Permalänk

Axon sleeve

hej! jag vet inte vilken del av forumet jag skall placera den tråden men ansåg att detta var det närmsta jag skulle komma.

Axon modding är ett företag som drivs av sebastian ostling lokaliserad i hongkong

axons exklusiva sleeve är extremt tålig, den är även väldigt hård och kommer inte ge några "ringlade" kablar, allting blir väldigt stabilt och robust!

Axon modding fokuserar främst på att sälja sleeve som har väldigt hög kvalité och väldigt bra pris! Dock så tar alla sakerna man köpt på andra sidan världen väldigt lång tid attkomma fram!

Ett sätt att eliminera detta problem är att jag tar rollen som återförsäljare åt axons sleeve här i sverige, dock så måste ju intresset vara stort nog, en annons på sweclockers marknaden kommer beskriva alla produkter,kostnader och frakter. Sverige har ju just nu knappt några sleeve-försäljare alls så jag tycker det är dax att ändra på det!

exempel på axons sleeve : http://www.facebook.com/photo.php?fbid=521404354549988&set=pb.462784310411993.-2207520000.1366036565&type=3&theater

rösta/kommentera gärna! all feedback är väldigt viktig!

borttagning av "annonsering"
Permalänk
Medlem

Vad kommer kunna erbjudas inom längder, färger, krympslang, storlekar osv ? (Hittar ingen annons)

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Vad kommer kunna erbjudas inom längder, färger, krympslang, storlekar osv ?

längder: jag kommer att kunna klippa ut precis den längden du kommer behöva, det är bara att ge mej ett nummer så ordnar jag detta och debiterar per M

färger: http://axonmodding.com/collections/3mm-sleeving finns i lager just nu

krympslang: Axon har en speciell 6mm krympslang som funkar perfekt till 3mm sleeve. lite mer info om den: heatshrink guide

storlek: 2mm,3mm och 10mm(sata) kommer att finnas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Vad kommer kunna erbjudas inom längder, färger, krympslang, storlekar osv ? (Hittar ingen annons)

Jag köpte mitt Axon-sleeve på eBay. Han har en lite shop där, jag vet inte om han har en hemsida faktiskt.
http://stores.ebay.com/Axon-Modding?_trksid=p2047675.l2563

Permalänk
Medlem

Okej tål att tänkas på till min nya rigg !

Permalänk
Skrivet av Xiqt:

Okej tål att tänkas på till min nya rigg !

härligt att höra!

Permalänk
Medlem

Ska beställa sleeve själv och testa mig på detta.
Är klart intresserad av att shoppa genom dig
Bättre med svensk åf ifall nått skulle vara galet.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av Intel3770:

Ska beställa sleeve själv och testa mig på detta.
Är klart intresserad av att shoppa genom dig
Bättre med svensk åf ifall nått skulle vara galet.

precis! mycket enklare service om man har kontakt här i sverige!

får hoppas vi hörs igen! vet ej när jag kommer "öppna upp" isåfall, Sebastian väntar på massvis med nya produkter som skall in i sortimentet, får se vilka som skickas hit

Permalänk
Medlem

Du får mer än gärna skicka mig ett pm när du har startat upp så får vi se vad priset hamnar på.
Det är ju hela burken som ska sleevas mer eller mindre och 6 sata kablar
Så innan semestern hade ju varit kalas.
Ingår support i hemmet om man inte lyckas sleeva också??;)
Lovar att jag då ska köpa x antal km sleeve av dig;)

Mvh

Skrivet av Mickesven:

precis! mycket enklare service om man har kontakt här i sverige!

får hoppas vi hörs igen! vet ej när jag kommer "öppna upp" isåfall, Sebastian väntar på massvis med nya produkter som skall in i sortimentet, får se vilka som skickas hit

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Du tänker väl på att du måste deklarera inkomster och betala skatt på eventuell vinst om du kommer sälja saker regelbundet?

Permalänk
Skrivet av Intel3770:

Du får mer än gärna skicka mig ett pm när du har startat upp så får vi se vad priset hamnar på.
Det är ju hela burken som ska sleevas mer eller mindre och 6 sata kablar
Så innan semestern hade ju varit kalas.
Ingår support i hemmet om man inte lyckas sleeva också??;)
Lovar att jag då ska köpa x antal km sleeve av dig;)

Mvh

innan semestern kan jag nog tänka mej att det är klart! det är ju inte helt spikat än men hittils är det bra feedback!

jag utför personligen sleeve-arbeten om det skulle krångla för dej

kul att höra att du har så mycke på G

Skrivet av Marcusk:

Du tänker väl på att du måste deklarera inkomster och betala skatt på eventuell vinst om du kommer sälja saker regelbundet?

detta klassas nog som "hobbyverksamhet" och vet ej om inkomst kommer ligga över 18k/år

jag är trots all bara någon som "vidarebefodrar" produkterna.

