Spelare som erbjuder coachning- tråden

Permalänk
Medlem

Spelare som erbjuder coachning- tråden

Halloj!

Jag har den senaste tiden märkt att det dels är många som söker hjälp inom sc2 via detta forum, men också minst lika många som erbjuder sin hjälp.
Tänkte att det kunde vara på sin plats med en tråd där alla som vill erbjuda ingame coachning/söker coachning, kan posta sina uppgifter, så att mindre erfarna spelare kan bli coachade av oss lite mer erfarna ingame.

För hur mycket vi än skriver här i forumet, så anser jag, att riktig ingame coachning via skype etc. både är mer givande, men också mycket roligare för den som försöker hjälpa. Jag har själv hjälpt ett par sweclockers-spelare med väldigt goda/snabba resultat, och jag kan lova att det är sjukt kul att coacha nybörjare/mindre erfarna spelare.

Tänkte att vi kunde lägga upp inläggen enligt nedan.

1. Söker coachning/Erbjuder coachning
2. "Ingame-nick:"
3. "Charakter-code ELLER e-mail adress:"
4. "Skicklighetsnivå/ Ligan du spelar i"
5. "Rasen du spelar/ raser du coachar i"
6. "Övrigt, ex. här kan du skriva vad du känner fört"

PM:a gärna mig med feedback ang. denna tråd.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Jag drar igång med det första inlägget direkt!

1. Erbjuder coachning
2. Feesk
3. #579
4. Top master
5. Terran och Protoss
6. Spelar nästan varje vardagkväll och helg, kan skype:a vid behov.

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ! Hoppas detta kan leda till att fler folk blir intresserade av SC2 på forumet!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Är en low guld spelare som söker coaching.

Har lirat starcraft väldigt länge men aldrig kommit längre än guld. Jag kan nog lite i alla raser men min bästa är nog terran (flest wins).

1.Söker coachning
2. ĐumiZz
3. Emil.liljeqvist@hotmail.com
4. Low guld
5. Kan som sagt alla raser lite, men bästa är nog terran
6. Är vid datorn varje kväll, kanske inte spelar starcraft men går att få tag på mig enkelt via skype.
7. Skype ID: DumiZz

Permalänk

Tjena!

Mitt problem är att jag är extremt kass, jag behöver hjälp! Jag har börjat bli ganska stabil 3vs3 i guld-ligan, men håller mig knappt kvar i bronsligan 1vs1. Har spelat snart 500 matcher.

1. Söker coachning
2. MrT
3. btjhedin@gmail.com
4. Bronze
5. Terran
6. 28 år, 500 spelade matcher, bronsligan, => stort behov av hjälp.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz | RAM: 32GB Vengeance @1600MHz | GPU: Asus HD7970 DCII Top @ 1.0/5.6 GHz | ASRock 990FX Fatal1ty | PSU: Newton R3 800W Platinum | HD: 128 GB Plextor M3 Pro, 300 GB WD Green | triple-boot: Win7-64,WinXP-32,debian-64

Permalänk
Medlem

1. Erbjuder coachning
2. MuLLvaDn
3. metroid@surfar.se
4. Top 1 Platinum
5. Protoss från Bronze > plat och kan hjälpa Zerg/terran i lite lägre ligor.

6. Jag har väldigt stor kunskap om spelet. Sitter ofta och diskuterar olika taktiker med polare/andra personer på forumet. Jag är ingen expert på att utföra allting än med jag förstår hur det mesta går till. Jag lirar Protoss så det är där jag är "duktigast" men jag vet hur man lirar terran också. Zerg är lite rostigt men om det är någon som lirar i en lägre liga har jag inget problem med att hjälpa till med taktiker och vad som är bra mot vad.

Skriv gärna till mig Ingame, kan ofta ta mig tid att hjälpa andra. Har ingenting emot att faktiskt lägga ner lite tid på att hjälpa någon, man brukar till och med lära sig ganska mycket själv när man snackar med andra om hur saker ska utföras.

Om jag ska hjälpa folk så kommer det vara på ganska flytande tider, vill hinna lira lite själv också.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

1. Behov av coach
2. Staal
3. Pierreb@gmail.com
4. Diamond 5-8 säsonger irad
5. Protoss
6. Skype: staal.outland
Jag söker hjälp att ta mig från diamond->master. Har störst problem mot z men sedan hots så känns allt rätt random.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Tänkte dra iväg ett stort satans tack till Gulanka (Top master Terran spelare) som i över två timmar gav mig gratis coaching.

Han erbjöd sig här i Sweclockers och jag uppskattar det verkligen! Hans hjälp fick mig (En riktigt färsking) att förstå spelet bättre.
Thumbs up till er andra bättre spelare som finns här för att hjälpa oss sämre

Macke out!

Permalänk
Medlem

1. Söker coachning/Erbjuder coachning
2. Spadeace
3. RnRǂTeSLa #888
4. 1v1 Diamond, Teamgames Master
5. 1v1 Protoss, Teamgames Random
6. Online relativt ofta, söker hjälp med främst PvZ och i viss mån PvP, kan troligen ge coaching för bronze->plat i 1v1 och troligen bronze-> i teamgames

Permalänk
Medlem

1. Erbjuder coachning
2. Tamma
3. saer2k2 at hotmail.com
4. Master
5. Zerg
6. pga tidskillnaden mellan Sverige och där jag bor är för stor så gör jag ej någon live coaching, men släng gärna iväg ett mail eller PM med bifogad replay eller länk till replay så tar jag en titt och ger feedback.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Medlem

Jag har en förfrågan. Skulle nån kunna göra en youtube scouting guide? Speciellt på flera olika typer av anylyser av tidiga scouts i
motståndarens bas. Te.x. scoutar zerg och de har pool nere och x2 gas. Eller, scoutar protoss tidigt och det finns bara en pylon och 1 gas. Vad olika sånna scouts betyder och hur man ska reagera.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Jag har en förfrågan. Skulle nån kunna göra en youtube scouting guide? Speciellt på flera olika typer av anylyser av tidiga scouts i
motståndarens bas. Te.x. scoutar zerg och de har pool nere och x2 gas. Eller, scoutar protoss tidigt och det finns bara en pylon och 1 gas. Vad olika sånna scouts betyder och hur man ska reagera.

Om du spelar terran så är denna guide bra.

Permalänk
Medlem

1. Söker coachning/Erbjuder coachning
2. "Sannen"
3. "erik_larsson_960421@hotmail.com"
4. Diamond
5. Spelar Zerg, söker toss coaching upp till master!
6. "Övrigt, ex. här kan du skriva vad du känner fört"

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018