Permalänk
Medlem

Bygglogg; Intressant eller ej ?

Jag har nu väntat i 5 veckor på mitt Silverstone TJ11 men idag fick jag äntligen meddelande om att det nu var på väg.

Så som ni förstår så kommer jag använda mig utav det chassit.
Dom andra komponenterna kommer bli;
Intel I7 3930K
Asus rampage 4 Extreme
Corsair dominator platinum 2400Mhz 32GB
2 stycken Titan
2 Stycken Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB i raid 0
PSU har jag ej bestämt mig för ännu men ett fullt modulärt med 1000-1200W beroende på vad jag bestämmer mig för

CPU & GPU (Eventuellt även mobo) kommer vattenkylas med EK block
Enkel eller singel loop beror på om jag väljer att även kyla moderkortet

Diverse flödesmätare, fläktkontroller, tempmätare och annat smått och gott
Mycket polykarbonat kommer även användas

Jag kommer lägga ned väldigt väldigt många timmar på att bara få chassit som jag vill att det ska se ut. Jag vet att en bygglogg som går segt framåt lätt kan bli lite tråkig.

Kan tänka mig att vänta med att starta byggloggen innan jag gjort klart chassit så som jag har tänkt göra det och sedan starta en då det inte kommer bli lika glest mellan uppdateringarna.

Nu till frågan om en bygglogg över detta bygge låter som något intressant och något ni skulle vilja se ?

Om inte så kommer bygget dyka upp bland gallerierna när det är klart

Permalänk
Medlem

Ska du bara skruva in delar i ett chassi vetefasen om det är så intressant.
Men ska du bygga eller göra något mer unikt så kan det vara skojj att följa, personligen är jag inte så impad av att bara köpa delar som sätts ihop.
Jag vill se kreativitet

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

HCP skrev mina tankar.

De projekten med unika föremål är ju klart mera intressant, dock så är en sådan tråd även viktig att vara välgjord med bra bilder för att man skall orka följa med i uppdateringarna.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Till skillnad från de två åvanstående talarna så är jag en prylbög som blir upphetsad bara av att se sådan hårdvara xD Älskar synen av kartonger med nya CPUer och GPUer och diverse datordelar kör på så har du iaf en följare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Ska du bara skruva in delar i ett chassi vetefasen om det är så intressant.
Men ska du bygga eller göra något mer unikt så kan det vara skojj att följa, personligen är jag inte så impad av att bara köpa delar som sätts ihop.
Jag vill se kreativitet

Man köper inte ett TJ11 för att bara skruva in komponenterna (Inte jag iaf). Skrev själv att väldigt många timmar kommer läggas på chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Till skillnad från de två åvanstående talarna så är jag en prylbög som blir upphetsad bara av att se sådan hårdvara xD Älskar synen av kartonger med nya CPUer och GPUer och diverse datordelar kör på så har du iaf en följare

Skickades från m.sweclockers.com

Okej då vet jag att ett intresse kanske finns ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

HCP skrev mina tankar.

De projekten med unika föremål är ju klart mera intressant, dock så är en sådan tråd även viktig att vara välgjord med bra bilder för att man skall orka följa med i uppdateringarna.

Exakt, därför jag undrar om intresse skulle finnas, bra feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Exakt, därför jag undrar om intresse skulle finnas, bra feedback

Visst, kul med fräsiga delar, men utan någon form av unik touch så ser jag inte själv intresset i en sådan bygglogg.
Med att 'lägga flera timmar på chassit' så antar jag att du inte menar så mycket mer än att du ska lägga ner ordentligt med tid på att få ordning på kabeldragning och liknande. Hedersvärt, men vi har sett det förr.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Visst, kul med fräsiga delar, men utan någon form av unik touch så ser jag inte själv intresset i en sådan bygglogg.
Med att 'lägga flera timmar på chassit' så antar jag att du inte menar så mycket mer än att du ska lägga ner ordentligt med tid på att få ordning på kabeldragning och liknande. Hedersvärt, men vi har sett det förr.

Med att lägga ner flera timmar på chassit så snackar jag inte om kabeldragning. Pratar om att mer eller mindre ändra hela utseendet på TJ11 (Om mina beräkningar kommer stämma)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Med att lägga ner flera timmar på chassit så snackar jag inte om kabeldragning. Pratar om att mer eller mindre ändra hela utseendet på TJ11 (Om mina beräkningar kommer stämma)

Du ska alltså modda det? Detta framgick inte riktigt innan. :edit: (Eller det kanske framgick, bara jag som inte läste tillräckligt noga..) Får man fråga bara på ett hum ungefär vad för typ av mods vi pratar om?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Du ska alltså modda det? Detta framgick inte riktigt innan. :edit: (Eller det kanske framgick, bara jag som inte läste tillräckligt noga..) Får man fråga bara på ett hum ungefär vad för typ av mods vi pratar om?

Ja det kommer moddas. Njea det framgick kanske inte så tydligt. My bad =P

Mja svårt att förklara utan att spoila allt för mycket Men 5.25" platserna kommer definitivt inte se ut som det gör nu, nästan hela framsidan kommer göras om, nätaggregatet kommer ej monteras där det är tänkt att det ska monteras, toppen av chassit kommer inte se ut som det gör ifrån fabrik, eventuellt kommer cylindrar användas (Sådana som används för att öppna bakluckor i bilar tex) mycket CNC arbete kommer vara inblandat. Lämnar nog resten utav modifikationerna till att synas i byggloggen (OM intresse för en sådan kommer finnas)

Permalänk
Medlem

Kör på, kul för dig och oss med ett projekt. Dessutom lärorikt, så om du har tänkt genomföra det så släng upp det här

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Kör på, kul för dig och oss med ett projekt. Dessutom lärorikt, så om du har tänkt genomföra det så släng upp det här

Det kommer genomföras, ingen återvändo nu när chassit kom till Umeå igår kväll så det kommer nog till verkstan idag
Det verkar som det finns intresse för att följa, och då det kommer ta lite tid att modda chassit kommer jag som sagt inte starta en bygglogg i morgon. Men håll ögonen öppna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Ja det kommer moddas. Njea det framgick kanske inte så tydligt. My bad =P

Mja svårt att förklara utan att spoila allt för mycket Men 5.25" platserna kommer definitivt inte se ut som det gör nu, nästan hela framsidan kommer göras om, nätaggregatet kommer ej monteras där det är tänkt att det ska monteras, toppen av chassit kommer inte se ut som det gör ifrån fabrik, eventuellt kommer cylindrar användas (Sådana som används för att öppna bakluckor i bilar tex) mycket CNC arbete kommer vara inblandat. Lämnar nog resten utav modifikationerna till att synas i byggloggen (OM intresse för en sådan kommer finnas)

Now we're talking

Låter som att det kan bli ett intressant bygge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Now we're talking

Låter som att det kan bli ett intressant bygge.

Hehe
Ja, chassit står i verkstan nu. Eller ja det som nu inte är utplockat dvs
Kommer dra igång till veckan då lite material förhoppningsvis hinner komma. Men som sagt, lämnar detta åt en bygglogg så vi inte gör denna tråden till en