Black Ops II - problem hela tiden!

Permalänk
Medlem

Black Ops II - problem hela tiden!

Jag är sjukt besviken över det här spelet totalt. Det ska jämt vara problem, jämt ändras och jämt vara annorlunda!

Det jag vill komma fram till är.

1: Mus sensitivitet.

Jag använder ju QPAD 5K som jag kör upp till 5040dpi och då innebär ju det att man får lov att sänka Sensitiviteten i spel som Tex Bf3, och en massa spel men nej inte i Black Ops 2 där får jag fan öka ända upp till 7.0 Sensitivitet ändå fast jag använder 5040 Dbi i det inbyggda programvaran i musen, och jag märker att jag inte får mitt punkt där jag siktar perfekt som jag får i Battlefield 3 med 5040 Dpi.

2: Ljudet

Så fort jag kommer in i spelet så är ljudet sjukt lågt man hör ingenting fast ljudet i Windows och alla spel är perfekt högt så är ljudet i Blops II skit lågt fast jag har på högsta inne i ljud inställningar i spelet, vilket betyder att jag får höja ytligare i headsetet vilket betyder att ljudet blir dubbelt så högre i Windows och när man snackar i Skype medan ljudet är normalt i själva spelet.

3: Saker som har förändrats sedan det släpptes.

När Black Ops II lanserades så gick det så j*kla bra och panga runt n00bs överallt. Dom dog direkt av shotgun och såna vapen.
Men nu flera månader senare (Jag har inte spelat sen typ Januari, tills jag test körde idag) så har spelet blivit mera annorlunda.
Många vapen tex Shotgun har blivit svagare - Man löper mindre och hänger mindre med i takt - Jag upplever ibland en vis FPS drops i nån millisekund så fort det typ skjuts eller om jag tar nån eller så länge det sker situationer. Dom här problemen och ändringarna var jag aldrig med om för flera månader sen (På då tiden) och det var då jag älskade spelet för det var så bra. Det flöt på perfekt men nu är allting värre oflytande.

Skulle uppskatta lite svar och hjälp på det här.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tacka Treyarch för att ha gjort ett av de sämsta spelen sen The Muppets till NES

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Spännande, själv upplever jag att det fungerar betydligt bättre nuförtiden och är mycket roligare efter de balanserat ut vapenarsenalen. Men, men kanske är olika.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

De har nerfat shotgunsen för att muppar lägger sig i dörröppningar och inte rör på sig, IMO ska det nerfa shotgunsen mer.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem

Nu har inte jag kollat tråden på ett tag med alla verkar svara på 3'e frågan.

Det är 1 och 2 jag vill allra mest få hjälp med!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

2. Kan vara två saker:
¤ Skype sänker väl automatiskt ljudet i spelet när man ringer någon. Så har det varit för mig i alla fall och antar att det är något man ändrar, frågan är var (använder Win8 appen och den suger då man knappt kan ändra några inställningar).
¤ Om du klickar en gång på den lilla högtalarikonen vid klockan i Windows och klickar på Mixer så ser du ljudnivån för alla aktiva program som använder sig av ljuddrivisen. Kan det vara så att just spelet ligger på en lägre nivå?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

BO2 är så dåligt det kan inte ens använda default ljudenhet.

Sens är tvärtom för mig, måste köra 0.65 i spelet även om jag bara kör 1200 DPI.

Problemen med spelet är att ingen spelar längre, så man får spela mot folk som har 500+ latency, ingen hitreg, folk warpar fram.
Jag spelade imorse, 3000 online. Körde AN94 och sköt ett helt mag i ryggen på en innan han dog, han dog också 1 sekund efter jag slutat skuta, så värdelöst är lagget. Helt ospelbart.

Har droppat från 3.4KD till 3 bara för den här skiten så jag lägger ner.