Permalänk
Medlem

Coolingstuff vattenkylnings lista råd ?

Tja jag tänkte köpa lite nytt vattenkylning.

adapter 45 roterbar svart nickel
Adapter 90grader svart-nickel

EK 680 backplate 2x http://www.coolingstuff.se/p/617/ek-680-backplate

EK CoolStream XTX 360 1x http://www.coolingstuff.se/p/546/ek-coolstream-xtx-360

EK FC Bridge DUAL Parallel 3-Slot CSQ Plexi 1x http://www.coolingstuff.se/p/719/ek-fc-bridge-dual-parallel-3...
EK-Ekoolant Blood RED 1L
EK-FC680 GTX Plexi-Koppar 2x http://www.coolingstuff.se/p/634/ek-fc680-gtx-plexi-koppar
Masterkleer 13/19 Clear
Påfyllningsflaska 500ml PE-LD
Phobya 3pin till 2x3pin
Phobya HeGrease Extreme

Jag kan inte länka till kundvagnen som på Inet. Jag undrar mest ser det bra funkar allt och finns det nåt man kan ändra ?? Tack för svar

Permalänk
Avstängd

Ser bra ut, dock skulle jag skippa backplate, knappast lönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Ser bra ut, dock skulle jag skippa backplate, knappast lönt.

Personligen gillar jag backplates, blocken väger ordentligt mycket.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Personligen gillar jag backplates, blocken väger ordentligt mycket.

En liter vätska kanske räcker, inte alls säkert.
Sedan är blocken fortfarande lättare än nvidia referenskylare.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tancoll:

En liter vätska kanske räcker, inte alls säkert.
Sedan är blocken fortfarande lättare än nvidia referenskylare.

Ett full cover block brukar ligga på runt 800g-1000g ganska tveksam till att stock kylaren väger det! När jag vägde Titan stockkylaren vägde den 650g och EKs full cover block 800g. PCBn kan böja sig ganska friskt utan backplate. Man behöver givetvis inte backplate!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Ett full cover block brukar ligga på runt 800g-1000g ganska tveksam till att stock kylaren väger det! När jag vägde Titan stockkylaren vägde den 650g och EKs full cover block 800g. PCBn kan böja sig ganska friskt utan backplate. Man behöver givetvis inte backplate!

Mitt block väger ca700g och det kändes lättare i handen än stockkylaren till GTX 680 som jag har.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Avstängd

Kortet kan egentligen inte böja sig eftersom fästpunkterna är utspridda. Såvida vattenblocket inte böjer sig (inte troligt) kan kortet heller inte böjas. Annat är det med accelero kylaren som endast har fästpunkter vid gpun och inte vid resten av kortet = vikten gör så att hela kortet böjs.

Permalänk
Medlem

Backplates gör korten snyggare också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns en liten risk att man kan skada kortet om man drar åt för hårt men om man har en backplate så finns inte den. Dock kommer nästan alla kort med en "metallkryss" för att man inte skall kunna spänna sönder pcbn idag.
Själv har jag en backplate för att jag tycker den är snygg som tusan. Trevligare än en massa ytlödningar ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av BennyZ:

Backplates gör korten snyggare också

Backplates kyler ram bak på kortet också. Utöver det ser det som sagt snyggt ut tycker jag iaf.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av Az1337:

Ser bra ut, dock skulle jag skippa backplate, knappast lönt.

Tja tack för svaret vet du några fläktar som lyser rött som är bra att ha på radiatorn ??

Permalänk
Avstängd

Corsair SP120 HF, lyser dock ej rött, men finns röda ringar på fläöktarna som är snyggt. Använd dessa med fläktkontroller, kyler bra.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att köpa från en butik som har allt du vill ha i lager, så slipper du vänta på din beställning. Jag beställde själv nyligen från aquatuning.de och fick hem grejerna på 3 dagar från tyskland.

Jag beställde en komponent från coolingstuff, en lagervara, och nu har det gått en vecka utan att den skickats. Så nu sitter jag här med ett komplett och jävligt dyrt vattenkylningssystem där det saknas en enda viktig komponent. Inte fått nått svar på mail heller.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av lord_dubbdäck:

Kan rekommendera att köpa från en butik som har allt du vill ha i lager, så slipper du vänta på din beställning. Jag bestllälv nyligen från aquatuning.de och fick grejerna på 3 dagar från tyskland.

