Permalänk
Medlem

C01U eller meteor?

tänke skaffa mig en ny mic till gaming och skype
men vet inte riktigt vilken jag ska välja av C01U och meteor.
c01u är väll lite bättre ljud kvalitet, men den kanske tar upp mycke mer av tangentbordet och chassi fläktarna?
och hur lågnt ifrån kan man vara utan att man låter dåligt?

mycke tacksam för svar

Permalänk

Hej, har själv ett C03U, vilket är typ same shit fast lite fler finesser.

Och kan säga att om du sitter framför den, och har ett pop filter, för du den bästa kvalitén, vilket inte är så konstigt såklart.

Men lat som jag är, brukar ja inte orka ha den framför mig när ja ska snacka, brukar ha den typ på höger sida av skärmen.
Det fungerar alldeles utmärkt, inte lika fylligt ljud såklart, eftersom min röst inte åker rakt in, utan typ "studsar in", men absolut inte dåligt ljud.

Sen beror det ju på rummet, bor du in en källare där det ekar som tusan låter det ju självklart värre.
Men i ett vanligt rum låter det helt okej.

Och jo, den tar upp plats om man har framför, ja får sitta lite speciellt, så är inget ja kör med normalt.
Men om ja ska spela in nåt och vill ha bästa ljud kvalité, sätter ja den framför, med tangentbord bakom och musen också, är inte direkt obekvämt, men ja kan inte ligga i stolen som ja brukar;P

Permalänk
Medlem

okej det var bra att veta att man kan höras bra även om den inte står framför munnen.
men vad är skillnaden mellan c03u och c01u? är de några bra finesser som kan va bra att ha eller är de bara något extra som man inte använder?

EDIT: okej nu så har jag kolla lite vad som är skillnaden mellan dom så c01u borde räcka.
men finns de någon skillnad mellan meteor och c01u förutom kvalliten eller är den bara en minndre version

Permalänk

Man hörs bra fast den inte är framför, helt klart:)
Men inte lika bra så klart, men absolut inte dåligt.

Så länge du har den riktad mot dig så bör det vara kanon, ja har ju min typ diagonalt, så min röst åker inte rakt in, men det låter bra ändå.

Men som sagt, inte lika fylligt pågrund av att ljudet inte åker rakt in, men Absolut inte dåligt, inte så att man kan klaga alls på ljudet, om du ställer den bakom dig lär det inte låta så bra dock;P

Och jo som du själv läste till dig, c03u har mest värdelösa finesser, inget ja alls använt mig av.

Kan inte säga nåt om Meteor, aldrig hört om den.

Permalänk
Medlem

tack för svaren
har nu beställt en c01u

Permalänk

Trevligt, du kommer nog bli nöjd:)
Du kan inte jämföra dom mot en vanlig liten mic iaf, för att få den kvalitén måste du typ lägga en plåt burk över c01u;P