sek, utan numpad, inga jobbiga lampor, clean layout och helst med blanka tangenter (inget måste) som följer ISO standard på knpparna (typ deal breaker, alltså att den använder sig av standard cherry MX så efter marknads caps lätt går att byta ut).

Tangentbord som ska gå att sälja till mer än en bråkdel av marknaden kommer inte att passa allt det. Vill man ha väldigt specifikt så får man nog räkna att betala premium också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tangentbord som ska gå att sälja till mer än en bråkdel av marknaden kommer inte att passa allt det. Vill man ha väldigt specifikt så får man nog räkna att betala premium också.

Finns redan två (CoolMaster stealth, WASD keyboards v2) och två tillverkar (Filco / Ducky) som har MÅNGA versioner av det jag vill ha men som avviker. Både CM och WASD tar under 1200 (med frakt) medan Filco och Ducky tar ungefär det priset.

Så jag anser det helt rimligt

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

MÅNGA versioner av det jag vill ha men som avviker.

...då är det ju inte det som du vill ha, eller hur?
När man har så specifika krav som du har blir man tvungen att ge avkall på någonting, tror att det är mer eller mindre omöjligt att undvika någon liten kompromiss.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

...då är det ju inte det som du vill ha, eller hur?
När man har så specifika krav som du har blir man tvungen att ge avkall på någonting, tror att det är mer eller mindre omöjligt att undvika någon liten kompromiss.

Inget som är deal breaker, CM storm behöver bara målas om så är det perfekt och långt under budget (även med custom caps)!
Ducky har ett (DK9087 G2 Pro) som fyller allt utom caps (och blir för dyrt med caps)
Filco har ett (Majestouch Tenkeyless) som fyller allt utom caps och (Majestouch Ninja) som fyller allt i princip (men båda blir för dyra med caps).

Eftersom tillverkare kan beställa "caps" utan tryck så borde det vara ett logiskt alternativ. Thats all.

Mina krav: Clean design (inga stora märken), inge num pad, röda eller svarta brytare, Cherry MX standard ISO layout och inga custom skruvar som håller ihop det.
Helt klart rimliga krav när man är redo att betala över 1200kr för ett tangentbord, IMO!

Edit: jag har som sagt redan hittat det jag kommer köpa, men det dröjer innan det släpps. Bild: http://www.wasdkeyboards.com/media/v2-side.jpg

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ZaInT:

Hej Corsair!
Kan ni svara på frågan jag ställde tidigare; vad switchen på baksidan är till för?

The BIOS switch turns down the polling rate and turns off the 20KRO as well at it’s lowest setting. It is only there to address any compatibility issues people might bump into.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av GenKaan:

Kan man ta det som att Corsair har en mindre variant på gång mot en svenska marknaden?

Det jag letar efter är ett tangentbord under 1200 sek, utan numpad, inga jobbiga lampor, clean layout och helst med blanka tangenter (inget måste) som följer ISO standard på knpparna (typ deal breaker, alltså att den använder sig av standard cherry MX så efter marknads caps lätt går att byta ut).

Har inte så mycket info om det ännu som jag kan gå ut med. Men det kommer att se ut som ett K70 utan numpad. Med andra ord i aluminium som resten av Vengeance serien. Troligtvis ingen backlight men det återstår att se. Om det blir backlight är den ju alltid justerbar och går även bra att stänga av.
Det kommer bli Cherry MX, men INTE röd på det tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Har inte så mycket info om det ännu som jag kan gå ut med. Men det kommer att se ut som ett K70 utan numpad. Med andra ord i aluminium som resten av Vengeance serien. Troligtvis ingen backlight men det återstår att se. Om det blir backlight är den ju alltid justerbar och går även bra att stänga av.
Det kommer bli Cherry MX, men INTE röd på det tangentbordet.

Mycket intressant

Röda brytare är inte ett måste, men det får inte vara blå eller gröna (flickvän skulle döda mig). Bruna och Svarta går fint.
Aluminium kan bli sjukt snyggt, så länge man kan stänga av backlights så är det ingen deal breaker.

Har ni funderat något över o-ringar? Alltså ringar för att dampa ljud och ändra motstånd / känsla när man bottnar?
Tex: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/cherry-mx-rubber-switc...

Har själv ett kit där jag testat dom på olika brytare, måste säga att jag är mäkta imponerad och kommer köpa det till alla eventuella tangentbord i framtiden!

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av honestjack:

Tror att rek-priset ligger på 900. Men med tanke på marknaden och hur branschen ser ut lär det gå ner till 800 +/-..

