[Diablo III] Vad ska jag uppgradera-tråden?

Permalänk
Medlem

Vad är nästa sak jag ska uppdatera?
Vet att min Hellfire ring är dålig men den får vara där så länge tills jag orkar köra ubers
http://eu.battle.net/d3/en/profile/PaPaGoja-2616/hero/2282938...
Har ca 400m att tillgå

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaPaGoja:

Vad är nästa sak jag ska uppdatera?
Vet att min Hellfire ring är dålig men den får vara där så länge tills jag orkar köra ubers
http://eu.battle.net/d3/en/profile/PaPaGoja-2616/hero/2282938...
Har ca 400m att tillgå

Jaa, du.

Det blir nog svårt att hitta några direkta uppgraderingar för så små summor. Men det du absolut skulle satsa på är väl ett par Innas-brallor för AS eller Blackthornes för LOH:

Handskarna är väl inte heller de bästa.

Permalänk
Medlem

Har ett par Blockthornes när jag kör CM
Handskarna har jag andra till CM dessa när jag kör Archon.
Bra att det inte blir lätt då har jag inte missat något själv

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PaPaGoja:

Vad är nästa sak jag ska uppdatera?
Vet att min Hellfire ring är dålig men den får vara där så länge tills jag orkar köra ubers
http://eu.battle.net/d3/en/profile/PaPaGoja-2616/hero/2282938...
Har ca 400m att tillgå

Seriöst så har du inget jag kan klaga på men om man ska se framåt så är det väl Lacunis med 5-6% crit och kanske en EF men ditt vapen är riktigt bra så om du ska ha LS så tvivlar jag på att en EF ger högre dps... Isåfall får det vara en riktigt bra med 1250+ dps men de är inte billiga

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

CM wiz

Hallo! spelar CM wiz och har stött på ett problem. Jag har för lite DPS! (tror jag)

Känns som jag behöver mer critdmg och CC. Jag överlever MP 10 men det är väldigt opraktiskt att farma på den nivån då min dps är inte tillräcklig för att döda elites solo. Vad tycker ni? Har totalt 400mille ungefär. Kan säga att jag inte är vass på AH´t

Vapen fick jag nyss av en här på sweclockers(tack roXio, kommer tyvärr inte ihåg ditt swec nick!)

Länk till min wiz här

EDIT: har försökt crafta amulet, handskar dock utan framgång.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska ta och göra med min monk? Känns som att jag har på tok för lite dps. ligger på 86k. Jag är totalt nybörjare med diablo 3 så all hjälp jag kan få uppskattas!.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Danis-2937/hero/26551231

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N0iZE:

Hallo! spelar CM wiz och har stött på ett problem. Jag har för lite DPS! (tror jag)

Känns som jag behöver mer critdmg och CC. Jag överlever MP 10 men det är väldigt opraktiskt att farma på den nivån då min dps är inte tillräcklig för att döda elites solo. Vad tycker ni? Har totalt 400mille ungefär. Kan säga att jag inte är vass på AH´t

Vapen fick jag nyss av en här på sweclockers(tack roXio, kommer tyvärr inte ihåg ditt swec nick!)

Länk till min wiz här

EDIT: har försökt crafta amulet, handskar dock utan framgång.

Helt seriöst, om du kan stunlocka mobsen bra (vilket du bör kunna med det gearet) skulle jag låta de grejerna vara som de är och bara köra CM i grupp då sånna som jag kan stå för DPS om du fryser allt.

Vet att många köra Archon build solo och CM i party. Vet själv inte vad som behövs för en bra Archonbuild men kolla på den här kanalen om du hittar nån bra video. http://www.youtube.com/user/archoninfernofriday

Skrivet av Danis:

Jag vet inte vad jag ska ta och göra med min monk? Känns som att jag har på tok för lite dps. ligger på 86k. Jag är totalt nybörjare med diablo 3 så all hjälp jag kan få uppskattas!.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Danis-2937/hero/26551231

Du behöver Lifesteal och eller LoH för att kunna farma högre MP-nivåer. Satsa på LS på vapnena och/eller Blackthornes pants med LoH.

Nån som kan tipsa mig om en bra uppgradering? Har Innas pants med 150 vit på väg men AH har buggat. Har även LS bälte att byta till ifall det behövs. Försöker även crafta Shoulders o Amulett utan framgång.

