Hjälp med köp utav headset!

Permalänk
Avstängd

Hjälp med köp utav headset!

Godkväll alla Sweclockare! Jag måste ha ett nytt headset då min vänstra lur på mitt nuvarande är väldigt konstigt, den som ger ljud i vänstra luran är lös så får typ lägga huvudet på sne så den lägger sig rätt men sen lägger den sig fel igen.
Jo, men tillbaka till vad rubriken menar. Jag har svårt att hitta ett headset jag dras till, har inte tillräcklgit information osv.
Jag vill ha ett headset med en bra mikrofon, helst bra ljud och ett bekvämt headset. Helst ska inte micen dra upp så mycket bakgrundsljud.
Liksom 7.1 är inget tvång heller, för min budget kommer antagligen inte räcka fullt ut.
Min budget ligger runt 400-500 kronor som högst.
Jag hoppas ni kan hjälpa mig hitta vad jag behöver.
Tack på förhand!
Mvh Daniel

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prodigys:

http://www.inet.se/produkt/6606564/attitude-one-tunguska-head... e rätt bra för priset och finns i grönt och orange med. 7.1 e inget du vill ha.

Har faktiskt kollat på Attitute headseten, men har sett mycket negativt om dom. Så som att ljudet varit sprängt vid leveransen, att micen blir konstigt osv. Så jag tar nog helst dom åt sidan.

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk

Plantronics! Sitter på 780 för runt 500spänn. Helt klart värt det! Sitter dock inte med 7.1 på längre då jag bara blir förvirrad.

Permalänk
Medlem

Jag gillar mina AKG GHS-1 :http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=740793
De är både bekväma och snygga. Och i min mening bra ljud.

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara slänga in en kommentar om 7.1 ljud. 7.1 brukar få ljudet i FPS spel att balla ur totalt, speciellt CS. Du har söker "för" bra och blir förvirrad typ. Kan vara värt att tänka på.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Creative Sound Blaster Tactic3D Sigma om du vill ha lurar till en hyffsad peng, mycket ljud för pengarna även om headsetet kan kännas lite plastigt även om konstruktionen är stabil. Med det medföljande USB ljudkortet kan du få någon form av surround ljud som funkar rätt så bra.

Hade själv detta headset innan jag byta till hörlurar + modmic istället och har även en del kompisar som äger detta headset och är mycket nöjda med det.

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

ag tänkte bara slänga in en kommentar om 7.1 ljud. 7.1 brukar få ljudet i FPS spel att balla ur totalt, speciellt CS. Du har söker "för" bra och blir förvirrad typ. Kan vara värt att tänka på.

Vad bra att du sa det! Trodde jag var dum i huvudet när jag calla fel i cs hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Vad bra att du sa det! Trodde jag var dum i huvudet när jag calla fel i cs hela tiden

Haha ja, typ på Nuke så hör du inte om folk är A plant eller B (uppe eller nere) för att du hör dem så bra. Men sen kan det ju ha fördelar med för att du typ hör om någon hoppar eller har sönder typ vent extremt lång ifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Men hör väl inte längre men jag blir fan alltid förvirrad av det. Tycker det blir mycket bättre utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Men hör väl inte längre men jag blir fan alltid förvirrad av det. Tycker det blir mycket bättre utan

I CS:GO så hör man typ allt och alla, kanske inte längre men eftersom att det är tydligare så hör man allt överallt så man fattar inte vart dom är

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

I CS:GO så hör man typ allt och alla, kanske inte längre men eftersom att det är tydligare så hör man allt överallt så man fattar inte vart dom är

Skickades från m.sweclockers.com

A i för sig men nuke är jobbig att lyssna på ändå tycker jag:-P