Jag beställde en komponent från coolingstuff, en lagervara, och nu har det gått en vecka utan att den skickats. Så nu sitter jag här med ett komplett och jävligt dyrt vattenkylningssystem där det saknas en enda viktig komponent. Inte fått nått svar på mail heller.

Vad konstigt coolingstuff är ju sanslöst bra att ha å göra med. jag saknade en sli/cf koppling som han inte hade i lager den fick jag dagen efter jag kontakade coolingstuff.

Säger bara det artur på coolingstuff är bäst.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Vad konstigt coolingstuff är ju sanslöst bra att ha å göra med. jag saknade en sli/cf koppling som han inte hade i lager den fick jag dagen efter jag kontakade coolingstuff.

Säger bara det artur på coolingstuff är bäst.

Brukar man få någon slags bekräftelse på beställningar? Jag la nämligen en beställning på en radiator och lite grejer för ett tag sedan (juli)
Fick ett mail om att jag skulle betygsätta dom för ett tag sedan och fått en kreditupplysning (valde faktura) men jag har ingen aning om grejerna är på väg eller ej.
man blir ju inte lyckligare av detta heller http://www.coolingstuff.se menar dom att man måste facebooka för att kontakta dom? Eller är det en vanlig mail som heter något med facebook av någon anledning?
Sen har jag ju inget att komma med inga ordernummer eller inköpslistor...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tfn: 0760912179
Mail: artur@coolingstuff.se

Iaf förr i tiden.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Brukar man få någon slags bekräftelse på beställningar? Jag la nämligen en beställning på en radiator och lite grejer för ett tag sedan (juli)
Fick ett mail om att jag skulle betygsätta dom för ett tag sedan och fått en kreditupplysning (valde faktura) men jag har ingen aning om grejerna är på väg eller ej.
man blir ju inte lyckligare av detta heller http://www.coolingstuff.se menar dom att man måste facebooka för att kontakta dom? Eller är det en vanlig mail som heter något med facebook av någon anledning?
Sen har jag ju inget att komma med inga ordernummer eller inköpslistor...

Jag vet bara att sidan hans ligger nere nu pga nån hacker attack. Och ska komma igång snart igen. Jag har själv pratat med han via facebook. Men som sagt han brukar ha en lev tid på 3 veckor och det har aldrig strulat för mig. Och att han har upp till 3 veckors lev tid förstår jag för han har Coolingstuff på sidan av sitt vanliga jobb som en hobby kan man säga. Och han jobbar 60 tim veckan typ på sitt vanliga jobb. Men kolla Coolingstuff på facebook vet ja.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Kan rekommendera att köpa från en butik som har allt du vill ha i lager, så slipper du vänta på din beställning. Jag beställde själv nyligen från aquatuning.de och fick hem grejerna på 3 dagar från tyskland.

Jag beställde en komponent från coolingstuff, en lagervara, och nu har det gått en vecka utan att den skickats. Så nu sitter jag här med ett komplett och jävligt dyrt vattenkylningssystem där det saknas en enda viktig komponent. Inte fått nått svar på mail heller.

Själv köpte jag nyss från aquatuning.se. Samma sida fast på svenska
Aquatuning har faktiskt väldigt stort sortiment och bra priser och erbjudanden. Och ett stort plus är att dom säljer vinklade fittings så man slipper adaptrar.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Jag vet bara att sidan hans ligger nere nu pga nån hacker attack. Och ska komma igång snart igen. Jag har själv pratat med han via facebook. Men som sagt han brukar ha en lev tid på 3 veckor och det har aldrig strulat för mig. Och att han har upp till 3 veckors lev tid förstår jag för han har Coolingstuff på sidan av sitt vanliga jobb som en hobby kan man säga. Och han jobbar 60 tim veckan typ på sitt vanliga jobb. Men kolla Coolingstuff på facebook vet ja.

Okej det är säkert okej med min order det är bara att man är van att få bekräftelse osv när man beställer grejer. Leveranstiden var jag medveten om innan jag beställde. får kontakta honom om jag inte fått något nästa i nästa vecka.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Köp på coolerkit.se, aquatuning.se, caseking.de, eller highflow.nl. Dessa är de enda vettiga. Coolingstuff har stora problem med support och leveranstid, och en ny hemsida ska komma upp om ett tag enligt arthur.