Utöver det så är väl nästa steg en Mempo med crit då det skulle öka mitt HP med en hel del vilket gör att jag även kan köpa Lacunis med crit o 150 str vilket ökar min DPS men båda de sakerna är dyra som satan (speciellt en Mempo)...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/268...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Helt seriöst, om du kan stunlocka mobsen bra (vilket du bör kunna med det gearet) skulle jag låta de grejerna vara som de är och bara köra CM i grupp då sånna som jag kan stå för DPS om du fryser allt.

Vet att många köra Archon build solo och CM i party. Vet själv inte vad som behövs för en bra Archonbuild men kolla på den här kanalen om du hittar nån bra video. http://www.youtube.com/user/archoninfernofriday

Du behöver Lifesteal och eller LoH för att kunna farma högre MP-nivåer. Satsa på LS på vapnena och/eller Blackthornes pants med LoH.

Inte mer dps då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danis:

Inte mer dps då?

Nu vet jag inte vad för MP-level du lirar på men visst, mer dps är aldrig fel.

Om du dör ofta eller vill köra på högre MP kan det dock vara smartare att skaffa minst ett vapen med Lifesteal för att kunna överleva. Du kanske får lägre DPS men ingame gör du mer skada per minut då du slipper kita och springa från WP så fort du dött.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

köpte mig ett vapen med 834 life per hit men det år att döda ett monster på mp5 och dör rätt hårt ändå av elites :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danis:

köpte mig ett vapen med 834 life per hit men det år att döda ett monster på mp5 och dör rätt hårt ändå av elites :(.

Hur mycket allress har du? om du dör på mp5 av elites låter det som förlite av allress kolla även in noxxic.com De här rätt bra grejer där:)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Hur mycket allress har du? om du dör på mp5 av elites låter det som förlite av allress kolla även in noxxic.com De här rätt bra grejer där:)

Här är mina stats!
http://www.ladda-upp.se/bilder/daypnrckbngkp/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danis:

Där e problemet, försök dubbla din resist!

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Warak-1503/hero/813417

Lite osäker på vart jag ska kolla efter nästa uppgradering nu förutom gloves och neck som jag tror är mina svagaste länkar (de jag använder är det bästa jag fått fram efter att craftat ~200 amuletter och 50 gloves...).

Är det värt det att gå över till ett par Lacunis med Crit istället för craftade bracers? Eller är det vettigare att byta till ett par Inna´s Pants för att hitta de där sista 12% movement speed?

Skulle även kunna byta till en MH med lifesteel och byta till ett witching hour belt (har ett riktigt bra!) men det lär ju gå på runt miljarden för att få en vettig MH och även om min dps är för låg för högre MP (runt mp5 i act3 och mp7 i act1 känns bra att farm nycklar i) så har jag även lite problem med inc dmg emellanåt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Warak-1503/hero/813417

Lite osäker på vart jag ska kolla efter nästa uppgradering nu förutom gloves och neck som jag tror är mina svagaste länkar (de jag använder är det bästa jag fått fram efter att craftat ~200 amuletter och 50 gloves...).

Är det värt det att gå över till ett par Lacunis med Crit istället för craftade bracers? Eller är det vettigare att byta till ett par Inna´s Pants för att hitta de där sista 12% movement speed?

Skulle även kunna byta till en MH med lifesteel och byta till ett witching hour belt (har ett riktigt bra!) men det lär ju gå på runt miljarden för att få en vettig MH och även om min dps är för låg för högre MP (runt mp5 i act3 och mp7 i act1 känns bra att farm nycklar i) så har jag även lite problem med inc dmg emellanåt.

Dude! Din Mempo e värd mycket, jag skulle sälja den o köpa följande saker:

  • Witching hour str/vit samt 9ias /45cd

  • Innas Pants med 150 vit

  • IK gloves med >170 str o ias eller cd

  • Lacunis med >4cc samt str+vit

  • Ice Climbers med >250str eller str + vit

  • Andariels Visage med socket eller all res.

Får du pengar över (vilket du bör få då din hjälm är värd minst 400 mille) kan du skaffa en ny amulett oxå.

Basically det är samma saker som jag har på min babbe - http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/268...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Dude! Din Mempo e värd mycket, jag skulle sälja den o köpa följande saker:

  • Witching hour str/vit samt 9ias /45cd

  • Innas Pants med 150 vit

  • IK gloves med >170 str o ias eller cd

  • Lacunis med >4cc samt str+vit

  • Ice Climbers med >250str eller str + vit

  • Andariels Visage med socket eller all res.

Får du pengar över (vilket du bör få då din hjälm är värd minst 400 mille) kan du skaffa en ny amulett oxå.

