bitcoins, hur går man vidare?

Permalänk
Medlem

bitcoins, hur går man vidare?

Hej, började med bitcoins idag och jag undrar liksom hur går man vidare? jag är medlem hos BTCmine och minar där, vart går BTCcoinsen? vad ska jag göra för att få in pengarna på mitt paypal konto?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Avstängd

Du måste ha en bitcoinadress till din bitcoinwallet som de skickas till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Du måste ha en bitcoinadress till din bitcoinwallet som de skickas till.

Jag har adressen, men hyr fixar man bitcoinswallet

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Avstängd

Hur kan du ha adressen om du inte fixat någon wallet än ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Hur kan du ha adressen om du inte fixat någon wallet än ?

bra fråga! hhihi

ne men jag fixade bitcoin client eller något sånt, så har jag lagt addressen hos abcpool(har ändrat till abcpool ) men nu vill inte datorn jobba.. är det uppladdningshastigheter som har dött eller vad är felet?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Att minea bitcoins på en vanlig dator är i princip meningslöst numer.
Elen kostar nästan lika mycket som du tjänar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliQ:

Att minea bitcoins på en vanlig dator är i princip meningslöst numer.
Elen kostar nästan lika mycket som du tjänar.

elen är gratis för mig (hyra) och en sista fråga, använder guiminner och jag kopplar upp den till ABCpool.co, men ett problem uppstår, efter att guiminner jobbat i ca 10-20min så går hastigheten ner ifrån 270mhash/s till 300-400khash/s och grafikkorten slutar jobba...

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

elen är gratis för mig (hyra) och en sista fråga, använder guiminner och jag kopplar upp den till ABCpool.co, men ett problem uppstår, efter att guiminner jobbat i ca 10-20min så går hastigheten ner ifrån 270mhash/s till 300-400khash/s och grafikkorten slutar jobba...

Med 300mhash/s tjänar du nog hela $0.20 per dag!

Permalänk
Medlem

problemet är att dem inte fortsätter efter att bitcoin crashar, har startat om datorn flera gånger och tagit bort filen som finns i appsdata men samma sak.. dem startar i 270mhash/s sen efter 1 min så åker dem ner till 300khash...

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliQ:

Med 300mhash/s tjänar du nog hela $0.20 per dag!

2x300=600
2x600=1200

så jag får 1800.

var jag fick 2x600 ifrån är att jag har tagit min brors dator som har dubbla 7970ghz

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Nä men seriöst. Är det någon idé att farma? Eller är det slutet vi ser nu? Ni som har koll får gärna svara.

Om man sitter på ett highendkort från amd, det räcker alltså inte för att få in några hundringar/månad?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Nä men seriöst. Är det någon idé att farma? Eller är det slutet vi ser nu? Ni som har koll får gärna svara.

Om man sitter på ett highendkort från amd, det räcker alltså inte för att få in några hundringar/månad?

En bit coin kostar idag ca 1600 kr.. Så visst är det värd att farma... Men programmen fuckar sig så frågan är "funkar det?"

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av blade80:

Nä men seriöst. Är det någon idé att farma? Eller är det slutet vi ser nu? Ni som har koll får gärna svara.

Om man sitter på ett highendkort från amd, det räcker alltså inte för att få in några hundringar/månad?

Skrivet av norowner:

En bit coin kostar idag ca 1600 kr.. Så visst är det värd att farma... Men programmen fuckar sig så frågan är "funkar det?"

Tror du missade crashen idag/natt
1Bitcoin går att få tag på för 55-90USD. mtGox är stängt efter en bot ddos crash och förväntas handla i ca 120USD/bitcoin.

Dvs halvera detta. Runt 800kr.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag körde igång på min spelrigg nu bara för att starta igång. Nu har jag kört igång en klient och skaffat en plånbok. Nu ska man också hoppa med i en grupp också som jag fattat är det enda vettiga när man bara sitter på en normal hemmarigg.

Vilka ska man joina?
Spelar det någon roll vart man har sin plånbok? Finns det någon som är bäst? Samma med grupper, finns det någon som är bäst?

Man ska alltså in med en klient på sin dator
Skaffa plånbok
Joina grupp
Sen är det klart?

När man är med i en grupp, får man sin andel in i plånboken direkt?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Du måste ha en bitcoinadress till din bitcoinwallet som de skickas till.

skickas dom från klienten så man ska ange sin plånboksadress dit eller hur funkar det?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

*Tråd flyttad*

Hej, tack för att du tog din tid för att flytta tråden <3.

Visste inte var jag skulle lägga den så jag la den på övrigt!

Ber om ursäckt!

mvh Norowner

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

har massa problem med guiminner, så tänkte byta den mot cgminer, hittar tråden men hittar inte vart man laddar ner.. någon som kan länka??

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

har massa problem med guiminner, så tänkte byta den mot cgminer, hittar tråden men hittar inte vart man laddar ner.. någon som kan länka??

https://bitcointalk.org/index.php?topic=28402.0

Varsågod
Hade också problem med guiminer scrypt (jag minear litecoins) så jag bytte till CGminer. Kan vara lite trixigt att hitta rätt inställningar, men å andra sidan så kan du få lite bättre säkerhet så att minern lägger av om tempen på grafikkortet blir för högt m.m.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagert:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=28402.0

Varsågod
Hade också problem med guiminer scrypt (jag minear litecoins) så jag bytte till CGminer. Kan vara lite trixigt att hitta rätt inställningar, men å andra sidan så kan du få lite bättre säkerhet så att minern lägger av om tempen på grafikkortet blir för högt m.m.

jag var där inne, men när jag klickar på länken så funkar inte länken :/

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!