Beställde i alla fall ett mattsvart nu från NetOnNet för 899kr nyss. Kanske förlorade någon 50 lapp men det kliade i fingrarna! :]

Hej, Har netonnet kontaktat dig angående förhandsbokningen/beställningen för nu när jag kollar på netonnet så kostar den 1195kr istället för 899kr. Vet du ifall du lär få den för 899kr eller 1195, du kanske inte vet detta men tänkte ändå att man kan fråga :).
Edit: Ok, skrollade upp och såg att Corsair har redan svarat på detta i kommentarerna ovan - rek pris på 1195kr.

Läste corsairs svar ovan
Visa signatur

GPU: 1050ti| CPU: Ryzen 7 3700x | Mobo: MSI B450 Tomahawk MAX | RAM: G.Skill FlareX 16GB | CPU kylare: Corsair H100i | Lagring: 32 TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Håll ut några månader till!

Gäller det även de som vill se fler alternativ av brytare? Tex bruna.

Visa signatur

PC1: i5 3570k - GTX670 - Crucial m4 256GB - 16GB HyperX - Define R4 - MSI Z77A-G43 - XFX 550W - 2TB+1TB WD Kringsutrustning: 24" Asus 144hz VG248QE | Corsair Vengence K60 | Zowie EC1 | Razer Blackshark | Logitech G930 PC2: i7 2600k, 8GB HyperX, Crucial m4 128GB, Gigabyte H67A-UD3H-B3, 1TB HDD, DVD, Corsair 550W, NZXT **Säljes** GTX670 3v. | Benq 24" 120hz *NY* | Corsair K60 & Steelseries tangentbord | Audics 5.1 Högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av blz-:

Gäller det även de som vill se fler alternativ av brytare? Tex bruna.

Från svar på annan plats;

"Det kommer bli Cherry MX, men INTE röd på det tangentbordet."
#13395901

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Från svar på annan plats;

"Det kommer bli Cherry MX, men INTE röd på det tangentbordet."
#13395901

Jag skulle varit tydligare, syftade på deras tangentbord generellt. Själv är jag inte intresserad av TKless utan isf K70. Men just att modellerna går att få med olika brytare efter kunders olika preferenser.

Visa signatur

PC1: i5 3570k - GTX670 - Crucial m4 256GB - 16GB HyperX - Define R4 - MSI Z77A-G43 - XFX 550W - 2TB+1TB WD Kringsutrustning: 24" Asus 144hz VG248QE | Corsair Vengence K60 | Zowie EC1 | Razer Blackshark | Logitech G930 PC2: i7 2600k, 8GB HyperX, Crucial m4 128GB, Gigabyte H67A-UD3H-B3, 1TB HDD, DVD, Corsair 550W, NZXT **Säljes** GTX670 3v. | Benq 24" 120hz *NY* | Corsair K60 & Steelseries tangentbord | Audics 5.1 Högtalare

Permalänk
Skrivet av Sugu:

Hej, Har netonnet kontaktat dig angående förhandsbokningen/beställningen för nu när jag kollar på netonnet så kostar den 1195kr istället för 899kr. Vet du ifall du lär få den för 899kr eller 1195, du kanske inte vet detta men tänkte ändå att man kan fråga :).
Edit: Ok, skrollade upp och såg att Corsair har redan svarat på detta i kommentarerna ovan - rek pris på 1195kr.

Ursäkta lite sent svar. Dom har inte kontaktat mig och jag behöver inte betala mer än 899 då det är priset som visas vid beställning/köp som räknas.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av GenKaan:

Mycket intressant

Röda brytare är inte ett måste, men det får inte vara blå eller gröna (flickvän skulle döda mig). Bruna och Svarta går fint.
Aluminium kan bli sjukt snyggt, så länge man kan stänga av backlights så är det ingen deal breaker.

Har ni funderat något över o-ringar? Alltså ringar för att dampa ljud och ändra motstånd / känsla när man bottnar?
Tex: http://www.wasdkeyboards.com/index.php/cherry-mx-rubber-switc...

Har själv ett kit där jag testat dom på olika brytare, måste säga att jag är mäkta imponerad och kommer köpa det till alla eventuella tangentbord i framtiden!

Om vi säger som såhär, det blir inte blåa eller gröna heller, så du kan andas ut.
Nej, o-ringar är inget som vi funderat på det närmaste vad jag vet, så räkna inte med det.

Skrivet av blz-:

Jag skulle varit tydligare, syftade på deras tangentbord generellt. Själv är jag inte intresserad av TKless utan isf K70. Men just att modellerna går att få med olika brytare efter kunders olika preferenser.

Framtiden får utvisa Men om det blir av så är det ett gäng månader bort isådana fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorsairSWE:

Håll ut några månader till!

Nu har det gått 2 månader, något nytt du kan delge om K70 tenless? Så sugen på K70 men vill ha utan numpad denna gången !

Lite tråkigt att det inte är röda men det kan gå ändå ;>