Basically det är samma saker som jag har på min babbe - http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/268...

Cash är ingen bristvara så behåller min mempho (borde vara värd närmre 800 än 400 mil förövrigt ), frågan var helt enkelt vad som bör uppgraderas härnäst

Har som sagt även en rätt bra witching hour, ~110 str, typ 40 vit och 4x CD men känner mig lite squishy med den?

Kollade på pantsen, bra tips att leta med bara vit! får 170 vitality för bara 40 miljoner jämfört med ~200 miljoner för 80str + 70 vit, men tappar ytterligare all ress där som gör att jag tål mindre..

Sen nämner du IK gloves, är det för det är bästa delen att plocka 2 set bonusen med eller för att det blir billigast så? Tänker mig nämligen att ett par bra craftade gloves (200+ str, AS, CH, CD) borde väga upp skillnaden så att det skulle kunna bli bättre att plocka 2 setbonusen via boots istället? På det viset skulle man kunna köra med craftade bracers som borde kunna ge mer dps/EHP än lacunis om man nu inte behöver movement speeden från dom?

Angående amuletten har jag redan craftat ~200 st utan att få en enda roll med minst 2 stats av de 3 CH/CD/AS men nu är det en principfråga att crafta och inte köpa till den sloten!

Hmm, får nog sova på saken helt enkelt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Cash är ingen bristvara så behåller min mempho (borde vara värd närmre 800 än 400 mil förövrigt ), frågan var helt enkelt vad som bör uppgraderas härnäst

Har som sagt även en rätt bra witching hour, ~110 str, typ 40 vit och 4x CD men känner mig lite squishy med den?

Kollade på pantsen, bra tips att leta med bara vit! får 170 vitality för bara 40 miljoner jämfört med ~200 miljoner för 80str + 70 vit, men tappar ytterligare all ress där som gör att jag tål mindre..

Sen nämner du IK gloves, är det för det är bästa delen att plocka 2 set bonusen med eller för att det blir billigast så? Tänker mig nämligen att ett par bra craftade gloves (200+ str, AS, CH, CD) borde väga upp skillnaden så att det skulle kunna bli bättre att plocka 2 setbonusen via boots istället? På det viset skulle man kunna köra med craftade bracers som borde kunna ge mer dps/EHP än lacunis om man nu inte behöver movement speeden från dom?

Angående amuletten har jag redan craftat ~200 st utan att få en enda roll med minst 2 stats av de 3 CH/CD/AS men nu är det en principfråga att crafta och inte köpa till den sloten!

Hmm, får nog sova på saken helt enkelt

I teorin är din Mempo värd det ja, men du får en med 3.5% cc för runt 400 mille och jag tror inte det är allt för många som betalar 400 mille för 0.5% cc?

Håller med om att man känner sig lite squishy utan LS-bälte, därför har jag en billig mempo o billigt Lamentation att byta till om det är jobbiga packs eller MP-7 eller högre.

Anledningen att jag säger IK vantar är att de är bäst, näst efter craftade då. Det gäller bara att få till den combon då du behöver minst 2 bra rolls förutom Strength för att de ska vara jämförbara med IK. Inte funderat på att skaffa hyffsade Innas pants och IC med MS då? om nu pengar inte är ett problem och du kände dig "squishy" med withcing hour? Då får 24ms samtidigt som du behåller din IK 2-set på chest o bälte. Då får även möjlighet att crafta ubergrymma bracers (som de du har fast med all res) och vantar.

Om jag lyckas få ett par bra bracers som antingen maxar min dps eller ger mig en stor ökning i EHP kommer jag nog sälja mina Lacunis och mina Ice climbers o skaffa likadana fast med MS.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Där e problemet, försök dubbla din resist!

Vad ska jag titta efter på Ah tex? Men behöver inte min dps bli högre också? Jag vill kunna spela på mp5+ iaf! Men Ah och alla items är en jävla djungel för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danis:

Vad ska jag titta efter på Ah tex? Men behöver inte min dps bli högre också? Jag vill kunna spela på mp5+ iaf! Men Ah och alla items är en jävla djungel för mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter på mobilen så blir inte så utförligt svar men du kör ju med OWE så väj en extra resist o stacka den + all resist på saker som byxor, shoulders o bälte. Sen kör du bara extra-resisten på sakwr du vill ha cc eller cd på som bracers, amulett, ringar o vantar.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk

Tjenare!

har kört fast med min cm/frys wiz. och vet inte vad jag ska uppgradera?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/FleXswe-2447/hero/7772337

/FleX

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Warak-1503/hero/813417

Lite osäker på vart jag ska kolla efter nästa uppgradering nu förutom gloves och neck som jag tror är mina svagaste länkar (de jag använder är det bästa jag fått fram efter att craftat ~200 amuletter och 50 gloves...).

Är det värt det att gå över till ett par Lacunis med Crit istället för craftade bracers? Eller är det vettigare att byta till ett par Inna´s Pants för att hitta de där sista 12% movement speed?

Skulle även kunna byta till en MH med lifesteel och byta till ett witching hour belt (har ett riktigt bra!) men det lär ju gå på runt miljarden för att få en vettig MH och även om min dps är för låg för högre MP (runt mp5 i act3 och mp7 i act1 känns bra att farm nycklar i) så har jag även lite problem med inc dmg emellanåt.

Det du behöver är nästan uteslutande CHD. Du crittar ju varannat slag så det skulle ge dig massor.

Ett par innas brallor är aldrig fel. Ska du köra WW så skall du absolut ha 24% MS

Jag har inget MS på mina skor så jag kör innas och lacunis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av annamattias:

Tjenare!

har kört fast med min cm/frys wiz. och vet inte vad jag ska uppgradera?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/FleXswe-2447/hero/7772337

/FleX

Den där var svår att hitta uppgraderingar till. Riktigt fina prylar.

Det enda du skulle behöva är väl isf AR. Vill du öka DPS mässigt skulle du kunna skor och en ring till Zunimassas och en Mempo med CC.

Men den där kan du ju köra MP10 med utan några större bekymmer.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag började spela Diablo igen för ca. 2 veckor sen och köpte mig ett par items för de pengarna jag hade, nu har jag ingen koll på vad jag ska uppgradera. Har ni några tips?

Vet inte om det spelar någon roll men jag kör inte med den builden ni ser nu utan jag kör med dessa;
Storm Armor, Diamond Skin, Frost Nova, Teleport, Energy Twister, Explosive Blast.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Armara-2989/hero/3973610

Edit: Om jag frågar såhär då, hur mycket skulle det behövas för att uppgradera? Och vad ska jag då uppgradera först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Hej!

Jag började spela Diablo igen för ca. 2 veckor sen och köpte mig ett par items för de pengarna jag hade, nu har jag ingen koll på vad jag ska uppgradera. Har ni några tips?

Vet inte om det spelar någon roll men jag kör inte med den builden ni ser nu utan jag kör med dessa;
Storm Armor, Diamond Skin, Frost Nova, Teleport, Energy Twister, Explosive Blast.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Armara-2989/hero/3973610

Edit: Om jag frågar såhär då, hur mycket skulle det behövas för att uppgradera? Och vad ska jag då uppgradera först?

Oj, ja ska du köra CM/Freeze builden så behöver du massor med AS, CHC och AOH.

Priolistan ser ut så här:
1. AS
2. CHC
3. AOH
4. LOH
5. AR
6. INT
7. CHD
8. VIT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Oj, ja ska du köra CM/Freeze builden så behöver du massor med AS, CHC och AOH.

Priolistan ser ut så här:
1. AS
2. CHC
3. AOH
4. LOH
5. AR
6. INT
7. CHD
8. VIT

AOH, arcane on hit?

Du menar väl även LS under LOH, för över 100 000K dam som d flesta har på cm build så för väl hög LS mer nytta än LOH? 3% LS ger dig 0.6% faktisk Life steal på all skada du gör.... LOH måste ju procca först innan den gör nytta.

0.6% på 100K dam = 600 Life... 200K dam = 1200 Life...

Skulle även lägga till melee reduction som faktiskt gör väldigt bra nytta

Kör man solo så e CHD viktigare än nr 7 på din lista, kör du grupp e d inte viktigt alls då andra står för skadan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Oj, ja ska du köra CM/Freeze builden så behöver du massor med AS, CHC och AOH.

Priolistan ser ut så här:
1. AS
2. CHC
3. AOH
4. LOH
5. AR
6. INT
7. CHD
8. VIT

Skrivet av Ralle_81:

AOH, arcane on hit?

Du menar väl även LS under LOH, för över 100 000K dam som d flesta har på cm build så för väl hög LS mer nytta än LOH? 3% LS ger dig 0.6% faktisk Life steal på all skada du gör.... LOH måste ju procca först innan den gör nytta.

0.6% på 100K dam = 600 Life... 200K dam = 1200 Life...