Permalänk
Medlem

Hur stor kommer din del av kakan bli?
Jag menar, har man bra förbehållning kan man vänta de där två veckorna på sleeven om man sparar 30-40% på det.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag stöttar gärna så gott jag kan.
Även skickat Pm

Mvh

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Hur stor kommer din del av kakan bli?
Jag menar, har man bra förbehållning kan man vänta de där två veckorna på sleeven om man sparar 30-40% på det.

jag har inte krävt någon somhellst ersättning för jobbet, får se vad som händer. tycker om att hjälpa honom då han är en ärlig person som gör mycket arbete för att hålla sina kunder nöjda, och småföretagare skall ha creds för risken dom tar!

men om det är något jag verkligen ogillar så är det när samhället vänder sej till "stora aktörer" och struntar i dom små. MDPC är ett sådant fall, så stort så att nils som driver det inte hinner skicka iväg sleeve till alla som behöver. Tvivlar inte det minsta på nils eller kvalitén på hans produkter, men det krävs mer än 1 person för att kunna förse så många personer med varor, det är därför jag gör detta.

Permalänk
Medlem

Hur är Axon jämfört med Mdpc, både i pris och kvalitet? Nils skickar ju annars fin sleeve från Tyskland så det går ju rätt fort. Jag har absolut inte något emot lite konkurrens, men något att jämföra med vore trevligt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Hur stor kommer din del av kakan bli?
Jag menar, har man bra förbehållning kan man vänta de där två veckorna på sleeven om man sparar 30-40% på det.

Skrivet av richie.f:

Hur är Axon jämfört med Mdpc, både i pris och kvalitet? Nils skickar ju annars fin sleeve från Tyskland så det går ju rätt fort. Jag har absolut inte något emot lite konkurrens, men något att jämföra med vore trevligt

axons sleeve är väldigt styv, fördelarna med detta är att det är jättelätt att dra igenom kablar, den tål extremt mycket, kablarna ringlar sej inte ( fina böjar )

det är nog en smaksak helt enkelt, dock att kunna trycka igenom en pin helt utan motstånd genom sleeven är en underbar känsla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

detta klassas nog som "hobbyverksamhet" och vet ej om inkomst kommer ligga över 18k/år

jag är trots all bara någon som "vidarebefodrar" produkterna.

..och dryga 25% moms samt ev tullavgift.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

..och dryga 25% moms samt ev tullavgift.

moms är inte aktuellt då jag enbart skickar vidare sakerna.

han kommer skicka mej ett stort paket med alla produkter så det blir enbart engångskonstnad för honom.
inget som påverkar er

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad om du kan få fram en orange färg a la z77x-UP7 - http://www.techpowerup.com/img/12-08-27/137c.jpg

När tror du ni kommer börja skeppa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

moms är inte aktuellt då jag enbart skickar vidare sakerna.

han kommer skicka mej ett stort paket med alla produkter så det blir enbart engångskonstnad för honom.
inget som påverkar er

Nu vet jag inte om jag missuppfattar vad du menar men du som mottagare av en försändelse från utlandet, (dvs utanför "EU"), ska betala både moms och tull för den. Oavsett vad du sen kommer att göra med den.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av Mickesven:

detta klassas nog som "hobbyverksamhet" och vet ej om inkomst kommer ligga över 18k/år

jag är trots all bara någon som "vidarebefodrar" produkterna.

nog = inte
regelbundenhet != enstaka tillfälle = inte populärt

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

Nu vet jag inte om jag missuppfattar vad du menar men du som mottagare av en försändelse från utlandet, (dvs utanför "EU"), ska betala både moms och tull för den. Oavsett vad du sen kommer att göra med den.

tänk såhär : du beställer en grej av axon, fast istället för att det kommer ta minst 7 dagar, så tar det 1 dag. och pengarna går dej > mej > axon istället för dej > axon.

tycker inte att det är något fel med detta! och om det är fel så är reglerna allt för strika!