Skulle även lägga till melee reduction som faktiskt gör väldigt bra nytta

Kör man solo så e CHD viktigare än nr 7 på din lista, kör du grupp e d inte viktigt alls då andra står för skadan

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, "oj". Med det antar jag att allt jag har suger, finns det något som behövs bytas ut så snabbt som möjligt? Eller är det bara så att allt behöver bytas ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av annamattias:

Tjenare!

har kört fast med min cm/frys wiz. och vet inte vad jag ska uppgradera?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/FleXswe-2447/hero/7772337

/FleX

Klarar du inte mp10 med det gearet enkelt? Själv har man bara 110k dps typ xD

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Haha, "oj". Med det antar jag att allt jag har suger, finns det något som behövs bytas ut så snabbt som möjligt? Eller är det bara så att allt behöver bytas ut?

ja vet inte....kolla min wizard

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Roudry-2670/hero/4263381

som där egentligen är en ren archon wiz (inget vapen då det e ute till försäljning för tillfället)...

man bör ju ha Chantodo Force o Will som vapen och orb, e absolut bäst för CM wiz.

Satsa på mkt attack speed på handskar, amulett, ringar, hjälm o även tals armor såklart....gärna 8-9% attack speed på allt. Man bör ha ca 2.0 attacks per second som minimum....sedan bör du ha critical hits grants arcane power >15 (gärna över 20). Detta kan du få på vapen, hjälm och orb.

Se till att ha uppgraderade gems också så mkt som din ekonomi tillåter, gärna +46 intelligence på samtliga gemplatser.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Klarar du inte mp10 med det gearet enkelt? Själv har man bara 110k dps typ xD

Han måste ju fan klara SOLO lira MP10 trots gamet e fullt med 3 övriga....med den dpsen.

Ja har ca 160K dam med min archon uppsättning när jag ändrar tillbaka till CM skills (har dock inget bra chantodo set utan kör på archon vapnen).....då klarar jag solo mp10 även om det tar lite tid. Brukar köra på mp8 vilket går ganska flytande

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Warak-1503/hero/813417

Lite osäker på vart jag ska kolla efter nästa uppgradering nu förutom gloves och neck som jag tror är mina svagaste länkar (de jag använder är det bästa jag fått fram efter att craftat ~200 amuletter och 50 gloves...).

Är det värt det att gå över till ett par Lacunis med Crit istället för craftade bracers? Eller är det vettigare att byta till ett par Inna´s Pants för att hitta de där sista 12% movement speed?

Skulle även kunna byta till en MH med lifesteel och byta till ett witching hour belt (har ett riktigt bra!) men det lär ju gå på runt miljarden för att få en vettig MH och även om min dps är för låg för högre MP (runt mp5 i act3 och mp7 i act1 känns bra att farm nycklar i) så har jag även lite problem med inc dmg emellanåt.

Tjena Lanbonden
Tornados gör ju som bekant nästan all damage och hur ofta dessa "tickar" beror på din weaponspeed. Men ökas bara när man går över vissa nivåer. Dessa nivåerna är 2, 2.23, 2.5, 2.86

Efter att ha kollat up din char ser jag att du ligger på
1.9864/1.846
2.3684/2.201 (med WotB)

Det vill säga att du ligger precis under nästan samtliga nivåer. Så lite mer IAS på gear skulle nog boosta DPS ordentligt. Optimalt hade vart att ta dig till
2.23/2
2.5/2.23

+9% IAS tar dig till
2.12392/1.9738
2.50592/2.3288

Vilket skulle ge dig ett ordentligt lyft när du har igång WotB. Som jag antar att du har mest hela tiden?

Men innan du gör detta kanske du skall överväga att byta vapen. Ditt nuvarande har riktigt fina stats men har ganska låg dmg range (578-1126) på grund av att det har +IAS.

Min låg budget Barb har ett vapen med 730-1214 (sämre stats). Men tanke på att du har extremt mycket CD och str så kommer ökad damage range skala riktigt fint. Altarnativt är att skaffa Amu med mycket +dmg. Helst nytt MH och amu... Någon av de 200 amu kanske rollade nått hyggligt med 9ias och +dmg?

Visa signatur

Asus P8Z77-V | i5 3570K@3,4Ghz | Corsair 16GB (2x8) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS GTX 660 2048MB DirectCUII | be quiet! Pure Power L8 630W |Samsung Basic 840 250GB | Define R4 | Dell 23'' U2312HM IPS LED