Skrivet av orig_rejser:

nog = inte
regelbundenhet != enstaka tillfälle = inte populärt

läs ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

tänk såhär : du beställer en grej av axon, fast istället för att det kommer ta minst 7 dagar, så tar det 1 dag. och pengarna går dej > mej > axon istället för dej > axon.

tycker inte att det är något fel med detta! och om det är fel så är reglerna allt för strika!

läs ovan

Jag avråder å det bestämdaste att dra igång något sånt här om din inställning är att "råkar jag bryta mot lagarna är det fel på lagarna"!

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

Jag avråder å det bestämdaste att dra igång något sånt här om din inställning är att "råkar jag bryta mot lagarna är det fel på lagarna"!

men du förstår mitt tänk ? jag är enbart ett "lager" sånna saker skall ju inte kosta pengar. eller måste man skatta på att man har sina produkter i lager oxå ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

tänk såhär : du beställer en grej av axon, fast istället för att det kommer ta minst 7 dagar, så tar det 1 dag. och pengarna går dej > mej > axon istället för dej > axon.

tycker inte att det är något fel med detta! och om det är fel så är reglerna allt för strika!

läs ovan

Skrivet av Mickesven:

men du förstår mitt tänk ? jag är enbart ett "lager" sånna saker skall ju inte kosta pengar. eller måste man skatta på att man har sina produkter i lager oxå ?

Du kommer självklart att få betala för att ta in sakerna till Sverige, både moms och eventuellt tull.

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Jag är intresserad om du kan få fram en orange färg a la z77x-UP7 - http://www.techpowerup.com/img/12-08-27/137c.jpg

När tror du ni kommer börja skeppa?

det beror helt och hållet på feedback från denna sidan

här finns det orange 3mm sleeve annars, om du beställer idag så bör dom komma fram onsdag > torsdag nästa vecka.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Du kommer självklart att få betala för att ta in sakerna till Sverige, både moms och eventuellt tull.

jag köper dom inte = ingen moms.

jag citerar det jag skrev tidigare i tråden:

"han kommer skicka mej ett stort paket med alla produkter så det blir enbart engångskonstnad för honom.
inget som påverkar er
"

jag kommer ej behöva stå för någon tull, vad jag vet så kommer tullen ej heller påverka priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

jag köper dom inte = ingen moms.

jag citerar det jag skrev tidigare i tråden:

"han kommer skicka mej ett stort paket med alla produkter så det blir enbart engångskonstnad för honom.
inget som påverkar er
"

jag kommer ej behöva stå för någon tull, vad jag vet så kommer tullen ej heller påverka priserna.

Du köper de när du skriver ett kontrakt med Axon om att betala för de i ett senare skede efter leverans. (Vilket du enligt tidigare kommentar kommer göra)

Att betalningen är fördröjd betyder inte att du slipper moms.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Du köper de när du skriver ett kontrakt med Axon om att betala för de i ett senare skede efter leverans. (Vilket du enligt tidigare kommentar kommer göra)

Att betalningen är fördröjd betyder inte att du slipper moms.

har inte nämnt något om kontrakt, jag kommer enbart agera lager. och kunden betalar ju VAT på produkterna (inkluderat i priset)

Jag får beställning > Meddelar Axon > skickar varan > debiterar kunden > Skickar pengar till axon.

så varför skulle detta göra någon skillnad? kunden betalar VAT i priset, vilket vad jag vet är väldigt likts moms, så varför skall man lägga på massa extra utöver det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickesven:

har inte nämnt något om kontrakt, jag kommer enbart agera lager. och kunden betalar ju VAT på produkterna (inkluderat i priset)

Jag får beställning > Meddelar Axon > skickar varan > debiterar kunden > Skickar pengar till axon.

så varför skulle detta göra någon skillnad? kunden betalar VAT i priset, vilket vad jag vet är väldigt likts moms, så varför skall man lägga på massa extra utöver det ?

När du tar in större mängder in i Sverige så kommer tullen stoppa det, och sen får mottagaren betala svensk moms på det för att de ska släppa in det i landet, alltså du. http://www.tullverket.se/innehallao/m/momsbetala/momsbetala.4.... Bara ett tips, se till att du vet hur det fungerar att ta in saker i landet innan du ger dig in och kör skarpt VAT har inget med svensk moms att göra, så det kommer då betalas dubbel skatt så att säga, vilket är en av anledningarna till att handel inom EU är att föredra

Får du bara småpaket med lågt värde kommer de antagligen inte bry sig heller, men om de upptäcker att det ofta är samma mottagare så kommer de antagligen börja stoppa försändelserna då också

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII